کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزاتی که شما لازم خواهید داشت، بسته به میزان و نوع فعالیت کانال متفاوت بوده و چه بهتر که همزمان با رشد کانال یوتیوب و افزایش تعداد سابسکرایب، تجهیزات یوتیوب خود را هم رشد دهید. در این بلاگ وسایل مورد نیاز یوتیوب برای سطح ابتدایی راه اندازی یک کانال تا حرفه ای ترین حالت ممکن رو بررسی خواهیم کرد.

میزان درآمد دلاری از یوتیوب باعث شد، افراد زیادی که توانایی تولید محتوا با چاشنی خلاقیت را در خود ببینند و در این فضای رقابتی شروع به فعالیت کنند. از آنجایی که تعداد افراد فعال در یوتیوب روز به روز درحال افزایش است نیاز به این که محتوای تولید شده با استفاده از بهترین تجهیزات یوتیوب نسبت به رقبا کیفیت بالاتری داشته باشد تا دنبال کننده بیشتری جذب کند همیشه حس می‌شود.

به این نکته نیز توجه کنید که شما به تازگی قصد شروع کار در یوتیوب را دارید و در این مرحله، بیشتر نیاز به آموزش یوتیوبر شدن خواهید داشت و لازم نیست هزینه چندانی برای تجهیزات بپردازید، پس اصلا نگران نباشید چون چند ویدیوی اول را می‌توانید با گوشی تهیه، ویرایش و منتشر کنید و در ادامه اگر قصد فعالیت جدی‌تری را داشتید به تجهیزات حرفه ای تری نیز فکر کنید.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در یوتیوب

اگر به تازگی شروع به فعالیت در یوتیوب کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تولید محتوای خود را با موبایل شروع کنید و پس از کسب شرایط مناسب می‌توانید از ابزارهای حرفه‌ای تری استفاده کنید. در این مطلب تجهیزات لازم برای تولید محتوا در یوتیوب را  به صورت مبتدی، متوسط و حرفه ای دسته بندی کردیم.

تجهیزات یوتیوب برای سطح مبتدی

شما در اولین قدمی که در یوتیوب شروع به فعالیت می‌کنید در سطح مبتدی بوده و باید با کمترین هزینه فقط کانال خود را به کاربران معرفی و بازدید کسب کنید، توجه کنید که در صورتی که محتوای شما مخاطب زیادی جذب نکرد، کمترین ضرر مالی را تجربه می‌کنید. در ادامه تجهیزاتی که برای تولید محتوا در یوتیوب برای سطح مبتدی به آن نیازمند هستید را بررسی خواهیم کرد.

موبایل

موبایل ابتدایی‌ترین ابزار شماست. تقریباٌ تمام افراد فعال در یوتیوب از موبایل برای خلق محتوا استفاده می‌کنند و حتی برخی از بزرگترین یوتیوبرها همچنان از موبایل خود به‌عنوان ابزار اصلی کار استفاده می‌کنند.

تلفن همراه شما هرآنچه برای شروع فعالیت نیاز دارید به شما می‌دهد و اگر هزینه‌ای هم در شروع مسیر باید انجام شود، ارتقای مدل موبایل، منطقی‌ترین گزینه خواهد بود. در ادامه به معرفی موبایل‌های مناسب هر سطح از فعالیت شما می‌پردازیم.

در شروع کار یا با موبایل خود فعالیت کنید، یا باید تا حدود 20 میلیون هزینه کنید. البته به این معنی نیست که هرچه گران‌تر، بهتر! موبایل‌های حدود 10 12 میلیونی برندهای شیائومی و هوآوی، گاهی عملکرد بهتری از 20 میلیونی‌های سامسونگ دارند.

  • 5F POCO

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نمایش رنگ خیره‌کننده ۶۸ میلیاردی!

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید است که جز آن، حسگر ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز وجود دارند که عکس‌های عالی را ثبت می‌کند. این دوربین از قابلیت‌هایی نظیر پانوراما و همینطور HDR نیز بهره برده است. نسخه پرو آن هم در بازار موجود است که کمی گران‌تر است.

  • ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

از دوربین‌های شیائومی نیازی نیست که تعریف کنیم.

نمایشگر نوت 12 پرو پلاس ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED است که نرخ نوسازی‌اش تا ۲۳۰ هرتز می‌رسد و تا ۵۰۰ نیت روشنایی دارد. این گوشی از لنزهای 200 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل در پشت و دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

  • گلکسی 34A

این گشوی صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز بهره می‌برد. همچنین به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین دوم فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز است و حتی دوربین سلفی می‌تواند ویدئوهای 4K ضبط کند.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

دوربین

اگر که فکر می‌کنید حتما برای شروع  تولید محتوا نیاز به تجهیزات یوتیوب به صورت جامع دارید، دوربین حرفه‌ای یکی از گزینه ها می‌باشد. مشخصاً موبایل در دست شما، ارزان‌ترین و منعطف‌ترین ابزار فیلمبرداری شماست که تا مدت طولانی، شما را از تهیه دوربین و وبکم بی‌نیاز می‌کند. اگر دوربین موبایلتان کیفیت K4 یا P1080 و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد، به آن اعتماد کنید.

امروزه تلفن‌های همراه شیائومی و میان‌رده‌های سامسونگ، دوربین‌های بی‌نظیری دارند که هزینه زیادی هم برای شما دربر نخواهد داشت. پرچمداران سامسونگ و اپل هم جزو گزینه‌های گران‌قیمت شما خواهند بود.

قبل از پرداختن به دوربین‌ها، نگاهی به وبکم داشته باشیم؛ اگر غالب محتوا را در خانه ضبط می‌کنید و تحرک زیادی ندارید، وبکم گزینه‌ای منطقی و کم‌هزینه‌تر برای شماست. مثلاً اگر گیم استریم می‌کنید، وبکم خیلی بهتر و باکیفیت‌تر از دوربین خواهد بود.

اما بیایید بسته به سطح فعالیتتان به ادامه معرفی بپردازیم:

تا زمانیکه به درآمد نرسیده‌اید و حداقل 1000 سابسکرایبر ندارید، منطقی نیست که از جیب هزینه‌های سنگین داشته باشید. به‌جز موبایل، شما می‌توانید از دوربین‌های مقرون‌به‌صرفه یا وبکم‌هایی استفاده کنید که قابلیت فیلمبرداری فول‌اچ‌دی 1080 و 720 دارند.

  • 3400D Nikon

دوربین 3400D سبک و خوش‌دست است و شاید بهترین DSLR مبتدی به‌شمار بیاید. صفحه نمایش این دوربین غیرلمسی است و سنسور 24 مگاپیکسلی آن، جزئیات فراوان و باکیفیتی را ثبت خواهد کرد. حداکثر رزولوشن فیلم این دوربین p1080 است و قابلیت عکاسی پی‌در‌پی 5 فریم بر ثانیه را دارد. نکته منفی بزرگ آن، نداشتن پورت میکروفون است.

  • D250/ 3SL Canon EOS Rebel

دوربین EOS Rebel SL3 (معروف به EOS 250D / EOS 200D Mark II) دارای سنسور APS-C برتر Canon با رزولوشن 24.1 مگاپیکسل و قابلیت عکاسی بازتابدهی عالی است. صفحه نمایش این دوربین لمسی است، قابلیت عکاسی پی‌در‌پی 5 فریم بر ثانیه دارد و حداکثر رزولوشن ویدیو K4 UHD با نرخ 25 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد. البته برای فیلمبرداری بهتر، رقبای 3SL شاید گزینه‌های بهتر و البته گران‌تری باشند.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

جالب است بدانید: چطوری بدون ساخت ویدیو از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

سیستم کامپیوتر و لپ تاپ

برای فعالیت حرفه‌ای‌تر و کسب درآمد، شاید داشتن کامپیوتر و لپ‌تاپ، به ضرورت مهمی برای شما بدل شوند. اما بازهم توجه کنید که در آغاز مسیر، به‌سراغ سیستم‌های گران و حرفه‌ای گیمینگ و تدوین نروید. عمده فعالیت شما ادیت ویدیوها و تصاویر خواهد بود؛ پس سیستمی که نرم‌افزارهای گرافیک مانند فوتوشاپ، پریمیر و افترافکت را اجرا کنند، برای شما کافی خواهد بود.

البته اگر در حوزه گیم، فیلم و سریال و موارد مشابه فعال هستید، طبیعتاً بدون کامپیوتر یا لپ‌تاپ امکان فعالیت جدی نخواهید داشت.
باتوجه به ارزان‌تر بودن و حمل راحت‌تر لپ‌تاپ، در این قسمت به معرفی لپ‌تاپ‌های متناسب هر سطح می‌پردازیم.
در این سطح می‌توانید تا 20 میلیون هزینه کنید، اما انتظار لپ‌تاپ درجه یک و عالی برای انجام ادیت‌های ویدیویی نداشته باشید.

  • لپ‌تاپ ایسوس مدل Vivobook R1504VA

صفحه نمایش FHD باکیفیت، طراحی مدرن، بدنه ضد باکتری و ویروس، وجود قفل اثر انگشت و وزن سبک، انتخاب خوبی در این سطح است. این لپ‌تاپ پردازنده 3i Core نسل 13 اینتل، چهار هسته کم مصرف با فرکانس تا 3.3 گیگاهرتز و دو هسته قوی با فرکانس تا 4.5 گیگاهرتزدارد.

سایر مشخصات مهم این لپ‌تاپ:

  1. RAM 4 یا 8 گیگابایت از نوع DDR4
  2. نمایشگر 15.6 اینچی
  3. ظرفیت باتری 42 وات-ساعت که برای تقریبا 8 تا 9 ساعت
  4.  دو پورت USB 3، یک پورت USB-2، یک پورت HDMI، یک پورت USB-C، پورت هدفون + میکروفون.
  5. پردازنده گرافیکی Intel UHD for 13th Gen
  6. حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD
  • لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانید تا 20 میلیون تومان خریداری کنید. صفحه آن هم از یک پنل TN LCD، رزولوشن Full HD و روکش مات بهره می‌برد. پردازنده آن اینتل Core i3-1115G4  بوده و به چیپ گرافیکی مجزا مجهز نشده و این دستگاه برای انجام پردازش‌های گرافیکی از چیپ گرافیکی تعبیه شده در پردازنده مرکزی استفاده می‌کند. سایر مشخصات مهم:

  1. نمایشگر 15.6 اینچی
  2. RAM 12 گیگابایت DDR4
  3. حافظه 256 گیگابایت SSD + یک ترابایت HDD
  4. باتری 2 سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت 38 وات ساعت
  5. یک پورت USB 3، یک پورت USB-2، یک پورت HDMI، یک پورت USB-C
تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

میکروفون

صدای ویدیو سهم زیادی از اثرگذاری آن را به‌خود اختصاص می‌دهد. درکنار کیفیت بالا، اگر ویدیو صدای خوبی نداشته باشد، شاید مخاطب دل‌زده شود و قید تماشای آن را بزند و به‌سراغ محتوایی برود که شاید کیفیت پایین‌تر، ولی صدای بهتری دارد.

میکروفون‌های لپ‌تاپ یا موبایل، کیفیت خوبی دارند اما از شما زمان مضاعفی برای سینک کردن با ویدیو و همچنین حذف نویزها می‌گیرند و عملاً گزینه بهینه‌ای نخواهند بود. درمجموع، میکرفون شاید تنها ابزاری باشد که باید از ابتدای مسیر، همواره به فکر ارتقای آن باشید.

بیایید باتوجه به سطح فعالیت، این ابزار را بررسی کنیم.

در ابتدای مسیر، تقریباً شفافیت صدای خودتان کافیست و نیازی به صدای استدیویی و حرفه‌ای ندارید.

  • میکروفون‌های USB ساده و رومیزی

گزینه اول، میکروفون‌های USB ساده و رومیزی هستند که به رایانه شما وصل می‌شوند و برای تولیدمحتوای ثابت، بهترین کارایی را خواهند داشت. همچنین هدفون‌های باکیفیت که میکروفون قوی دارند، در همین رده قرار می‌گیرند.

  • میکروفن یقه‌ای BOYA Microphone BY-M1

گزینه بعدی، میکروفن یقه‌ای BOYA Microphone BY-M1 است که درکنار قیمت مناسب، کیفیت ایده‌آلی به شما ارائه کرده و برای تولیدمحتوای متحرک، مصاحبه و … مناسب خواهد بود. اگر شرایط برایتان مهیاست، از ابتدای مسیر به‌سراغ میکروفون‌های یقه‌ای بروید. 

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزات نورپردازی

ویدیو تاریک، قشنگ نیست!

اگر در محیط سربسته فعالیت دارید که نور مناسبی ندارد، حتماً از سافت‌باکس و رینگ‌لایت استفاده کنید. مثلاً سافت‌باکس‌ها با پانل سفید، می‌توانند شدت نور را کاهش داده و فضایی طبیعی، ملایم و متمرکز می‌سازند.

رینگ‌لایت‌ها نیز با حذف حداکثری سایه، در حوزه معرفی محصول یا ضبط محتوا از چهره کاربرد مهمی دارند. اگر محل فعالیت شما هم ثابت است، نور عامل مهمی در پیشرفت شماست. اگر در محیط سرباز کار می‌کنید، نور خورشید منبع شماست و روی لرزش و صدای ویدیو متمرکز باشید.

در در این لول قرار نیست از  سافت‌باکس‌های بزرگ و مجهز استفاه کنید. یک رینگ‌لایت معمولی هم کار شما را راه می‌اندازد. نکته مهم استفاده نکردن از نور مهتابی و لامپ است؛ نور آن‌ها متمرکز نیست و سایه‌ بدی روی ویدیو ایجاد می‌کنند.

  • رینگ لایت مدل FRL-S20

یکی از ارزان‌ترین و رایج‌ترین رینگ‌لایت‌های زیر 500هزار تومان که می‌تواند حجم مناسبی از نور را در دامنه‌ زاویه‌ 360 درجه بتاباند. این رینگ لایت پایه‌ نگهدارنده‌ منعطف و نگهدارنده‌ گوشی موبایل را همراه خود دارد و سایر ویژگی‌های مهمش عبارتند از:

  1. قطر خارجی۲۰ سانتی
  2. قابلیت تنظیم میزان نور در حالت مختلف
  3. پایه منعطف ۲ حالته
  4. ریموت متصل به رینگ‌لایت
  5. امکان قراردادن بر روی سه پایه نور
  • رینگ لایت مدل M26

مدلی تقریباً مشابه قبلی که قابلیت تنظیم میزان نور در حالت‌های مختلف را دارد و می‌توان از آن برای عکاسی و فیلم‌برداری در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

  1. دارای نگهدارنده گوشی
  2. ریموت متصل به رینگ لایت
  3. امکان قراردادن بر روی سه پایه نور
  4. قابلیت تنظیم کانال و گرو‌ه‌بندی نور
  5. قطر خارجی ۲۶ سانتی
تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزات یوتیوب برای سطح متوسط

بعد از شروع فعالیت در یوتیوب  تا زمانی که سابسکرایب کانال شما به ۱۰۰۰ عدد و موفق به کسب درآمد از یوتیوب نشدید نیازی به تغییر تجهیزات نمی‌باشد؛ تمام تلاش خود را برای آموزش سئو یوتیوب بگذارید، سپس در صورتی که واچ تایم محتوای اشتراک گذاشته شده به ۴۰۰۰ ساعت رسیده بود، حالا وقت آن است که تجهیزات خودرا به‌روز کنید. اولین گام برای افزایش درآمد کانال یوتیوب، بهینه سازی ویدئوهاست. از کارشناسان با تجربه افراک در زمینه سئو یوتیوب مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطلب مرتبط

شرایط جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن!

موبایل

در این مرحله، شما نیاز به دوربین و میکروفون بهتری دارید و شاید لازم باشد تلفن همراهی در رده 20 تا 30 میلیون داشته باشید.

  • گلکسی FE 23S

مدل‌های FE سری S سامسونگ، مدل‌های به‌نوعی فشرده‌ای هستند که با قیمت کمتر، حداکثر کیفیت را به شما عرضه می‌کنند. بنابراین خرید نسخه‌های FE و همچنین پلاس سری S را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گلکسی FE 23S  در صفحه‌نمایش خود از پنل Dynamic AMOLED 2X، رزولوشن 1080 در 2340، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و میزان روشنایی 1450 نیت استفاده کرده است. همچنین لنز 50 مگاپیکسلی، لنز 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید مجموع دوربین‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

  • شیائومی 12 پرو

در این گوشی با سه دوربین 50 مگاپیکسلی مواجه هستیم. دوربین اصلی از لنز  واید، دوربین دوم از لنز تله فوتو و دوربین سوم از لنز اولتراواید بهره می‌برد که مجموع آن‌ها در کنار دوربین سلفی واید با وضوح 32 مگاپیکسل، عکس‌هایی با کیفیت بالا را تحویل کاربران می‌دهند. فیلمبرداری با کیفیت 4K هم مزیت مهمی است که این موبایل با خود به‌همراه دارد.

  • گلکسی G5 73A

میان رده‌های سری A سامسونگ، گزینه‌های ایده‌آلی در سطح متوسط و مقدماتی هستند و به‌عنوان مثال نگاهی به 73A می‌اندازیم.دوربین اصلی گوشی، ۱۰۸ مگاپیکسل با ۴ حسگر و فلش LED و دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسل است و برای عکاسی، گزینه مناسب و باکیفیتی است. همچنین صفحه نمایش بزگ و 6.7 اینچی با رزولوشن  2400×1080 پیکسل دارد.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

مطلب مرتبط
اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

دوربین

در این مرحله احتمالاً کانال شما مانیتایز شده و کم‌کم به درآمد می‌رسید، اما شاید همچنان ابزار سطح قبلی پاسخگوی شما باشد و اگر واقعاً کیفیت ویدیوهایتان صدای مخاطبان را درآورده است، به فکر تغییر باشید.

اما بیایید به 3 گزینه مهم این سطح اشاره کنیم.

  • دوربین 80D Canon EOS

این دوربین کاملاً برای سطح متوسط تولید شده و از مزایای آن، جک میکروفون و هدفون، صفحه نمایش مفصلی لمسی و سیستم فوکوس Dual Pixel است. همچنین باتری آن کفاف 960 شات را می‌دهد و کیفیت فیلمبرداری Full HD را به شما ارائه می‌کند. سایر مشخصات مهم آن:

  1. سنسور : APS-C
  2. فوکوس خودکار: 45 نقطه‌ای
  3. رزولوشن : 24 مگاپیکسل
  4. فیلمبرداری : 1080 و 60 فریم بر ثانیه
  5. عکاسی پیاپی: 7 فریم بر ثانیه
  • دوربین 7500D Nikon

یکی از بهترین دوربین‌های غیر فول فریم است که شارژ باتری آن، 950 عکس ثبت می‌کند. حساسیت ایزو بین 100 تا 51200 قابل تنظیم و عملکرد آن حتی در ایزوی بالا قابل قبول است.

سرعت عکاسی پیاپی 8 فریم بر ثانیه و ثبت 50 عکس 14 بیتی RAW، نشان از کارآمدی این دوربین دارد. همچنین صفحه نمایش لمسی و متحرک آن بسیار جذاب است و با فیلمبرداری K4، دوربینی باکیفیت مناسب چند سال آینده دارید.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

سیستم کامپیوتر و لپ تاپ

  • لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5-15IAL7

این لپ‌تاپ از سی‌پی‌یو Intel Core i7، پردازنده گرافیکی NVIDIA MX550 و حافظه داخلی ۱ ترابایت بهره می‌برد. لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 به پنل 15.6 اینچی از نوع IPS مجهز است و با ماتی پوشش سطح صفحه نمایش و میزان روشنایی ۳۰۰ نیت، امکان استفاده‌ آسان و بدون انعکاس نور را در هر محیطی حتی زیر نور آفتاب برای کاربران فراهم می‌کند.

از دیگر نکات مثبت:

  1. باتری 76 وات ساعت
  2. کیبورد با نور پس‌زمینه،
  3. پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی
  4. صفحه نمایش FHD
  5. پردازنده نسل دوازده

نقد کردن درآمد یوتیوب

شروع کنید
  • لپ‌تاپ ایسوس VivoBook K513EQ-L1635

صفحه نمایشی OLED با وضوح Full HD دقیقاً مناسب کارهای ادیت شماست. پردازنده Core i7-1165G7، کارت گرافیک مجزای انویدیا MX350 و 8 گیگابایت حافظه رم، سخت‌افزار قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیال راحت تا چند سال به فعالیت خود ادامه دهید.

  1. باتری 3 سلولی با ظرفیت 42 وات ساعت
  2. اسپیکرهای قدرتمند
  3. حسگر اثر انگشت
  4. نمایشگر 15.6 اینچی
  5. وزن 1.8 کیلوگرمی
  • لپ‌تاپ HP مدل Victus 15

پردازنده Core i5 نسل 12 با محدوده سرعتی 3.3 تا 4.4 گیگاهرتز به‌همراه کارت گرافیک مجزا مدل GeForce GTX 1650، گزینه خوبی در این قیمت برای انجام کارهای شماست. این لپ‌تاپ تقریباً در دسته‌بندی گیمینگ قرار دارد.

سایر ویژگی‌های مهم:

  1. هارد 512 گیگابایتی SSD
  2. صفحه نمایش 15 اینچی مات با وضوح Full HD و رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل
  3. ظرفیت باتری 52.5 وات ساعت
تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

میکروفون

شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط صدا با استفاده از دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی بازتابی هم استفاده کنید. البته برای این کار شما ممکن است احتیاج به یک کابل TRRS به TRS داشته باشید. از نظر ساختاری و استحکام، این میکروفن یقه‌ای کیفیت صدای عالی دارد.

میکروفون سطح قبلی همچنان پاسخگوی نیاز شما خواهند بود اما اگر نیاز به ارتقای کیفیت دارید و یا مخاطبان درخواست صدای بهتری دارند، به‌سراغ مدل‌های بالاتر بویا مانند BOYA BY-PM500 USB  بروید و یا در قیمتی بالاتر، میکروفون‌های Rode هم گزینه مناسبی هستند.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزات نورپردازی

در این مرحله اگر دوربین حرفه‌ای‌تر تهیه کرده‌اید و یا به‌دنبال افزایش کیفیت کار خود هستید، سطح نورپردازی خود را هم بالاتر ببرید و مدل‌های حرفه‌ای‌تر را در تعداد بیشتری تهیه کنید.

  • رینگ لایت مدل HX-260 2021

این رینگ‌لایت دایره‌ای، حدود 500 هزار تومان قیمت دارد و گزینه‌ای مناسب و رایج برای استفاده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  1. سه حالت نوری مهتابی، آفتابی و میکس
  2. قطر رینگ ۲۶ سانتی
  3. سه پایه با ارتفاع ۲ متر و ۱۰ سانت
  4. ریموت با اتصال سیم
  5. نگه‌دارنده گوشی موبایل
  6. پایه ۳۶۰ درجه جهت اتصال رینگ لایت به سه پایه
  • نور ثابت مدل L8

اگر کارتان حالت آتلیه و استدیو ثابت دارد، نورهای ثابت بهتر از رینگ‌لایت‌ها خواهند بود. مدل 8L از نورهای ثابت رایج و باکیفیت است که ویژگی‌های زیر را دارد:

  1. کیت نور ثابت (LED، فلورسنت و هالوژن)
  2. ۲شاخه نور( مجموعا ۸ لامپ)
  3. سه پایه نور مدل ۸۰۳
  4. حداکثر ارتفاع ۲۰۰۰mm و حداقل ارتفاع ۱۲۰۰mm
  5. ۲عدد نور سافت باکس (۴۰x۶۰)
  • رینگ لایت پلوز مدل Professional Fill light

این رینگ‌لایت دایره‌ای، حدود یک میلیون تومان قیمت دارد و گزینه‌ای  ایده‌آل و مطمئن برای استفاده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  1. مناسب عکاسی و فیلمبرداری از بالا
  2. نگهدارنده موبایل منعطف
  3. بال‌هد با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و زاویه‌دهی
  4. حداکثر ارتفاع سه پایه ۱۶۰ سانتی متر
  5. دارای رنگ آفتابی، مهتابی و ترکیب هر دو
  6. پیچ تنظیم جهت چرخش ۳۶۰ درجه میله افقی
  7. عکاسی و فیلمبرداری افقی و عمودی
تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزات یوتیوب برای سطح حرفه ای

در این مرحله کانال یوتیوب شما به درآمد خوبی رسیده و بهتر است از مناسب ترین تجهیزات یوتیوب برای تهیه و تولید محتوای خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط

چگونه تیک تایید یوتیوب را بگیریم؟

موبایل

هزینه شما در این سطح بالای حدود 40 میلیون خواهد رفت و به‌دنبال پرچمدارها هستید.

  • آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس

نمایشگری ۶.۱ اینچ (پرو) و 6.7 اینچی (پرومکس)  و LTPO Super Retina XDR OLED که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است و نهایت روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. همچنین رزولوشن آن نیز ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل (پرو) و ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل (پرومکس) است.

پردازنده‌ی مرکزی آن، Apple A17 pro و پردازنده گرافیکی نیز پردازنده ۶ هسته‌ای Apple GPU است. دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین دوم حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و سومین دوربین، حسگر اولترا واید با لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی گوشی نیز با ۱۲ مگاپیکسل و لنز واید ۲۳ میلی‌متری، عملاً یک هیولا برای عکس و ویدیو به شما داده است! البته ماژول دوربین در مدل پرو کمی بزرگتر از مدل پرومکس است.

  • گلکسی Ultra 23S

ای موبایل نمایشگر 6.8 اینچی با رزولوشن ۳۰۸۸×۱۴۴۰ دارد که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. میکروفون فوق ‌حرفه‌ای، اسپیکرهای بی‌نظیر و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی‌اش هم نیازی به توضیح بیشتر برای خرید آن باقی نمی‌گذارند!

در این رده فعالیت، گوشی‌هایی مانند Z Fold 5، گلکسی Ultra 22S، آیفون 14 و موارد مشابه نیز گزینه‌های بی‌نظیری هستند. گلکسی Ultra 24S هم در اوایل سال 2024 به بازار عرضه می‌شود و به بهترین گزینه خرید بدل خواهد شد.

  • گوشی هوآوی Mate 50 Pro

از کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هوآوی و شیائومی نمی‌توان چشم پوشید. یکی از بهترین دوربین گوشی موجود در ایران، در حال حاضر متعلق به میت ۵۰ پرو هوآوی است. این گوشی هوشمند به نمایشگر OLED  ۶.۷۴ اینچی و رزولوشن ۱۲۱۲ در ۲۶۱۶ پیکسل مجهز است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با تشخیص فوکوس و گشودگی دیافراگم f/1.4، لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2، و یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو در دوربین‌های عقب و لنز اولتراواید بوده با گشودگی دیافراگم f/2.4 در دوربین جلو، هرآنچه برای عکاسی و فیلمبرداری نیاز دارید به شما می‌دهد.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

دوربین

در این لول، درآمد اصلی شما از یوتیوب است و به‌عنوان یک یوتیوبر شناخته می‌شوید. بیایید به 2 گزینه اصلی دوربین‌های حرفه‌ای نگاهی بیندازیم. نکته مهم این است که تمام دوربین‌ها نقطه ضعفی دارند و هیچ دوربینی، کامل و بی‌نقص نیست.

  • 5R Canon EOS

این دوربین از قابلیت‌های بسیار حرفه‌ای برخوردار است و یکی از حرفه‌ای‌ترین فوکوس‌های خودکار موجود در بازار را در اختیار دارد و همچنین بهترین دوربین فول‌ فریم IBIS است.

مانیتور ۳.۱۵ اینچی لمسی با حدود 2 میلیون نقطه، حسگر فول فریم، حداکثر سرعت عکاسی پیاپی ۱۲ فریم بر ثانیه به صورت مکانیکی و ۲۰ فریم بر ثانیه به صورت الکترونیک و کیفیت K8، دلایل کافی برای خرید این دوربین هستند.

  • سونی 1A

سونی نیازی به تعریف و تمجید ندارد و هیچ چیز از دید این دوربین پنهان نیست! حسگر ۵۰.۱ مگاپیکسلی این دوربین با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، عکاسی و فیلم‌برداری K8 می‌کند. برخی قابلیت‌های آن عبارتند از:

  1. مانیتور ۳ اینچی لمسی با 44 میلیون نقطه
  2. عکاسی پیاپی بدون فشرده‌سازی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  3. حسگر فول فریم
  4. حداکثر سرعت عکاسی پیاپی ۵۰ فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی و ۱۰ فریم بر ثانیه با فریم مکانیکی
  5. پشتیبانی از کارت حافظه CFexpress A و SD Card
تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

سیستم کامپیوتر و لپ تاپ

بعد از کسب تجربه یوتیوبر حرفه ای، انتخاب لپ تاپی با پردازنده خوب به شما کمک می‌کند تا داده ها را سریعتر پردازش کنید و برنامه های سنگین را بدون کاهش سرعت دانلود کنید و همینطور لپتاپ هایی مثل؛ لنوو IdeaPad Gaming 3-V ، ایسوس ZenBook Duo UX482EGR-Aو macbook pro 2019-15 inch  نمونه هایی هستند که به شما کمک خواهند کرد.

  • اپل مک‌بوک پرو (۱۶ اینچ، ۲۰۲۱)

لپ تاپ‌های مک بوک پرو اپل، بهره مندی از کیفیت ساخت عالی، طراحی زیبا و سبک و قدرت عملکرد مناسب، طرفداران زیادی میان تدوین گران و طراحان دارند. لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد، این مک یکی از این محصولات با کیفیت است که ویژگی‌های منحصر به فردش آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تدوین گران و طراحان گرافیکی تبدیل می‌کند.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

میکروفون

اگر خواهان بهترین کیفیت و شفافیت و کمترین نویز هستید، از میکروفون‌های گران‌قیمت شاتگان یا خازنی استفاده کنید.

گزینه مناسب بعدی در این سطح، میکروفن یقه‌ای Sennheiser است که گزینه‌ای سبک و باکیفیت است. همچنین مدل‌های بالاتر Rode هم بسیار مناسب فعالیت و ضبط ویدیوهای حرفه‌ای هستند که با قیمتی کمتر در دسترس شما هستند.

در آخر این بخش، یک راهکار برای بهبود کیفیت صدا برای شما داریم:

صدای خود را به Opus تبدیل کنید. Opus یک کدک صوتی با کیفیت بالا است که می‌تواند صدای بهتری نسبت‌به MP3 تولید کند و شاید در ابتدای مسیر، از برخی هزینه‌ها جلوگیری کند.

تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

تجهیزات نورپردازی

در این سطح، تک‌تک فریم‌های ویدیوهای شما مهم هستند و کارهای سطح بالای استدیویی ارائه می‌کنید. شما می‌توانید از مدل‌های زیر استفاده کنید:

  •  نکسوس مدل HS200WH-N
  • مدل FE-480 III
  • نور ثابت LED سیرا مدل SR-0811
تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

استابلایزر، سه‌پایه و لرزش‌گیر

یک بُعد دیگر از کیفیت محتوای شما، ثبات و بی‌لرزش بودن آن است تا چشم مخاطب خسته نشود و تمرکز حفظ شود. اما راه‌حل این موضوع بسیار ساده است و یک گیمبال و سه‌پایه برای آن کافیست.  میزان تحمل وزن، جنس، میزان تنظیم ارتفاع، گیره و نوع قفل از فاکتورهای مهم خرید هستند.

گیمبال برای یوتیوبرهایی که از دوربین‌های سبک مانند GoPros استفاده می‌کنند و حرکت زیادی دارند، گزینه مناسبی است. در خرید سه‌پایه به جنس و تحمل وزن آن توجه کنید تا پس از مدتی با شل شدن، افتادگی و لق زدن آن مواجه نشوید. بنابراین ضمن حفظ این اصل که در ابتدای مسیر هزینه فضایی نکنید، از مدل‌های رایج و قیمت‌متوسط استفاده کنید.

  • سه پایه نگهدارنده یونیمات مدل D909

ساده‌ترین مدل با قیمت زیر 100هزار تومان که فقط گوشی شما را ثابت نگه داشته و اگر محتوای ثابت ضبط می‌کنید، انتخابی کم‌هزینه و مناسب است.

  • سه پایه موبایل ABR مدل 3110

گزینه‌ای ارزان، زیبا و کاربردی با ارتفاع 50 تا 150 سانتی‌متر که سرِ پن هد با یک دسته متوسط، حرکت پنینگ و عمودی را ممکن می‌سازد. همچنین هد این سه پایه از حالت افقی (0 درجه) به حالت عمودی (90 درجه) تغییر حالت داده و امکان عکاسی افقی و عمودی با موبایل را فراهم می‌کند.

  • سه پایههای موبایل Zomei  مدل‌های T

این سه‌پایه‌ها شامل چهار مدل T60، T70، T80 و T90 هستند که اندکی در ارتفاع و تحمل وزن فرق دارند. امکان قرارگیری دوربین‌های ورزشی و رینگ‌لایت‌های سبک روی آن، داشتن ریموت کنترل و قابلیت حمل آسان از مزایای آن هستند.

اگر به‌دنبال خرید سه‌پایه در قیمت بالای یک میلیون تومان هستید، به بررسی مدل‌های مختلف بپردازید تا متناسب با هدف و نوع ضبط ویدیو خود، انتخابی مناسب داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب کمی درباره فضا و بستر فعالیت در یوتیوب آشنا شدیم و در مورد حداقل‌ها و باید و نباید‌های یک کانال یوتیوب صحبت کردیم با توجه به این که یوتیوب بهترین فضا برای به تصویر کشیدن ایده‌ها، شکوفایی خلاقیت و کسب درآمد دلاری یوتیوب می‌باشد. هیچوقت اجازه ندهیم کمبود‌هایی که ممکن است اول مسیر وجود داشته باشد مانع شکوفایی خلاقیت شما شود، با توجه به محتوای همین مطلب با کمترین امکانات هم می‌شود یک کانال یوتیوبی را به درآمد رساند.

از لیستی که حالا در دست دارید استفاده کنید و تجهیزاتی که برای شما مناسب است را بسته به اولویت، تهیه کنید و وارد دنیایی از موفقیت شوید. به نظر شما برای شروع فعالیت در یوتیوب به چه تجهیزاتی نیاز است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. با سلام ببخشید من یه سوال داشتم با دوربین Canon1300D میشه برای تولید محتوا استفاده کرد؟!!

    آیا مفید بود؟
  2. سلام. من گوشیم GALAXY S9 هست. لب تابم هم HP CORE I5 7TH GEN هست . با این سیستم میتونم شروع کنم یوتیوب رو شروع کنم

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      با هر ابزار و تجهیزاتی می‌توانید شروع به کسب درآمد از یوتیوب کنید، فقط در نظر بگیرید که تولید و بارگذاری محتوای شما باید منسجم و پیوسته باشد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  3. سلام آیا با گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 pro 5G هم میشه کار ادیت ویدیوها رو انجام داد؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید با ابزارهای ادیت ویدیو مثل Inshot و VivaVideo ویرایش های لازم را انجام بدهید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟