کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone content) چیست؟

محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone content) چیست؟

برخی از صفحات و یا مقالات سایت نسبت به باقی صفحات از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. اگر شما هم صفحات سایتتان را با Yoast seo به راحتی با یک کلیک می‌توانید صفحات مهم سایتتان را به وسیله محتوای بنیادی یا کرنر استون به گوگل بشناسانید. حال محتوای بنیادی چیست؟ در این مطلب به توضیح محتوای بنیادی یا کرنر استون – محتوای سبز و اهمیت آن برای سئو می‌پردازیم. با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید.

محتوای بنیادی (کرنر استون) چیست؟

محتوای بنیادی، هسته اصلی وبسایت شما است. در واقع صفحاتی از سایت را که می‌خواهید بالاترین رتبه را در موتور جستجو داشته باشد. مقالات کرنر استون معمولا نسبت به دیگر مقالات سایت طولانی و آموزنده هستند که تمرکز آن‌ها به جای فروش محصولات، ارائه بهترین و کامل‌ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است. محتوای کرنر استون می‌تواند شامل مقالات سایت و هم صفحات اصلی سایت باشد.

مطلب مرتبط
تولید محتوا چیست؟

چرا مقالات کرنر استون برای سئو اهمیت دارند؟

صفحات محتوای بنیادی، نقش خیلی مهمی در رتبه بندی سایت دارند. اگر موضوع برخی از صفحات و مقالات سایتتان مشابه است، باید مشخص کنید که کدامیک اهمیت بیشتری دارد. با استفاده از قابلیت کرنر استون یواست سئو شما می‌توانید صفحات محبوب و کامل را مشخص کنید. در این صورت با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر مطلب انتخاب شده در اولویت نمایش به کاربر قرار خواهد گرفت.

ساختار لینک محتوای بنیادی به چه صورت است؟

لینک سازی صفحات کرنر استون باید به گونه‌ای باشد که کاربر به راحتی و به صورت مستقیم بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین، بقیه پست‌های سایت شما با موضوعات مشابه باید به محتوای بنیادی مربوطه خود لینک داده شوند، بنابراین اهمیت آن از ساختار سایت شما مشخص است. از آنجایی که سایت ها توسعه و تعداد پست و بلاگ‌های آن به صورت دوره‌ای در حال افزایش است؛ باید در تمام صفحات و بلاگ های جدید به مطلب کرنر استون سایت لینک داده شود تا شانس بیشتری برای نمایش به کاربر داشته باشد.

محتوای بنیادی چیست

کدام مطالب سایت محتوای بنیادی هستند؟

برای انتخاب صفحات کرنر استون باید دقت زیادی به خرج دهید! کدام مقاله برای نمایش به کاربر مهم تر است؟ کدام یک کامل تر است؟ با کدام کلمه کلیدی می‌خواهید دیده شوید؟ ۴ یا ۵ صفحه اصلی سایت که خدمات را به صورت کامل توضیح داده است را انتخاب کنید و لینک سازی داخلی آن را آغاز کنید!

سئوکارهای تازه کار ممکن است صفحه اصلی سایت را به عنوان محتوای بنیادی در نظر بگیرند و لینک سازی را برای آن انجام دهند. از آنجایی که صفحه اصلی سایت خدمات سایت را به صورت کامل به کاربر نشان نمی‌دهد، در نتیجه انتخاب مناسبی برای کرنر استون نیست. سایت های بزرگ‌تر چون تعداد دسته های بیشتری دارند، به محتوای بنیادی بیشتری نسبت به سایت های کوچک‌تر نیاز دارند. بهتر است از هر دسته یک کرنر استون انتخاب کنید و بهینه سازی لازم را برای آن انجام دهید.

چگونه محتوای بنیادی را سئو کنیم؟

بعد از این که محتواهای بنیادی سایت را لیست کردید، زمان آن رسیده که برروی بهینه سازی آن‌ها کار کنید. تا با کلمه کلیدی مدنظر به کاربر نشان داده شود. اگر وب سایت شما وردپرس است و برای سئو آن از ابزار یواست سئو استفاده می‌کنید، می‌توانید کرنر استون ها را علامت گذاری کنید، بنابراین هر زمان که محتوای مرتبط نوشتید، yoast seo مطالب بنیادی را برای لینک دهی به شما پیشنهاد می‌دهد.

آنالیز کرنر استون

اگر به صورت جدی خواهان بهبود محتوای بنیادی وب سایتتان هستید، باید آن را به صورت مجزا آنالیز کنید. محتوایی که به عنوان بنیادی انتخاب شده است، در تحلیل محتوا بیشتر از لحاظ سئو و خوانایی بررسی خواهد شد. از آنجاییکه انتظار می‌رود مقالات طولانی تر، محتوای بهتری باشند و به تمام سوالات کاربر پاسخ دهند باید رتبه بالاتری هم داشته باشند.

شمارشگر لینک متنی

تا به اینجای مطلب توانستیم به پرسش“محتوای بنیادی چیست” پاسخ دهیم، حال با کمک ابزار yoast seo می‌توانیم به راحتی آن‌ها را سئو کنیم. با یواست سئو می‌توان محتواهای بنیادی را فیلتر کرده و بعد تعداد لینک‌های داخلی و خارجی هر کدام را بررسی کنید. این شمارنده نشان می‌دهد که برروی هر محتوا به چه میزان تمرکز شده است. به همین خاطر یکی از ابزارهای مفید برای سئو صفحات است.

پیشنهاد لینک داخلی

زمانی که برای مطالب جدید لینک داخلی می‌سازید، براساس موضوع و کلمات کلیدی که در آن استفاده شده است، ابزار yoast seo محتواهای بنیادی مرتبط را برای لینک دهی به شما پیشنهاد می‌دهد. در این صورت شما می‌توانید لینک سازی لازم برای موضوعات مشابه را انجام دهید.

مطلب مرتبط
بهترین ابزارهای سئو داخلی سایت

چگونه یک محتوای بنیادی را آماده کنیم؟

در بهترین حالت شما باید تحقیقات لازم را برای کلمات کلیدی سایتتان انجام داده باشید. مناسب‌ترین آن را انتخاب کرده و صفحات و مقالات مورد نیاز را طراحی و ساخته باشید. مقالات بنیادی سایت باید کامل و کاربر پسند باشند. اگر زمان کافی برای آماده کردن مطالب بنیادی نداشته باشیم، باید چه کنیم؟ در ادامه ۵ مورد از اقدامات لازم برای انتخاب مطلب قدیمی به عنوان کرنر استون را بررسی خواهیم کرد.

۱. در مورد کلمات کلیدی فکر کنید.

شما باید در مورد کلمات کلیدی ضروری که می خواهید با آن ها رنک بگیرید تامل کنید. یک لیست از کلمات کلیدی اصلی و طولانی انتخاب کنید. کلمه کلیدی اصلی برای محتوای کرنر استون و کلمات طولانی برای موضوعات مشابه با حجم سرچ کمتر است. مقالات کرنر استون سایت شما باید برای جامع ترین مقاله سایت و کلمات کلیدی اصلی آماده شوند، بنابراین حتماً تحقیقات لازم برای کلمات کلیدی را انجام دهید.

مطلب مرتبط
راهنمای جامع انتخاب کلمه کلیدی مناسب

۲. بهترین پست را انتخاب کنید.

تمام پست های سایت را چک کنید، از بین آن ها کامل ترین و بهینه ترین پست برای کیورد مدنظر را انتخاب کنید. از این لحظه به بعد مطلب انتخاب شده یکی از محتواهای بنیادی سایت شما است! باقی اقدامات را انجام دهید!

۳. آن را بازنویسی کنید.

کرنر استون انتخابی را در بهترین و به روزترین حالت ممکن بازنویسی کنید. معمولا مطالب بنیادی طولانی هستند، به خوانایی آن توجه داشته باشید. محتوای خود را هرروز بازنویسی و ادیت کنید.

مطلب مرتبط
مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

۴. سایر پست ها را آپدیت و با کلمه کلیدی طولانی بهینه کنید.

سایر پست‌ها و بلاگ‌های سایت که مشابه با موضوع محتوای بنیادی شما هستند را بهینه کنید و با کلمات کلید یمناسب به مطلب مورد نظر لینک دهید. موضوعات تخصصی دارند را بررسی کنید و به کلمات کلیدی اصلی کرنر استون لینک دهید.

۵. با کلمات کلیدی طولانی به کلمات اصلی لینک دهید.

باید به گوگل بفهمانید که محتوای بنیادی جدید، اصلی ترین مطلب سایت شما در موضوع مربوطه است. باید از تمام مقالات با کلمات کلیدی طولانی به مطلب کرنر استون سایتتان لینک دهید.

کرنر استون چیست

کلام آخر – محتوای بنیادی چیست؟

محتوای بنیادی، اصلی ترین مقاله سایت است که باید هرروز آپدیت شده و با مطالب مرتبط دیگر سایت به آن لینک داده شود. در این مطلب به اقدامات لازم برای تبدیل یک محتوا به محتوای بنیادی اشاره کردیم. تجربه شما از تولید یک محتوای کرنر استون به چه صورت بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید