کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

تا به حال بنر ترسناک ” Your account has been suspended” را در تبلیغات گوگل دیده اید؟ گوگل ادز روشی کاربردی و امن برای دیده شدن است ولی همچنین میتواند میدان مینی باشد برای کسانی که قوانین گوگل ادز را رعایت نمیکنند. با آپدیت الگوریتم‌های گوگل و حساسیت بیشتر بر روی تبلیغات گوگل، اخیرا بسیاری از کانال‌های گوگل ادز ساسپند شده اند. معلق شدن اکانت گوگل ادز دلایل بسیاری دارد، در این مقاله از افراک به بررسی دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز و نحوه‌ی رفع آن می پردازیم.

علت ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گوگل از روش‌های خودکار و یا دستی برای بررسی فعالیت حساب کاربری استفاده می‌کند، این بررسی شامل حساب، مشتریان، بیزینس و محتوای وب‌سایت است. خط مشی و قوانین گوگل کمک می‌کند که کاربران ارتباط بهتری با سرویس‌های گوگل، اعم از گوگل ادز داشته باشند. در صورت رعایت نکردن قوانین گوگل ادز در کمپین‌های تبلیغاتی، به احتمال زیاد اکانت ساسپند خواهد شد. در تخلفات کوچکتر، به تبلیغ کنندگان از ۷ روز قبل اخطار می‌دهد، ولی اگر تخلف جدی انجام دهید بدون شک در کسری از ثانیه اکانت شما توسط گوگل ساسپند می‌شود و شما پس از اصلاح کمپین‌های خود می‌توانید در جهت رفع ساسپندی اکانت، اقدام کنید.

کاربران گرامی، برای شارژ اکانت گوگل ادز، می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید؛

شارژ اکانت گوگل ادز

دلایل ساسپندی سریع اکانت گوگل ادز

اصلی ترین موردی که می تواند باعث ساسپند شدن اکانت در سریع ترین زمان شود؛ تخلفاتی است که به کاربران آسیب جدی وارد کند. تخلفات جدی شامل مواردی می‌شود که به صورت کلی کسب و کار تبلیغ کننده مغایر با خط مشی‌های Google Ads باشد یا تبلیغاتی که نمایش آن باعث آسیب به کاربران می‌شود. به همین دلیل گوگل بدون اعلام قبلی و به محض شناسایی فعالیت غیرقانونی و آسیب‌زا، آن اکانت تبلیغاتی را ساسپند می‌کند. برای جلوگیری از ساسپند شدن اکانت باید با قوانین تبلیغ در یوتیوب و گوگل آشنا باشید.

برای آشنایی بیشتر با قوانین تبلیغات آنلاین از جمله تبلیغات بنری گوگل می‌توانید از کارشناسان افراک راهنمایی بگیرید.

مهم ترین قوانین گوگل که موجب ساسپندی اکانت در کسری از ثانیه می شود چیست؟

Circumventing systems

  • استفاده از هرگونه نرم افزار مخرب یا بد افزار در سایت، باعث به تعلیق درآمدن حساب کاربری می‌شود.
  • عوض شدن لینک، محتوا و صفحه ای که کاربر می‌بیند.
  • تلاش برای دور زدن قوانین گوگل ادز هم یکی از دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل است.
  • استفاده از Redirect Tag و Noindex Tag در صفحات سایت باعث اسپم شناخته شدن اکانت گوگل ادز می شود.
  • تلاش برای ساخت و یا ارسال دسترسی به ایمیلی که چندین بار ساسپند شده است.
  • استفاده از DNS هایی که محتوای صفحه یا تبلیغ شما را مغایر با واقعیت به مخاطب نمایش می دهد.
  • اقدام چندباره برای گرفتن پروموشن کد گوگل موجب ساسپندی اکانت گوگل می‌شود.
  • در صورتی که سایت هک شده باشد، حساب گوگل ادز به حالت تعلیق در خواهد آمد.
  • اگر گوگل صفحه ای مشابه با صفحه سایت شما در سایت دیگری مشاهده کند.
  • در صورت وجود نداشتن صفحه Privacy& Policy در سایت، امکان تعلیق حساب گوگل ادز وجود دارد.
  • سواستفاده در جذب ناعادلانه ترافیک گوگل ادز نسبت به سایر شرکت کنندگان در مزایده گوگل موجب مسدود حساب کاربری می‌شود.

نکته

نقض این قانون از طرف گوگل بسیار جدی تلقی می ‌شود و گوگل اکانت‌هایی با این تخلفات را بلافاصله پس از شناسایی تخلف و بدون اخطار قبلی ساسپند می‌کند.
دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل

Counterfeit

Google Ads فروش یا تبلیغ کالاهای تقلبی را ممنوع کرده است. کارشناسان گوگل اگر تشخیص دهند که اکانت های گوگل ادز از لوگو یا اسم یک برند بزرگ در تبلیغاتشان استفاده می‌کنند، اکانت آن ها را سریعا ساسپند می‌کنند، حتی اگر در تبلیغ خود فقط از اسم یک برند نام ببرید ( به عنوان مثال: فروش لوازم جانبی اپل)، اکانت شما ساسپند خواهد شد.

Promotion of unauthorized pharmacies

  • گوگل به داروسازان این اجازه را می‌دهد، که فقط در کشورهای کانادا، نیوزلند و ایالات متحده تبلیغ کنند.
  • داروسازان، داروهای بدون نسخه را فقط در کشورهای استرالیا، اتریش، برزیل، کانادا، چین، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، هنگ کنگ، هند، ایتالیا، ژاپن، کنیا، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، فیلیپین، لهستان، پرتغال، روسیه، اسلواکی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا می‌توانند تبلیغ کنند.
  • شرکت‌های داروسازی، تامین کنندگان حرفه ای پزشکی، و تامین کنندگان آنتی بادی برای آزمایشگاه‌های تجاری فقط می توانند در کشورهای کانادا، ایالات متحده تبلیغ کنند.

Unacceptable business practices

  • کلاه برداری از کاربران، پنهان کردن یا تحریف اطلاعات مربوط به یک کسب و کار، محصول و یا خدمات مانند جعل هویت برند‌ها و کسب و کارهای مختلف یا تبلیغات خدماتی که می تواند جان کاربران را به خطر بیاندازد.
  • وجود برخی درگاه‌هایی که Phishing تشخیص داده شوند، موجب ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌شود.

نکته

انجام این نوع تبلیغات نقض فاحش خط مشی گوگل محسوب می‌شود. گوگل در این مورد بسیار جدی بوده و در صورت شناسایی تخلف، اکانت شما را بلافاصله و بدون اخطار قبلی ساسپند می‌کند.
رفع ساسپندی اکانت گوگل

Trade Sanctions violation 

  • کمپین های تبلیغاتی که از نظر جغرافیایی کشورها یا مناطق تحریم شده را هدف قرار می‌دهند.
  • کمپین‌های تبلیغاتی در کشورها یا مناطق تحریم‌شده واقع شده‌اند، اجرا می‌شوند، حتی اگر مالک حساب در کشور یا منطقه تحریم‌شده واقع نشده باشد.
  • کمپین های تبلیغاتی که توسط اشخاصی که تحریم شده اند، راه اندازی می‌شود.

نحوه تشخیص تخلف جدی توسط گوگل

تشخیص اکانت هایی که قوانین را دور می زنند، علاوه بر بررسی سیستمی، توسط کارشناسان گوگل هم چک می شوند. اطلاعات متن تبلیغات، ماهیت کلمات کلیدی، محتوای سایت، شکایات کاربران، بررسی های مشتریان، هشدارها و احکام نظارتی بررسی می‌شود. اگر گوگل تخلف جدی را در اکانت تبلیغاتی شما مشاهده کند، حساب Google Ads شما را بلافاصله و بدون اخطار قبلی ساسپند می‌کند. در این صورت شما مجاز به تبلیغ مجدد حتی با اکانت دیگری نیز نخواهید بود.

مطالب مرتبط

چرا تبلیغات گوگل خود را نمی‌بینیم؟

رفع ساسپندی اکانت گوگل ادز

برای رفع مسدودی اکانت گوگل ادز باید دلایل ساسپند شدن را پیدا و در جهت حل آن اقدام کنید. در ادامه به بررسی راهکارهای حل مشکلات می‌پردازیم؛

ساسپندی به دلیل نقض قوانین گوگل

اگر اکانت گوگل ادز شما به علت دور زدن قوانین گوگل مسدود شده است، برای رفع مشکل آن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • تبلیغی که مشکل دارد یا تایید نشده است را حذف کنید.
  • لینک های نامعتبر و بی اهمیت سایت را حذف کنید.
  • تبلیغ را اصلاح کرده و درخواست تجدید نظر ارسال کنید، از آنجایی که گوگل فقط در شرایط قانونی مجددا حساب را فعال خواهد کرد حتما توضیحات خود را بنویسید.
  • نقض بعضی از قوانین موجب تعلیق همیشگی اکانت شما می‌شود؛ در این مواقع مستقیم به سراغ بازپرداخت یا همان درخواست ریفاند بروید.
  • اگر تاکید دارید که حساب شما به اشتباه مسدود شده است؛ از طریق لینک زیر اقدام کنید.

درخواست تجدید نظر

ارسال درخواست

زمانی که یک اکانت به دلیل نقض قوانین ساسپند می‌شود و دیگر نمی توانید آن را برگرداند، باید اقدام به ریفاند یا تقاضای برگشت شارژ داخل اکانت را بدهید. توجه داشته باشید زمانی که یک اکانت ساسپند شده همچنان می‌توان به آن وارد شد و کمپین های تبلیغاتی را بررسی نمود، اما امکان اجرای تبلیغ وجود ندارد.

حدود هفت تا ده روز بعد از درخواست ریفاند، مبلغ به همان حسابی که از آن پرداخت شده است باز می گردد. توجه داشته باشید مبلغ پروموشن به حساب بانکی واریز نخواهد شد و صرفا برای استفاده در اکانت گوگل ادز می باشد.

ساسپندی به دلیل مسائل مالی

اگر اکانت گوگل ادز شما به دلیل مسائل و مشکلات مالی به تعلیق درآمده است باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بدهی صورتحساب اکانت خود را پرداخت کنید و به گوگل اطلاع دهید.
  • اگر با یک حساب بانکی معتبر بین المللی پرداخت می کنید، باید سه پرداخت آخر در گوگل ادوردز را برای گوگل ارسال کنید.

درخواست تجدید نظر

ارسال درخواست

توجه داشته باشید اگر به دلیل مسائل مالی حساب گوگل ادز شما ساسپند شده باشد، وجه به حساب برگشت نخواهد شد. برای شارژ حساب از حساب های واقعی استفاده نمایید؛ تا در زمان ساسپند شدن با ارائه‌ی مدارک بانکی، اکانت بازگردانده شود. گاهی اوقات هم ممکن است به اشتباه یک اکانت به دلیل مسائل مالی ساسپند شود، در اینصورت با تقاضای بازبینی مجدد مشکل رفع خواهد شد.

ساسپندی بر اساس دسترسی مشکوک

زمانی‌ که گوگل دسترسی غیرمجاز به یک حساب را شناسایی کند، اکانت را به حالت تعلیق در خواهد آورد. اگر حساب شما تعلیق شده است؛ این مسئله را گزارش دهید، تا با کمک گوگل کنترل حساب را دوباره به دست آورید.

درخواست تجدید نظر

ارسال درخواست

مطالب مرتبط

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز به چه صورت است؟

سخن پایانی – رفع مسدودی اکانت گوگل ادز

اگر به هر دلیلی اکانت گوگل ادز شما به حالت تعلیق در آمده است؛ در ابتدا تبلیغات و سایت خود را ویرایش کنید و سپس به گوگل درخواست بررسی مجدد بدهید، درصورتی که مشکل برطرف شده باشد، می‌توانید کمپین‌های گوگل ادز خود را راه اندازی کنید. نقض قوانین ذکر شده ممکن است باعث از دست رفتن همیشگی اکانت شما شود. آیا شما هم تجربه ساسپند شدن اکانت خود را داشته اید؟ در جهت رفع آن دست به چه اقداماتی زده اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز
تا به حال بنر ترسناک ” Your account has been suspended” را در تبلیغات گوگل دیده اید؟ گوگل...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. حدود دو ماه قبل 500 درهم اکانت گوگل ادز را توسط شما شارژ کردم و مدیریت کمپین هم با خودتون بود. پشتیبان گفت که اکانت ساسپند شده. بعد از دو ماه 500 درهم ما قفل شده و اکانت جدید هم نمیدید….
    اول خودتون مقالاتتون را بخونید و عمل کنید. بعدش برای مردم منتشر کنید!

    آیا مفید بود؟
    • سلام احسان عزیز، بابت مشکلی که از سمت گوگل برای اکانت های گوگل ادز رخ داد عمیقا ناراحتیم و ناراحتی شما رو هم درک میکنیم. خوشبختانه بعد از پیگیری های مستمر ما در حال حاضر مشکل اکانت های درهمی برطرف شده و میتونید تبلیغاتتون رو با همون شارژ مجدد فعال کنید. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  2. سلام. من نمیدانم چیعگه میگید حساب بسته میشه یا تخلفی که شما صحبت میکنید من تودهیچ یک از اینها نیستم اگر کمکی به عزیزانم برسه. من خوشحال هستم از 24 ساعت بیست ساعت کار میکنم وتا به امروز هم گوگل میدانه که از من ضرری ندیده اکر من براش مشگل درست میکنم اشگاب نداره به من خبر بده من درستش میکنم

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که به یکی از موارد بالا برخورد کردید، ب رای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.
      موفق و پیروز باشید

      آیا مفید بود؟
    • سلام خوبین؟عذر میخوام من اخیرا از یوتیوب ایمیل زیر رو دریافت کردم.چیکار باید بکنم الان؟
      حساب AdSense مرتبط با کانال YouTube شما موقتاً متوقف شد. بدون حساب AdSense فعال نمی‌توانید در YouTube درآمدزایی کنید.

      برای کسب اطلاعات درباره دلیل احتمالی تعلیق حساب AdSense خودتان:

      حساب به‌دلیل محدودیت‌های کشوری مربوط به AdSense تعلیق شد
      حساب به‌دلیل ترافیک نامعتبر یا دلایل مربوط به خط‌مشی تعلیق شد

      لطفاً توجه داشته باشید که طبق شرایط خدمات AdSense، ایجاد بیش از یک حساب AdSense مجاز نیست.

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        ادسنس متصل به کانال شما به حالت تعلیق درآمده است که به اصطلاح کانال شما ساسپند شده
        برای برطرف کردن این مشکل از طریق ایمیلی که با آن ادسنس ساخته شده است اقدام کنید.

        آیا مفید بود؟