کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

بازاریابی B2B چیست؟

بازاریابی B2B چیست؟

شاید مفهوم سوال ” بازاریابی B2B چیست؟ ” برای شما هم مبهم بوده باشد، در این مطلب قصد داریم این سوال را به آسان ترین راه ممکن پاسخ دهیم. بازاریابی B2B به بازاریابی Business to Business گفته می شود. این نوع از مارکتینگ شامل فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت های دیگر است. در تجارت B2B هر چه که امور خرید و فروش را آسان و سریع گرداند؛ مانند شرکا و خدمات مرتبط با تجارت مثل تامین کنندگان، خریداران، ترانزیستورهای  دریایی محصولات، پشتیبانی ، سرویس های بازرسی، کاربری های نرم افزار در مکان مشخصی جمع می گردند. پیدا کردن راه های جدید برای ترویج روابط از طریق رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک موضوع داغ در جهان و بازاریابی B2B است. با افراک همراه باشید.

استراتژی های بازاریابی B2B چیست؟

یکی از موثرترین راه‌ها برای موفقیت در بازاریابی B2B این است که شرکت‌هایی با استراتژی‌های B2B در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشند؛ تا از مزایای زیاد بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. موفقیت در بازاریابی B2B از تبلیغات محصول در رادیو یا تلویزیون بدست نمی آید بلکه موفقیت در بازاریابی  B2B از قرار دادن شرکت در بخش صنعت و قرار گرفتن محصول به عنوان جزء اصلی تجارت بدست می آید. هر شرکت نیازمند استراتژی بازاریابی خاص خود است. در ادامه چند مورد از موثر ترین استراتژی های بازاریابی بی تو بی را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی B2B چیست

هدف

پشت هر کمپین تبلیغاتی هدفی مشخص شده است. هر شرکت بازاریابی با توجه به آن که چه چیزی می خواهد و تلاش هایی که برای رسیدن به آن انجام می دهد؛ برای خود هدفی مشخص می کند. طبق بررسی های انجام شده از شرکت‌های B2B، گفته می شود که مشارکت بالا، هدف اصلی تلاش‌های بازاریابی آنها است. برای بهبود عملکرد کسب و کار خود، هدف اصلی را ایجاد مکالمات با محتوای مورد علاقه مردم در نظر بگیرید. محتوای تعاملی همراه با سوالات یا نظرسنجی‌ها نیز روش‌های راحتی برای صحبت کردن با افراد است.

مطالب مرتبط :

چگونه بازار هدف خود را شناسایی کنیم؟

لید Lead چیست؟

تحقیق

تحقیق پیش نیاز هر بازاریابی مدرن است و با مطالعات دقیق، در زمینه ی بازار و برند، به شما کمک می کنند که تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید. تحقیقات منابع هدفمند را در اختیار بازاریابی تان قرار می‌دهند. با انجام تحقیقات شما می توانید مشتریان خود را بهتر بشناسید که این امر موجب موفقیت بیشتری در کسب و کارتان می شود.

وب سایت

یکی از ارزشمندترین دارایی های یک شرکت وب سایت آن است. با توجه به پیشرفت روزافزون اینترنت و فعالیت بیشتر مردم در آن، وب سایت یکی از مهمترین بسترهای حضور مشتری است. اجرای استراتژی های بازاریابی بدون داشتن یک وبسایت جذاب امکان پذیر نیست. طبق تحقیقات انجام شده حدود ۸۰% خریداران قبل از انجام خرید از وبسایت کمپانی مربوطه بازدید می کنند. علاوه بر این، اینفلوئنسرها نیز می توانند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شما که در وبسایت وجود دارد را به راحتی و به صورت مستقیم با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

بهترین افزونه وردپرس در ۲۰۲۲

سئو

همانطور که گفتیم، مخاطبین هدف شما باید بتوانند برای تاثیر بیشتر سایت شما را پیدا کنند. به همیبن خاطر باید روی سئوی سایتتان تمرکز کافی داشته باشید. اگر چه سئو سایت مقداری پیچیده است و یک نظم تکاملی دارد، ولی شمامل دو مولفه است. سئو درون سایت و سئو برون سایت؛ سئوی درون سایت با استفاده از عبارات کلیدی مورد نظر مخاطبین هدف در سایت استفاده می کند. این عبارات کلیدی عموما روی خدمات و متخصصین شما تمرکز دارند. سئوی برون سایت قالبی‌ست از لینک ها به وب سایت شما؛ این تلاش ها به منظور افزایش اختیارات سایت شما به عنوان یک رهبر شناخته شده در حوزه خودتان است. روی بهبود سئو سایت به اندازه کافی تمرکز کنید.

مطالب مزتبط

راهنمای کامل لینک سازی

خدمات سئو سایت چیست؟

شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی فقط برای جذب مشتریان فردی نیست و در استراتژی های B2B نیز کاربردهای بسیاری دارد. البته بسیاری از سازمان های B2B در اجرای استراتژی سوشال مارکتینگ دچار مشکل می شوند چرا که تعامل با برندهای دیگر در فضای مجازی کار بسیار سختی به شمار می رود. در واقع سوشال مارکتینگ در کسب و کارهای B2B مشتریان چندانی را به ارمغان نمی آورد اما ابزار بسیار قدرتمندی برای تقویت آگاهی از برند (Brand Awareness) به شمار می رود.

کلام آخر ـ بازاریابی B2B چیست؟

پیاده سازی استراتژی های بازاریابی کاری دشوار است و همیشه بازاریابان برای تدوین استراتژی های مارکتینگ خود باید مشکلات بسیاری را حل کنند. مخاطبان نیز نقش بسزایی در انجام بازاریابی موثر دارند به گونه ای که اگر پرسونای مشتری را به درستی مورد هدف قرار ندهید صدای تبلیغات شما عملا به گوش مخاطبان مورد نظر نمی رسد. با استراتژی های گفته شد می توانید بازاریابی بی تو بی خود را رونق ببخشید.

بازاریابی B2B چیست؟
شاید مفهوم سوال ” بازاریابی B2B چیست؟ ” برای شما هم مبهم بوده باشد، در این مطلب قصد...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید