کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

هاتجر hotjar چیست و کاربرد آن

هاتجر hotjar چیست و کاربرد آن

منبع اصلی یک شرکت یا کسب و کار آنلاین، وب سایت آن است. برای بهبود بیشتر مطالب و درک رفتار کاربران، لازم است اطلاعاتی در اختیار داشته باشید که در این راه به شما کمک کنند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند گوگل آنالیتیکس گزینه مناسبی هستند. یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، هاتجر (hotjar) است. از مهمترین وظایف یک ابزار دیجیتال مارکتر، تحلیل وب سایت است. با هاتجر به راحتی می توانید وبسایت خود را تحلیل کنید. در ادامه با افراک همراه باشید؛ تا کاربردهای هاتجر و هیت مپ را بیشتر بررسی کنیم.

هاتجرHotjar چیست ؟

هاتجر وب سایتی است که ابزارهای تحلیل کاربر را در اختیار مدیران و کسب و کارهای اینترنتی قرار میدهد؛ تا با استفاده از ابزارهای تحلیل ، رفتار کاربران را به صورت ویديویی آنالیز کند. شما نیز با کمک این ابزارها می توانید بررسی کنید که کاربر در کدام قسمت کلیک کرده است و یا موس خود را می چرخاند. هاتجر تکمیل کننده ابزار گوگل آنالیتیکس است نه جایگزین آن!

دلایل استفاده از hotjar در وبسایت

اگر قصد بهبود وبسایتتان را دارید، قطعا موارد زیر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است :

  • تحلیل و بررسی رفتار کاربر در سایت
  • دید صحیح و درست از رابط کاربری وب سایت
  • کسب اطلاعات درست از اتفاقاتی که در وب سایت رخ میدهد
  • دیدن فیلم رفتار کاربر در سایت

موارد ذکر شده از اصلی ترین دلایل استفاده از ابزار هاتجر در وب سایت است.

هاتجر

هیت مپ Heat map چیست؟

نقشه های حرارتی داده های گرافیکی و رنگی را هیت مپ می گویند؛ که به شما کمک می کند که رفتار کاربران را شناسایی کنید. در واقع هیت مپ یا نقشه حرارتی یکی از تست های تجربه کاربری است که به شما یک دید بصری از رفتار و واکنشات بازدیدکنندگان را نمایش می دهد تا خدمات را در راستای اهداف خود بهبود دهید.

بیشتر بدانید

درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر است؟

افزایش درآمد ویدیوهای یوتیوب

نحوه ساخت کانال یوتیوب

کاربرد هیت مپ

معمولا وب مسترها از هیت مپ برای تحقق خواسته های خود استفاده می کنند. یک نوع گزارش دهی نقشه حرارتی، بر اساس کلیک است. به طور مثال همانطور که در عکس میبینید، بیشتر كاربران بر روي محصول و نوار جست و جو كليك كرده اند. جالب است بدانید که در هاتجر ؛ هنگامي كه نشانگر ماوس بر روي هر قسمت برده شود،‌ ميزان كليك بر حسب درصد به شما نشان می دهد. به طور کلی با نقشه حرارتی در هاتجر میتوان در یک نگاه؛ پست یا همان صفحه فرود را آنالیز کرد.

هیت مپ

انواع نقشه حرارتی (هیت مپ)

نقشه هاي حرارتي موجود در Hotjar انواع مختلفي دارند كه هر كدام بسته به نوع استفاده شما مي‌توانند به كار گرفته شوند.

  • نقشه حرارتي كليكي
  • نقشه حرارتي حركتي
  • نقشه اسکرول

شروع کار با هاتجر

برای شروع فعالیت در ابزار هاتجر ابتدا وارد سایت Hotjar شوید و از طریق فرم ثبت نام ، مشخصات خود و سایتتان را وارد کنید و سپس به پنل کاربری خود و وارد شوید و کد هاتجر را در سایت خود قرار دهید. در سایت خود قرار دهید ؛ تا هاتجر اطلاعات را از روی سایت شما جمع‌آوری کند. کد را در هدر و فوتر (Header and Footer) سایتتان قرار دهید یا اینکه از برنامه نویس سایتتان بخواهید تا کد هاتجر را در قسمت مذکور قرار دهد. تنها عیب هاتجر این است که  زمانی که شما کدهای hotjar را برای ضبط عملکرد کاربر داخل سایت قرار میدهید؛ کمی سرعت بارگذاری صفحات وبسایتتان کاهش می یابد؛ پس استفاده از آن به طور مدام؛ باعث لطمه زدن به سرعت بارگزاری سایت شما میشود.

کلام آخر

درك رفتار كاربران و داشتن بينشي قوي درباره وب سايت يكي از ضروري ترين ملزومات بهبود هر وب سايت و در نتيجه هر كسب و كاري است. درك رفتار كاربران به معناي بهبود كسب و كار خودتان است. Hotjar ابزاري است كه با تجزيه و تحليل دقيق و امكان بازخوردي كه در اختيار شما قرار مي‌د‌هد، فرآيند بهبود را تا حد بسيار زيادي امكان پذير مي‌كند. اين نرم افزار با دارا بودن ابزارهاي تحليلي و بازخوردي به طور همزمان،‌ نياز به استفاده از نرم افزارها و ابزارهاي مختلف را كم مي‌كند و نكته مثبتي كه درباره آن وجود دارد، نسخه پايه آن رايگان است و همين نسخه پايه نيز به تنهايي قابليت هاي بسياري دارد. پس دست به كار شويد،‌ هرچه زودتر براي نصب آن اقدام كنيد!

هاتجر hotjar چیست و کاربرد آن
منبع اصلی یک شرکت یا کسب و کار آنلاین، وب سایت آن است. برای بهبود بیشتر مطالب و...
5 از 5 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام ایا میشه از بخشی از خدماتش رایگان استفاده کرد؟

    آیا مفید بود؟
  2. با سلام خدمت تیم افراک
    آیا ابزار هاتجر هزینه ثبت نام دارد؟ اگر بله هزینه آن چقدر است؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      با توجه به نوع وبسایتتان قیمت متفاوت است، شما می توانید به سایت هاتجر مراجعه کنید و از قیمت دقیق مطلع شوید.

      آیا مفید بود؟