کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

کسب درآمد از آپارات (چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم؟)

کسب درآمد از آپارات (چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم؟)

آپارات همانند یوتیوب یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو است. با اینکه میزان درآمد از یوتیوب بیشتر است، اما در آپارات هم می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. درآمدزایی از آپارات از سال ۱۳۹۶ فعال شده است که در ادامه این مقاله از افراک، راه کسب درآمد از آن را شرح می‌دهیم.

شرایط کسب درآمد از آپارات

فرآیند کسب درآمد از آپارات که از سال ۹۶ شروع شده، دارای یک هدف اصلی حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوای ویدیویی است. باید بدانید که سرویس آپارات ادعا دارد که بیشتر از ۵۰ درصد از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات خود را با تولیدکنندگان ویدیو به اشتراک می‌گذارد. البته منظور از درآمد، سود خالص آپارات است و هزینه‌هایی مانند بیمه، زیرساخت و تجهیزات در کنار مالیات افراد حقیقی و حقوقی در ابتدا از درآمد کسر می‌شود.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که برای دریافت درآمد، بازدیدکننده باید حداقل ۶ ثانیه تبلیغ را تماشا کرده باشد. البته این مورد را در نظر داشته باشید که تمام بازدید‌ها، یک نمایش موفق به حساب نمی‌آیند. برای اینکه بتوانید از آپارات درآمدزایی کنید باید از قوانین آن اطلاع داشته باشید که شامل موارد زیر هستند.

  • صفر تا صد ویدیوها را خودتان درست کنید. باید بدانید که با به اشتراک گذاشتن ویدیوهای دیگران، نمی‌توانید درآمدی کسب کنید. بنابراین فقط کسانی می‌توانند از این پلتفرم درآمد داشته باشند که خودشان تولیدکننده ویدیو هستند. 
  • دارای ۱۸ سال سن و یک حساب بانکی به نام خود باشید.
  • حداقل ۲۰۰ دنبال کننده و ۳۰۰۰ ساعت نمایش در ۳ ماه اخیر داشته باشید.
  • در ویدیوهای آموزشی که می‌سازید، چهره و یا صدای خود را هم اضافه کنید.
  • برای اینکه از بازی کسب درآمد کنید باید از وبکم استفاده نمایید.
  • باید بدانید که دوبله، زیرنویس و یا میکس ویدیوها در این پلتفرم تاثیرگذار نیستند و این موارد در آپارات شامل درآمد نخواهند شد.

نحوه ثبت نام در کسب درآمد آپارات

بعد از اینکه تمام شرایط آپارات را داشتید، می‌توانید برای کسب درآمد خود اقدام کنید. برای این کار لازم است که وارد حساب کاربری خود در آپارات شده و سپس از منوی سمت راست، درآمدزایی را انتخاب کنید. بعد از ورود به بخش درآمدزایی هم در آخر صفحه، روی دکمه ارسال درخواست عضویت کلیک کنید.

پس از انجام مراحل بالا نیز در صفحه جدیدی که برای شما باز شده است، روی “تولیدکننده محتوا هستم” کلیک کرده و بعد وارد مرحله بررسی کانال شوید. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که امکان تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست قبل از کسب حداقل شرایط برای درآمد از آپارت وجود ندارد.

۸ روش طلایی کسب درآمد از یوتیوب

در نهایت شما باید حتما به شرایط درآمدزایی رسیده باشید تا بتوانید وارد مرحله بعدی شده و اطلاعاتتان را تکمیل کنید. در مرحله تکمیل اطلاعات نیز باید اطلاعات خود را مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شبا، نام بانک و… را ثبت کنید.

پس از ثبت اطلاعات درخواست شده، کانال شما در صف بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از چند روز، ایمیلی دریافت خواهید کرد که محتوای آن ایمیل شامل این است که آیا کانال شما شامل درآمد مستقیم از آپارات است یا خیر.

توجه کنید که نیاز نیست اطلاعاتی که وارد می‌کنید متعلق به خودتان باشد؛ چون اگر هنوز به سن قانونی نرسیده باشید، می‌توانید از اطلاعات شخصی از اعضای خانواده خود برای این مرحله استفاده نمایید.

میزان درآمد از آپارات

باید تا کنون دانسته باشید که آپارات با توجه به زمان تماشا، مبلغ پرداخت می‌کند و سعی می‌کند تولیدکنندگان محتوا را به تولید محتواهای با کیفیت تشویق کند. اگر به شرایط اولیه پلتفرم آپارات رسیدید، خواهید توانست که از آپارات درآمدی به دست بیاورید.

حتما شما هم تا به حال، با تبلیغات ویدیوهای آپارات روبه رو شده اید؛ باید بدانید که همین تبلیغات منبع درآمد آپارات و تولیدکنندگان محتوا در این سرویس هستند و هر چقدر تعداد نمایش موفق تبلیغات افزایش یابد، میزان درآمد شما هم افزایش خواهد یافت.  

لازم به ذکر است که زمان محاسبه درآمد تولیدکنندگان توسط شاخص RPM عوامل مختلفی بر تعیین مبلغ نهایی درآمد تاثیرگذار هستند. این شاخص مبلغ درآمد را به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش تبلیغ مشخص می‌کند و هر کانال نیز قیمت منحصر به فردی دارد و درواقع اکنون نرخRPM  میانگین بین ۱۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان است.

در حالت کلی RPM تعیین می‌کند که هر کانال، به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید چقدر درآمد دارد! یعنی میانگین درآمد از کانال یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ نفر چقدر است و این عدد تا زمانی که به آخر ماه می‌رسیم نیز افزایش خواهد داشت و دائما با توجه به کیفیت ویدیوها، لایک یا اشتراک گذاری ویدیوها در حال تغییر است. مطمئنا هر چقدر که کیفیت ویدیوهای شما بالاتر برود نیز مبلغ بالاتری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

معرفی ۳ اپلیکیشن ایرانی کسب درآمد به تومان

عوامل مختلف در تعیین مبلغ درآمد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوع محتوای کانال
  • نوع و نرخ تبلیغاتی که روی ویدیوهای کانال نمایش داده شده است.
  • نرخ نمایش موفق تبلیغات بازدیدکنندگان در کانال

آموزش نحوه کسب درآمد از آپارات

اولین گام برای کسب درآمد از آپارات، راه اندازی یک کانال آپارات است تا بتوانید در آنجا ویدیوهای خود را بارگذاری کرده و افراد را به کانال خود جذب کنید.

دومین گام برای کسب درآمد از آپارات با گوشی، این است که بتوانید محتواهای جذاب و کاربردی بسازید تا توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب کنید. شما باید طوری محتواها طراحی کنید، که آنها بر اساس علاقه و نیازهای مخاطبان شما باشند.

لازم به ذکر است که کیفیت ویدیوها برای جذب مخاطب، بسیار تاثیرگذار است؛ از همین رو سعی کنید از دوربین‌های با کیفیت استفاده کرده و به بهترین شکل ممکن ویدیوها را ادیت کنید.

مرحله بعد بهینه سازی سئو محتواهای شما در آپارات است. با این روش خواهید توانست که در نتایج جستجوهای مرتبط با موضوع‌های خود، بالاترین رتبه را کسب کنید. برای انجام این کار باید از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و حتی در توضیحات ویدیوهای خود استفاده کنید و به تگ‌ها هم توجه داشته باشید.

اگر شما دارای یک کسب و کاری هستید و می‌خواهید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید، آپارت می‌تواند فرصتی برای فروش محصول و خدمات شما باشد.

استفاده از تبلیغات آپارات

علاوه بر ساخت کانال، استفاده کردن از تبلیغات آپارت نیز راه دیگر کسب درآمد از آپارات با گوشی است. با این راه شما می‌توانید از تبلیغات پیش‌نمایش ویدیوها، تبلیغات نمایشی یا تبلیغات پاپ آپ برای افزایش درآمد خود استفاده کنید. این تبلیغات برای افزایش تعداد بازدیدهای ویدیوهای شما بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

استفاده از برنامه‌های همکاری

استفاده از برنامه‌های همکاری نیز یکی از راه‌های کسب درآمد از آپارات با گوشی است. به این طریق شما قادر هستید که با شرکت‌ها یا برندهای مختلف همکاری کرده و ویدیوهایی را با توجه به توافق‌های انجام شده، تولید کنید. برنامه‌های همکاری آپارات به شما کمک می‌کنند که از طریق تبلیغ محصولات و خدمات دیگران بتوانید درآمدزایی کنید.

بهترین سایت‌های افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) ایرانی و خارجی ۲۰۲۴

سخن پایانی

در جهان امروزی با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند با گوشی هوشمند خود از اینترنت درآمد کسب کنند. برای این کار فقط کافی است در آپارات کانالی راه اندازی کرده و در آن فعالیت کنید. در این مقاله به نحوه کسب درآمد از آپارات، شرایط رسیدن به درآمد و چگونگی ثبت نام در کسب درآمد آپارات پرداختیم. امید است که این مطالب موردپسند شما عزیزان واقع شده باشد. در صورت داشتن هر سوالی در رابطه با سیستم کسب درآمد آپارات یا تجربه خاص، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید