کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۱۱ راه کاربردی افزایش فالوور لینکدین شرکتی و شخصی

۱۱ راه کاربردی افزایش فالوور لینکدین شرکتی و شخصی

در دنیایی که شهرت و محبوبیت را با تعداد فالوورها می‌سنجند، داشتن فالوور زیاد در بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای دنیا امتیاز بزرگی است. فالوورهای لینکدین خود را افزایش دهید تا فرصت‌های مالی و درآمدزایی بیشتری نصیبتان شود. در این مقاله از افراک، راه‌های افزایش فالوور لینکدین را چه برای اکانت شخصی و چه شرکتی به طور کامل شرح می‌دهیم؛ آن را تا پایان بخوانید.

اهمیت افزایش فالوور لینکدین

«بهتر نیست به‌جای وقت تلف کردن در شبکه‌های اجتماعی و جذب فالوور، دنبال کار واقعی باشم؟ وقتی می‌توانم با کارکردن و فروش محصول و… درآمد کسب کنم، چرا برای جذب فالوور، آن هم در لینکدین تلاش کنم؟» این‌ها سؤالاتی است که قبل از شناخت لینکدین مارکتینگ و اهمیت افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی به ذهنتان خطور می‌کند.

افزایش فالوور لینکدین

درصورتی‌که جذب فالوور لینکدین مزیت‌های مختلفی دارد؛ از جمله:

  • افزایش آگاهی از برند: با افزایش فالوورهای لینکدین، کاربرانی بیشتری شما را خواهند شناخت. به‌تدریج بر تعداد مشتریان بالقوه (لید) افزوده می‌شود و در نهایت، فروش محصولات و خدمات افزایش می‌یابد.
  • افزایش اعتبار و اعتماد: تعداد فالوور زیاد لینکدین، افزایش اعتمادها به برند را به همراه دارد. مردم به افراد و کسب‌وکارهایی که فالوور زیادی دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند.
  • افزایش ترافیک وب‌سایت: با افزایش فالوورهای لینکدین، می‌توانید ترافیک وب‌سایت را افزایش دهید. این کار با تولید محتوای ارزشمند و لینک‌کردن آن به وب‌سایت اتفاق می‌افتد. چنین ترفندی به‌ویژه در زمان برگزاری جشنواره‌ها و فروش‌های فوق‌العاده بسیار مؤثر است.
  • بهبود سئو: حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و داشتن فالوور زیاد، سیگنال‌های مثبتی برای موتورهای جستجو است. این سیگنال‌ها به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت‌ها کمک می‌کند.
  • تقویت تعامل با مشتری: شبکه‌های اجتماعی دستاویز خوبی برای تعامل بیشتر با مشتریان هستند. خروجی این تعامل‌ها بیشترشدن فروش است.

این‌ها تنها تعدادی از مزیت‌های افزایش فالوور لینکدین است. اهمیت این مزیت‌ها زمانی بیشتر می‌شود که بدانید، ROI لینکدین (نرخ برگشت سرمایه) ۲۰ درصد است. با بازاریابی در این شبکه اجتماعی می‌توانید نرخ تبدیل دوبرابری را تجربه کنید.

افزایش فالوور لینکدین

افزایش فالوور لینکدین یا جذب کانکشن؟

Connection مفهوم دیگری در شبکه اجتماعی لینکدین است که مانند فالوور به رشد شبکه حرفه‌ای کمک می‌کند. بااین‌حال میان این دو مفهوم تفاوت‌هایی هست که برای تعیین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی لینکدین باید آن‌ها را درک کنید.

  • اگر در لینکدین با کسی کانکشن برقرار کنید، هر دو می‌توانید فعالیت‌های یکدیگر را در لینکدین ببینید. همچنین می‌توانید برای Connection خود پیام ارسال کنید. در مقابل، زمانی که کسی را فالو می‌کنید، پست‌ها و مقاله‌های آن شخص را می‌بینید، بدون اینکه او بتواند محتواهای تولیدی شما را ببینید.
  • معمولاً کسانی که یکدیگر را می‌شناسند با هم کانکشن برقرار می‌کنند. اما آن‌هایی که شناختی از هم ندارند و تنها علاقه‌مند به محتواهای تولیدی دیگران هستند، به فالوکردن اکتفا کنند.

شما می‌توانید برای کسی که با او Connect شده‌اید، پیام شخصی ارسال کنید و روابط عمیقی با او بسازید. همچنین از شبکه دوستان او برای گسترش شبکه خود استفاده کنید. بااین‌حال، نقطه‌ضعف مهم توسعه شبکه لینکدین از طریق کانکشن، محدودیت این روش است. در لینکدین هیچ کاربری نمی‌تواند بیشتر از ۳۰ هزار کانکشن داشته باشد.

 در مقابل، می‌توانید به تعداد نامحدود در لینکدین فالوور داشته باشید. افزایش فالوور لینکدین ازآن‌جهت اهمیت دارد که از شما یک فرد تأثیرگذار و اینفلوئنسر در این شبکه اجتماعی می‌سازد. داشتن فالوورهای زیاد بدون برقراری Connection با دیگران، شما را به فرد و کسب‌وکار قدرتمندی تبدیل می‌کند.

افزایش فالوور لینکدین

به همین دلیل، کسانی که به دنبال جذب مشتریان جدید، ساختن برند شخصی یا کاری هستند، جذب فالوور در لینکدین را دنبال می‌کنند. آن‌هایی نیز که قصد ارتقا شغلی و پیداکردن مشتری از طریق برگزاری جلسه‌های مذاکره و… را دارند، برای جذب Connection باکیفیت تلاش می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۱ ترفند جدید برای افزایش فروش در لینکدین

اکنون که با اهمیت افزایش فالوور لینکدین بیشتر آشنا شدیم، وقت آن است که راه‌های افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی را معرفی کنیم.

راه‌های افزایش فالوور لینکدین

شما می‌توانید از روش‌های زیر برای افزایش فالوور هر دو نوع صفحه شخصی و شرکتی استفاده کنید:

۱- فعال‌کردن حالت Creator

یکی از اولین کارهایی که می‌توانید برای افزایش فالوور لینکدین انجام دهید، فعال‌کردن حالت خالق Creator است. در این وضعیت، حساب کاربری از وضعیت پیش‌فرض Connect به Follow تغییر می‌کند. در نتیجه این اقدام، دکمه فالو در پروفایل کاربری ظاهر می‌شود و کاربران بدون درخواست کانکشن می‌توانند به‌راحتی شما را فالو کنند.

افزایش فالوور لینکدین

۲- تولید محتوای جذاب و به‌روز

چرا باید کسی کمپانی پیج شما را در لینکدین فالو کند؟ هیچ دلیلی نمی‌تواند وجود داشته باشد، مگر اینکه محتواهای جذاب و موردنیاز او را تولید می‌کنید. اگر برند معروف و شناخته‌شده‌ای باشید، مردم دوست دارند از آخرین تحولات سازمانتان مطلع شوند. اگر هم تازه‌کار باشید با تولید محتوای خوب نشان می‌دهید که ارزش فالوکردن دارید.

این قانون برای پیج‌های شخصی نیز صدق می‌کند. با تولید محتوای باکیفیت به شکل‌گیری برند شخصی کمک می‌کنید. این باعث می‌شود که رفته‌رفته به‌عنوان یک متخصص و رهبر فکری شناخته شوید که افراد می‌توانند به او اعتماد کنند. به همین دلیل کاربران تمایل پیدا می‌کنند که شما را فالو کنند و در جریان آخرین خبرهای صنعت، ایده‌های متمایز شما و… قرار بگیرند.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین (صفر تا صد با عکس)

از طرفی، لینکدین به پیج‌های شخصی و شرکتی که محتوای باکیفیت تولید می‌کنند، بیشتر بها می‌دهد. لینکدین کمک می‌کند که این پیج‌ها بیشتر دیده شوند و افراد بیشتری آن‌ها را فالو کنند. این یک بازی برد – برد برای لینکدین و کاربران فعالش است.

۳- درک الگوریتم لینکدین

هرکدام از شبکه‌های اجتماعی از الگوریتم مخصوص به خود پیروی می‌کنند و لینکدین نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی باید محتوایی تولید کنید که تعامل کاربران را برمی‌انگیزد؛ همچنین به زمان انتشار محتوا نیز توجه کنید.

لینکدین به کامنت‌ها بیشتر از لایک و اشتراک‌گذاری بها می‌دهد. اگر محتوا کامنت‌های خوبی دریافت کند، افراد بیشتری پست را می‌بینند و ممکن است شما را فالو کنند. علاوه بر این بهتر است محتوا را در ساعتی منتشر کنید که کاربران حضور فعالی دارند. گرفتن لایک و کامنت و… در یک ساعت اول انتشار محتوا در لینکدین اهمیت زیادی دارد و باعث دیده‌شدن بیشتر پست می‌شود.

افزایش فالوور لینکدین

۴- استفاده از هشتگ‌های مناسب

پست‌های عادی لینکدین به فالوورها و کانکشن‌ها نمایش داده می‌شود و دیگران آن‌ها را کمتر می‌بینند. درصورتی‌که اگر برای تولید محتوا از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید، سایر مخاطبان نیز آن‌ها را می‌بینند. همین موضوع می‌تواند به افزایش فالوور لینکدین کمک کند.

برای انتخاب هشتگ مناسب از راهنمایی‌های لینکدین استفاده کنید. قابلیت سرچ لینکدین این امکان را به شما می‌دهد که درباره هشتگ‌ها و تعداد فالوورهای هر هشتگ تحقیق کنید. لیستی از هشتگ‌های مرتبط با فعالیت‌ها و تخصص خود تهیه کنید و از آن‌ها برای تولید محتوا در لینکدین بهره ببرید.

مطلب مرتبط: تبلیغ در لینکدین چیست و چگونه در لینکدین تبلیغ کنیم؟

۵- دعوت به مشارکت

یکی از کارهایی که می‌توانید برای افزایش اینگیجمنت ریت پست‌های خود در لینکدین انجام دهید، دعوت از دوستان و همکاران برای مشارکت است. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که برای پست شما در لینکدین، لایک و کامنت بگذارند و به بیشتر دیده‌شدن آن کمک کنند. این یکی از ساده‌ترین کارهایی است که باعث افزایش فالوور لینکدین می‌شود.

اگر این کار را در ساعت‌های اولیه انتشار پست انجام دهید، نتیجه بهتری می‌گیرید. همان‌طور که قبلاً گفتیم، الگوریتم لینکدین به مشارکت زیاد کاربران در ساعت اولیه انتشار محتوا بهای زیادی می‌دهد. در نتیجه، پست‌های با اینگیجمنت زیاد در ساعت اول به کاربران بیشتری نمایش داده می‌شود.

افزایش فالوور لینکدین

۶- تعامل در گروه‌ها

حضور در گروه‌های فعال و مرتبط لینکدین، انتشار پست در آن‌ها و تعامل با دیگران به جذب فالوور کمک می‌کند. شما در گروه‌ها از نزدیک با کاربران هدف در ارتباط هستید. با فعالیت در این اجتماع‌های مجازی می‌توانید دانش، محصول و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. در نتیجه، به‌تدریج موفق می‌شوید که بر تعداد فالوورهایتان در لینکدین اضافه کنید.

۷- دعوت از کانکشن‌ها برای فالوکردن

یکی از اقدامات رایجی که افراد بعد از ایجاد کمپانی پیج انجام می‌دهند، دعوت از کانکشن‌ها برای فالوکردن است. این راه‌حلی سریع و پر بازده است؛ چون احتمالاً شما دوستان زیادی در حلقه شبکه لینکدین خود دارید که حاضرند کمپانی پیجتان را فالو کنند.

نکته مهمی که در این روش باید در نظر بگیرید، پرهیز از رفتارهای ربات گونه است. باید دعوت‌نامه‌ها را به‌تدریج ارسال کنید تا لینکدین احساس نکند که امنیت پلتفرمش توسط ربات‌ها به خطر افتاده است.

۸- تعامل با کمپانی پیج خود

هیچ اشکالی ندارد که با پیج شخصی برای محتواهایی که در پیج شرکتی منتشر کرده‌اید، لایک و کامنت بگذارید. این به بیشتر دیده‌شدن کمپانی پیج کمک می‌کند و فالوورهای بیشتری را برای آن جذب می‌کند.

مطلب مرتبط: چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟

از طرفی، بسیاری از کاربران لینکدین نگاهشان به فعالیت افراد شناخته‌شده و حرفه‌ای لینکدین است. آن‌ها زمانی که حمایت متخصص‌ها و حرفه‌ای‌های لینکدین را از یک پیج شرکتی می‌بینند، دوست دارند آن را فالو کنند.

افزایش فالوور لینکدین

همچنین، تعامل پیج‌های شخصی با پیج‌های شرکتی به کمپانی پیج‌ها جنبه انسانی بیشتری می‌بخشد. کاربران معمولاً پیج‌های شرکتی را دنبال می‌کنند که ویژگی‌های انسانی و احساسی دارند. تعامل با پیج شرکتی از طریق تولید محتوای مشترک، استفاده از قابلیت منشن و… روش‌های دیگری است که به افزایش فالوور این صفحه‌ها کمک می‌کند.

۹- فعال‌کردن قابلیت اشتراک‌گذاری وب‌سایت

قابلیت اشتراک‌گذاری در لینکدین را برای وب‌سایت شخصی یا شرکتی خود فعال کنید. این کار به کسانی که به محتواهای شما علاقه‌مند هستند، امکان Share کردن محتوا در لینکدین را می‌دهد. بدین ترتیب کاربران بیشتری با محتواها و فعالیت‌هایتان آشنا می‌شوند و فالوورهای بیشتری در لینکدین جذب می‌کنید.

۱۰- جذب فالوور از طریق وب‌سایت

افراد و شرکت‌هایی که در لینکدین کمپانی پیج دارند، می‌توانند از طریق وب‌سایت خود برای افزایش فالوور اقدام کنند. تنها کافی است دکمه‌ای با این مضمون که «ما را در لینکدین فالو کنید.» در وب‌سایت خود ایجاد کنند.

بدین ترتیب کاربران با کلیک روی دکمه به صفحه شرکتی لینکدین هدایت می‌شوند و می‌توانند آن را فالو کنند. این کار از طریق اعلامیه پاپ‌آپ نیز ممکن است.

افزایش فالوور لینکدین

۱۱- تبلیغ در لینکدین

برای خیلی‌ها، افزایش فالوور لینکدین آن‌قدر اهمیت دارد که حاضرند برای آن پول بپردازند و تبلیغ کنند.تبلیغات در لینکدین یکی دیگر از راه‌های جذب فالوور در این شبکه اجتماعی است. اگرچه این روش در ایران رایج نیست اما می‌تواند آورده زیادی داشته باشد.

قبل از انتخاب این روش، مطمئن شوید که با یک آژانس معتبر نظیر آژانس دیجیتال مارکتینگ افراک همکاری می‌کنید. همچنین ارزیابی کنید و بفهمید آیا فالوورهایی که جذب می‌کنید، ارزش هزینه‌های پرداختی را دارد.

نتیجه؛ برای افزایش فالوور لینکدین استراتژی داشته باشید!

در این مقاله، اهمیت جذب فالوور لینکدین و راه‌های افزایش آن را بیان کردیم. اگرچه افزایش فالوورها در حرفه‌ای‌ترین شبکه اجتماعی دنیا مزیت‌های زیادی دارد؛ اما این کار باید با برنامه‌ریزی و هدفمند انجام شود. در آغاز کار، رسیدن به فالوور زیاد بدون جذب کانکشن آسان نیست؛ بنابراین باید حوصله به خرج دهید و قدم‌به‌قدم پیش بروید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات، جذب فالوور و موفقیت در لینکدین همکاری با آژانس معتبر دیجیتال مارکتینگ افراک است. همکاران ما همیشه برای پاسخ‌گویی به سؤالات شما و ارائه مشاوره‌های رایگان آماده هستند. همین‌الان با کارشناسان افراک تماس بگیرید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید