کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

ولاگ چیست؟ چگونه ولاگ یوتیوب بسازیم؟

ولاگ چیست؟ چگونه ولاگ یوتیوب بسازیم؟

آماده هستید که از یک حقیقت جذاب پرده‌برداری کنیم؟ بسیار خب! بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذاریم! آیا خبر داشتید که هرکسی می‌تواند از طریق ویدئو ساختن و آپلود کردن آن در Youtube کلی پول دربیاورد؟ احتمالا روح‌تان هم از چینن قابلیتی باخبر نبود! البته نه این که همان اول کار میلیون‌ها دلار به جیب بزنید؛ نه! از این خبرها هم نیست. اما اگر موضوعات جالبی انتخاب کنید، خیلی راحت می‌توانید هزاران دلار در ماه کسب درآمد از یوتیوب کنید و کم‌کم حتی به درآمدهای میلیون دلاری برسید! یکی از پیشنهادات ما ساخت ولاگ است ؛ حال قرار است در این مقاله، به سوال “ولاگ چیست” پاسخ دهیم. تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید.

ولاگ چیست؟

ولاگ در زبان انگلیسی از ترکیب دو کلمه ویدئو و بلاگ تشکیل شده و به معنای وبلاگ ویدئویی است. در یک کلام شما یک ویدئو می‌سازید و در آن درباره محتوای موردنظرتان با مخاطبان صحبت می‌کنید. پس از دانستن این‌که ولاگ چیست؛ باید با انواع آن آشنا شوید؛ ولاگ دو نوع دارد:

۱. ویدئوی Talking head

در این نوع ویدئوها، ولاگر دوربین را بر روی یک سه پایه می‌گذارد و درباره موضوع خاصی حرف می‌زند و از خودش فیلم می‌گیرد. البته این‌طور هم نیست که اگر سه پایه نداشته باشید، دنیا به آخر برسد و مجبور شوید با ولاگری خداحافظی کنید! از هر چیزی که دارید استفاده کنید؛ مثلا چند عدد کتاب روی هم بچینید و دوربین را روی آن قرار بدهید و از خودتان فیلم بگیرید. به همین سادگی!

ولاگ چیست

۲. ویدئوی Follow me around

در این نوع ویدئوها ولاگر دوربین را برمی‌دارد و از اتفاقات روزمره‌اش فیلم می‌گیرد. مثلا از استایل کردن لباس‌هایش ولاگ می‌سازد یا مثلا نشان می‌دهد که در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهد. در دوره پاندمی یکی از معروف‌ترین موضوعات برای ضبط چنین ولاگی، «یک روز با من در قرنطینه» بود.

مدت زمان یک ولاگ چقدر باشد؟

زمان متوسطی که ما برای ساخت ولاگ پیشنهاد می‌کنیم ۵ دقیقه است. البته اگر در یوتیوب بگردید حتی ویدئوهای ۴۰ دقیقه‌ای هم می‌توانید پیدا کنید! هرچند ما به شما توصیه می‌کنیم که اصلا این کار را نکنید و ویدئوهای خیلی طولانی نسازید. اگر ویدئوهایی که در کانال یوتیوب خود قرار می‌دهید بیشتر از ۱۰ دقیقه باشد، شاید مخاطب حوصله‌اش سر برود یا اصلا به‌خاطر مشغله کاری نتواند آن را کامل ببیند و مجبور شود ویدئوی شما را نصفه و نیمه به امان خدا رها کند تا به کارهایش برسد. پس ویدئوهای خود را کوتاه و جذاب بسازید تا مخاطبان‌تان میخ‌کوب شوند و آن‌ها را تا آخر تماشا کنند.

مطلب مرتبط
نحوه زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب

چگونه می‌توان از ساخت ولاگ در یوتیوب درآمدزایی کرد؟

حتما یکی از سوال‌هایی که ذهن‌تان را درگیر کرده این است که آیا می‌شود از ولاگ ساختن در یوتیوب پول درآورد؟ جواب این سوال، یک «بله» بزرگ است. اما مانند هر کار دیگری، پول درآوردن از این راه، هم زحمت زیادی دارد و هم زمان‌بر است. پس فکر نکنید که قرار است تندتند به حساب‌تان کلی پول بریزند! باید کلی تلاش کنید تا به آن مرحله برسید. ولی چطور می‌شود از این راه پول درآورد؟

اگر ذهن شما هم درگیر سوال “ درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر است” شما را به خواندن مطلب مرتبط با آن دعوت می‌کنیم.

  • تبلیغات

تبلیغات منبع درآمد مهمی در یوتیوب هستند. اگر می‌خواهید از این راه در یوتیوب پول دربیاورید فقط کافیست هر وقت که می‌خواهید ولاگ خود را منتشر کنید، اجازه بدهید که روی آن تبلیغات قرار بگیرد. این تبلیغات ممکن است به‌صورت عکس یا ویدئو باشد و بابت آن‌ها به شما پول پرداخت می‌شود. برای انجام تبلیغات یوتیوب، می‌توانید با کارشناسان افراک در ارتباط باشید.

  • اشتراک

می‌توانید یوتیوب خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که اعضا موظف باشند برای دسترسی به محتوایی که تولید کرده‌اید و تماشای ولاگ‌هایی که ساخته‌اید، اشتراک ماهیانه یا سالیانه تهیه کنند.

  • بازاریابی

شما می‌توانید در یوتیوب بازاریابی کنید و پول دربیاورید. اما چگونه؟ یک برند یا شرکتی که محصولات مرتبط با محتوای کانال یوتیوب شما تولید می‌کند را پیدا کنید و با آن‌ها شریک شوید. یعنی محصولات آن‌ها را تبلیغ کرده و از فروش آن‌ها کمیسیون دریافت کنید. این یک معامله دو سر سود است، چون هم محصولات آن‌ها فروش بیشتری خواهد داشت و هم شما در سود به‌دست آمده سهم دارید. تازه حتی مشتری‌ها هم کلی سود می‌کنند، چون شما می‌توانید برای تشویق اعضای کانال‌تان به خرید کردن، برای آن‌ها تخفیف ویژه درنظر بگیرید و بگویید که هرکسی از طرف شما، از شرکت یا برندی که آن را تبلیغ می‌کنید خرید کند، تخفیف می‌گیرد.

مطلب مرتبط

بلاگر چیست و چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

  • اسپانسر داشتن

یکی از سودآورترین چیزها در یوتیوب پیدا کردن اسپانسر و تولید محتوا برای آن است. برای این کار بهتر است شرکت یا برندی پیدا کنید که حاضر شود به شما پول بدهد تا برای آن‌ها یک ولاگ بسازید و محصولات‌شان را معرفی، تبلیغ یا نقد کنید. پولی که از طریق پیدا کردن اسپانسر در یوتیوب به‌دست می‌آورید ثابت نیست و به خیلی چیزها بستگی دارد؛ مثلا تعداد اعضای کانال یوتیوب‌تان، تعداد بازدیدها و تعاملی که مخاطبان با ولاگ شما دارند.

اسپانسرینگ یوتیوب

چگونه ولاگ یوتیوب بسازیم؟

حالا که خیلی چیزها را درباره ولاگ یوتیوب برایتان توضیح داده‌ایم، دوست دارید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید ولاگ یوتیوب بسازید؟ در ادامه، مراحل ساخت ولاگ برای یوتیوب را آموزش می‌دهیم.

۱. یک موضوع جالب انتخاب کنید

اولین کاری که برای ساختن ولاگ یوتیوب لازم است انجام بدهید، انتخاب موضوع است. موضوعی که انتخاب می‌کنید باید هم برای مخاطبان و هم برای خودتان جذاب باشد. این‌طوری نه خودتان خسته می‌شوید و نه حوصله مخاطب‌تان سر می‌رود. اگر موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌ای ندارید، حتما وسط راه پا پس می‌کشید و قید ولاگ ساختن را می‌زنید. ولی اگر موضوع موردعلاقه خودتان را انتخاب کنید، به شما قول می‌دهیم که ایده‌های خلاقانه و بهتری برای ولاگ ساختن به ذهن‌تان می‌رسد و کم نمی‌آورید. البته می‌توانید موضوعات مختلفی را برای ساخت ولاگ یوتیوب در نظر داشته باشید؛ اما اگر همیشه درباره یک موضوع ویدئوهای خفن و جدید بسازید، می‌توانید مخاطبان واقعی و وفادار بیشتری جذب کنید.

مطلب مرتبط
اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

۲. یک دوربین خوب و باکیفیت آماده کنید

مرحله بعدی فراهم کردن یک دوربین باکیفیت است. همه می‌دانند که دوربین، کیفیت صدا و تصویر خیلی خوبی دارد و می‌تواند کار شما را صد برابر بهتر جلوه بدهد، اما تهیه کردن آن ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد. پس به خودتان فشار نیاورید و این لاکچری بازی‌‌ها را حداقل تا وقتی‌که پول کافی درنیاورده‌اید، کنار بگذارید. با دوربین گوشی هم می‌توانید ولاگ بسازید، پس نگران نباشید.

ساخت ولاگ یوتیوب

۳. ویدئو خود را بسازید

حالا کمی با خودتان فکر کنید تا سر دربیاورید که قرار است چه حرف‌هایی بزنید، در چه جایی بایستید یا بشینید، چه لباسی بپوشید و چگونه ویدئو خود را بسازید. بعد از این که ویدئو خود را ضبط کردید، لازم است آن را ادیت کنید. البته این نکته را گوشزد می‌کنیم که در شروع کار، احتیاجی نیست که هزینه‌های اضافی بپردازید و جیب خودتان را خالی کنید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی که به‌صورت رایگان برای ادیت زدن ویدئوها کاربردی هستند، استفاده کنید. در ضمن خیلی برای ساختن ویدئو سخت نگیرید و فکر نکنید که حتما باید درباره موضوع مهمی صحبت کنید. فقط با اعتماد به‌نفس جلوی دوربین بایستید و طوری حرف بزنید که برای مخاطب جذاب باشد و کنجکاو شود که تا آخر ویدئوی شما را تماشا کند و در کانال‌تان عضو شود.

۴. ویدئو خود را در یوتیوب پست کنید

حالا که ویدئو خود را ساختید، وقت پست کردن آن رسیده است. برای این که بتوانید به اهداف خودتان برسید و چشم‌ها را بر روی ولاگ خود خیره نگه دارید، باید آن را در کانال خود پست کنید تا همه بتوانند آن را ببینند. اگر ولاگ شما جذاب باشد، خیلی سریع مخاطبان زیادی آن را دست به دست می‌کنند و کلی عضو جدید به کانال‌تان اضافه می‌شود.

مطلب مرتبط
سئو یوتیوب: چگونه ویدیوهای یوتیوب را سئو کنیم؟

۵. ویدئو خود را پروموت کنید

این که فقط ویدئو خود را در کانال یوتیوب‌تان پست کنید برای دیده شدن آن کافی نیست. شما باید ویدئو خود را پشت سر هم تبلیغ کنید تا هرکسی که آن را ندیده است، ببیند که چه ولاگ خوب و جالبی ساخته‌اید. راستی، به‌هیچ‌وجه سئو ویدیوهای یوتیوب خود را از قلم نندازید. چرا که اولین گام برای دیده شدن است. حتما هر وقت که خواستید ولاگ بسازید کلی سرچ کنید تا متوجه شوید که چه موضوعاتی ترند شده و کاربران یوتیوب بیشتر چه موضوعاتی را دنبال می‌کنند. این‌طوری می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را که خیلی پرطرفدار شده‌اند و در بالای لیست جستجوی کاربران قرار دارند را شناسایی و از آن‌ها در ولاگ خود استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. با این کارها ولاگ شما بازدید و تعامل بیشتری خواهد داشت و به دنبال آن درآمد بیشتری هم کسب می‌کنید. پس علاوه بر موضوع جذاب و خلاقانه، حتما باید ولاگ خود را تبلیغ و پروموت کنید.

مطلب مرتبط
نحوه ساخت کانال یوتیوب | آموزش ساخت کانال یوتیوب

درآمد زایی از یوتیوب بدون کارمزد

حالا که دیگر ایده ساخت ویدیو جدیدتان را یاد گرفتید، زمان آن رسیده که بیشتر از پیش برای رسیدن به شرایط مانیتایز کانال‌تان برنامه ریزی کنید. در صورتی که به کانال شما مانیتایز شده و یا در آستانه مانیتایز شدن است می‌توانید نقد کردن درآمد یوتیوب ماه اول بدون کارمزد را با افراک تجربه کنید.

کلام آخر – ولاگ چیست؟

ولاگ ساختن در یوتیوب یکی از کارهای هیجان‌انگیز و پردرآمد در این روزهاست. اما نمی‌شود که یک ویدئوی ساده بسازید و انتظار داشته باشید پول‌تان از پارو بالا برود. ساختن ولاگ یوتیوب، کار پرزحمت و زمان‌بری است. اما وقتی نتیجه بدهد، می‌توانید کلی پول از آن به‌دست بیاورید. اگر به این شغل علاقه دارید باید خیلی چیزها یاد بگیرید. مقاله بالا را به‌دقت بخوانید تا هم نحوه ساخت ولاگ در یوتیوب و هم پول درآوردن از این راه را به خوبی یاد بگیرید.

ولاگ چیست؟ چگونه ولاگ یوتیوب بسازیم؟
آماده هستید که از یک حقیقت جذاب پرده‌برداری کنیم؟ بسیار خب! بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذاریم! آیا خبر...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید