کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

۲.۳ میلیون تبلیغ در گوگل ادز حذف شد!

۲.۳ میلیون تبلیغ در گوگل ادز حذف شد!

جدیدترین اقدام گوگل ادز برای ایجاد فضای تبلیغاتی امن در اینترنت

گوگل ادز به تازگی اعلام کرده ۲.۳ میلیارد تبلیغات بد را در سال ۲۰۱۸ حذف کرده است. گوگل سهم مهمی در ایجاد فضای تبلیغاتی سالم و پایدار در دنیای دیجیتال داردـ کاری که نزدیک به بیست سال است برای انجام آن تلاش می کند. هر روز گوگل زمان زیاد و فناوری های پیشرفته ای را برای مخافظت از کاربران، تبلیغ کنندگان و ناشرانی که اینترنت را به فضایی مفید بدل کرده اند، صرف می کند. تبلیغ در گوگل باید تابع قوانین تبلیغاتی گوگل و مطابق با سیاست گذاری های این غول اینترنتی باشد. هر سال در این زمینه، اقداماتی اساسی از سمت گوگل صورت می گیرد و اطلاعات مربوط به تلاش های خود جهت ایمن سازی فضای اینترنت و قوانین خود را در سراسر وب به اشتراک میگذارد.

هزاران قانون جدید تبلیغاتی برای پایین آوردن میلیون ها تبلیغ نامناسب

در سال ۲۰۱۸ گوگل با چالش های جدیدی در  زمینه ی تبلیغات آنلاین و تبلیغ در گوگل مواجه شد. در این چالش ها به واسطه ی تبلیغات آنلاین از کاربران زیادی کلاهبرداری و سرقت می شد. برای نمونه، گوگل قوانین جدیدی رابرای توقف تبلیغات فراهم کنندگان وام برای زندانیان for-profit bail bond providers پیش گرفت چرا که شواهدی مبنی بر سوء استفاده ی این افراد از اقشار آسیب پذیر دیده شد. به علاوه، آمار کلاهبرداری اینترنتی از کاربرانی که به دنبال خدمات ترک اعتیاد بودند افزایش داشت که گوگل برای مقابله با این موضوع، با افراد متخصص مشاوره کرد و تنها به تبلیغات موسسات دارای مجوز اجازه ی انتشار داد. به طور کلی ۳۱ قانون جدید تبلیغ در گوگل مرتبط با سوء استفاده در حوزه های پشتیبانی فناوری third-party tech support، نمایندگی فروش بلیط، خدمات شبکه و خدمات محلی مانند تعمیرات درب گاراژ، اوراق اجاره و مراکز درمان اعتیاد منتشر در سال گذشته به قوانین تبلیغاتی گوگل اضافه شد.

گوگل ۲.۳ میلیارد تبلیغات نامناسب را در سال ۲۰۱۸ به دلیل نقض قوانین موجود و جدید خود ممنوع و حذف کرد.  از جمله 207,000 تبلیغ مربوط به نمایندگی های فروش بلیط، بیش از 531,000 تبلیغ مرتبط با فراهم کنندگان وام برای زندانیان و تقریباً ۵۸.۸ میلیون تبلیغ فیشینگ. در کل نزدیک به ۶ میلیون تبلیغات بد در روز در این سال توسط گوگل ادز حذف شد.

گوگل همان طور که کاربران را از شر تبلیغات نامناسب و بد محافظت می کند در تلاش است کار را برای نیروهای  بازاریابی اینترنتی آسان کند تا تبلیغات خود را با قوانین گوگل سازگار کنند. مشابه با بخش قوانین تبلیغ در گوگل ادسنس در ماه آینده بخش مدیریت قوانین جدید تبلیغ در گوگل راه اندازی خواهیم کرد که راهنمایی ها و نکاتی در مورد اشتباهات رایج در زمینه قوانین تبلیغاتی گوگل در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد تا بتوانند آگهی های خود را متناسب با قوانین گوگل ایجاد کنند.

مقابله با ناقضین قوانین با استفاده از فناوری های پیشرفته

سال گذشته، گوگل علاوه بر پیگیری و مقابله با آگهی، با افرادی که تبلیغات نامناسب منتشرمیکنند نیز برخورد کرد. با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینMachine Learning ، گوگل توانست بیش از یک میلیون تبلیغ کننده ی متخلف را شناسایی و و با آنها برخورد کند. این میزان سه برابر سال ۲۰۱۷ است. اقدام در سطح اکانت، این امکان را در اختیار گول قرار می دهد که به دلایل ریشه ای تبلیغات نامناسب پی ببرند.

تبلیغ در گوگل نیاز به آموزش دارد، چرا که برای ساخت تبلیغات حرفه ای گوگل نیاز به دانستن یک سری قوانین و نکات ریز هست. تیم افراک در زمینه ی تبلیغ در گوگل می تواند به کسب و کار شما کمک کند و مشاوره های مفیدی در اختیارتان قرار دهد.
درخواست مشاوره

در سال ۲۰۱۷ گوگل از فناوری جدیدی رونمایی کرد که با استفاده از آن می تواند زمانی که تنها تعداد کمی از صفحات شما ناقض قوانین گوگل هستند، تبلیغات به صورت گزینشی از وب سایت ها حذف شود. در سال ۲۰۱۸ گوگل ۳۳۰ ردیاب دسته بندی کننده برای کمک به کشف بهتر تبلیغات نامناسب، راه اندازی کرد که تقریباُ سه برابر بهتر از سال ۲۰۱۷ عمل کرد.

بنابراین نزدیک به ۷۳۴۰۰۰ ناشر و توسعه دهنده ی اپلیکیشن از شبکه ی تبلیغ در گوگل ادز و تقریبا ۱.۵ میلیون تبلیغ از اپلیکیشن ها به طور کل حذف شد. نزدیک به ۲۸ میلیون صفحه ناقض قوانین گوگل نیز غیر فعال شدند. گوگل مجموعه ای از گزارشات دستی و ماشینی را برای مقابله با این موراد نقض استفاده کرده است.

حذف تبلیغات بد گوگل ادز

چالش های اصلی گوگل ادز در فضای دیجیتال

در سال ۲۰۱۸ گوگل تقریبا ۱.۲ میلیون صفحه، بیش از ۲۲۰۰۰ اپلیکیشن و نزدیک به ۱۵۰۰۰ سایت در شبکه ی تبلیغاتی خود برای نقض قوانین مربوط به محتوای غیر واقعی ، نفرت انگیز و کم کیفیت را حذف کرد. به طور خاص بیش از ۷۴۰۰۰ صفحه ناقض قوانین انتشار محتوای “خطرناک یا منحرف” و نزدیک به ۱۹۰۰۰۰ تبلیغ شامل این محتوا را غیر فعال کرده است. قوانین جدید شامل ممنوعیت نفرت پراکنی بوده و از کاربران، بازاریابان اینترنتی و ناشران در مقابل محتوای نفرت انگیز در سرتاسر وب محافظت می کند.

کلام آخر

اگر عضو نیروی بازاریابی شرکت خود هستید و فعالیت های تبلیغ در گوگل شرکت، زیر نظر شما انجام می شوند همیشه  قوانین تبلیغاتی جدید گوگل را مد نظر داشته باشید. به هنگام ساخت کمپین ها و انتخاب کلید واژه ها نهایت دقت را داشته باشید تا از مواردی که ناقض قوانین گوگل ادز هستند در تبلیغ خود استفاده نکنید. گوگل به این دست از فعالیت های خود ادامه می دهد چرا که موج های نو و تجربیات جدیدی در عرصه ی دیجیتال ظهور می کنند و به دنبال آن کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان نیز سر وکله شان پیدا می شود. در سال ۲۰۱۹ محافظت کاربران و ایجاد فضای تبلیغاتی امن برای تبلیغ کنندگان و ناشران به اولویت اول گوگل تبدیل شده است. پس حواستان به حذف تبلیغات بد گوگل ادز باشد!

بیشتر بخوانیدمقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

کاهش هزینه ی تبلیغ در گوگل 

۲.۳ میلیون تبلیغ در گوگل ادز حذف شد!
جدیدترین اقدام گوگل ادز برای ایجاد فضای تبلیغاتی امن در اینترنت گوگل ادز به تازگی اعلام کرده ۲.۳...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید