کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

این روزها تب بازی‌های تلگرامی کشور را گرفته و خیلی‌ها به دنبال کسب درآمد از همستر هستند. عده‌ای با بازی‌های تلگرامی به درآمد دلاری رسیده‌اند و افرادی هم هستند که آن‌ها را کلاهبرداری می‌دانند. این مقاله از افراک را بخوانید تا درباره ورود به بازی‌های تلگرامی نظیر نات کوین و همستر بهتر تصمیم بگیرید.

آیا درآمد از بازی‌های تلگرامی واقعی است؟

جواب این سوال قطعی نیست. افراد زیادی بوده‌اند که با این بازی‌ها به درآمد رسیدند اما خیلی‌ها نیز موفق نشدند. تعداد زیادی از بازی‌های تلگرامی کلاهبردار از آب درآمدند یا نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند.

مهم‌ترین بازی که اخیراً به درآمد رسید و سیل عظیم مردم را به سمت بازی‌های تلگرامی هدایت کرد، نات کوین بود. این بازی تا تاریخ ۱۳ فروردین ۴۰۳ ادامه داشت اما در این تاریخ متوقف شد. هم‌اکنون نات کوین به یک ارز دیجیتال تبدیل شده و از طریق صرافی‌ها خریدوفروش می‌شود.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

اما همان‌طور که گفتیم همه بازی‌های تلگرامی در درآمدزایی موفق نبودند. نمونه‌های زیادی از عدم موفقیت یا کلاهبرداری در پروژه‌های ایردراپ اتفاق افتاده که اعتماد به بازی‌های تلگرامی را دشوار می‌کند.

مثلاً در یکی از پروژه‌های Arbitrum کلاهبرداران یک حساب توییتر و وب‌سایت جعلی ایجاد کردند. آن‌ها ظاهر حرفه‌ای پروژه را حفظ کردند اما از کاربران خواستند که کیف پول خود را به یک وب‌سایت مخرب وصل کنند. این سایت مخرب حساب تمام کاربران را خالی کرد.

مطلب مرتبط: ایده کسب درامد با گوشی بدون سرمایه

پروژه دیگری که کلاهبرداری از آب درآمد، EDOGE بود. این پروژه ابتدا توجهات زیادی را جلب کرد و توانست افراد زیادی را جذب کند. خیلی زود توکن‌های EDOGE در چند صرافی لیست شد. آن‌هایی که این توکن‌ها را رایگان به دست آورده بودند، می‌خواستند آن‌ها را بفروشند اما در کمال تعجب، این امکان وجود نداشت.

گزینه انتقال به صرافی قفل شده بود؛ درحالی‌که افراد زیادی مشغول خرید EDOGE بودند. بدین ترتیب، توسعه‌دهندگان این پروژه از فرصت استفاده کردند و میلیون‌ها توکن را به خریداران فروختند و سپس ناپدید شدند. این تنها دو نمونه از کلاهبرداری‌ها در پروژه‌های ایردراپ است، موضوعی که اعتماد به بازی‌های تلگرامی را دشوار می‌کند.

ایردراپ Airdrop چیست؟

حتماً تصویر هواپیماها و هلیکوپترهایی را دیده‌اید که در مناطق جنگ‌زده از آسمان برای مردم غذا و دارو می‌فرستند. به این کار ایردراپ گفته می‌شود. اما در دنیای رمزارزها و بلاک‌چین، ایردراپ چه معنایی دارد؟

زمانی که رمزارز جدیدی ساخته می‌شود، پدیدآورندگان می‌توانند رمزارز خود را به طور مستقیم به خریداران بفروشند. اما این تنها راه عرضه رمزارز در بازار نیست. گاهی توسعه‌دهندگان تصمیم می‌گیرند بخشی از رمزارزها را به طور رایگان بین کاربران توزیع کنند.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

توزیع رایگان رمزارز مزیت‌های مختلفی برای پدیدآورندگان آن دارد. مثلاً آن‌ها می‌توانند به شکلی کم‌هزینه و مؤثر برای معرفی رمزارز خود بازاریابی کنند. همچنین در بین دارندگان رمزارز، احساس وفاداری ایجاد می‌شود که این موضوع به رشد و پایداری رمزارز کمک می‌کند.

اگرچه هنوز اظهارنظر درباره بازی همستر زود است؛ اما قبلاً نات کوین با روش ایردراپ به درآمدزایی رسیده است. نات کوین یک بازی تلگرامی است که در آن کاربران با کلیک روی صفحه موبایل، سکه مجازی استخراج می‌کنند.

کسانی که در این بازی شرکت کردند توانستند سکه‌های خود را به طور رایگان به توکن‌های Notcoin تبدیل کنند. بدین ترتیب آن‌ها با خریدوفروش این رمزارز در صرافی‌های ارز دیجیتال به پول خوبی رسیدند.

مطلب مرتبط: معرفی ۳ اپلیکیشن ایرانی کسب درآمد به تومان

بازی همستر کامبت چیست؟

بازی همستر کامبت بازی تلگرامی مشهور دیگری است که این روزها مردم و رسانه‌ها درباره آن زیاد صحبت می‌کنند. این بازی با اینکه مدت زیادی نیست به بازار معرفی شده اما میلیون‌ها مخاطب از سراسر جهان جذب کرده است.

روش بازی همستر ساده و شبیه نات کوین است؛ شما فقط با ضربه‌زدن روی صفحه موبایل سکه جمع می‌کنید. این سکه‌ها قرار است در فرایند ایردراپ به توکن تبدیل شوند و از آن‌ها به پول برسید. هرچند هنوز با قطعیت نمی‌توان از کسب درآمد با این بازی تلگرامی صحبت کرد.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

راهنمای بازی همستر کامبت

برای انجام این بازی باید به ربات تلگرامی همستر کامبت بروید. بعد از اینکه وارد ربات شدید، یک متن خوشامدگویی مشاهده خواهید کرد. روی دکمه Start کلیک کنید و وارد فضای بازی شوید.

محیط برنامه همستر به نظر ساده است اما گزینه‌ها و جزئیات مختلفی دارد. بالای صفحه سمت چپ، نام خودتان را به‌عنوان مدیرعامل صرافی کریپتو می‌بینید. نقش شما به‌عنوان مدیرعامل این است که منابع بازی را مدیریت کنید و برای سکه‌ها تصمیم بگیرید.

در مرکز صفحه، یک سکه بزرگ با نشان همستر وجود دارد که با ضربه‌زدن به آن می‌توانید سکه جمع‌ کنید. در مراحل ابتدایی، تعداد سکه‌هایی که با هر ضربه جمع می‌کنید کم است اما در ادامه، تعداد آن‌ها زیاد می‌شود. عدد سکه‌هایی که جمع می‌کنید در کنار سکه زردرنگ بالای عکس همستر نشان داده می‌شود.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

بوست Boost

بخش Boost یا ارتقای بازی با علامت سفینه فضایی در پایین سمت راست صفحه معلوم شده است. با کلیک روی این علامت صفحه‌ای باز می‌شود که دارای دو قسمت Free daily boosters و Booster است. اگر Full energy را تأیید کنید، می‌توانید امکان واریز سریع سکه به حسابتان را ارتقا دهید.

مطلب مرتبط: کسب درآمد دلاری از گوگل

در بخش Boost، مولتی تپ Multitap برای آن است که با هر ضربه یا لمس صفحه، چند سکه دریافت کنید. انرژی لیمیت Energy limit نیز انرژی شما را برای انجام فعالیت‌های درون برنامه مانند استخراج سکه افزایش می‌دهد.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

Mine

قسمت Mine بخش مهمی از بازی است که در آن بازیکنان برای دریافت سکه باید فعالیت‌هایی انجام دهند. با اقداماتی که اینجا انجام می‌دهید، به طور مداوم و خودکار بر تعداد سکه‌های دریافتی اضافه می‌کنید. هرچقدر فعال‌تر باشید سکه‌های بیشتری جمع‌آوری می‌کنید و وضعیت خودتان را در بازی بهبود می‌بخشید.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

Airdrop، Earn و Friends

Airdrop، Earn و Friends راه‌های دیگر جمع‌آوری سکه در بازی همستر است. اگر این بازی را به دوستانتان معرفی کنید، سکه‌های خوبی نصیبتان می‌شود. همچنین با عضویت در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی همستر و انجام وظایف دیگر بر تعداد سکه‌های مجازی شما افزوده می‌شود.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

اتصال بازی همستر به کیف پول

بازی همستر در جدیدترین به‌روزرسانی خود، قابلیت متصل‌شدن به کیف پول را اضافه کرد. حالا کاربران می‌توانند امید بیشتری به کسب درآمد از این بازی داشته باشند. نکته مهم این است که در حال حاضر فقط کیف پول‌های شبکه TON قابلیت اتصال به این بازی را دارند.

برای متصل‌کردن این بازی به کیف پول باید روی علامت Airdrop کلیک کنید. آنجا گزینه Connect your TON wallet را مشاهده خواهید کرد. البته ممکن است برای بعضی از کاربران این گزینه هنوز فعال نشده باشد.

در مرحله بعدی لیستی از کیف پول‌ها را خواهید دید. توصیه می‌شود برای امنیت بیشتر ولت تون کیپر Tonkeeper را انتخاب کنید. کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی قابلیت برداشت ندارد و آن‌ها را مسدود می‌کند.

بعد از انتخاب کیف پول Tonkeeper صفحه جدیدی باز خواهد شد. روی Connect wallet کلیک کنید تا کار به پایان رسد. اگر مراحل را به‌درستی تا پایان انجام داده باشید، علامت تیک در کنار Connect your TON wallet ظاهر خواهد شد.

کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی (همستر کلاهبرداری است؟)

آیا بازی همستر قانونی است؟

با سروصدایی که بازی همستر به پا کرده، این بازی واکنش بعضی از افراد و مراجع قانونی را برانگیخته است. سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفته، بازی همستر می‌تواند بستر مناسبی برای هکرها و سارقان باشد. پلیس فتا هم اعلام کرده در حال تحلیل و ارزیابی فنی آسیب‌ها و تهدیدهای این بازی است.

طبیعتاً نباید انتظار داشته باشیم که این بازی قانونی اعلام شود؛ چون همستر محصول داخلی نیست و مجوزات لازم را ندارد. بنابراین اگر سازندگان این بازی از کاربران سوءاستفاده و کلاهبرداری کنند، احقاق حقوق کار مشکلی است.

نظر مراجع تقلید درباره بازی همستر چیست؟

آیت‌الله مکارم شیرازی، انجام این بازی را جایز نمی‌داند. این مرجع تقلید معتقدند منشأ رمزارزها مشخص نیست و اعتبار آن‌ها از سوی بسیاری از دولت‌ها تأیید نشده است. همچنین رمزارزها می‌توانند منشأ سوءاستفاده‌های زیادی قرار بگیرند و به همین دلیل کسب درآمد از آن‌ها جایز نیست.

نتیجه؛ بازی‌های تلگرامی خوب هستند یا بد؟

ما در این مقاله تلاش کردیم از جنبه‌های مختلفی این بازی‌ها را بررسی کنیم. کسب درآمد از بازی همستر و بازی‌های مشابه با شک و شبهه‌های زیادی همراه است. این موضوع ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با علم بر همه سایه‌روشن‌های موجود درباره این بازی‌ها تصمیم بگیرید.

نظر شما درباره همستر و بازی‌های تلگرامی چیست؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام می خوام بدنم تو این بازی کد ملی باید بدیم به صرافی تبدیل برای چنج پول این خطری نداره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      توکن همستر در فرآیند پیش خرید است و فروش آن امکان پذیر نیست. تمامی صرافی های معتبر داخلی و خارجی فرآیند احراز هویت را اجباری کرده اند. احراز هویت امنیت سرمایه شما را تامین می کند و کدملی برای صرافی های معتبر داخلی و خارجی خطری ندارد.

      آیا مفید بود؟