کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

معرفی ۱۳ مورد از بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری ۲۰۲۴!

معرفی ۱۳ مورد از بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری ۲۰۲۴!

زندگی و کار در خارج از کشور، یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت و کسب تجربه‌های جدید است. ازآنجایی‌ که جهانیان روزبه‌روز بیشتر به هم نزدیک‌ می‌شود، تعداد زیادی از افراد به‌ دنبال یافتن بهترین شغل ها برای مهاجرت هستند؛ درعین‌حال تصمیم‌گیری درباره کشور و انتخاب حوزه کاری دشوار و چالش‌برانگیز است.
برای کمک به شما در یافتن شغل رؤیایی‌تان در خارج از کشور، ما در این مقاله از افراک، لیستی از بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به کشورهای مختلف را در سال ۲۰۲۴ گردآوری کرده‌ایم. در ابتدا به بررسی رشته‌های کاری مختلف و سپس به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت می‌پردازیم.

بهترین رشته ها برای مهاجرت چیست؟

اگر قصد مهاجرت کاری دارید؛ ولی هنوز درباره حوزه کاری خودتان تصمیم نگرفته‌اید، باید در ابتدا نگاهی به لیست زیر بیندازید.

۱. مهندسی نرم‌افزار

یک مهندس نرم‌افزار توانایی ساخت و سفارشی‌سازی برنامه‌های کامپیوتری برای تمامی کسب‌وکارها را دارد، آن‌ها مسئول نوشتن، آزمایش و ویرایش برنامه‌ها هستند. به دلیل پیشرفت فناوری و نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها به نرم‌افزارهای جدید و پیشرفته، مهندسی نرم‌افزار یکی از مشاغل با آینده شغلی درخشان است.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مهندسی نرم‌افزار

مهندسی نرم‌افزار در اکثر کشورهای جهان تقاضای بالایی دارد. بهترین کشورها برای مهندسان نرم‌افزار، کشورهایی هستند که شرایط اقتصادی، اجتماعی و استانداردهای زندگی بالایی دارند، بنابراین تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار در آنها بالا است. به‌طورکلی مهندسی نرم‌افزار یکی از بهترین شغل ها برای مهاجرت به آمریکا است. سایر کشورها مانند کانادا، استرالیا، سوئیس، آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد و هلند نیز از مقصدهای خوب برای شما هستند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

۲. مهندسی شبکه

مهندسی شبکه به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش‌ها برای طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری گفته می‌شود. مهندسان شبکه با استفاده از این مهارت‌ها و دانش‌ها، شبکه‌هایی را برای برآورده‌کردن نیازهای کاربران می‌سازند. مهندسان شبکه می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله شبکه‌های محلی (LAN)، گسترده (WAN)، بی‌سیم (WLAN)، اینترنت و… فعالیت کنند. این موضوع به مهندسان شبکه امکان انتخاب شغلی متناسب با علاقه و مهارت‌هایشان را می‌دهد.

بهترین مقصد مهاجرت کاری مهندسان شبکه چیست؟

انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مهندسان شبکه، به عوامل مختلفی مانند تخصص و مهارت‌ها، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و شرایط شخصی شما بستگی دارد. بااین‌حال، کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، سوئیس و آلمان برای مهاجرت کاری مهندسان شبکه مناسب هستند.

مطلب مرتبط: بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا سال ۱۴۰۳

۳. توسعه‌دهنده وب

توسعه‌دهندگان وب، با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی و فناوری‌های وب، ‌سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی و سایر محتواهای وب را طراحی و توسعه می‌دهد و در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی و توسعه وب بک‌اند و فرانت‌اند کار می‌کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت با شغل توسعه‌دهنده وب چیست؟

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری توسعه‌دهندگان وب، به عوامل مختلفی شرایط فردی و اهداف خودتان بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی توسعه‌دهنده وب یکی از بهترین شغل ها برای مهاجرت به آلمان است. سایر کشورهایی مانند هلند، دانمارک، ایرلند، فنلاند، آمریکا و کانادا نیز از مقصدهای خوب مهاجرت کاری برای این رشته هستند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

۴. رشته‌های شاخه پزشکی

پزشکی، رشته‌ای که تقریباً تمامی کشورها به آن نیاز دارند! اگر پزشک (یا پرستار و دندان‌پزشک) هستید، فرصت‌های شغلی خوبی برای شما وجود دارد؛ تقاضا برای پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان پزشکی در اکثر کشورهای جهان به دلیل افزایش جمعیت، سن بالا و پیشرفت‌های پزشکی بالا است.

کدام کشورها برای مهاجرت پزشکان مناسب‌تر است؟

در حال حاضر بازار مهاجرت کاری برای رشته‌های مرتبط با مراقبت‌های پزشکی در کشورهایی انگلستان، نیوزلند، ایرلند، کانادا، سوئیس، هلند، مالزی، کویت، قطر و عربستان داغ است! به‌طورکلی، پزشکی یکی از بهترین شغل ها برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. اگر قصد مهاجرت کاری با رشته پزشکی را دارید، دست‌تان برای انتخاب کشور باز است.

مطلب مرتبط: ۱۵ روش آسان و پولساز برای کسب درآمد در خانه

۵. معلم

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شغل معلمی، نیازمندی کل جهان به این حرفه است! ازآنجایی‌که هر کشوری به شهروندانی تحصیل‌کرده برای پرورش نیروی کار باهوش‌تر نیاز دارد، در هر کشوری از جهان و هر سطحی، تقاضای شغلی زیادی برای معلمان وجود دارد. در سال ۲۰۱۶ مؤسسه آمار یونسکو  تخمین زد که تا سال ۲۰۳۰، جهان به ۶۹ میلیون معلم جدید برای ارائه آموزش ابتدایی و متوسطه همگانی با کیفیت بالا نیاز دارد! (منبع)

کدام کشورها بهترین مقصد مهاجرت معلمان هستند؟

قبل از تصمیم‌گیری در این مورد، باید آماده باشید! نقش معلم در هر کشوری یکسان نیست. عواملی وجود دارد که باید قبل از مهاجرت کاری به آن‌ها توجه کنید:

  • حقوق: حقوق معلمی به سابقه کاری، موقعیت شغلی و کشورتان بستگی دارد.
  • شرایط کار: دانستن بندهای قرارداد، ساعت کاری، تعطیلات… هر کشوری بسیار مهم است. 
  • احترام: برخی از فرهنگ‌ها معلم را از منظری متفاوت می‌بینند و احترام ویژه‌ای برای این شغل قائل‌اند.
  • سیستم آموزشی: فرهنگ متفاوت معادل یک سیستم آموزشی جدید است. آگاهی و سازگاری با سیستم جدید اهمیت زیادی دارد.

به‌طورکلی بهترین کشورها برای مهاجرت به‌عنوان یک معلم لوکزامبورگ، سوئیس، کره جنوبی، ژاپن و امارات هستند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

۶. استاد دانشگاه

استادی دانشگاه نیز مانند معلمی یکی دیگر از شغل‌های موردنیاز تمامی کشورهاست. در ابتدا باید بدانید برخی از شرایط لازم برای مهاجرت کاری استادان دانشگاه عبارت‌اند از:

  • مدرک تحصیلی معتبر: داشتن مدرک تحصیلی معتبر در مقطع دکتری در رشته مرتبط، از شرایط اصلی برای مهاجرت کاری استادان دانشگاه است.
  • تجربه کاری مرتبط: داشتن تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی، شانس شما برای یافتن شغل را افزایش می‌دهد.
  • تسلط به زبان کشور مقصد: تسلط به زبان کشور مقصد، برای یافتن شغل و زندگی در آن کشور ضروری است.
  • نمره آزمون زبان: برخی از کشورها برای مهاجرت کاری استادان دانشگاه، نمره آزمون زبان خاصی را الزامی می‌دانند.
  • مصاحبه: برخی از کشورها برای مهاجرت کاری استادان دانشگاه، مصاحبه‌ای را برگزار می‌کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری استادان دانشگاه کجاست؟

بیشتر مردم معتقد هستند که کشورهای توسعه‌یافته برای مهاجرت کاری استادان دانشگاه مناسب‌ترند، اما بر اساس یک نظرسنجی صورت‌گرفته کشورهای درحال‌توسعه، حقوق بیشتری به استادان دانشگاه پرداخت می‌کنند.

برای مثال طبق داده‌های انجمن دانشگاه‌های مشترک‌المنافع در سال ۲۰۱۷، موسسات آفریقای جنوبی، مالزی و هند بالاترین میانگین کلی حقوق را در مقایسه با هر کشور دیگری به استادان دانشگاه‌ها پرداخت می‌کردند. (منبع) به جز این سه کشور، آمریکا، استرالیا و سوئیس نیز از مقصدهای خوب برای مهاجرت کاری هستند.

۷. مدیر هتل

مدیر هتل، مسئولیت مدیریت یک هتل را برعهده دارد و باید بر تمام جنبه‌ها مانند خدمات مشتری، فروش و بازاریابی، مسائل مالی و منابع انسانی نظارت داشته باشند. وظایف و مسئولیت‌های یک مدیر هتل عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات روزانه هتل
  • نظارت بر کیفیت خدمات مشتری
  • توسعه و اجرای استراتژی‌های فروش و بازاریابی
  • مدیریت بودجه و منابع مالی هتل
  • استخدام و مدیریت کارکنان هتل
  • برقراری روابط با شرکای تجاری و مشتریان

باتوجه‌به این وظایف، مدیران هتل باید دارای مهارت‌های مدیریتی، ارتباطی، رهبری و سازماندهی بالایی باشند.

کدام کشورها برای مهاجرت کاری با رشته مدیریت هتل مناسب‌تر است؟

کشورهایی که برای مهاجرت کاری با رشته مدیریت هتل مناسب‌تر هستند که صنعت گردشگری در آن‌ها رونق دارد. به‌طورکلی مدیریت هتل از بهترین شغل ها برای مهاجرت به انگلیس، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند است. این کشورها همگی تقاضای بالایی برای مدیران هتل دارند و فرصت‌های شغلی خوبی برای شما فراهم می‌کنند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

۸. راهنما و مدیر تور

وظیفه راهنما و مدیر تور، ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به گردشگران در طول سفر است. این افراد باید با تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری مقصد آشنایی داشته باشند و بتوانند اطلاعات را به طور جذاب و آموزنده به گردشگران منتقل کنند. وظایف راهنما و مدیر تور عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی و اجرای تور
  • ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به گردشگران
  • حل مشکلات احتمالی گردشگران
  • ایجاد فضایی امن و راحت برای گردشگران

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مدیران تور کجاست؟

حوزه کاری راهنما و مدیریت تور در کشورهایی که صنعت گردشگری در آن‌ها رونق دارد، برای مهاجرت کاری گزینه‌ای خوبی است. این رشته از بهترین شغل ها برای مهاجرت به ترکیه است. البته سایر کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و یونان نیز از مقصدهای خوب برای مهاجرت هستند.

برای کسب درآمد با گوشی بخوانید: آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام و یوتیوب

۹. مهندس عمران

مهندس عمران مسئول طراحی، ساخت و نگهداری سازه‌ها و زیرساخت‌های عمرانی شامل ساختمان‌ها، پل‌ها، جاده‌ها، سدها، تونل‌ها و… است. وظایف مهندس عمران عبارت‌اند از:

  • بررسی و تحلیل نیازها و شرایط پروژه
  • طراحی و محاسبات سازه‌ها و زیرساخت‌ها
  • نظارت بر ساخت و اجرای پروژه
  • تحلیل و ارزیابی عملکرد سازه‌ها و زیرساخت‌ها

به‌عنوان یک مهندس عمران، بهترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست؟

فرصت‌های شغلی به‌عنوان یک مهندس عمران در کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان، فرانسه، نروژ، سوئد، اتریش، انگلستان، هلند و دانمارک برای شما به‌وفور یافت می‌شود. باید بدانید که علاوه بر این موارد، مهندسی عمران از بهترین شغل ها برای مهاجرت به دبی است.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

۱۰. حسابدار

شغل حسابداری به جمع‌آوری، ثبت و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مالی یک سازمان یا شرکت گفته می‌شود. حسابداران مسئولیت تهیه گزارش‌های مالی مانند صورت‌های مالی، صورت‌های جریان نقدی و ترازنامه را بر عهده دارند. فرصت‌های شغلی حسابداری در سراسر جهان گسترده است. حسابداری یک شغل تخصصی است که به مهارت‌های خاصی نیاز دارد. به همین دلیل، یک شغل ارزشمند در بازار کار است و حسابداران شانس زیادی برای یافتن شغل دارند.

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت حسابداران

 شغل حسابداری برای مهاجرت گزینه‌ای خوب است. این شغل تقاضای بالایی در سراسر جهان دارد و فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهاجران فراهم می‌کند. بهترین کشورها برای حسابداران انگلستان، آمریکا، کانادا، هند و فیلیپین هستند.

۱۱. مدیر مالی

وظیفه مدیر مالی، مدیریت امور مالی یک سازمان یا شرکت است. آن‌ها مسئول برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، سرمایه‌گذاری و کنترل مالی سازمان هستند. پیش‌بینی می‌شود که به دلیل رشد اقتصادی و اهمیت امور مالی، تقاضا برای مدیران مالی در سال‌های آینده افزایش یابد.

بهترین کشورها برای مهاجرت مدیران مالی کجاست؟

ایالات متحده، بریتانیا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و سوئیس مقصدهای برتر برای متخصصان امور مالی هستند، اما توجه به تفاوت‌های فرهنگی، زبانی و قوانین مهاجرت هنگام تصمیم‌گیری ضروری است.

۱۲. کارشناس سرمایه‌گذاری

کارشناسان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف مانند سهام، اوراق‌قرضه، املاک و مستغلات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند. این افراد باید دانش و مهارت‌های لازم در زمینه‌های مالی، اقتصادی، و تحلیل بازار را داشته باشند. وظایف و مسئولیت‌های کارشناس سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از:

  • مشاوره به مشتریان در مورد گزینه‌های سرمایه‌گذاری
  • تجزیه‌وتحلیل بازار و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری
  • مدیریت سبد سرمایه‌گذاری مشتریان
  • نظارت بر عملکرد سرمایه‌گذاری مشتریان

بهترین کشورها برای مهاجرت کارشناسان سرمایه‌گذاری کجاست؟

به‌طورکلی بهترین کشورها برای مهاجرت در حوزه کاری کارشناسان سرمایه‌گذاری آمریکا، کانادا، سنگاپور، استرالیا، سوئیس، آلمان، ژاپن، هنگ‌کنگ و قطر هستند.

مطلب مرتبط: ۸ روش طلایی کسب درآمد از یوتیوب و شرایط درآمد از‌‌آن در ایران

۱۳. وکالت

به دلیل اهمیت حقوق و قانون در جوامع مختلف، وکالت یکی از رشته‌های پرتقاضا در سراسر جهان است. وکلا در زمینه‌های مختلفی، مانند حقوق کیفری، مدنی، تجاری و بین‌المللی مشغول به کار هستند.

مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری وکلا چیست؟

مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری وکلا، کشورهایی هستند که دارای اقتصاد قوی، بازار کار رقابتی و تقاضای بالایی برای وکلا هستند. کشورهایی مانند فرانسه، سوئیس، ژاپن سنگاپور و هند از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای وکلا محسوب می‌شوند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری چیست؟! اگر شما هم به فکر مهاجرت با رشته کاری خود هستید، لیستی مفید در ادامه برای شما آورده‌ایم. در تهیه این لیست عوامل مختلفی از جمله تعادل بین کار و زندگی، شاخص‌های شادی، هزینه زندگی، سهولت دریافت ویزای کار و فرصت‌های شغلی موجود در کشور را در نظر گرفته‌ایم. برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، سوئیس، آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد و هلند هستند.

این کشورها در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند فناوری اطلاعات، مهندسی، پزشکی و… تقاضای بالایی برای نیروی کار متخصص و استانداردهای زندگی بالایی دارند و فرصت‌های شغلی مناسبی را برای شما مهاجران فراهم می‌کنند.

چگونه بهترین کشور برای مهاجرت کاری را انتخاب کنیم؟

البته انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری، به عوامل مختلفی مانند تخصص و مهارت‌های شما، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و شرایط شخصی شما بستگی دارد، اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید، باید باتوجه‌به شرایط و اهداف خود، بهترین کشور را انتخاب کنید.

  • تخصص و مهارت‌های شما: شغلی که انتخاب می‌کنید، باید با تخصص و مهارت‌های شما همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت، شانس شما برای یافتن شغل کاهش می‌یابد.
  • تجربه کاری: داشتن تجربه کاری مرتبط با شغل موردنظر، شانس شما برای یافتن شغل را افزایش می‌دهد. اگر تجربه کاری ندارید، می‌توانید با کارآموزی یا کار نیمه‌وقت، تجربه کاری کسب کنید.
  • مهارت‌های زبانی: تسلط به زبان کشور مقصد، برای یافتن شغل در آن کشور ضروری است. اگر تسلط کافی به زبان کشور مقصد ندارید، در دوره‌های زبان آن کشور شرکت کنید.
  • شرایط شخصی شما: شرایط شخصی شما مانند شرایط خانوادگی، سن و وضعیت سلامتی نیز باید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری در نظر گرفته شوند.
بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری

درنهایت بهترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست؟                

مهاجرت کاری، یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی است. در این مقاله ما به معرفی 13 رشته عالی و پرتقاضا برای مهاجرت کاری پرداختیم. کدام یک مناسب شماست؟!

اولین و مهم‌ترین عاملی که باید در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کاری در نظر بگیرید، تخصص و تجربه کاری شما است. هر کشور نیازهای خاص خود را دارد؛ بنابراین، باید کشوری را انتخاب کنید که در رشته تخصصی شما تقاضای بالایی داشته باشد.

برای مثال، اگر شما یک مهندس عمران هستید، باید کشوری را انتخاب کنید که درحال‌توسعه زیرساخت‌های خود باشد. مهارت‌های زبانی شما نیز عامل مهمی در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کاری است. اکثر کشورها برای اشتغال در مشاغل خاصی، نیاز به مهارت‌های زبانی در زبان رسمی آن کشور دارند.

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کاری، شرایط زندگی شخصی شما مانند وضعیت تأهل، داشتن فرزند و شرایط مالی( هزینه های زندگی، بلیط هواپیما و …) است. برای یافتن بهترین کشور برای مهاجرت کاری، می‌توانید از منابع مختلفی، مانند اینترنت، کتاب‌ها و مشاوران مهاجرت، کمک بگیرید یا با افراد مهاجری که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، صحبت و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید