کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آشنایی با بهترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس برای کسب‌وکار شما

آشنایی با بهترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس برای کسب‌وکار شما

اگر برای مدتی یک وب‌سایت را مدیریت کرده باشید یا اطلاعات‌تان در زمینه ترندهای بازاریابی B2B به روز باشد، به احتمال زیاد با گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) و مزیت‌های آن آشنا هستید. به عنوان مثال از بهترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس این است که می‌توانید ترافیک روزانه وب‌سایت خود را بررسی و آن را با روزهای قبل مقایسه کنید.

راهکارهای زیادی وجود دارد که از کاربردهای گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) بیشترین بهره را ببرید. برخی از این راهکارها ارزش فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند. در این نوشتار، با بهترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس و نحوه بهره‌گیری از آنها آشنا می‌شویم. با افراک همراه باشید.

بهترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس برای کسب‌وکارها

۱. تاثیرگذاری وب‌سایت خود را بسنجید

با گوگل آنالیتیکس، شما می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان سایت‌تان که در نهایت صفحه را بسته‌اند و وب‌سایت را ترک کرده‌اند را به دست آورید. شاخصی برای این مفهوم وجود دارد که اصطلاحا نرخ خروج یا bounce rate نام دارد. آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد چه صفحاتی نرخ خروج بیشتر از حد انتظار دارند. با این اطلاعات شما می‌توانید آن صفحات را از لحاظ طراحی و محتوا بهبود دهید. این ویژگی، از مفیدترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس است.

کاربردهای گوگل آنالیتیکس: بررسی نرخ خروج

۲. موقعیت جغرافیایی کاربران خود را بررسی کنید

موقعیت جغرافیایی، موضوعی بسیار مهم است که با استفاده از گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) می‌توانید به دست آورید. با دانستن موقعیت جغرافیایی کاربران‌تان،‌ می‌توانید کمپین‌های بازاریابی مخصوص آنها طراحی کنید و اهداف کمپین‌ها را با توجه به این ویژگی در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید پتانسیل رشد و جذب مخاطب کسب‌وکارتان در مناطق مختلف را ارزیابی کنید.

کاربردهای گوگل آنالیتیکس: موقعیت جغرافیایی کاربران

۳. جایگاهتان در موتورهای جست‌وجو را بسنجید

مطمئنا شما با اصول مقدماتی سئو ( SEO ) آشنا هستید و می‌دانید که چطور و با چه کلمات کلیدی در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل رنک بگیرید. هرچند، همیشه جای بهبود در سئو وجود دارد!

علاوه بر اصول سئو، از کاربردهای گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) می‌توانید در این زمینه کمک بگیرید. با گوگل آنالیتیکس جایگاه خود در موتورهای جست‌وجو را ارزیابی و از این اطلاعات برای پیشرفت و ارتقای جایگاه استفاده می‌کنید.

۴. اهداف خود را مشخص کنید

بسیاری از کاربران گوگل آنالیتیکس، اهداف خود را در این ابزار مشخص نکرده‌اند و دلیلش این است که آنها اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند. مشخص کردن اهداف، از مفیدترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس است. این کاربرد می‌تواند تجربه شما از کار کردن با آنالیتیکس را بهبود دهد و در نهایت به پیشرفت کسب‌وکار شما منجر شود.

کاربردهای google analytics :‌ تحلیل رقبا

۵. درباره کلمات کلیدی خود بیشتر بدانید

برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک،‌ شما باید در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل به خوبی دیده شوید و پیش‌نیاز آن، کسب امتیاز خوب در آنها است. کلمات کلیدی و عبارت‌های جست‌وجوی محبوب و مرتبط می‌تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند.

از کاربردهای گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) این است که این ابزار می‌تواند به شما نشان دهد کدام‌یک از کلمات کلیدی‌تان بازدیدکنندگان بیشتری به سایت جذب کرده‌اند. همینطور می‌تواند عبارت‌های جست‌وجویی که منجر به افزایش بازدید از وب‌سایت شما شده‌اند را مشخص کند. با این اطلاعات شما می‌توانید روی کلمات کلیدی که بهترین نتیجه برای شما دارند تمرکز کنید و مخاطب بیشتری جذب کنید.

۶. رقبای خود را تحلیل کنید

تحلیل رقبا نیز از سودمندترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس است. این ابزار، اطلاعاتی که از ترافیک رقبای خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید این اطلاعات را با ترافیک وب‌سایت خود مقایسه کنید.

پس از مقایسه وب‌سایت خود و رقبایتان، اگر متوجه شدید آنها در یک کلمه کلیدی بهتر عمل کرده‌اند، می‌توانید دلایل موفقیت‌شان را ارزیابی کنید و از این دلایل برای پیشرفت وب‌سایت‌تان بهره بگیرید.

کلام آخر

گوگل آنالیتیکس، ابزار بسیار خوبی برای کسب‌وکارهاست. اگر بدانید چطور به درستی از کاربردهای گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) استفاده کنید، می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورید و از این اطلاعات در بهبود وب‌سایت، رقابت قدرتمند و جذب مخاطب بهره بگیرید. تنها به نمودارهای زیبای گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) خیره نشوید! کاربرد آنها را یاد بگیرید و از آنها به درستی استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید