کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

سئو کلاه سیاه چیست؟ آموزش تکنیک های سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟ آموزش تکنیک های سئو کلاه سیاه

با افزایش روز به روز کسب‌‌وکارهای آنلاین، مبحث سئو نیز بسیار پر اهمیت شده است. سئو شامل سه نوع می باشد؛ سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه است. در این مطلب به آموزش سئو کلاه سیاه می پردازیم. سئو کلاه سیاه یکی از روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. در این مطلب به بررسی سئو کلاه سیاه و ترفندهای آن می‌‌پردازیم. یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن سئوکاران را در زمینه آموزش سئو کلاه سیاه به خود مشغول کرده است؛ سئو کلاه سیاه چیست؟ ، تکنیک های سئو کلاه سیاه و روش های آن برای پاسخ دادن به این سوال تا انتهای مطلب آموزش سئو کلاه سیاه با افراک همراه باشید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه‌‌ای از روش‌‌ها و تکنیک‌‌های غیر قانونی که باعث می شود، رتبه سایت موتورهای جست و جو افزایش یابد؛ گفته می‌‌شود. این روش ها از قوانین گوگل پیروی نمی‌‌کنند. تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جست و جو هستند؛ تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند. این تکنیک ها تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند؛ بلکه برای لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند. با سئو کلاه سیاه در مدت زمان کوتاهی به هدف مورد نظر خواهید رسید؛ البته این روش نتیجه پایداری ندارد و هر لحظه ممکن است، سایت از طرف الگوریتم‌‌های گوگل مجازات شود و در پی مجازات، سایت شما اعتبار خود را دست می دهد و از صفحه نتایج جست و جو حذف خواهد شد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه

همان طور که گفته شد؛ روش های سئو کلاه سیاه موجب جریمه شدن از طرف گوگل و سایر موتورهای جست و جو می شوند. با اینکه استفاده از این تکنیک ها ممکن است در مدت کوتاهی ترافیک و رتبه سایت شما را بهبود دهد؛ اما مطمئن باشید که موتور جست و جوهای گوگل با بروز رسانی های مکرر خود متوجه این مسئله شده و وب سایت را از نتایج جست و جو حذف می کنند. در ادامه 15 مورد از تکنیک های سئو کلاه سیاه را بررسی میکنیم.

۱. کلمات کلیدی

به کار بردن کلمات کلیدی در بلاگ، یکی از عوامل رتبه دهی گوگل است. همین امر موجب شده است که سئوکاران، برای کسب امتیاز بیشتر از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند. به همین دلیل الگوریتم جدید گوگل، کلمات کلیدی و مترادف های آن را به طور کامل بررسی خواهد کرد. این الگوریتم وب سایت‌‌ها و صفحاتی را که دارای محتوای بی‌‌کیفیت و کلمات کلیدی بیش از حد هستند را جریمه می‌‌کند. بهترین تعداد کلمه کلیدی ۱ تا ۳ درصد متن است.

۲. خرید لینک

یکی از بدترین تکنیک های سئو، خرید لینک است. بسیاری از افراد برای اینکه لینک های ورودی بیشتری بگیرند و سایت آن ها سریع تر در صفحات اول قرار بگیرند، اقدام به خرید لینک می کنند. این روش یکی از بدترین سیاست ها برای بهبود رتبه در موتورهای جست و جو است. پس از راه درست ورودی جذب کنید!

۳.  کامنت های اسپم

از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه، قرار دادن کامنت های اسپم در سایت های دیگر است؛ به طوری که شما لینک های خود را در سایت های دیگر قرار دهید. این روش برای سایت شما بسیار مخرب است. الگوریتم های گوگل کامنت های حاوی لینک ها را به سرعت می خوانند و اگر تعداد آن ها زیاد باشد؛ آن ها را اسپم شناسایی می کنند.

۴. محتوای تکراری

یکی از روش های سئو کلاه سیاه، که به شدت در میان کاربران همه گیر بود؛ کپی کردن محتوای یک سایت است. محتوایی تکراری است؛ که در بیش از یک وب‌سایت موجود باشد. خوشبختانه گوگل با انجام بروزرسانی‌های متعدد، قابلیت تشخیص محتوای تکراری با دقتی بسیار بالا را به الگوریتم‌های خود اضافه کرده است. توجه داشته باشید که محتوای تکراری فقط شامل کپی کردن متن از سایت های دیگر نمیشود! حتی اگر دو صفحه از محتوای سایت شما بسیار شبیه به سایت دیگری باشد؛ محتوای تکراری حساب میشود. در این شرایط گوگل نمی تواند صفحه بهتر را شناسایی کند؛ که در این صورت ممکن است هر دو صفحه یا یکی از آنها جایگاه خود را در موتورهای جست و جو از دست بدهد.

۵. محتوای اتوماتیک

از دیگر تکنیک های کلاه سیاه، استفاده از محتوای اتوماتیک است؛ محتوای اتوماتیک، به محتوای که به صورت خودکار یا برنامه ریزی شده تولید می شود؛ گفته می شود. در این ترفند، تعدادی کلمه و عبارت با موضوعی مشخص به ربات داده می شود؛ در نهایت ربات اطلاعات دریافتی را ترکیب کرده و یک محتوای جدید می سازد؛ تا گوگل تصور کند که محتوای جدید تولیده شده است. محتواهای اتوماتیک، فاقد هر گونه تصویر و سرتیتر و فاصله است؛ که به همین دلیل، این مدل محتواها نه تنها رضایت کاربر را به دنبال ندارند؛ بلکه رضایت موتورهای جست و جو را هم کسب نمی کنند. خلاقیت به خرج داده و محتوا را خودتان خلق کنید!

۶. استفاده از عنوان های بسیار جذاب

عنوان های جذاب، کاربران را تشویق به کلیک کردن بر روی سایت می کنند؛ عناوین بسیار جذابی مانند 100 درصد رایگان، باورنکردنی، فرصتی استثنایی، مدت محدود یا عباراتی همچون با لینک مستقیم، با کیفیت Full HD یا غیره برای سایت‌های دانلودی را قطعا مشاهده کرده اید. ولی به محض ورود به این صفحات، متوجه می شوید که هیچ ارتباطی بین عنوان صفحه در نتایج جست و جو و محتوای صفحه وجود ندارد. در واقع این سایت‌ها، از عبارات فریب‌دهنده به عنوان یک طعمه استفاده می‌کنند تا شما را وارد صفحات هدف خود کنند. با استفاده از این ترفند کلاه سیاه، در مدت کوتاهی نرخ کلیک سایت شما افزایش می یابد؛ پس از آن که کاربر متوجه عدم ارتباط بین عنوان و محتوا می شود، سایت را ترک می کند در نتیجه گوگل متوجه این عدم رضایت شده و جایگاه سایت شما را به شدت کاهش می‌دهد.

۷. مخفی سازی متن و لینک

این روش را سئو کاران حرفه ای در گذشته بسیار انجام می دادند. سئو کار قسمتی از متن یا صفحه را از دید کاربر پنهان می کند و صفحه معتبر را به موتورهای جستجو نمایش می دهد. به این صورت ربات ها با صفحه ای با کیفیت روبرو شده و در مقابل کاربران با صفحاتی روبرو میشدند که صرفا دارای چند خط متن یا عکس تبلیغاتی هستند. الگوریتم های جدید گوگل برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بسیار حساسیت به خرج می دهند! یعنی مهم نیست که با چه قصدی، فقط کافی است بخش کوچکی از متن صفحه شما رنگی نزدیک به رنگ بک گراند صفحه داشته یا سایز آن زیادی کوچک شده باشد! گوگل در ابتدا تذکر می دهد و بعد رتبه سئو سایت را کاهش می دهد.

۸. محتوای آزاردهنده و اسپم

بعضی از صفحات بدون اجازه کاربر، محتوایی آزاردهنده و اسپم به نمایش می‌گذارند و سعی دارند با استفاده از جذابیت‌های ظاهری همچون ویدئو، انیمیشن و فایل‌های صوتی کاربر را مجبور به کلیک کردن و باز کردن صفحات اسپم کنند. این صفحات در واقع تنها بدافزارهایی هستند؛ که قصد دارند با استفاده از محتوای دروغین، کاربران را فریب دهند. آپدیت های جدید گوگل، شانس نمایش این دست از سایت ها را به شدت پایین آورده و شما به ندرت سایتی با محتوای خطرناک یا آزاردهنده را در نتایج جست و جو مشاهده خواهید کرد. 

۹. بهینه سازی بیش از حد

برخی از وبمستران سایت خود را بیش از اندازه بهینه می کنند که به صورت ناخواسته دچار مشکل می شوند. در این تکنیک کلاه سیاه، وب مستر تکنیک های سئو کلاه سفید را به صورت مصنوعی و بیش از حد در سایت رعایت می کند؛ این موضوع باعث می شود که ربات های موتور جست و جو به وبسایت مشکوک شوند. به عنوان مثال سئوکار در همه تگ های H هر صفحه، کلمه کلیدی را تکرار میکند، کلمه کلیدی را در ALT عکس ها به تعداد بیش از حد قرار می دهد. این اعمال در نهایت نتیجه ای جز کاهش اعتبار صفحه نخواهد داشت.

۱۰. اسپم شبکه رسانه اجتماعی

یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه، اسپم شبکه های اجتماعی است؛ که مانند کامنت های اسپم است. زمانی که شما تصمیم می گیرید، از شبکه‌های اجتماعی به منظور تبلیغات استفاده کنید؛ بهتر است که از اسپم یا همان هرزنامه‌ها پرهیز کنید. تبلیغات عالی برای کاربران مزاحمت ایجاد نمی کنند. اسپم به معنای نشان دادن تبلیغاتتان، بارها و بارها می‌باشد. این تکنیک مستقیما به کسب جایگاه در نتایج گوگل مربوط نمیشود ولی تاثیر بسیار منفی آن بر رضایت کاربر موجب میشود تا در دسته بندی تکنیک های سئو کلاه سیاه قرار داده شود.

۱۱. ریدایرکت سایه

در تکنیک ریدایرکت سایه، سئوکار یکی از صفحات با کیفیت سایت خود را به صفحه اول گوگل می رساند؛ پس از رسیدن صفحه به جایگاه مناسب، یک ریدایرکت روی آن انجام می دهد.؛ بدین صورت که کاربر بعد از ورود به صفحه به سرعت وارد یک صفحه دیگر می شود. اخیرا از این تکنیک بسیار کم استفاده می شود، در صورت استفاده هم بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

۱۲. لینک های داخلی بیش از حد

به طور کلی باید لینک هایی در مطلب سایتتان قرار دهید که برای کاربران مفید بوده و بتوانند از آن ها استفاده کنند. بعضی از وبمستران با هدف سئو کردن صفحات مختلف خود، لینک های داخلی زیادی در صفحات سایت خود ایجاد میکنند. این موضوع هم موجب تجربه منفی کاربر می شود هم رنک صفحه را در موتورهای جست و جو کاهش می دهد. البته نمیتوان گفت که استفاده از این تکنیک برای سایت خیلی خطرناک است، اما رفتار اشتباهی است و نتایج خوبی به همراه ندارد.

۱۳. سرقت دامنه

گاهی ممکن است کاربران، با اشتباهات تایپی زیاد جست و جو کنند؛ به عنوان مثال سایت Yahoo.com را تصادفا Yahooo.com جست و جو کنید. این یک اشتباه خیلی ساده است، اما افراد منفعت طلب می‌توانند عمدا یک دامنه با یک o اضافه آخر آن خریده باشند و محصولات خود را به افراد بفروشند. به عنوان یک کاربر دقت کافی را به خرج دهید!

روش های سئو کلاه سیاه

۱۴. سوء استفاده از داده‌های ساختاردهی شده

داده‌های ساختاردهی شده را به نام ریچ اسنیپت‌ها هم نیز می‌شناسند و به شما امکان تغییر نوع نمایش محتوایتان در صفحات نتایج موتور جستجو را می‌دهد و باعث می‌شود که محتوای شما با محتوای رقبایتان تمایز داشته و در صفحات وب دارایی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید داده‌های ساختاردهی شده را به صفحه‌ای که یک پادکست، دستور پخت، کتاب و دیگر خدمات و محصولات را نشان می‌دهد بیافزایید.

آموزش سئو کلاه سیاه : خلاصه مطلب

بهبود سئو برای سایت ها اهمیت زیادی دارد. از سئو کلاه سیاه به منظور فریب یا دستکاری موتورهای جستجو برای افزایش سریع رتبه ی سایت، انجام می شود. نیت اصلی این اعمال فریب الگوریتم های موتور های جستجو می باشد. این اقدامات بصورت کامل با قوانین الگوریتم ها مخالفت دارد و در صورت مشاهده به شدت جریمه می شوند. Black Hat SEO مختص به یک بخش خاص نمی باشد بلکه شما می توانید آن را در تمامی قسمت های ارتقاء سایت خود استفاده کنید. در این مطلب تکنیک های سئو کلاه سیاه را آموزش دادیم. توصیه تیم افراک به شما این است که به هیچ عنوان سمت روش های سئو کلاه سیاه نروید. منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

سئو کلاه سیاه چیست؟ آموزش تکنیک های سئو کلاه سیاه
با افزایش روز به روز کسب‌‌وکارهای آنلاین، مبحث سئو نیز بسیار پر اهمیت شده است. سئو شامل سه نوع می...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید