کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

vue js چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

vue js چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی محبوب در میان کدنویسان است؛ که با کمک آن ویژگی های پیچیده را به وب سایت اضافه می کنند. برنامه نویسان برای اینکه کد کوتاه تری را نوشته و زمان کمتری را خرج آن کنند از فریمورک های مختلفی استفاده می کنند. حال vue js چیست؟  vue.js یک فریمورک جاوا اسکریپت است؛ که زمان زیادی از معرفی آن نمی گذرد اما طی همین زمان، بسیار محبوب شده است. این محبوبیت به دلیل آسان تر بودن یادگیری این فریمورک نسبت به فریمورک های دیگر است و همینطور این فریمورک بسیار قدرتمند و دارای قابلیت های بسیار زیادی است. با افراک همراه باشید.

فریمورک Vue js چیست؟

ویو یک فریم‌ورک متن باز زبان javascript است که از آن برای توسعه رابط کاربری استفاده می­‌شود. Vue.js برای اولین بار در دسامبر سال 2013 توسط Evan You، یکی از کارمندان سابق گوگل، به دنیا معرفی شد. ایوان که در شغل پیشین خود از فریم­ورک Angular js در توسعه برنامه‌­ها استفاده می‌کرد، تصمیم گرفت تا فریم‌ورکی برای استفاده در پروژه‌­های خود خلق کند که به اندازه Angular قدرتمند و در عین حال سبک‌وزن و انعطاف‌پذیر باشد.

فریمورک Vue.js

مهم ترین ویژگی های فریمورک Vue.js

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی­ و زبان‌های برنامه‌­نویسی، برای یادگیری توسعه رابط کاربری گزینه­‌های زیادی پیش روی شماست که هر کدام ویژگی‌­های منحصر به فرد خود را دارند و شما باید با توجه به نیاز و هدفی که دارید مناسب‌­ترین آن­‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی کامل مهمترین ویژگی‌های Vue.js می­‌پردازیم:

یادگیری آسان

افرادی که به جاوا اسکریپت تسلط دارند به راحتی و با صرف چند ساعت برای آموزش Vue.js، می­‌توانند یک پروژه متوسط تولید کنند که این موجب امیدواری و هیجان بیش­تر برای یادگیری می‌شود. در نتیجه Vue.js بهترین انتخاب برای برنامه‌نویسانی با تجربه جاوا اسکریپت و حتی برنامه­‌نویسان کم تجربه است.

مطلب مرتبط

معرفی قابلیت های آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس

ادغام آسان و انعطاف پذیری

کدهای نوشته شده با فریم­ورک Vue قابل استفاده در هر پروژه­ دیگری هستند. بیش از ۸۱% از توسعه‌دهندگان تاکید کرده‌اند که این ویژگی Vue، مهم­ترین دلیل آن­‌ها برای استفاده از این فریم­‌ورک است. همچنین  Vue.js نسبت به React Native و Angular حجم کمتر و در عین حال سرعت بالاتری دارد.

مطلب مرتبط

بهترین افزونه های وردپرس در ۲۰۲۲

جامعه محور بودن JS

برخی از برنامه­‌نویسان Vue را انتخاب مناسبی نمی دانند، زیرا این فریم‌ورک توسط شرکت‌­های بزرگی مانند Google و Facebook پشتیبانی نمی‌شود. اما استفاده زیاد از این فریم‌ورک توسط برنامه‌نویسان، داشتن انجمن­‌های پرسش و پاسخ فراوان و همچنین استفاده شرکت‌­های بزرگ از این فریم‌ورک، موجب علاقه مندی برنامه‌نویسان سراسر جهان به توسعه و رشد سریع آن شده است؛ به گونه‌­ای که بسیاری از برنامه‌­نویسان Vue را بر سایر فریم­ورک­ های جاوا اسکریپت ترجیح می­دهند.

 Vue.js کاربر پسند و توسعه پذیر است، دارای تعداد زیادی کتابخانه مفید و یک ابزار عالی است. یادگیری آن نیز بسیار آسان است و دارای انعطاف پذیری بالا می‌باشد.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی فریمورک Vue.JS و ویژگی‌های آن پرداختیم. اگر با برنامه‌نویسی وب و جاوا اسکریپت آشنایی دارید، ویو به خوبی می‌تواند مهارت شما را ارتقا داده و کاربردی باشد. اگر قصد شروع یادگیری جاوا اسکریپت را دارید توصیه می‌کنیم از این فریم‌ورک غافل نشوید. نظر شما در مورد این فریمورک چگونه است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
  1. مرسی از مطلب خوبتون
    لطفا این بخش سایت رو نگاه کنید و نظرتون رو بگید
    https://jobteam.ir/category/Laravel
    با تشکر

    آیا مفید بود؟