کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

آیا شما هم به‌دنبال ایده‌ های پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب به‌صورتی جذاب و خلاقانه هستید؟! نگران نباشید شما تنها نیستید! همه یوتیوبرها باهدف جذب سابسکرایبر در تلاش برای ساخت ویدیوهای جذاب با موضوع‌های منحصربه‌فرد هستند.
ساخت ویدیو به‌صورت مداوم سخت است، گاهی فکر می‌کنید دیگر هیچ موضوعی در دنیا وجود ندارد که درباره آن ویدیو بسازید! اگر شما هم به این نقطه رسیده‌اید، ما اینجاییم تا شما را با ۲۱ ایده جذاب برای ساخت ویدیو آشنا کنیم، مطمئن هستم در انتهای این مقاله با در دست داشتن یک دوربین به‌دنبال ساخت یک ویدیو خلاقانه جذاب برای یوتیوب‌تان می‌روید!

چه ویدیویی برای یوتیوب بسازیم؟

یوتیوب فضای رقابتی است که برای موفقیت در آن، باید از اصول و ایده‌های خاصی استفاده کنید. در این صورت است که می‌توانید موضوع مناسبی برای ساخت ویدیو انتخاب کنید و با ساخت آن، یک یوتیوبر حرفه ای شوید.

ساخت ویدیو و بلاگرشدن، یکی از راه‌های جذب مخاطب و کسب درآمد از یوتیوب است که البته باید موضوع پرطرف‌دار و مناسبی را برای آن انتخاب کنید. با استفاده از این ایده‌ها، می‌توانید رقابت تنگاتنگی را تجربه کنید:

  • ساخت انواع ویدیو گیم
  • فیلم‌های آشپزی
  • ویدیوهای آموزشی
  • فیلم آموزش نرم‌افزارهای مختلف
  • ویدیو‌های بیوگرافی
  • ولاگ‌های کوتاه
  • ویدیوهای سبک زندگی و روزمرگی

بهترین ایده ها برای تولید محتوا در یوتیوب

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، یعنی قصد فعالیت در یوتیوب دارید و دنبال ایده برای یوتیوب هستید. برای ساخت ویدیو یوتیوب، بهتر است از اصول فعالیت در این فضا آگاهی یابید تا بتوانید از همان فیلم نخست، بازدید بالایی کسب کنید. البته برخورداری از ایده ویدیو برای یوتیوب نیز اهمیت دارد و می‌تواند موفقیت بالایی را نصیب افراد کند. حال ممکن است برای شما هم سوال شده باشد که چه ویدیویی برای یوتیوب بسازیم تا موفق شویم؟

مطلب مرتبط: برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: بهتر است به دنبال ویدیوهای پرطرف‌دار بروید و با ایده گرفتن از آن‌ها، دست به ساخت ویدیو بزنید. اگر تصمیمتان جدی است برای ساخت ویدیو برای یوتیوب، هنوز هم درگیر اینکه چه ویدیویی برای یوتیوب بسازیم هستید، در ادامه شما را با ۲۱ ایده جذاب برای ساخت ویدیو آشنا می‌کنیم:

۱. ویدیوهای پشت‌صحنه همیشه جذاب هستند!

ویدیوهای پشت‌صحنه همیشه برای مخاطبان یوتیوب جذاب هستند! این ویدیوها به مخاطبان شما امکان مشاهده روند تولید محتواهای موردعلاقه‌شان از کانال شما را می‌دهند. همچنین با شخصیت و زندگی شما نیز بیشتر آشنا می‌شوند، بنابراین این ویدیوها، سرگرم‌کننده، آموزشی و حتی الهام‌بخش هستند!

یک ویدئو پشت‌صحنه جالب، سختی مسیر تولید محتوای باکیفیت را نشان می‌دهد، بنابراین بازدید این سبک ویدئو در یوتیوب همیشه زیاد است و ساخت ویدیوهای پشت صحنه همیشه بهترین ایده برای یوتیوب است.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب

۲. بررسی دقیق و جزئی یک محصول جدید

آیا به‌تازگی یک سری جدید از گوشی‌های آیفون منتشر شده است؟! یا یک برند معروف تولیدکننده کفش، یک محصول جذاب و زیبا به بازار عرضه کرده است؟! یا شاید هم یک شرکت خودروسازی از یکی از بهترین ماشین‌های خود رونمایی می‌کند؟! به‌طورکلی چه محصول جدیدی به‌تازگی به بازار عرضه شده است؟!

درباره آن یک ویدیو جالب بسازید و تمامی نکات مهم و جزئیات ریز آن را به‌طور کامل توضیح دهید. ازآنجایی‌که در این بازه زمانی همه به‌دنبال این محصول جدید هستند، ویدیو شما بازید خوبی می‌گیرد. بررسی محصولات جدید، از دیگر ایده‌های پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب است.

از کتابچه های الکترونیکی بخوانید

راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب

۳. روش‌های استفاده از یک نرم‌افزار را توضیح دهید

اگر به دنبال ایده برای یوتیوب هستید، همه مثل شما نابغه فناوری نیستند! باتوجه‌به موضوع کانال یوتیوب خود، یک نرم‌افزار جالب، کاربردی و مرتبط بیابید و درباره نحوه استفاده از آن به مخاطبان خود توضیح دهید. فراموش نکنید که بیان ترفندها، نکات ریز و تکنیک‌های جذاب درباره این نرم‌افزار، همان دلیلی است که مخاطبان شما را جذب می‌کند.

مطلب مرتبط: ساخت لوگو برای کانال یوتیوب

۴. یک ولاگ کوتاه بسازید

آیا به‌تازگی به سفر رفته‌اید؟! یا حتی برای دیدن یک مکان دیدنی در شهر خودتان، با یک گروه گردشگری همراه شده‌اید؟! کافی است این تجربه جدید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. از مناظر زیبا، غذاهای لذیذ و فعالیت‌های منحصربه‌فردتان فیلم بگیرید، ادیت کنید و از بازدیدهای زیاد مخاطبان لذت ببرید!

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب

۵. ویدئو DIY بسازید!

ویدئو DIY (Do it yourself) به معنای «خودت انجامش بده» به مخاطبان نحوه انجام پروژه‌های مختلف در خانه را آموزش می‌دهد. این پروژه‌ها می‌توانند درباره هر چیزی از ساخت وسایل خانه گرفته تا پخت‌وپز و حتی تعمیرات باشند. محتوای DIY در یوتیوب بسیار محبوب است. با درنظرداشتن موضوع کانالتان، ساخت یک ویدئو «خودت انجامش بده» همیشه نتیجه خوبی دارد.

مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

۶. دو محصول مشابه را با هم مقایسه کنید

مقایسه همیشه جواب می‌دهد! همه افراد (حتی من و شما!) هنگام خرید معمولاً درگیر انتخاب بین دو محصول مشابه می‌شویم. ویدئوهای مقایسه دو مدل لباس ورزشی از دو برند مطرح، دو مدل تلفن همراه، دو مدل چای و… بازید خوبی می‌گیرند. ساخت ویدیوی مقایسه‌ای، از بهترین ایده ها برای ساخت ویدیو در یوتیوب است.

۷. نکاتی برای داشتن یک نظم و بهروری بیشتر بگویید

همه ما به‌طور ذاتی نظم و افزایش بهروری روزانه را دوست داریم. ساخت ویدئو برای نشان‌دادن نظم روزانه، برنامه‌ریزی و سبک زندگی سالم مخاطبان زیادی را به‌سمت کانال شما جذب می‌کند. همچنین معرفی برنامه‌های خوب برای برنامه‌ریزی روزانه، یک ایده جذاب و کاربردی است.

۸. یک چالش جذاب راه بیندازید

اگر در حال حاضر یک چالش جالب در فضای مجازی وجود دارد، در آن شرکت و ویدیویی از خود منتشر کنید. اما اگر هیچ چالشی نیست، خودتان یک چالش بسازید! چالش پختن کیک در نیم ساعت، آرایش ده‌دقیقه‌ای، ساخت سایت یک‌ساعته و… از ایده‌های خوب برای این کار هستند. از مخاطبان خود بخواهید با ایده شما، ویدئو بسازند و برایتان بفرستند. درنهایت می‌توانید با ویدئوهای ارسالی مخاطبان، یک ویدئو جذاب دیگر برای کانالتان بسازید!

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب

مطلب مرتبط: بهترین مشاغل اینترنتی سال ۱۴۰۳

۹. ویدیو بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی مالی بسازید

برنامه‌ریزی مالی و بودجه‌بندی یکی از مهم‌ترین نکات زندگی افراد است. موضوع کانالتان درباره چیست؟! برای مثال اگر درباره استایل و مد صحبت می‌کنید، می‌توانید یک ویدئو با موضوع «چطور با کمترین هزینه یک استایل روزانه جذاب بزنیم!» بسازید.

یا اگر کانالتان درباره رژیم غذایی است، یک ویدئو برای خریدی رژیمی با قیمت مناسب بسازید. این ویدئوها برای مخاطبان بسیار کاربردی هستند و بازدید خوبی می‌گیرند.

۱۰. داستان موفقیت افراد سرشناس حوزه کاری خود را بیان کنید

ذهن انسان‌ها در درک داستان‌ عملکرد خوبی دارد، همه ما به‌طور ذاتی قصه‌ها را دوست داریم، بنابراین چرا از این موضوع برای ساخت ویدئو پولساز یوتیوب استفاده نکنید؟! یک فرد سرشناس در حوزه کاری خود بیابید و داستان موفقیت او را به‌صورتی الهام‌بخش و شنیدنی برای مخاطبان خود بگویید.

۱۱. درباره هدف خود بگویید

هدفی که به آن اهمیت می‌دهید و چرایی اهمیت آن را بگویید. این هدف می‌تواند حقوق حیوانات، پایداری زیست‌محیطی، عدالت اجتماعی و… باشد. از پلتفرم خود برای اشتراک‌گذاری داستان‌های معنادار و افزایش آگاهی در مورد مسائلی که برای شما مهم هستند استفاده کنید.

۱۲. نحوه نگهداری و استفاده صحیح از ابزارهای خاصی را بیان کنید

در هر حوزه‌ کاری، ابزار و وسایلی بیشترین استفاده را دارند. اگر درباره نگهداری و استفاده صحیح از آ‌ن‌ها ویدئو بسازید، بازدید خوبی می‌گیرید. برای مثال اگر در حوزه عکاسی فعالیت دارید، درمورد نحوه استفاده و نگهداری اصولی از دوربین صحبت کنید و اگر در صنعت مد هستید، درباره شست‌‌وشوی صحیح لباس‌ها برای جلوگیری از خراب‌شدن آن‌ها ویدئو بسازید. 

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب

۱۳. درباره چگونگی راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک صحبت کنید

بسیاری از افراد به راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک علاقه دارند، اما احتمالاً نمی‌دانند از کجا شروع کنند. ویدئوهای آموزشی در مورد نوع کسب‌وکار، نحوه تحقیق، بازاریابی و سایر نکات کاربردی به این افراد کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی به‌دست آورند. در این ویدئوها صحبت‌های الهام‌بخش درباره امکان موفقیت را فراموش نکنید!

۱۴. یک ویدئو با موضوع «در موبایل من چه خبر است؟» بسازید

به مخاطبان خود نشان دهید از چه برنامه‌ها و ویژگی‌هایی در تلفن همراهتان استفاده می‌کنید. نمایش برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید، نحوه استفاده از آن‌ها و دلیل اهمیتشان برای شما، علاوه بر افزایش احساس صمیمیت، فرصتی عالی برای اشتراک‌گذاری دانشتان درباره بهره‌وری بهتر از تلفن همراه با سابسکرایبرهایتان است.

مطلب مرتبط: ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

۱۵. مهارت خود را به رخ مخاطبان بکشید

آیا مهارت خاصی دارید؟! در رشته ورزشی خاصی مدال آورده‌اید؟ غذاهای لذیذ می‌پزید؟ در نواختن یک ساز استاد هستید؟! از مهارت‌های خودتان فیلم بگیرید و با مخاطبان به اشتراک بگذارید. همچنین از مخاطبانتان بخواهید در صورت داشتن مهارت مشابه، یک ویدئو برای شما بفرستند!

۱۶. دوره‌های آنلاین برای مخاطبان بسازید

یکی از بهترین ایده‌های پولساز برای یوتیوب، تولید دوره‌های آنلاین است. کانال ویدئوهایتان درباره چیست؟ برای مثال اگر کانال شما درباره عکاسی است، تولید یک دوره عکاسی حرفه‌ای، ایده‌ای خوب است. حتی می‌توانید با فروش این دوره درآمد خوبی کسب کنید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب

۱۷. ویدیو ASMR بسازید

ASMR (مخفف Autonomic Sensory Meridian Response) سبکی است که به بینندگان کمک می‌کند تا در حالت آرامش قرار گیرند! یک ویدئوی ASMR با صداهای مختلف مانند ضربه‌زدن روی اشیا یا زمزمه‌کردن در دوربین ساخته می‌شود. تماشای این مدل ویدئو بسیار آرام‌بخش است و در هر حوزه کاری بازدید خوبی می‌گیرد.

۱۸. ویدیوهای ترکیبی بسازید

ویدئوهای ترکیبی توجه همه را به‌سمت خودشان جلب می‌کنند. برای مثال بهترین لحظات یک مسابقه فوتبال پرطرفدار را ادیت و در کانال خود منتشر کنید یا با انتشار بهترین بخش‌های یک سریال پرطرفدار، طرفداران آن سریال را به‌سمت کانال خود بکشید!

۱۹. دوربین مخفی بسازید!

این سبک ویدیو همیشه خنده‌دار و جالب است! ایده‌ای جالب بیابید، دوربین خود را آماده، با اطرافیان خود شوخی کنید و از واکنش آن‌ها فیلم بگیرید! حال با افزودن یک موسیقی خنده‌آور و یک ادیت جذاب، مخاطبان را جلب کانال خود کنید.

۲۰. یک روز به‌جای یک فرد دیگر زندگی کنید!

یکی از ترندهای محبوب یوتیوب، تعویض سبک زندگی با شخص دیگری است. یکی از دوستان یا اعضای خانواده را انتخاب و یک روز به جای او زندگی کنید! از تجربه خود فیلم بگیرید و نظر خود را بگویید.

۲۱. خودتان را معرفی کنید

اگر یک ویدیو معرفی ندارید، همین‌الان دست‌به‌کار شوید! خودتان را به مخاطب معرفی کنید، درباره کانال، شغل و علایق خود بگویید. این ویدیو باعث افزایش احساس صمیمیت مخاطب با شما می‌شود.

نتیجه – یافتن ایده‌ های پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب کار سختی نیست!

یوتیوب یکی از پلتفرم‌های پولساز برای تولید محتواست، اما همه کسانی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند، بالاخره یک روز با مشکل کمبود ایده مواجه می‌شوند! ما در این مقاله 21 ایده جذاب برای ساخت ویدئو را دراختیارتان گذاشتیم.

در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، مهم نیست! تمامی این ایده‌ها برای شما قابل‌اجراست، فقط دست‌به‌کار شوید و باتوجه‌به موضوع کانالتان، ایده‌های گفته‌شده را شخصی‌سازی کنید. درنهایت با کسب بازدید باورنکردنی، در مسیر مانیتایز شدن قدمی بزرگ برمی‌دارید. 

پس از مانیتایز شدن، کسب درآمدتان شروع می‌‌شود. شرکت ما (افراک) به شما در نقد درآمد یوتیوب کمک می‌کند، برای کسب اطلاعات با مشاوران افراک درتماس باشید.

به‌نظر شما کدام‌یک از ایده‌های بالا برای مخاطبان یوتیوب جذابیت بیشتری دارد؟! آیا شما تجربه‌ای در ساخت ویدیو با این ایده‌ها دارید؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم. فراموش نکنید این مقاله کاربردی را برای سایر یوتیوبرها نیز بفرستید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام وقت بخیر
    من کانال با موضوع asmr eating ساختم و چند ویدئویی که در اون خوراکی خوردم رو منتشر کردم از نظر کیفیت صدا و تصویر هم خوب بودن ولی یوتوب بدون هیچ اخطاری کانالم رو بست و ایمیل زد که محتوای هرزنامه یا کلاهبرداری داشتید
    من دوبار دیگه هم کانال ساختم و باز هم کانالم رو با همین دلیل بست،اصلاً دلیلش رو نفهمیدم چون ویدئو رو خودم ساختم و اصلاً هیچ مشکل اخلاقی یا کپی رایت هم نداشتم توی کانالم و خیلی نا امید شدم چون کلی هزینه تجهیزات دادم و نمیدونم که باز این موضوع رو ادامه بدم یا نه لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      متاسفام بابت این موضوع، اگر تمایل به بررسی بیشتر دارید، آدرس کانال یوتیوب خود را از طریق تیکت به همراه ارسال اسکرین شات های مربوط به ایمیل یوتیوب، برای ما ارسال کنید. موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  2. درود و عرض ادب
    یک سوال دارم من ، اگر ویدیوهای ساخته شده ما در کانال یوتیوب دانلود بشن ، آیا دانلود شدن هم ویو محسوب میشه؟
    چون ممکنه دانلود و در فضاهای عمومی تر مانند تلگرام پخش بشن
    ممون میشم پاسخ بفرمایید

    آیا مفید بود؟