کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

قوانین یوتیوب در مورد کرونا: ممنوعیت انتشار ویدیو ضد واکسن

قوانین یوتیوب در مورد کرونا: ممنوعیت انتشار ویدیو ضد واکسن

شبکه جهانی یوتیوب، به عنوان بخشی از سیاست‌های خود درباره واکسن کرونا، تمام ویدیوهای حاوی اطلاعات غلط در مورد واکسن‌های کووید-۱۹ که مورد تایید بهداشت محلی یا سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته را از پلتفرم خود مسدود خواهد کرد. در این اقدام کاربران نمی توانند محتوایی به اشتراک بگذارند که در آن ادعا شود؛ واکسن های کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت عوارض جبران ناپذیری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قوانین یوتیوب در مورد کرونا تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید؛ علاوه بر آن اگر سؤالی در زمینه تبلیغ در یوتیوب دارید می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

سرنوشت ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست واکسن

این سیاست جدید یوتیوب بر ضد واکسن کرونا، منجر به حذف بیش از ۱۳۰ هزار ویدیو از ماه اکتبر تا کنون شده است. در مجموع هم یوتیوب مدعی است بیش از ۱ میلیون ویدئو به دلیل نقض سیاست‌های کلی پزشکی و بهداشتی درباره کووید-۱۹ را تا کنون حذف کرده است. علاوه بر یوتیوب، فیسبوک و توییتر نیز در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در بهار ۲۰۲۰ اطلاعات غلط مربوط به کووید-۱۹ را در پلتفرم‌های خود مسدود کردند.

به گفته یوتیوب ویدئوهایی که در آن ادعا شده که واکسن های تایید شده خطرناک هستند و باعث اوتیسم، سرطان یا نازایی می شوند، حذف خواهند شد. چندین کانال معروف متعلق به سلبریتی‌ها و افراد سرشناسی که در حال پخش شایعات و دادن اطلاعات غلط آنلاین درباره واکسن‌های کرونا بودند و این محتواها مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفتند را مسدود کرده است.

قوانین یوتیوب در مورد کرونا

البته سیاست یوتیوب شامل برخی استثنائات نیز می باشد، به عنوان مثال اشاره کردن به سیاست‌های مربوط به واکسن، آزمایش‌های جدید واکسن و موفقیت‌ها و شکست‌های مربوط به واکسن در گذشته همچنان قابل قبول است. محتواها و فیلم‌هایی که در ارتباط با کارآزمایی بالینی واکسن‌های کرونا باشند یا فیلم‌هایی که موفقیت‌ها یا شکست‌های تاریخی واکسن‌ها را نشان بدهند؛ شامل فیلترینگ یوتیوب نمی‌شوند. کاربران همچنین می‌توانند درباره واکسن‌ها بحث علمی داشته باشند و نظرات شخصی خود را به اشتراک بگذارند، به شرطی که سابقه ارائه اطلاعات نادرست نداشته باشند و ویدیوی آن‌ها با سایر قوانین یوتیوب مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

میزان مالیات یوتیوب

قوانین گوگل در مورد کووید – ۱۹

اگر در حال تولید محتوا برای یوتیوب هستید؛ حتما به این موضوع توجه داشته باشید که مطابق سیاست جدید یوتیوب محتواهای زیر را نمی توان در کانال منتشر کرد:

اطلاعات درمانی اشتباه

  • محتوایی که استفاده از داروهای خانگی، دعا یا مناسک را به جای درمان مشورت با پزشک یا رفتن به بیمارستان تشویق می کند.
  • مطالبی که ادعا می کند برای COVID-19 درمانی تضمینی و قطعی وجود دارد.
  • محتوایی که تاکید داشته باشدی بعضی از داروها درمان قطعی کرونا و یا بی خطر هستند.
  • سایر محتواهایی که افراد را از مشورت با یک متخصص پزشکی یا درخواست مشاوره پزشکی منصرف می کند.
  • مطالبی که استفاده نکردن از ماسک را ترویج دهند.
  • محتوایی که ادعا کند، واکسن تایید شده COVID-19 باعث مرگ ، ناباروری ، سقط جنین ، اوتیسم یا انقباض سایر بیماری های عفونی می شود.
  • مطالبی که ادعا کند که واکسن تایید شده COVID-19 حاوی موادی است که در فهرست اجزای واکسن وجود ندارد ، مانند مواد بیولوژیکی از جنین (به عنوان مثال بافت جنین ، رده های سلولی جنین) یا محصولات حیوانی.
  • محتوایی که ادعا کند واکسن تایید شده COVID-19 حاوی مواد یا وسایلی است که به منظور ردیابی یا شناسایی افرادی که آن را دریافت کرده اند، انجام می شود.

تشخیص های اشتباه

  • ادعاهایی مبنی بر اینکه آزمایشات COVID-19 خطرناک است یا آثار منفی بر سلامت جسمی ایجاد می کند.
  • ادعاهایی که آزمایش COVID-19 را تأیید کرده اند نمی توانند COVID-19 را تشخیص دهند.

انکار وجود کرونا

  • مطالبی که ادعا کند مردم در اثر COVID-19 فوت نکرده اند یا بیمار نشده اند.
  • محتوایی که بر عدم وجود کرونا تاکید داشه باشد.
  • مطالبی که ادعا کند ویروس دیگر وجود ندارد یا همه گیری تمام شده است.
  • ادعا شود که علائم ، میزان مرگ و میر یا مسری بودن COVID-19 شدیدتر یا به اندازه شدت سرماخوردگی معمولی یا آنفولانزای فصلی است.
  • مطالبی که ادعا کند علائم COVID-19 هرگز شدید نیست.

کلام آخر – قوانین یوتیوب در مورد کرونا

طبق قوانینی که از جانب گوگل منتشر شده است؛ محتوای ویدیوهای شما نباید دارای چنین موضوعاتی باشند، اگر محتوای شما این خط مشی ها را نقضکند ، یوتیوب محتوا را حذف کرده و در قالب یک ایمیل به شما اطلاع خواهد داد.در صورتی که برای اولین بار از جانب گوگل اخطار گرفته اید، احتمالاً بدون هیچ گونه مجازاتی می توانید به فعالیتتان ادامه دهید. اما در صورتی که قبلا هم اخطار گرفته اید، احتمال استرایک گرفتن کانال شما افزایش می یابد. همان طور که می دانید اگر ۳ اخطار در طی ۹۰ روز دریافت کنید کانال شما برای همیشه مسدود خواهد شد. تجربیات شما از قوانین یوتیوب به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

قوانین یوتیوب در مورد کرونا: ممنوعیت انتشار ویدیو ضد واکسن
شبکه جهانی یوتیوب، به عنوان بخشی از سیاست‌های خود درباره واکسن کرونا، تمام ویدیوهای حاوی اطلاعات غلط در...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. درود بر شما
    واقعا قوانین یوتیوب به‌روز و مفید هستند و همین باعث شده شبکه‌ی مناسبی برای تمامی اقشار و گروههای سنی باشه.
    امیدواریم هرچه سریعتر از شر این ویروس خلاص بشیم.

    آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      بله برای اطلاع از جدیدترین اخبار یوتیوب، حتما وبلاگ افراک را دنبال کنید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟