کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۶ روش طلایی شناسایی و انتخاب بازار هدف

۶ روش طلایی شناسایی و انتخاب بازار هدف

یکی از موضوعات مهم در زمینه بازاریابی، انتخاب بازار هدف یا Target Market است. با شناسایی بازار هدف کارایی کمپین های تبلیغاتی خود را افزایش داده و باعث صرفه جویی در هزینه های سازمان و وقت خود شوید. پس از شناخت بازار می توانیم کمپین تبلیغاتی متناسب با هدف بازار را انتخاب کرده و برای آن تولید محتوا کنیم. در این مطلب به راه های شناسایی و انتخاب بازار هدف کسب و کار می پردازیم. با افراک همراه باشید.

شناسایی بازار هدف

روش های شناسایی و انتخاب بازار هدف کسب و کار

در حوزه کسب وکار و بازاریابی هم جهت با بازار هدف، باید استراتژی هایی را تعیین کرد. از جمله مهمترین استراتژی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحقیق بازار هدف و شناخت آن

برآورده کردن نیازهای تمام بازار کار بسیار سختی است. تقسیم بندی مشتریان به گروه های کوچکتر و انتخاب بازار هدف باعث می شود که خدمات خود را برای پر سود ترین افراد بازاریابی کنید. گروه بندی بازار هدف کمک می کند که تفاوت و تشابه بین گروه های متفاوت مشتریان را شناسایی کنید. یکی از راه های شناخت مشتریان بازاریابی در توییتر و لینکدین (Linkedin) است.

جمع آوری اطلاعات مشتریان

می توان گفت اولین قدم برای شناسایی بازار هدف و مشتریان، جمع آوری اطلاعات افرادی است که درحال حاضر از محصولات شما خرید می کنند. بعد از جمع آوری اطلاعات نقاط مشترک آن ها را پیدا کنید. در این صورت می توانید مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید. اطلاعاتی از جمله سن ، جنسیت ، مکان زندگی و شغل مشتریان مفید هستند.

بهترین افزونه وردپرس در ۲۰۲۲

تحلیل رفتار رقبا

بعد از بررسی ویژگی های مشتریان خود، نوبت به بررسی رفتار و ویژگی های مخاطبان رقبا می رسد. در این صورت می توانید نقاط ضعف و نقاط قوت رقیب خود را بشناسید و اشتباهات آن ها را تکرار نکنید. اطلاعاتی که از این راه به دست می آورید به شما کمک می کند که راه های نرفته را پیدا و راه های اشتباه رفته را اصلاح کنید.

انتخاب بازار هدف

ارزیابی محصول و خدمات

از مراحل مهم شناسایی بازار هدف ارزیابی محصولات و خدمات است. این مرحله باعث می شود که تصویری از مشتریان آن در ذهن شما ایجاد شود. به این منظور ویژگی های محصولات را نوشته و سپس مزیت هر ویژگی را شناسایی کنید. در نهایت با استفاده از این اطلاعات می توانید مشتریانی که به دنبال آن هستید را بشناسید.

سنجش ارزش محصول و مزیت رقابتی

مزیت رقابتی یعنی شرکت یا محصول شما مزایایی بیشتر از رقبا برای مشتری داشته باشد؛ این مزایا به این معنی هستند که شما کارهایی را بهتر از دیگران انجام می‌دهید که مشتری به خاطر آنها، به خرید از شرکت شما علاقه دارد.

آزمایش بازار هدف

دراین مرحله از شناسایی بازار هدف و بهینه سازی تبلیغات باید تمام اطلاعاتی که جمع آوری کردید را آزمایش کنید. برای مثال آیا لحن شما در کمپین تبلیغاتی که اجرا کرده اید به اندازه کافی موثر است؟ باانجام این آزمایش می توانید نقاط ضعف فرایندی که طی کرده اید را شناسایی کرده و آن ها را برطرف کنید.

شناسایی بازار هدف : کلام آخر

همان طور که گفته شد بازار هدف نقش بسیار مهمی در بازاریابی یک کسب و کار یا سازمان دارد. پس با دقت بیشتری انرژی خود را صرف شناسایی و انتخاب بازار هدف کنید. پس از این مرحله می توانید کمپین های تبلیغاتی مناسب بازار هدف خود را در گوگل، یوتیوب ، فیسبوک و غیره آغاز کنید. در این زمینه می توانید از خدمات تخصصی آژانس تبلیغات آنلاین افراک استفاده کنید.

۶ روش طلایی شناسایی و انتخاب بازار هدف
یکی از موضوعات مهم در زمینه بازاریابی، انتخاب بازار هدف یا Target Market است. با شناسایی بازار هدف...
5 از 5 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین