کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

گوگل ادموب چیست و چگونه می‌توانیم از آن درآمد کسب کنیم؟

گوگل ادموب چیست و چگونه می‌توانیم از آن درآمد کسب کنیم؟

اگر شما هم از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل هستید، در این مطلب به شما روشی را معرفی می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید از اپلیکیشن‌های خود، درآمد دلاری کسب کنید! بله درست متوجه شدید! اپلیکیشن‌های شما می‌توانند منبع کسب درآمد دلاری شما باشند. این روش جذاب، استفاده از پلتفرم گوگل ادموب (Google Admob) است. در ادامه توضیح می‌دهیم که گوگل ادموب چیست و چگونه می‌تواند درآمد دلاری شما را محقق کند. با ما همراه باشید.

گوگل ادموب چیست (Google Admob) ؟

گوگل ادموب پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با نمایش تبلیغات باکیفیت در اپلیکیشن‌های خود درآمد کسب کنند. مزیت اصلی این پلتفرم، الگوریتم‌های هوشمند آن است. به این شکل که، با استفاده از سیستم مزایده‌ای، تبلیغات خلاقانه و قالب‌های متنوع تبلیغاتی، بیشترین درآمد را برای شما به همراه می‌آورد.

بیشتر بدانید
ایده های کسب درامد با گوشی بدون سرمایه

چرا باید تبلیغات نمایش دهیم؟

نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های شما می‌تواند یک معامله همه‌طرف برد باشد. به این شکل که تبلیغات تبلیغ‌کنندگانی که به دنبال مخاطبان شما هستند، به آنها نمایش داده می‌شود و از آنجا که این تبلیغات با اپلیکیشن شما و مخاطبان آن مرتبط است، کاربران نیز ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کنند و شما نیز به عنوان توسعه‌دهنده اپلیکیشن، از این نمایش تبلیغات درآمد کسب می‌کنید.

مزیت های AdMob

هدف ادموب AdMob تنها توانمندسازی شما در ایجاد جریان های درآمد پایدار نیست، بلکه با ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمند کار شما را آسانتر می کند. در اینجا نحوه کمک به توسعه دهندگان بیان می شود.

  • درآمد خود را به حداکثر برسانید.
  • کاربران خود را درگیر کنید.
  • اجازه دهید کارها به طور خودکار انجام شود.
  • از برند خود محافظت کنید.
  • درک دقیق تری داشته باشید.

**پیشنها ما به شما **

شما می توانید از مشاوره رایگان مجموعه افراک بهره‌مند شوید و تبلیغات اپلیکیشن خود را به وسیله گوگل ادز هم اجرا کنید. برای این منظور می توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

تبلیغ نصب اپلیکیشن

گوگل ادموب چگونه کار می‌کند؟

حال که به پرسش گوگل ادموب چیست پاسخ دادیم، بهتر است با نحوه کار این پلتفرم بیشتر آشنا شویم. در میان کاربرانی که از گوگل ادموب استفاده می‌کنند، یک دسته متعلق به تبلیغ‌کنندگانی است که قصد دارند محصولات یا خدماتشان را به کاربران اپلیکیشن‌ها معرفی کنند. هنگامی که شما فضایی برای تبلیغات در اپلیکیشن خود در نظر می‌گیرید، این تبلیغات به کاربران شما نمایش داده می‌شوند. المان‌های مهم در این پلتفرم عبارت‌اند از:

شبکه گوگل ادز

گوگل ادز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی، از منابع اصلی گوگل ادموب است. این پلتفرم با میلیون‌ها تبلیغ‌کننده که برای نمایش تبلیغ در اپلیکیشن شما رقابت دارند، همکاری می‌کند. از بزرگ‌ترین برندهای جهانی تا استارت‌آپ‌ها. این به معنی افزایش تقاضا و تبلیغات مرتبط‌تر با اپلیکیشن و در نهایت درآمد بیشتر شماست.

تبلیغات باواسطه (Ad Mediation)

شما می‌توانید از شبکه‌های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغ در گوگل ادموب و نقد کردن درآمد آن استفاده کنید. در واقع این پلتفرم همه کارهای سخت در این پروسه را برعهده می‌گیرد و تبلیغی که بیشترین هزینه در ازای هزار نمایش (CPM) پرداخت می‌کند را برای شما انتخاب کرده و نمایش می‌دهد.

انواع تبلیغات ادموب

با نمایش تبلیغات با قالب مناسب می‌توانید نتیجه بیشتری از گوگل ادموب بگیرید. این پلتفرم از قالب‌هایی همچون تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات تعاملی پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از قالب تبلیغات وابسته به پلتفرم یا native ، تم تبلیغات با تم اپلیکیشن شما سازگار می‌شود و تجربه کاربری اپلیکیشن افزایش می‌یابد.

تبلیغات ادموب گوگل چیست

نحوه کسب درآمد از AdMob

در اولین گام برای کسب درآمد دلاری از طریق پلتفرم گوگل ادموب شما به یک برنامه اندروید نیاز دارید. اپلیکیشن شما باید بسیار جذاب و کاربردی باشد. زیرا هر چه نصب برنامه شما افزایش یابد احتمال دریافت تبلیغ اولیه و تبلیغ با نرخ های بیشتر نیز افزایش می یابد. بنابراین بهتر است که بعد از توسعه نرم‌افزار، با استفاده از تبلیغ در گوگل ادز، خیلی زود میزان دانلود و نصب اپلیکیشن را افزایش دهید. بعد از آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • افتتاح حساب گوگل ادسنس
  • ثبت‌نام در گوگل ادموب
  • انتشار برنامه در پلی استور
  • تبلیغ برنامه
  • کسب درآمد دلاری

کلام آخر

کسب درآمد دلاری از طریق اپلیکیشن، روش جذابی برای توسعه‌دهندگان ایرانی است. با استفاده اصولی از گوگل ادموب می‌توانید به این هدف برسید. حال که با ادموب و نحوه کسب درآمد از AdMob آشنا شدید به سادگی می توانید از این طریق به کسب درآمد بپردازید. اگر قصد استفاده از این نوع تبلیغات را دارید می توانید از مشاوره رایگان مجموعه افراک بهره مند شوید و درخواست خود را ثبت کنید.

گوگل ادموب چیست و چگونه می‌توانیم از آن درآمد کسب کنیم؟
اگر شما هم از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل هستید، در این مطلب به شما روشی را معرفی می‌کنیم که...
5 از 5 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام مقاله عالی بود
    من رفتم توی گوگل ادموب و زبان هایی که پشتیبانی میشدند رو گذاشته بود ولی زبان فلاتر اونجا نبود
    که خیلی عجیبه چون هم خود گوگل ساخته هم زبان محبوب و فوق العاده ای است
    میخواستم بدونم من اشتباه دیدم یا واقعا با فلاتر نمیشه ازش استفاده کرد

    آیا مفید بود؟
    • سلام.
      خوشحال هستیم که این مقاله نظر شما را جلب کرده است.
      برای اینتگریت کردن گوگل ادموب با فلاتر، شما می‌توانید از افزونه‌هایی مانند google_mobile_ads استفاده کنید که در پرتال pub.dev، مستندات آن موجود است.

      آیا مفید بود؟