کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

انواع تبلیغات در فضای مجازی: بهترین روش‌ها در سال ۲۰۲۰

انواع تبلیغات در فضای مجازی: بهترین روش‌ها در سال ۲۰۲۰

تقریبا همه کسب‌وکارها به نوعی در فضای مجازی حضور دارند. خواه این کسب‌وکارها بزرگ باشند یا کوچک، ارائه دهنده کالا باشند یا خدمات، در حوزه‌های دولتی فعالیت کنند یا خصوصی، همه یک چیز می‌خواهند: دسترسی به بیشترین مخاطبان هدف با پرداخت کمترین هزینه و به دست آوردن بهترین نتایج! راه‌حل دستیابی به این هدف همزمان با این که مخاطبان، کسب‌وکار شما را بشناسند و به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند شوند، این راهکار است: تبلیغات مجازی. به صورت خلاصه، با سرمایه‌گذاری در تبلیغات مجازی موفقیت کسب‌وکار شما می‌تواند چند برابر شود. در ادامه با انواع تبلیغات در فضای مجازی آشنا می‌شوید.

موثرترین روش‌های تبلیغات مجازی در سال ۲۰۲۰

۱. تبلیغات در موتورهای جست‌وجو

از پرکاربردترین انواع تبلیغات در فضای مجازی ، تبلیغات یا بازاریابی در موتورهای جست و جو یا Search Engine Marketing است و طبیعتا بهترین روش در این حوزه، تبلیغ در گوگل است. گوگل، غول دنیای تکنولوژی، ابزاری برای تبلیغات حمایتی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد: گوگل ادز (google ads)

مهم‌ترین مزیت تبلیغات در گوگل این است که می‌توانید جایگاه وب‌سایت خود را در این موتور جست‌وجو ارتقا دهید. بنابراین، کاربران بسیار سریع‌تر تبلیغ شما را می‌بینند؛ چرا که این تبلیغ در جست‌وجوهای مرتبط آنها نشان داده می‌شود.

این نوع از تبلیغات معمولا بر اساس روش Pay Per Click یا PPC کار می‌کنند؛ بدین معنی که شما تنها برای کلیک‌هایی که تبلیغ شما دریافت می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید. روش‌های پرداخت تبلیغات گوگلی ، انعطاف‌پذیر هستند.

فرض کنید شما قصد دارید کفش مردانه بخرید. بنابراین عبارت «خرید کفش مردانه» را جست‌وجو می‌کنید. مواردی در که ابتدای لیست نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شوند، کسب‌وکارهای مرتبط با خرید کفش مردانه هستند که در گوگل تبلیغ کرده‌اند. نتایج بعد از تبلیغات نیز، سایت‌هایی هستند که با تکنیک‌های سئو ( SEO ) جایگاه خود در گوگل را ارتقا داده‌اند.

تبلیغ در موتورهای جست‌وجو، بهترین روش تبلیغات مجازی برای کسب‌وکارهایی است که هدف آنها افزایش ترافیک وب‌سایت است. این روش، روشی ساده و بسیار کارآمد است.

تبلیغات مجازی ؛ تبلیغ در گوگل

۲. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

امروزه مزیت‌ حضور در شبکه‌های اجتماعی، بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. این روش نه تنها یک استراتژی موثر در بازاریابی دیجیتال است، بلکه برای تبلیغات مجازی نیز بسیار کارآمد است. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر محبوب می‌شود.

بیشتر شبکه‌های اجتماعی محبوب، ابزار تبلیغات دارند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغ در لینکدین و تبلیغ در توییتر به شما این امکان را می‌دهند تا مخاطبان تبلیغات‌تان را بر اساس جنسیت، سن، مکان و حتی رفتارها و علایق انتخاب کنید. در این صورت شانس شما برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب، بسیار افزایش می‌یابد.

یکی از مزیت‌های مهم تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، هزینه نسبتا کم آن است. در حقیقت بر اساس مطالعات، حدود پنجاه درصد از بازاریابان B2B، معتقدند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار یا نسبتا کم‌هزینه است. بنابراین اگر به دنبال استراتژی‌های تبلیغات مجازی کارآمد و کم‌هزینه هستید، این گزینه را حتما در نظر بگیرید.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

۳. تبلیغات در بلاگ‌ها

در این قسمت منظور ما تبلیغاتی که در بلاگ‌ها نمایش داده می‌شوند نیست؛ چرا که با استفاده از تبلیغات گوگل ادز و یا تبلیغات بنری، می‌توانید به این هدف دست یابید. در این قسمت می‌خواهیم روشی از تبلیغات مجازی را معرفی کنیم که هنوز چندان شناخته شده نیست. این روش، تبلیغات غیرمستقیم در بلاگ‌ها است.

منظور از تبلیغات غیر مستقیم در بلاگ‌ها، این است که شما مبلغی را به بلاگ‌های پربازدید پرداخت می‌کنید و در عوض آنها مطلبی مرتبط با محصولات و خدمات شما در بلاگ‌شان منتشر می‌کنند. مطلبی که در نهایت توجه کاربر را به محصولات و خدمات و همچنین کسب‌وکارتان جلب کند. حتی در ازاي این مطلب، به جای پرداخت پول می‌توانید محصولات یا تسهیلاتی در ارتباط با خدماتتان را به آنها پیشنهاد دهید.

اگر بلاگ‌های پربازدیدی می‌شناسید که در میان مخاطبان هدفتان محبوب هستند، این روش از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای تبلیغات مجازی است.

تبلیغات مجازی: تبلیغات در بلاگ

۴. بازاریابی ایمیلی (email marketing)

ایمیل مارکتینگ، از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات مجازی است. اگر از این روش درست و به‌جا استفاده نکنید، قطعا باعث آزرده‌خاطر شدن مخاطبان‌تان خواهید شد؛ اما استراتژي که در این زمینه مد نظر ماست، ایمیل‌هایی است که برای مشتری ارزش خلق می‌کنند.

شما می‌توانید برای مشتریانی که مایل به اطلاع از اخبار آخرین محصولات و خدمات‌تان هستند، ایمیل‌های مرتبط با این موضوعات را ارسال کنید. علاوه بر این ایمیل‌ها، ایمیل‌هایی که حاوی محتوای ارزشمند و جذاب هستند نیز مسلما به سود کسب‌وکار شما عمل می‌کنند.

بازاریابی ایمیلی پتانسیل بازدهی بسیار خوبی دارد. بر اساس پژوهش‌ها، هر یک دلاری که در استفاده از این روش هزینه می‌کنید، می‌تواند تا ۴۴ دلار برای شما بازگشت سرمایه به همراه داشته باشد.

البته رسیدن به چنین سودی، نیازمند آزمون و تحلیل پیوسته ایمیل‌هایی است که در این روش می‌فرستید. شما به صورت منظم باید قالب‌ها و محتواهای متفاوتی را امتحان کنید تا در نهایت از نتایج تبلیغات مجازی خود در حوزه بازاریابی ایمیلی راضی شوید.

بازاریابی ایمیلی / ایمیل مارکتینگ

۵. تبلیغات ویدئویی (video advertising)

ما هرروز بیشتر و بیشتر محتوای ویدئویی مصرف می‌کنیم. این موضوع، تبلیغات ویدئویی را به یکی از کارآمدترین روش‌های تبلیغات مجازی تبدیل می‌کند.

با تبلیغات ویدئویی مانند تبلیغ در یوتیوب (youtube)، تبلیغ ویدئویی شما در ابتدای ویدئوهای مرتبط برای کاربران نمایش داده می‌شود. تبلیغات ویدئویی بیشتر از تبلیغات متنی و تصویری می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

تبلیغات ویدئویی / تبلیغ در یوتیوب

بهترین سودی که تبلیغات مجازی به همراه دارد چیست؟

برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات مجازی روز به روز بیشتر در دسترس کسب‌وکارها قرار می‌گیرد و روش‌های سریع، کارآمد و آسان در اختیار آنها قرار می‌دهد. به همین دلیل اکثر کسب‌وکارهای آنلاین هر روز بیشتر به این نوع تبلیغات علاقه‌مند می‌شوند. پیش از سرمایه‌گذاری در تبلیغات مجازی ، در نظر داشتن سه نکته ضروری است: بهتر است بلاگ داشته باشید؛ حتما در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و استراتژی بازاریابی آنلاین خود را تدوین کرده باشید.

پیش از آنکه به استراتژی‌های موثر تبلیغات مجازی بپردازیم. بهتر است بدانیم چرا تبلیغات مجازی برای ما اهمیت دارد؟

تصور کنید یک مغازه با ویترینی بسیار جذاب در یکی از بهترین خیابان‌های دنیا داشته باشید که ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای سال باز است! این تقریبا همان چیزی است که با سرمایه‌گذاری در تبلیغات مجازی به دست می‌آورید: بیشتر در معرض دید هزاران مخاطبی قرار می‌گیرید که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند؛ مخاطبینی که شاید هنوز نمی‌دانند کسب‌وکار شما وجود دارد!

علاوه بر این، اهمیت تبلیغات مجازی در این است که تنها با چند کلیک، ترافیک وب‌سایت شما چندین برابر می‌شود و در نتیجه مشتریان جدیدی به دست می‌آورید و فروش محصولات و خدمات آنلاینتان نیز افزایش می‌یابد.

کلام آخر

با وجود این که تبلیغات مجازی ، حوزه گسترده‌ای است؛ اما اطلاعاتی که با خواندن این مقاله به دست آوردید، برای شروع فعالیت در این حوزه کافی است. فرصت‌های بی‌شماری با تبلیغات مجازی در اختیار شما قرار می‌گیرند که استفاده از آنها تنها به میزان همت و سرمایه‌گذاری شما در این زمینه وابسته است؛ بنابراین، از صرف وقت و هزینه خود در بکارگیری انواع تبلیغات در فضای مجازی دریغ نکنید!

انواع تبلیغات در فضای مجازی: بهترین روش‌ها در سال ۲۰۲۰
تقریبا همه کسب‌وکارها به نوعی در فضای مجازی حضور دارند. خواه این کسب‌وکارها بزرگ باشند یا کوچک، ارائه...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید