کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

بهترین شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها در ایران

بهترین شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها در ایران

امروزه زنان پا به پای مردان در جامعه مشغول به فعالیت هستند و وظایف اجتماعی خود را انجام می‌دهند. البته بین روحیات زنان و مردان تفاوت‌هایی وجود دارد. همین باعث می‌شود بعضی از شغل‌ها بیشتر برای خانم‌ها مناسب باشند و بعضی از مشاغل فقط مخصوص آقایان باشند. به همین خاطر ما قصد داریم در این نوشتار از افراک، به معرفی بهترین شغل‌ها برای خانم‌ها بپردازیم.

معرفی شغل‌های پردرآمد مناسب خانم‌ها

تجربه نشان داده که خانم‌ها در انجام بعضی از مشاغل موفق‌تر از آقایان عمل می‌کنند. این مشاغل با روحیات خانم‌ها سازگارترند و همخوانی بیشتری با رفتارهای زنانه دارند. شاید آقایان هم در این شغل ها موفق باشند. اما ازنظر روحی برای خانم ها مناسب‌تر هستند.

بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش یکی از شغل‌هایی است که نیاز به صبر و حوصله فراوانی دارد. افرادی که به‌عنوان بازاریاب فعالیت می‌کنند، باید فن بیان قوی داشته باشند و بتوانند با آرامش کامل با مشتریان خود برخورد کنند. ازآنجاکه خانم‌ها نسبت به آقایان صبورتر هستند و فن بیان قوی‌تری دارند، می‌توانند در این مشاغل خیلی موفق عمل کنند.

شغل‌های کمیاب و اشباع نشده در ایران و جهان

روانشناسی

روانشناسی یکی از مشاغلی است که با احساسات، درک و شهود قوی ارتباط دارد. بنابراین خانم‌ها می‌توانند در زمینه ارائه مشاوره و درک احساسات مراجعان خود نسبت به آقایان بهتر باشد. البته این به این معنا نیست که آقایان نمی‌توانند مشاوران خوبی باشند. برعکس آقایان هم مشاورهای خیلی خوبی هستند. اما ما در حال بررسی مشاغلی هستیم که با روحیه خانم‌ها سازگارترند.

شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها

نیروی پشتیبانی و روابط عمومی شرکت‌ها

فعالیت در مؤسسات و شرکت‌های مختلف به‌عنوان مسئول پشتیبانی، یکی از مشاغل مناسب برای خانم‌ها است. خانم‌ها می‌توانند با مشتریان ارتباط بگیرند و پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشند. به دلیل صبور بودن خانم‌ها و ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان، این‌گونه کارها توسط خانم‌ها بهتر انجام می‌شود.

معرفی ۱۳ مورد از بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری ۲۰۲۴!

کار در ادارات دولتی مانند بانک‌ها

بانکداری و کار در اداره‌های دولتی یکی از کارهایی است که نیاز به نظم، حوصله و درک قوی از مشکلات دارد. به همین خاطر است که در بسیاری از اداره‌های دولتی، خانم‌ها پست‌های مهم را بر عهده دارند. زیرا می‌توانند باحوصله و نظم بسیار به امور رسیدگی کنند.

انجام کارهای هنری

طراحی و انجام کارهای هنری با روحیه لطیف خانم‌ها سازگاری خوبی دارد. این مشاغل نیاز به سلیقه و ظرافت دارند. به همین خاطر شغل‌هایی مانند طراحی جعبه، ساخت شمع‌های سفارشی، طراحی پاکت، طراحی لباس، ساخت کاردستی و نمد دوزی جزو مشاغل مناسب برای خانم‌ها است.

کار در سیسمونی فروشی

فروش وسایل نوزاد، لوازم بهداشتی، سرویس خواب و … یکی از شغل‌هایی است که برای خانم‌ها بسیار جذاب است و معمولاً خانم‌ها در این فروشگاه‌ها به‌عنوان فروشنده مشغول به کار می‌شوند.

شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها

معرفی شغل‌های پردرآمد و باکلاس مناسب خانم‌ها

اگر شما به فکر پیدا کردن یک کار خوب با درآمد بالا و وجهه اجتماعی مناسب هستید، قطعاً به دنبال شغل‌های باکلاس می‌گردید و می‌خواهید درآمدهای بسیار خوبی از شغلتان به دست بیاورید. بعضی از این مشاغل نیاز به تحصیلات، تجربه و تخصص خاصی دارند و بدون زحمت و دردسر نمی‌توانید از این مشاغل درآمدهای بالایی به دست بیاورید. راه‌اندازی بعضی از مشاغل نیز نیاز به سرمایه و پول کافی دارد. این شغل‌ها عبارت‌اند از:

دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از شغل‌های پردرآمد و مناسب برای خانم‌هایی است که تحصیلات بالا و تخصص کافی دارند. این شغل بسیار حساس است. اما درآمد بسیار خوبی عاید خانم‌ها و آقایان دندانپزشک می‌کند.

 مهندسی

مهندسی در تمام دنیا جزو مشاغل پرطرفدار است. خانم‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف مهندسی تحصیل کنند و مشاغل مرتبط با همان رشته را انتخاب کنند. بعضی از شغل‌های مهندسی که بانوان می‌توانند در آن‌ها موفق باشند، عبارت‌اند از:

  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  •  مهندسی عمران
  •  مهندسی شیمی
  •  مهندس نظارتی
  •  مهندس مشاور
  • مهندس طراح
شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها

وکالت

شغل وکالت علاوه بر آقایان برای خانم‌ها هم بسیار مناسب است. این شغل جایگاه اجتماعی ایده آلی دارد و جزو مشاغل باپرستیژ برای خانم‌ها محسوب می‌شود. پیگیری دقیق پرونده‌ها و رسیدگی به شکایات برای خانم‌ها کار بسیار ساده‌ای است. بعضی از خانم‌ها ابتدا به‌صورت کارآموز وکالت در شرکت‌های معتبر مشغول به کار می‌شوند و سپس به‌صورت مستقل دفتر وکالت خود را راه‌اندازی می‌کنند.

طراحی سایت

طراحی سایت یکی از مشاغل مدرنی است که آینده بسیار روشنی دارد. هم خانم‌ها هم آقایان می‌توانند در این شغل موفق باشند. طراحی سایت از طریق ورد پرس نیازی به دانش و تخصص بالا در زمینه برنامه‌نویسی ندارد. افرادی که اصول سئو را یاد بگیرند و بتوانند در زمینه بهینه‌سازی سایت هم اطلاعاتی را کسب کنند به‌راحتی می‌توانند در حوزه طراحی سایت موفق شوند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

مدلینگ

مدلینگ و فعالیت در حوزه مد و فشن برای خانم‌ها جذابیت زیادی دارد. البته چنین مشاغلی در کشور ما با مشکلاتی مواجه هستند. ولی صنعت مدلینگ نیز در کشور ما در حال پیشرفت است. خانم‌ها می‌توانند در تست‌های مدلینگ شرکت کنند یا در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی با استایل مختلف از خود منتشر کنند.

این کار باعث می‌شود تا شرکت‌های معتبر که برای برند خودشان به دنبال مدل می‌گردند، خانم‌های علاقه‌مند را پیدا کنند. البته داشتن ظاهر و استایل متناسب برای مدلینگ برای این شغل مورد نیاز است. اما خانم‌هایی که موفق به پیدا کردن شغل شوند، می‌توانند از ۴ تا ۴۰ میلیون تومان در رشته مدلینگ درآمد به دست بیاورند.

شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها

 مدیریت بازارهای مالی

بازارهای مالی یا به‌نوعی ترید کردن یک کار بسیار پر ریسک است که اگر درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید، می‌تواند درعین‌حال پرسود باشد. این شغل به دلیل اینکه محدودیت زمانی ندارد، حتی برای افرادی که یک شغل دیگر هم دارند، مناسب است. البته ورود به بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری کار بسیار پرخطری است و ممکن است در عرض چند ساعت باعث نابودی کلیه سرمایه شما شود. بنابراین بانوانی که می‌خواهند در این زمینه مشغول به کار شوند، باید حتماً از مشاوره افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایند.

بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران (ارز دیجیتال، طلا یا زمین؟)

موسیقی و نوازندگی

موسیقی و نوازندگی با روحیه خانم‌ها بسیار سازگار است. افرادی که عاشق موسیقی و نوازندگی هستند، می‌توانند در کلاس‌های متعدد شرکت کنند و پس از کسب مهارت و تجربه در آموزشگاه‌های موسیقی مشغول به تدریس شوند.

اگرچه این شغل پرستیژ بالایی داشته دارد. اما حقوق آن بیشتر از ۱۵ میلیون تومان در ماه نیست. مگر اینکه خانم‌ها به‌صورت خصوصی تدریس کنند و درآمدهای بالاتری از طریق هنرجوهای خصوصی خود دریافت نمایند.

قنادی

راه‌اندازی فروشگاه لوازم قنادی و فعالیت در فروشگاه‌های مختلف به‌عنوان قناد یکی دیگر از شغل‌های مناسب برای خانم‌ها است. خانم‌هایی که سرمایه کافی داشته باشند، می‌توانند خودشان یک فروشگاه لوازم قنادی باز کنند. همچنین می‌توانند آموزش ببینند و به‌عنوان قناد در قنادی‌ها مشغول به کار شوند.

شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها

راه‌اندازی فروشگاه لباس زنانه

بوتیک داری و مغازه‌های فروش لباس زنانه آمد خیلی خوبی دارند و برای خانم‌ها خیلی مناسب هستند. البته سرمایه لازم برای راه‌اندازی چنین شغلی بالا است و خانم‌ها باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشند تا بتوانند بدون احتساب هزینه اجاره مغازه، یک شغل باکلاس برای خودشان دست‌وپا کنند.

معرفی ۱۵ ایده تضمینی کسب درامد با گوشی بدون سرمایه

آرایشگری

 شغل آرایشگری با زیبایی بانوان در ارتباط است و ازآنجاکه همه خانم‌ها به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند، خوب است بدانید که شغل آرایشگری درآمدهای بسیار بالایی دارد. افرادی که در این زمینه تخصص و اسم‌ورسمی به دست بیاورند، درآمدهای خیلی خوبی هم کسب می‌کنند.

حداقل درآمد آرایشگری ۱۵ میلیون تومان در ماه است و اگر خانم‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ شناخته شوند، می‌توانند درآمدهای خیلی بالاتری نزدیک به درآمد یک پزشک هم به دست بیاورند!

راه‌اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

سروکار داشتن با عطرهای خوشبو یکی دیگر از شغل‌های باکلاس و موردعلاقه خانم‌ها است. کار در فروشگاه‌های عطر و ادکلن و فروش این محصولات درآمد خوبی هم دارد. سرمایه کافی برای راه‌اندازی فروشگاه عطر و ادکلن هم کمی بالا است. زیرا این روزها عطرهای اصلی قیمت‌های بالایی دارند.

روش‌های آسان و پولساز برای کسب درآمد در خانه

تولید محتوا و نویسندگی

نویسندگی یکی از شغل‌های بسیار مناسب برای خانم‌ها است که پرستیژ بالایی دارد. این روزها بسیاری از خانم‌ها به‌صورت غیرحضوری و فریلنسری با شرکت‌های مختلف کار می‌کنند و برای آن‌ها محتوا تولید می‌کنند. هزینه تولید محتوا نیز برای خانم‌هایی که به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کنند، مناسب است.

اما اشتغال به این کار نیاز به تجربه بالایی دارد. چراکه نویسندگان باید با کپی رایتینگ آشنا باشند. اطلاعات کافی درباره اصول سئو و بهینه‌سازی سایت داشته باشند و بتوانند از تجربه‌های خود در زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایند.

ویراستاری

ویراستاری نیز یکی از شغل‌هایی است که با نویسندگی ارتباط دارد. خانم‌هایی که در دوره‌های آموزشی شرکت کرده باشند، می‌توانند به‌عنوان ویراستار در شرکت‌های مختلف کار کنند و بر اساس اصول هر شرکت مقالات و متن‌های مورد نظر آن‌ها را ویراستاری کنند. این مشاغل می‌توانند به‌صورت آنلاین و غیرحضوری هم انجام شوند.

شغل‌های آزاد و پردرآمد برای خانم‌ها

 لیست مشاغل پردرآمد خانگی برای خانم‌ها

شغل‌هایی که تا حالا به آن‌ها اشاره کردیم به سرمایه بالا، تخصص، تجربه و تحصیلات نیاز داشتند. اما بعضی از مشاغل هستند که به استعداد خانم‌ها مربوط می‌شوند. این مشاغل در خانه هم انجام می‌شوند و اغلب خانم‌ها علاقه خاصی نسبت به آن‌ها دارند. در میان بهترین شغل‌ها برای خانم‌ها که در منزل قابل انجام هستند، می‌توان موارد زیر را معرفی نمود.

  • پخت کیک و شیرینی خانگی
  • گلدوزی
  •  طراحی
  •  گرافیک
  •  پرورش گل و گیاه
  • دوخت لباس
  • فروش لباس آنلاین
  •  فروش آنلاین محصولات آرایشی
  •  ساخت شمع‌های دستی
  • چرم‌دوزی
  • ساخت وسایل چوبی برای دکوراسیون داخلی

کلام آخر

در این مقاله با معرفی برخی از بهترین شغل ‌ها برای خانم ‌ها در خدمت شما بودیم. علاوه بر شغل‌هایی که ما در این مقاله معرفی کردیم، عکاسی عروسی، عکاسی پرتره، ادیتور عکس، بازاریاب، پزشک عمومی، کراتین کار مو، کاشت ناخن، کاشت ابرو، اپیلاسیون، ژلیش ناخن، اکستنشن مژه و مو، تاتو و … هم می‌توانند مشاغل مناسب برای خانم‌ها باشد. مشاغلی چون خیاطی و دوختن لباس مجلسی و سرویس آشپزخانه نیز برای خانم‌ها مناسب است.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید