کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نحوه بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین

نحوه بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین

احتمالا بیشتر افرادی که در رسانه‌های اجتماعی به تبلیغ می‌پردازند، از لینکدین ادز هم (LinkedIn Ads) استفاده می‌کنند. موفقیت در این گونه تبلیغات به نوع هدف، مخاطبان، میزان کلیک روی تبلیغات، بازدید از سایت و موارد دیگر بستگی دارد. شانس موفقیت به صورت تضمینی شاید همیشه بالا نباشد، اما همه می‌دانند که لینکدین یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها برای انجام تبلیغات است. بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین موضوع مهمی است که نیاز به بررسی دقیق جوانب دارد تا وقت و بودجه تبلیغ کننده هدر نرود. برای اطلاع از نحوه بهینه سازی تبلیغات لینکدین با افراک همراه باشید.

مدیریت کمپین در لینکدین

ابتدا باید بخش مدیریت کمپین لینکدین خود را راه‌اندازی کنید و آن را به صفحه شرکت لینکدین متصل کنید. مدیریت کمپین به سه بخش تقسیم می‌شود:

  • گروه‌ها
  • کمپین‌ها
  • تبلیغات

گروه‌ها را به دلخواه خود می‌توانید تنظیم کنید. اگر در کشور‌های مختلف تبلیغات دارید می‌توانید گروه‌های خود را محدود به همان مناطق کنید و یا اگر چند محصول یا پیشنهاد مختلف دارید می‌توانید در گروه‌های کمپین جداگانه قرار دهید. این اقدام بستگی به شما دارد که چطور می‌خواهید سلسله مراتب گروه خود را ایجاد کنید.

بهینه‌سازی تبلیغ لینکدین

انتخاب‌های نامحدودی دارید. آن چه که اهمیت دارد این است که تصمیم بگیرید چطور می‌خواهید کمپین‌های خود را سازماندهی و مدیریت کنید، تا بعدا با مشکل مواجه نشوید. در یک گروه می‌توانید چندین کمپین مختلف با موضوعات متفاوت داشته باشید. برای مثال هدف یکی از کمپین‌ها می‌تواند بر اساس بودجه‌بندی مخاطبان یا پیام تبلیغاتی مختص مخاطبان باشد. در یک کمپین شما می‌توانید چندین تبلیغ مختلف داشته باشید. اگر گزینه‌های متنوعی را برای تبلیغات امتحان می‌کنید، لینکدین معمولا بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کند.

تبلیغات در لینکدین

شروع کنید

تا چه حد انجام تبلیغات در لینکدین موفق خواهد بود؟

موفقیتی که به دست می‌آورید به هدف شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید افراد بیشتری درباره کسب و کار شما باخبر شوند، تبلیغات بیشتری برای‌ معرفی برند خود منتشر کنید. اگر قصد شما این است که کاربران را به وب‌سایت خود جذب کنید، تعداد افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، نشان‌گر میزان موفقیت شماست. موردی که مشاهده شده این است که استفاده از چهره افراد در تبلیغات باعث جلب توجه می‌شود و همین امر در جذب کاربران تأثیرگذار بوده است. ساده‌سازی منظور و پیام تبلیغ نیز تأثیر بسزایی دارد. استفاده از کلمات و اصطلاحات تخصصی موجب می‌شود که مخاطب شما پیام را به درستی و راحتی درک نکند.

مطالب مرتبط

لینکدین چیست؟آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین

CTR در تبلیغات لینکدین

CTR یا همان Click Through Rate به معنی نرخ کلیک است؛ یعنی درصد دفعاتی که کاربران روی تبلیغ کلیک می‌کنند. میزان کلیک روی تبلیغ بستگی به هدف کمپین دارد. معمولا انتظار می‌رود که CTR برای تبلیغاتی که جهت آگاهی‌رسانی درباره برند هستند، کمتر باشد در حالی که طبق آمار منتشر شده از لینکدین، میانگین نرخ کلیک برای دیگر تبلیغات (کمپین‌های ترافیکی) حدود ۰.۵ درصد است. نکته قابل توجه این است که اگر تبلیغات به دست مخاطبان موردنظرش برسد، نرخ کلیک به راحتی می‌تواند به ۲ درصد یا بیشتر افزایش پیدا کند. مشاهده شده است که در برخی موارد برای تبلیغات اسپانسردار، نرخ کلیک تا ۶۰% و در شرایط عالی به ۱۰۰% رسیده است!

مطلب مرتبط

تبلیغ در لینکدین چیست و چگونه در لینکدین تبلیغ کنیم؟

هزینه تبلیغات لینکدین

میانگین هزینه در تبلیغات لینکدین به ازای هر کلیک ۵.۵۸ دلار، هر ۱۰۰۰ ایمپرشن ۳۳.۸۰ دلار و هر پیام ارسالی ۰.۲ دلار است. هزینه تبلیغات در لینکدین نسبت به پلتفرم‌های دیگر کمی بیشتر است اما ارزشش را دارد. در لینکدین شما می‌توانید شرکت‌های خاص، افراد با مهارت‌های خاص یا صنایع را مخاطب قرار دهید که این اقدام مخصوصا برای بازاریابی B2B می‌تواند بسیار مفید باشد،

ctr تبلیغات لینکدین

هزینه‌ها بسته به نوع گروه‌ها و کشور‌ها ممکن است متفاوت باشد اما اگر هدف اولیه خود را درست تعیین کرده باشید، امکان این که تبلیغات شما به کاربران خاص‌تری پیشنهاد داده شود، وجود دارد. یک راهکار ساده این است که برای کشور‌هایی که سودآوری بیشتری دارند، کمپین‌های جداگانه‌ای راه‌اندازی کنید. لینکدین طوری طراحی شده است که اگر همه کشور‌ها (با سودآوری بالا و پایین) را در یک کمپین قرار دهید، تمام بودجه شما را صرف کشور‌های ارزان‌تر می‌کند. پس بهترین گزینه این است که برای مناطق و کشور‌های مختلف، کمپین‌های جداگانه‌ای ایجاد کنید.

پس از لینکدین ینی دیگر از شبکه های اجتماعی که به افزایش بازدید برند شرکت شما کمک خواهد کرد آموزش نحوه تبلیغ در تیک تاک می‌باشد، این شبکه اجتماعی با بازدید های میلیونی خود تجربه یکی از پر بازدید ترین تبلیغات را برای شما خواهد داشت.

تبلیغ در تیک تاک

شروع کنید

نحوه آنالیز تبلیغات لینکدین

عملکرد باید طبق هدفی که برای کمپین در نظر گرفته شده است ارزیابی شود. اگر هدف اولیه کمپین تنها آگاهی‌رسانی باشد، احتمال این وجود دارد که لینکدین تبلیغات را به اکثر کاربران نمایش دهد. از سوی دیگر، اگر هدف تبلیغات به گونه‌ای باشد که قصد آن فروش محصولی است، تبلیغات به مخاطبانی که به احتمال زیاد قصد خرید دارند، نمایش داده می‌شود. در قسمت مدیریت کمپین می‌توانید موارد مختلف از جمله تعداد کلیک‌ها و بازدید‌ها را مشاهده کنید و حتی ببینید که کدام یک از کمپین‌ها و روش‌های تبلیغاتی مؤثرتر بوده است. به نظر می‌رسد که موفقیت در زمینه تبلیغات تا حد زیادی به جمعیت‌شناسی وابسته است. در قسمت مدیریت کمپین می‌توانید راجع به شغل و عناوین کاربرانی که روی تبلیغات شما کلیک کرده‌اند و حتی شرکت‌هایی که در آن مشغول به کار هستند، مطلع شوید.

مطلب مرتبط

چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟

بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین

بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین از طریق تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی، مخاطبان و مشتریان قابل انجام است. پس از آنالیز دقیق موارد گفته شده می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌ای بیشتر تمرکز و تلاش کنید و برای کدام یک بودجه بیشتری اختصاص دهید. با اولویت‌بندی درست می‌توانید برای بخش‌هایی که مطمئن نیستید، در ابتدا بودجه کمتری اختصاص دهید. اگر آن بخش ‌امیدوار‌کننده بود و رشد کرد، می‌توانید کم‌کم بودجه بیشتری در نظر بگیرید. شما باید تا جایی که می‌توانید از تمام ویژگی‌هایی که لینکدین در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید.

بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین

از آن‌جایی که هزینه‌های آن نسبت به پلتفرم‌های دیگر بالاست، استفاده نکردن از تمام ویژگی‌های آن در واقع هدر دادن پول و منابع است، پس تا جایی که می‌توانید سعی کنید تا با همه خصوصیات و امکانات آن آشنا شوید. از جمله ویژگی‌های کاربردی لینکدین می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت حذف و استثناسازی افراد: اگر نمی‌خواهید پول خود را صرف تبلیغات برای شرکت‌ها یا افراد خاصی از جمله کارکنان خود کنید، می‌توانید آن‌ها را از اهداف تبلیغاتی خود حذف کنید. معمولا بهترین تعداد مخاطب کمتر از صد هزار نفر است، که آن هم به هدف تبلیغاتی و پیشنهادات شما بستگی دارد. اما اگر بتوانید دایره مخاطبان خود را کوچک‌تر کنید، قادر خواهید بود تا پیشنهادات مرتبط‌تری ارائه کنید و نتایج بهتری بگیرید. اگر از Sales Navigator استفاده می‌کنید، مخاطبان کمپین خود را با آن بررسی کنید. اگر در Sales Navigator چیزی که مدنظر شما نبود، ظاهر شد، نشان دهنده این است که مشکلی در هدف‌گذاری تبلیغات شما وجود دارد.

جمع‌بندی _ بهینه سازی تبلیغات لینکدین

لینکدین به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها برای انجام تبلیغات، دارای خصوصیات و امکاناتی است که علی‌رغم هزینه‌های بالای آن، ارزشش را دارد. اگر اهداف تبلیغاتی شما در لینکدین واضح و مشخص باشد و مرتبا تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید، بازده خوبی دریافت خواهید کرد. شما چه تجربه‌ای در بهینه سازی تبلیغات لینکدین داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید