کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل

یکی از تنظیمات مهم تبلیغات گوگل، تنظیمات مربوط به زبان است. با این تنظیمات مشخص می‌کنید که آگهی به کدام دسته از کاربران نمایش داده شود. کسانی که مرورگر وب آن‌ها به زبان انگلیسی است یا آن‌هایی که از زبان‌های فارسی، آلمانی و… استفاده می‌کنند. برای فهم دقیق‌تر موضوع، تنظیم و تعیین زبان تبلیغات گوگل این مقاله از افراک را تا پایان بخوانید.

انتخاب زبان تبلیغات گوگل

بعد از تنظیمات لوکیشن در تبلیغات گوگل، نوبت به انتخاب زبان می‌رسد. شاید تصور کنید در اینجا قرار است زبانی که مخاطبانتان به آن صحبت می‌کنند یا زبان سرچ آن‌ها را تعیین کنید؛ اما موضوع چیز دیگری است. اینجا مسئله زبان مرورگر کاربر است.

گوگل برای نمایش تبلیغات به مخاطبان باید بفهمد آن‌ها با چه زبانی آشنا هستند. اگر مخاطبان محصولات گوگل را با تنظیمات انگلیسی نصب کنند، این غول فناوری می‌فهمد که آن‌ها با زبان انگلیسی مأنوس‌ترند. این موضوع برای سایر زبان‌ها مانند ایتالیایی، آلمانی، چینی و… نیز صدق می‌کند.

بدین ترتیب گوگل آگهی‌هایی مرتبط را برای مخاطب هدف می‌فرستد و از نمایش تبلیغات نامرتبط زبانی خودداری می‌کند. گوگل ادز این کار را با استفاده از اطلاعاتی که از مرورگر کاربر دریافت می‌کند، انجام می‌دهد.

تنظیمات زبان گوگل ادز

اکثر کاربران ایرانی زبان مرورگر خود را انگلیسی تعیین می‌کنند. از طرفی ممکن است بعضی‌ها به دلایلی مانند قصد مهاجرت و… زبان مرورگر را آلمانی، ایتالیایی و… تعیین کنند. همه این افراد در ایران به زبان فارسی حرف می‌زنند و سرچ می‌کنند. بنابراین در تبلیغات فارسی گوگل ادز باید همه این کاربران را در گروه مخاطبان هدف قرار دهید.

باتوجه‌به این توضیحات نتیجه می‌گیریم که برای تبلیغات در گوگل باید all languages را در تنظیمات انتخاب کنیم. با این کار هیچ مخاطب هدفی را از دست نمی‌دهیم و می‌توانیم آگهی را به دست همه برسانیم.

نحوه تنظیم زبان در تبلیغات گوگل

برای تنظیم و انتخاب زبان در گوگل ادز کار ساده‌ای پیش رو دارید. تنها کافی است طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در گوگل ادز شوید.
  • در تنظیمات کمپین Campaign settings به Languages بروید.
  • زبان در حالت پیش‌فرض انگلیسی است. روی علامت ضربدر بزنید تا All languages ظاهر شود.

اگر بخواهید خلاف پیشنهادهای ما عمل کنید، باید در نوار جستجو زبان موردنظرتان را انتخاب کنید. زبان فارسی یا Persian نیز در لیست زبان‌ها قرار دارد. با انتخاب این زبان و هر زبان دیگری، مشخص می‌کنید که تبلیغات برای چه مرورگرهایی ظاهر شود. هیچ محدودیتی در انتخاب زبان گوگل ادز وجود ندارد.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت گوگل ادز صفر تا صد همراه با عکس

تنظیمات زبان گوگل ادز

نتیجه؛ انتخاب زبان گوگل‌ادز، ساده اما مهم

در این مقاله به طور دقیق و کاربردی نحوه تنظیم و انتخاب زبان گوگل ادز را بیان کردیم. انتخاب زبان طبق دستورات این مقاله تضمین می‌کند که همه مخاطبان با هر نوع تنظیمات زبان مرورگر، آگهی را ببینند. البته این منوط به آن است که سایر نکات و ریزه‌کاری‌های تبلیغات گوگل ادز را به‌درستی رعایت کرده باشید.

برای داشتن تبلیغات موفق در گوگل ادز و ازبین‌رفتن نگرانی‌ها، تبلیغات خود را به افراک بسپارید. گروه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ افراک، ده‌ها پروژه موفق گوگل ادز را با موفقیت به سرانجام رسانده است. همین‌الان با ما تماس بگیرید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید