کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اصول نوشتن کپی رایتینگ و متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

اصول نوشتن کپی رایتینگ و متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

هدف اصلی صاحبان کسب و کارها افزایش فروش است. در حقیقت، هدف هر کسب و کاری، افزایش مخاطب و مشتری است. لازمه رسیدن به این هدف، دیده شدن و تبلیغات جذاب است. در این راستا، کپی رایتینگ و رعایت اصول کپی رایتینگ، به شما برای جذب مشتری کمک میکند. اما کپی رایتینگ چیست؟ با آژانس تبلیغات آنلاین افراک تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ به طور کلی به مطالب تبلیغاتی و متقاعد کننده ای گفته میشود که برای معرفی محصول یا خدمات مورد نظر با هدف تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش فروش نوشته می‌شود. کپی رایتینگ می‌تواند شامل انواع متن‌های تبلیغاتی از جمله توضیحات محصول، بنرها، پوسترها، بروشورها، وب سایت‌ها و… باشد. در این متون تبلیغاتی، از تکینیک های مخصوص بازاریابی استفاده میشود که مخاطب را تشویق به خرید میکند. این تکنیک ها شامل ارائه مزایا، معایب و ویژگی‌های محصول، جذابیت‌های ظاهری و… است، به صورت خلاقانه و موثر نوشته شوند. کپی رایتنینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست و چه کمکی به کسب و کارمان می کند؟

اگر از افرادی که دانشی در این زمینه ندارند بپرسید کپی رایتینگ چیست، اکثرا آن را به متن کپی می‌شناسند، اما کپی رایتینیگ به معنای نوشتن متن کپی نیست، بلکه به معنی نوشتن متن تبلیغاتی است، رعایت اصول نوشتن کپی رایتینگ و متن تبلیغاتی منجر به جذب مشتری می شود. در این نوع از نوشتاری، استفاده از کلمات قدرتمند، عبارات جذاب و فراخوانی‌های مناسب، می‌تواند موثر باشد.

اگر به اطراف خود نگاه کنید، همه جا نمونه های کپی رایتینگ دیده میشود! از پوسترهای تبلیغاتی، کاتالوگ ها، نامه ها و غیره. ولی دنیای کپی رایتینگ و متن های تبلیغاتی، فقط به موارد چاپی محدود نمیشود و فراتر است. بسیاری از مطالبی که به صورت آنلاین میخوانید هم نمونه ای از کپی رایتینگ هستند. حتی اعلان های ساده ای که در وب سایت ها میبینید هم نمونه ای دیگر از کپی رایتینگ هستند. در واقع کپی رایتینگ تمام زندگی مارا تحت تاثیر قرارداده است.

بیشتر بدانید: چگونه ترافیک بیشتری از گوگل بگیریم؟

یکی از موارد مهم متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، استفاده از کلمات قدرتمند است. این کلمات می‌توانند تاثیر قوی بر روی مخاطبان داشته باشند و ایجاد احساس فوری در آن‌ها ایجاد کنند. برخی از این کلمات عبارتند از “فوری”، “محدود”، “حراج”، “فوق العاده” و “رایگان”. همچنین، استفاده از عناصری مانند تخفیف‌ها، پاداش‌ها و جوایز، نیز می‌تواند به جذب مخاطبان و افزایش فروش کمک کند.

از دیگر روش‌های موثر در کپی رایتینگ، استفاده از عکس‌ها و تصاویر جذاب است. تصاویر قوی و جذاب می‌توانند برای مخاطبان تاثیر قوی داشته باشند و به آن‌ها کمک کنند تا به راحتی به محتوای تبلیغاتی جذب شوند. نسل جدید به محتواهای تصویری اهمیت بیشتری میدهند و تبلیغات از این طریق مخاطب را بیشتر جذب می کند.

اصول نوشتن کپی رایتینگ و متن تبلیغاتی

کپی رایتر کیست و چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

قبل ازاینکه به مبحث کپی رایتر بپردازیم، باید بگوییم که کپی رایتر را با کپی رایت و حق کپی رایت اشتباه نگیرید! کپی رایت به معنی حق استفاده از محصولات و خدمات دیگران است و با کپی رایتر متفاوت است. کپی رایتر کیست؟ کپی رایتر کسی است که تخصص آن، نوشتن متن تبلیغاتی و کپی رایتینگ است. یک کپی رایتر حرفه ای، در «عنوان نویسی»، «ساده نویسی» و «اختصاصی نویسی» مهارت زیادی دارد و با درک مخاطب و نیاز مخاطب، متن تبلیغاتی جذاب تولید میکند.
کپی رایتر حرفه ای، بجز فنون نویسندگی، به خوبی می داند که محصول چیست؟ چه کاری انجام می دهد؟ عملکرد آن چیست؟ عامل تمایز محصول با دیگر محصولات چیست و با توجه به این اطلاعات، متن تبلیغاتی جذاب و مفیدی می نویسد که در جذب مشتری و فروش بیشترین تاثیر را دارد. پس مهارت کپی رایتر را دست کم نگیرید!

اصول و تکنیک های کپی رایتینگ

کپی رایتینگ نوشتن محتوای تبلیغاتی و محرک برای جذب مخاطب است. قبل از هرچیزی، شما باید مخاطب خود را بشناسید و بدانید از چه تکنیکی برای بازاریابی باید استفاده کنید. در ادامه ما برخی از اصول و تکنیک‌های کپی رایتینگ را شرح میدهیم:

  1. متن تبلیغاتی مستقیم: گاهی مخاطب نیاز دارد پاسخ سوال خود را سریع و مستقیم به دست آورد، در این صورت کپی رایتر باید مستقیم مخاطب را دعوت به خرید کند. مانند تبلیغات متنی در ایمیل، نامه و اعلان های ساده مثل ” همین الان خرید کن”.
  2. کپی رایتینگ تبلیغات برندینگ: در این تکنیک، هدف اصلی ارائه یک نام برند و برجسته کردن آن است. در این نوع تبلیغات، از کپی رایتینگ برای جذب توجه و ارائه ایده های جدید و خلاقانه برای برجسته کردن نام برند استفاده می شود.
  3. متن تبلیغاتی مقاله: هدف اصلی تبلیغات از طریق مقاله یا وب سایت، ارائه اطلاعات جامع و کاربردی در مورد یک موضوع خاص است. در این نوع تبلیغات، از کپی رایتینگ برای جذب توجه و ارائه محتوای کاربردی و ارزشمند استفاده می شود و مخاطب به صورت غیر مستقیم ترغیب به خرید می شود.
  4. استفاده ازعنوان جذاب: عنوان متن تبلیغاتی باید جذاب و جالب باشد تا توجه مخاطبان را جلب کند و آن ها را به خواندن متن تبلیغاتی ترغیب کند، این تکنیک برای بهبود سئو نیز موثر است.

مطلب مرتبط: استراتژی محتوا چیست؟

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، اصطلاح تولید محتوا و کپی رایتینگ را زیاد شنیده ایم. ولی تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا چیست؟ آیا کپی رایتینگ همان تولید محتوا است؟

مطلب مرتبط: تولید محتوا چیست؟

کپی رایتینگ و تولید محتوا متمایز از هم نیستند ولی تفاوت دارند. کپی رایتینگ به معنی نوشتن متنی است که مخاطب را جذب کند و منجر به فروش محصول یا خدمات مورد نظرمان شود. ولی تولید محتوا به عنوان یک روش برای ساخت محتوای جدید، برای جذب و استفاده کنندگان جدید، استفاده می‌شود. در تولید محتوا، هدف این است که محتوای جدید را با استفاده از تحقیقات و دانش خود ایجاد کرد. در این روش، محتوای جدید به عنوان یک منبع ارزشمند برای استفاده در وبسایت‌ها، بلاگ‌ها و سایر منابع اینترنتی استفاده بارگزاری میشود.

به طور کلی، کپی رایتینگ به نوشتن مطالب بازاریابی و تبلیغاتی اشاره دارد. از سوی دیگر، تولید محتوا به نوشتن صفحات اطلاعاتی یا سرمقاله در وب سایت ها، مانند پست های وبلاگ، صفحات مقاله یا صفحات محصول اشاره دارد.

اصول نوشتن کپی رایتینگ و متن تبلیغاتی

جمع بندی

به طور خلاصه، برای جذب مشتری در فضای دیجیتال، رعایت اصول صحیح کپی رایتینگ برای کپی رایترها ضروری است. با متن تبلیغاتی جذاب، مخاطب وسوسه به خرید، وهمچنین باعث جلب اعتماد مشتری میشود. از تکنیک های کپی رایتینگ گفته شده، به نظر شما بهترین تکنیک کپی رایتینگ برای سایت های فروشگاهی چیست؟

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید