کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه کسب درآمد از توییچ چگونه است؟

نحوه کسب درآمد از توییچ چگونه است؟

آیا می‌خواهید در سال ۲۰۲۳ درآمد بیشتری داشته باشید؟ اگر جواب‌تان مثبت است می‌توانید گزینه استریم کردن در توییچ را در نظر بگیرید. در این مطلب از آژانس تبلیغات آنلاین افراک می‌خواهیم هر آن چه که باید درباره نحوه کسب درآمد از توییچ بدانید را به شما آموزش دهیم. قرار است راه‌های مختلف برای کسب درآمد و نکاتی مفید برای استفاده حداکثری از استریم را معرفی کنیم. جالب است بدانید که پلتفرم توییچ، فضای بسیار مناسبی برای تبلیغات آنلاین است. پیشنهادمی‌کنیم تبلیغ در توییچ را هم در برنامه مارکتینگ خود قرار دهید. برای اطلاع از راه‌های کسب درآمد از توییچ با ما همراه باشید.

توییچ چیست؟

توییچ (Twitch) یک پلتفرم پخش زنده ویدیویی عمدتا برای پخش بازی‌های ویدیویی است که در ژوئن ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. بخش عمده‌ای از محتوای این سایت مختص گیمر‌هایی است که بازی‌های در حال انجام خود را استریم می‌کنند و بخش کوچک باقی‌مانده را هم محتوا‌های خلاقانه و مربوط به موسیقی تشکیل می‌دهد. امکان خرید اشتراک و اهدای کمک مالی برای کاربران وجود دارد که در ازای آن می‌توانند شکلک‌ها (ایموت)، نشان یا بَج چت صوتی و قابلیت‌های انحصاری دیگر را دریافت کنند.

پلتفرم یوتیوب مانند توییچ، محل مناسبی برای کسب درآمد و انتشار تبلیغات است. درآمد هر بازدید در یوتیوب براساس نرخ RPM و بازدید کانال محاسبه می‌شود. برای محاسبه درامد کانال یوتیوب از ماشین محاسبه گر یوتیوب استفاده کنید.

چطور از توییچ کسب درآمد کنیم؟

اولین قدم این است که مخاطب جذب کنید. بهترین راهکار، استریم کردن محتوایی است که موردعلاقه مخاطبان است. از طریق اشتراک‌های پولی و کمک‌های مالی بینندگان خود می‌توانید درآمد کسب کنید. آموزش لایو استریم، کمک بسیار بزرگی برای شروع فعالیت در توییچ است.

رویای بسیاری از کاربران توییچ این است که یک روز با استریم کردن بازی‌های مورد علاقه خود درآمد کسب کنند. رسیدن به این هدف برای اکثر کاربران توییچ آسان نیست اما چند راهکار برای افزایش شانس موفقیت وجود دارد. در ادامه به چند مورد مهم برای شروع کسب درآمد از توییچ اشاره کرده‌ایم:

  • حساب کاربری توییچ: باید ابتدا یک حساب کاربری در توییچ راه‌اندازی کرده و بعد استریم کردن را شروع کنید.
  • تجهیزات مناسب: قبل از شروع به استریم کردن باید تجهیزات مناسب در دسترس‌تان باشد که شامل وبکم و میکروفون باکیفیت و اینترنت با سرعت بالاست. برای اطلاع از تجهیزات مناسب استریم کردن، شما را به مطالعه مطلب “تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن” دعوت می‌کنیم.
  • فالوئر: یکی از مهم‌ترین موارد، جذب فالوئر در توییچ است. هر چقدر تعداد فالوئرها بیشتر باشد، شانس بیشتری برای کسب درآمد خواهید داشت.
  • تنظیم گزینه‌های پولی: بعد از جذب فالوئر می‌توانید گزینه‌های مربوط به خرید اشتراک و اهدای کمک‌های مالی را در کانال توییچ خود برای فالوئرهایتان تنظیم و فعال کنید. همچنین می‌توانید به دنبال پیدا کردن اسپانسر، بازاریابی و فروش محصولات باشید.
  • داشتن نظم و استریم مداوم: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت در توییچ، استریم کردن مداوم است. سعی کنید برنامه منظم برای استریم کردن داشته باشید و محتوای سرگرم‌کننده‌ای برای بینندگان خود ارائه دهید.

یکی دیگر از پلتفرم های مناسب برای کسب درآمد، یوتیوب است. بی شک یوتیوب اولین مقصد برای فعالان دنیای بازی و تکنولوژی است. به همین علت با آن آشنا هستیم. باید بدانید که آژانس افراک علاوه بر نقد کردن درآمد یوتیوب، درآمد کانال های توییچ را هم کسب می‌کند و مبلغ ریالی آن را به حساب کاربران عزیز واریز می کند.

جالب است بدانید: چطوری بدون ساخت ویدیو از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

۱۱ راه برای کسب درآمد از توییچ

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق کانال توییچ وجود دارد. در این جا به ۱۱ مورد از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از توییچ می‌پردازیم:

  1. جزو افیلیت توییچ شوید: طبق برنامه‌های افیلیت توییچ، اعضای افیلیت می‌توانند از طریق بعضی بازی‌ها، فروش بازی‌ها و بیت توییچ درآمد کسب کنند. با استریم منظم؛ حداقل هفت روز با حداقل سه بیننده به طور هم‌زمان و بهبود وضعیت افیلیت توییچ خود، راه برای عضویت در برنامه پارتنر توییچ باز می‌شود.
  2. فروشگاه خود را در توییچ راه‌اندازی کنید: شما می‌توانید کالا‌ها و محصولات مخصوص به کانال خود را در توییچ به فروش بگذارید. این محصولات می‌تواند شامل تیشرت، لیوان یا پوستر‌های مربوط به استریم شما باشد.
  3. کمک‌های مالی: اگر حساب توییچ شما به تازگی راه‌اندازی شده است و نمی‌توانید به تنظیمات مربوط به اشتراک‌های پولی دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از بینندگان خود کمک‌های مالی دریافت کنید. به این ترتیب تا زمانی که به اندازه کافی محبوب شوید می‌توانید درآمد کسب کنید. راه حل این است که گزینه‌های دریافت پولی Steamlabs  یا PayPal را تنظیم کنید.
  4. چند نوع اشتراک ارائه دهید: یکی از شناخته شده‌ترین راه‌های کسب درآمد از توییچ، فروش اشتراک است. داشتن اشتراک به نفع مشترکان است چرا که در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند، مزایایی انحصاری دریافت می‌کنند. شما می‌توانید سه سطح مختلف از اشتراک را با قیمت‌های 4.99 دلار، 9.99 دلار و 24.99 دلار ماهانه تنظیم کنید.
  5. برنامه پارتنر توییچ: طبق این برنامه، شما می‌توانید مقداری پول با نمایش تبلیغات در مدت استریم خود دریافت کنید. برای این که واجد شرایط عضویت در این برنامه شوید و درآمد از راه نمایش تبلیغات کسب کنید باید به طور منظم استریم انجام دهید، مخاطبان ثابت و فعال داشته باشید و همچنین در حوزه فعالیت خود الگویی برای بقیه باشید. علاوه‌بر این، باید به مدت ۲۵ ساعت در ۱۲ روز مختلف و با حداقل ۷۵ بیننده به طور میانگین، استریم داشته باشید.
  6. بیت توییچ: به عنوان یک افیلیت در توییچ می‌توانید از طریق بیت توییچ کسب درآمد کنید. بیت یک ارز مجازی است که بینندگان برای اهدای کمک مالی یا تشویق استریمر‌ها استفاده می‌کنند. هر یک بیت معادل یک سِنت است و استریمر‌ها می‌توانند حداقل بیت‌هایی که هر فالوئر می‌تواند ارسال کند را تعیین کنند.
  7. پیدا کردن اسپانسر و پارتنر: بعد از معروف‌تر شدن کانال توییچ می‌توانید به سراغ کسب‌وکار‌ها بروید و درباره اسپانسری و حمایت شدن از لحاظ مالی صحبت کنید. شرکت‌ها همیشه به دنبال اینفلوئنسر‌ها هستند پس اگر به اندازه کافی مخاطب دارید، فرصت و پیشنهادات بیشتری برای شما فراهم خواهد شد.
  8. افیلیت مارکتینگ: اگر استریم شما فقط درباره یک موضوع یا یک بازی خاص است می‌توانید محصولات و سرویس‌های مرتبط با آن موضوع را تبلیغ کنید و سهمی از هر فروش دریافت کنید.
  9. در چند پلتفرم مختلف استریم کنید: اگر می‌خواهید سقف درآمد خود را بالاتر ببرید، در پلتفرم‌های دیگر به جز توییچ هم استریم کنید. می‌توانید همان محتوای قبلی خود را در فیسبوک گیمینگ، یوتیوب، میکسر و دیگر پلتفرم‌ها پخش کنید. حتی می‌توانید استریم‌های قبلی خود در توییچ را بار دیگر در یوتیوب آپلود کنید.
  10. مشاوره‌دهی و مربی‌گری: اگر استریم موفق و بینندگان ثابتی دارید می‌توانید خدمات مشاوره و مربی‌گری ارائه دهید و در ازای آن هزینه‌ای دریافت کنید. به نوعی می‌توانید به دیگران درباره ریز و درشت استریم کردن در توییچ آموزش بدهید.
  11. استریم‌های قبلی خود را در یوتیوب آپلود کنید: با آپلود کردن کلیپ‌های مربوط به استریم‌های خود در یوتیوب می‌توانید درآمد اضافی کسب کنید. به ازای هر بازدید سهمی از درآمد تبلیغاتی را دریافت می‌کنید. بنابراین هرچه بازدید ویدیوی شما بیشتر باشد، درآمدتان هم بیشتر است. برای واجد شرایط دریافت سهمی از تبلیغات یوتیوب بودن نیاز به حداقل هزار مشترک (سابسکرایبر) و چهل هزار ساعت تماشا در طول ۱۲ ماه دارید. همچنین بسیاری از روش‌ها و نکات کسب درآمد در توییچ را که در بالا توضیح داده شده‌اند می‌توانید برای کانال یوتیوب خود پیاده‌سازی کنید.

مطلب مرتبط
رشد کانال با تقویم محتوایی مناسب!

نکات اضافی برای کسب درآمد از طریق کانال توییچ

رمز موفقیت بسیاری از استریمر‌ها، استفاده ترکیبی از روش‌های گفته شده است. نکات اضافی دیگر عبارتند از:

  • از توییچ برای بازاریابی استفاده کنید: از استریم برای تبلیغ برند استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به لینک Patreon خود جهت دریافت اطلاعات بیشتر اشاره کنید، خبر برگزاری رویداد‌ها یا رونمایی از محصولات را بدهید و با مخاطبان تعامل بیشتری داشته باشید.
  • نکات مناسب و کارآمد ارائه دهید: اگر تجربه یا اطلاعات خاصی از یک بازی یا هر موضوع دیگری دارید با بینندگان و فالوئر‌های خود به اشتراک بگذارید؛ مثلا نکات مربوط به بازی، آموزش درباره نحوه استریم کردن یا راهنمایی‌هایی برای انجام یک بازی خاص.
  • خلاق باشید: به روش‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان خود و سرگرم کردن آن‌ها فکر کنید؛ مثل قرعه کشی، مسابقه و موارد دیگر.
  • در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید: در رسانه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر، تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک، کانال توییچ خود را تبلیغ کنید.
  • از روش‌های ترکیبی کسب درآمد استفاده کنید: روش‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام به کارتان می‌آید. از روشی ترکیبی برای به حداکثر رساندن درآمد خود بهره ببرید. هر چه درآمدتان بیشتر باشد، استریمر موفق‌تری خواهید شد.
راه های کسب در امد از توییچ

استریمر‌های توییچ چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند؟

این سؤالی است که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید و باید گفت با توجه به تعداد زیاد استریمر‌ها در توییچ، به طور دقیق نمی‌توان گفت که میزان درآمد چقدر است. این بستگی به تعداد مخاطبان، روش‌های کسب درآمد و تمایل شما به صرف زمان و تلاش زیاد برای ایجاد جمعی از فالوئر‌های فعال دارد. استریمر‌های معروف به راحتی می‌توانند هزاران دلار در ماه و برخی بیشتر از آن کسب کنند. همه چیز بستگی به تعهد، تمایل و تلاش شما دارد.

مطلب مرتبط
بهترین یوتیوبرهای جهان با بیشترین تعداد سابسکرایبر

چطور واجد شرایط عضویت در برنامه پارتنر توییچ شویم؟

برای این منظور، شما باید مخاطبانی ثابت و فعال داشته باشید و اغلب (۲۵ ساعت در هفته در ۱۲ روز مختلف) با حداقل سه بیننده به طور همزمان استریم کنید. همچنین، الگوی خوب و مثبتی برای مخاطبان خود باشید. قوانین و دستورالعمل‌های توییچ را رعایت کنید. زمانی که دیدید واجد شرایط هستید، برای عضویت در برنامه پارتنر توییچ درخواست بدهید و از تبلیغاتی که در استریم‌های شما پخش می‌شوند درآمد کسب کنید.

برای شروع به کسب درآمد به چند فالوئر نیاز داریم؟

این بستگی به روش‌های انتخابی شما برای کسب درآمد دارد. شرط بعضی از تبلیغ‌کنندگان برای همکاری با شما این است که حداقل هزار فالوئر داشته باشید. ولی با فالوئر‌های کمتری هم می‌توانید از طریق فروش اشتراک و دریافت کمک‌های مالی کسب درآمد کنید. تا زمانی که حامیان و فالوئر‌های فعالی داشته باشید می‌توانید در توییچ درآمد کسب کنید.

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم، توییچ یک سرویس آنلاین برای ویدئوهای پخش زنده است که به کاربران مختلف از سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند و از آن درآمد کسب کنند. در این مقاله سعی کردیم درباره نحوه کسب درآمد از توییچ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در انتها نظر خود را برای ما بنویسید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید