کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

قوانین کپی رایت یوتیوب: چگونه اخطار کپی رایت در یوتیوب را رفع کنیم؟

قوانین کپی رایت یوتیوب: چگونه اخطار کپی رایت در یوتیوب را رفع کنیم؟

قوانین کپی رایت یوتیوب، یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به انتشار محتوا است؛ یوتیوبرها این قوانین را با نام‌های کپی رایت Claim کلیم و کپی رایت Strike استرایک نیز می‌شناسند. هدف اصلی این قوانین رعایت حق و حقوق معنوی مالک اثر است؛ مانیتایز کردن کانال یوتیوب و کسب درآمد از یوتیوب کار آسانی نیست؛ به همین خاطر عدم سو‌استفاده از محتوای شما مزیت بسیار خوبی به حساب می آید. اما تفاوت کپی رایت کلیم و کپی رایت استرایک در چیست؟ ادعای حق نشر در یوتیوب چیست و چگونه قانون کپی رایت یوتیوب را رعایت کنیم؟ تا هم کانال یوتیوبمان اخطار کپی رایت نگیرد و هم حقوق صاحب اثر حفظ شود. با افراک همراه باشید.

قوانین کپی رایت یوتیوب چیست؟

ادعای حق نشر (کپی رایت) در یوتیوب چیست؟ آیا رعایت قانون کپی رایت فقط در مورد یوتیوب صدق می‌کند؟ کپی رایت یا رعایت حق نشر معنوی، به معنای حق انحصاری یک فرد برای تولید، انتشار و یا فروش اصل اثرش است. در واقع هدف اصلی قانون کپی رایت حفاظت از زمان و تلاش صاحب اثر است. برای مثال زمانی که یک ویدیو، موسیقی، اثر هنری، دوره آموزشی یا هر چیز دیگری را خودتان تولید می‌کنید، تمام حق و حقوق آن اثر متعلق به شما است و کسی نباید بدون اجازه و رضایت، از آن استفاده کند! به همین خاطر در پلتفرم یوتیوب نیز باید این قانون را رعایت کنید.

مطلب مرتبط: یکی از سوالاتی که ذهن افراد زیادی را به خودش مشغول کرده است، میزان درآمد هر کانال یوتیوب است. با ماشین محاسبه گر یوتیوب افراک می‌توانید درآمد کانال های یوتیوب و نرخ تعامل کاربران با کانال را بررسی کنید.

نحوه‌ عملکرد قوانین کپی رایت یوتیوب

یوتیوب از یک سیستم قوی به نام Content ID پشتیبانی می‌کند؛ که به صاحبان آثار این حق و اجازه را می دهد از محتوای خود محافظت کنند. هر بار که ویدیویی را بارگذاری می‌کنید، یوتیوب آن را در پایگاه داده Content ID با استفاده از اطلاعات موجود اسکن می‌کند؛ تا تشخیص دهد که ویدیوی شما موسیقی یا محتوای دارای حق کپی رایت دارد یا خیر. اگر مطابقت پیدا کند، اخطاری با عنوان کپی رایت کلیم یا copyright claim دریافت خواهید کرد.

این اخطار باعث می شود که شما فکر کنید که تنها راه فرار از قوانین کپی رایت یوتیوب استفاده از موسیقی‌ و فیلم‌هایی است که در Content ID یوتیوب ثبت نشده باشند. اما باید گفت که بسیاری از موسیقی‌ و فیلم‌های موجود در اینترنت توسط Content ID محافظت می شوند. بیشترین موردی که یوتیوبرها با آن به مشکل بر می‌خورند، آهنگ است، که کپی رایت یوتیوب را به شدت سختگیرانه‌تر به نظر می‌رساند.

از کجا بفهمیم ویدیو منتشر شده کپی رایت دارد؟

پس از انتشار ویدیو در قسمت Request Status وضعیت کپی رایت ویدیو از لحاظ ویدیو و آهنگ نشان داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا ویدیو را در حالت Private منتشر کنید و در صورتی که اخطار گرفتید، آن را حذف کنید در نهایت ویرایش‌های لازم برای ویدیو جدید را آغاز کنید.

یوتیوب چگونه محتوای کپی شده را تشخیص می‌دهد؟

الگوریتم‌های یوتیوب به قدری هوشمند هستند که حتی یک تصویر کوچک و یا آهنگ بک گراند ویدیو را تشخیص می‌دهند؛ به همین خاطر باید حتما محتوایی که به صورت کامل خودتان تولید کرده‌اید را برای کانال یوتیوب منتشر کنید. سیستم کانتنت آیدی یوتیوب توسط Google توسعه یافته است و برای شناسایی و مدیریت آسان محتوای دارای حق انتشار در YouTube استفاده می شود. بدین صورت که محتواهایی که Content ID را کسب کرده‌اند، صاحب محتوا شناخته می‌شوند و تمامی ویدیوهای آپلود شده بعد از آن در YouTube با فایل‌های صوتی و تصویری ثبت‌شده دارای Content ID مقایسه شده و موارد مشابه شناسایی می‌شوند.

مطلب مرتبط: چگونه سابسکرایب‌ های کانال یوتیوب را افزایش دهیم؟

کانتنت آيدی یوتیوب چگونه کار می‌کند؟

حال پس از کسب کانتنت آيدی، صاحبان اثر این توانایی را دارند که محتوای مشابه به محتوای خود را مسدود و یا از آن کسب درآمد کنند. Content ID یک فایل ID برای محتوای صوتی و تصویری دارای حق نشر ساخته و آن را در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند. شما زمانی‌که یک ویدیو را در یوتیوب منتشر می‌کنید؛ در پایگاه داده بررسی شده و در صورت یافتن مشابه، به عنوان نقض حق کپی رایت علامت گذاری و به اصطلاح flag می شود. پس از flag گرفتن، صاحب اصلی اثر (در واقع شخصی که کانتنت آيدی را کسب کرده است.) می‌تواند ویدیو را مسدود کند تا دیگر قابل مشاهده نباشد، آمار مشاهدات و بازدیدهای ویدیوی کپی شده را مانیتور کند، یا تبلیغاتی را به ویدیوی “تخلف‌کننده” اضافه کند و درآمد ویدئوی کپی شده را به‌طور خودکار به صاحب اصلی محتوا منتقل کند.

جالب است بدانید: چطوری بدون ساخت ویدیو از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

تفاوت کپی رایت کلیم و کپی رایت استرایک در چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم اخطار کپی رایت Claim کلیم چیست و چه موقع یوتیوبرها با این اخطار مواجه می‌شوند. چالش مهم دیگری که یوتیوبر با آن سرو کار دارند، اخطار کپی رایت Strike استرایک است. تفاوت کپی رایت کلیم و کپی رایت استرایک در چیست؟ یوتیوب، کپی رایت کلیم را توسط الگوریتم ها تشخیص و اخطار می‌دهد، اما موضوع خیلی جدی تر، اخطار کپی رایت استرایک است که زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب اثر، شخصا درخواست حذف ویدیوی شما را داشته باشد. در این صورت حتی اگر ویدیو را پاک کنید هم در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌شود و شما خیلی این موضوع را باید جدی بگیرید زیرا در صورتی که چند بار این اخطار را بگیرید، کانال شما برای همیشه حذف خواهد شد.

مطلب مرتبط: سئو یوتیوب: چگونه ویدیوهای یوتیوب را سئو کنیم؟

در برابر اخطار کپی رایت چه راهکاری داشته باشیم؟

شرایط فریوز در کشورهای مختلف متفاوت است؛ برای رعایت قوانین کپی رایت یوتیوب باید به صورت دقیق از فریوز استفاده کنید. درصورتی که اخطار کپی رایت گرفتید به نکات زیر حتما توجه داشته باشید:

  • اگر صاحب اثر در ۳۰ روز بعد اقدامی انجام ندهد، مهلت رسیدگی به ادعای کپی رایت تمام می‌شود.
  • می توانید ویدئو را ادیت کنید تا قطعه مدنظرتان حذف شود.
  • اگر ادعای کپی رایت برای آهنگ ثبت شده، می‌توانید آن را با آهنگ‌های یوتیوب (در قسمت Audio Library) جایگزین کنید.
  • اگر کانال شما مانیتایز شده باشد (درآمدزایی دارد)، ممکن است بتوانید سود حاصل از ویدئو را با صاحب/صاحبان اثر شریک شوید.
  •  اگر فکر می‌کنید که این ادعای کپی رایت به اشتباه ثبت شده است، می‌توانید برای آن اعتراض خود را ثبت کنید. 

چگونه اخطار حق کپی رایت را برطرف کنیم؟

حال اگر با تمام اعمالی که برای رعایت کپی رایت (ادعای حق نشر در یوتیوب) انجام دادیم باز هم اخطار گرفتیم چه کار کنیم؟ اگر اجازه استفاده از اثر را نداشتید برای برداشتن و حذف اخطار کار سختی در پیش دارید. شما باید در Creator Studio یوتیوب در بخش “Actions” کلیک کنید و توضیحات خود را برای استفاده از اثر برای کارشناسان یوتیوب بنویسید. آ‌ن‌ها بررسی می‌کنند و در صورت تایید، اخطار از روی کانال شما برداشته خواهد شد.

مطلب مرتبط: چطور بازدید کانال یوتیوب را افزایش دهیم؟

چگونه برای آثارمان کپی رایت یوتیوب را گزارش دهیم؟

اگر یکی از آثار محافظت شده با حق کپی رایت (ادعای حق نشر در یوتیوب) شما بدون اجازه در YouTube پست شده است، می‌توانید درخواست حذف آن به دلیل عدم رعایت حق کپی رایت یوتیوب را ارسال کنید. ارسال درخواست حذف، یک روند قانونی را آغاز می کند. اما پیش از ارسال درخواست باید بدانید که:

  • استثنائات حق کپی رایت: باید در نظر بگیرید که آیا قانون fair use برای آن اثر اعمال می شود یا خیر. در صورتی که قانون استفاده منصفانه اعمال شود، درخواست حذفی که ارسال می‌کنید، بی اثر خواهد بود.
  • اطلاعات شخصی:
    • اگر ویدیویی به دلیل نقض قوانین کپی رایت یوتیوب حذف شود، نام صاحب اثر به جای ویدیو در Youtube نمایش داده می‌شود.
    • در صورت لزوم و با تایید یوتیوب می توانید جایگزین قانونی معتبری مانند نام شرکت یا نماینده مجاز به یوتیوب ارائه بدهید.
    • نام مالک حق نشر را که وارد می کنید بخشی از سابقه عمومی درخواست شما خواهد شد.
    • نام قانونی کامل شما برای تکمیل درخواست حذف الزامی است. ممکن است با آپلودکننده ویدیویی که به دلیل نقض حق نسخه برداری حذف شده به اشتراک گذاشته شود.
    • آدرس ایمیل اصلی درخواست حذف شما ممکن است با آپلودکننده ویدیویی که به دلیل نقض حق نسخه برداری حذف شده به اشتراک گذاشته شود. ممکن است آپلود کننده با شما تماس بگیرد تا اخطار حق نسخه برداری خود را برطرف کند.
    • آدرس فیزیکی و شماره تلفن شما محرمانه خواهد ماند مگر اینکه به عنوان بخشی از یک دادخواست درخواست شود. اگر یوتیوب نیاز به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی داشته باشد، قبل از انجام این کار به شما اطلاع می‌دهد.
  • جلوگیری از کپی کردن: می توانید گزینه ای را برای جلوگیری از بارگذاری مجدد کپی ویدیوهایی که گزارش می کنید در YouTube انتخاب کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، آدرس ایمیل و نام مالک حق نسخه برداری شما ممکن است با کاربری که ویدیوی او از آپلود جلوگیری شده است به اشتراک گذاشته شود.
  • درخواست های برنامه ریزی شده: می‌توانید درخواست‌های حذف را برنامه‌ریزی کنید تا پس از ۷ روز اعمال شوند. درخواست‌های زمان‌بندی‌شده به آپلودکننده اطلاع داده می‌شود و ۷ روز قبل از حذف محتوا به آن‌ها فرصت می‌دهند.
  • محتوای غیر ویدئویی: اگر می‌خواهید برای محتوای غیر ویدیویی، مانند تصاویر نماد کانال، درخواست حذف ارسال کنید، مراحل ذکر شده در اینجا را دنبال کنید.

موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب

اگر به دنبال اهنگی هستید که با خیال راحت آن را در کانالتان منتشر کنید و کپی رایت کلیم دریافت نکنید باید از موزیک‌های بدون کپی رایت در یوتیوب استفاده کنید. حال چگونه موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب را بیابیم؟ شما می‌توانید از دو طریق در ویدیوهای خود از موسیقی استفاده کنید و اخطار دریافت نکنید؛

  1. استفاده از اهنگ‌های Royalty Free: موسیقی‌هایی که حق کپی رایت ندارند و یا صاحب اثر رضایت خود را برای انتشار و اشتراک‌گذاری اعلام کرده است.
  2. استفاده از اهنگ با نام صاحب اثر: بعضی از آثار را می توانید با ذکر نام صاحب اثر در توضیحات ویدیو، منتشر کنید.
قوانین کپی رایت یوتیوب

دانلود اهنگ بدون کپی رایت

برای دانلود اهنگ بدون کپی رایت برای استفاده در یوتیوب و اینستاگرام می‌توانید از موزیک‌های موجود در YouTube Audio Library و یا Sound Collection استفاده کنید. توجه داشته باشید که در YouTube Audio Library و  Sound Collection نمی‌توانید اهنگ مورد نظر خود را جستجو کنید. برای انتخاب اهنگ در یوتیوب طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. وارد اکانت Youtube خود شوید.
  2. بر روی پروفایل خود کلیک کنید.
  3. وارد youtube studio شده و گزینه Audio Library را انتخاب کنید.
  4. اهنگ مورد نظر خود را انتخاب و Download کنید.

در قسمت فیلترها، با انتخاب گزینه attribution required، موزیک‌هایی را مشاهده می‌کنید که در زمان انتشار، حتماً باید نام سازنده آن آهنگ ذکر شود.

در مقابل با فیلتر کردن گزینه attribution not required، می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آهنگ‌هایی که به شما نشان می‌دهد، استفاده کنید.

قانون fair use یوتیوب چیست؟

در صورتی که از قوانین پیروی کنید، می‌توانید از موسیقی دارای حق کپی رایت را در YouTube استفاده کنید. ممکن است ویدیویی را در کانال یوتیوب خود آپلود کنید و با اخطار کپی رایت یوتیوب مواجه شوید؛ برای شما این سوال به وجود بیاید که آیا این اخطار برای کانال یوتیوب من خطرناک است یا خیر؟ در واقع اینگونه نیست و بستگی دارد که صاحب اثر این اقدام شما را چگونه ارزیابی کند و چه تصمیمی در قبال آن بگیرد. اکثر دارندگان حق کپی رایت آثار، اجازه استفاده از موسیقی خود را در ازای تبلیغات در ویدئوی شما می دهند. قانون فریوز به معنای استفاده درست از آثار دارای حق کپی رایت (ادعای حق نشر در یوتیوب) است. سه عامل استفاده منصفانه از آثار دیگر با قانون فریوز:

  • ویدیوی شما نباید کپی اثر شخص دیگری باشد؛ باید محتوای جدیدی را به آن اضافه کنید و البته اگر سعی دارید از محتوای تولیدی خود صرفا پول دربیاورید به احتمال زیاد اخطار کپی رایت دریافت خواهید کرد.
  • برای استفاده از محتوای دیگران تایم کوتاهی را انتخاب کنید و از انتخاب بخش عمده ای از یک محتوا برای استفاده در ویدیوی خود دوری کنید. به طور مثال بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه از یک محتوا را در ویدیوی خود استفاده کنید؛ سپس ری اکت خود نسبت به این بازه‌ی زمانی از ویدیو را انجام دهید و با همین روش برای ادامه ویدیو اقدام کنید. توجه داشته باشید؛ اگر فرضا یک ویدیو ۱۰ دقیقه ای ساخته اید که ۸ دقیقه آن مربوط به آثار دیگران است. بدین ترتیب مطلب شما فریوز محسوب نمی‌شود.
  • استفاده شما از مطلب دیگران نباید به درآمد آن فرد لطمه وارد کند.

بیشتر بخوانید :

نحوه کار الگوریتم یوتیوب

mcn یوتیوب چیست

قانون fair use یوتیوب

چگونه حق استفاده از آهنگ کپی رایت دار را بخریم؟

برای استفاده از موسیقی‌های دارای کپی رایت در هر بستری مثل پخش در یوتیوب، تبلیغات، اینستاگرام و وب نیازمند دریافت لایسنس آن اثر هستید. برای خرید لایسنس یک آهنگ از ایران می‌توانید به سایت‌هایی مثل Songfreedom.com مراجعه کرده اکانت بسازید و با کارت اعتباری خارجی حق عضویت در وبسایت و هزینه خرید آهنگ را پرداخت کنید. در صوتی که کارت اعتباری بین المللی ندارید، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.  پس از خرید لایسنس آهنگ موردنظر می‌توانید آن را در کانال خود استفاده کنید و اگر باز هم اخطار گرفتید با ارسال پی دی اف لایسنس به کارشناسان یوتیوب، اخطار را برطرف کنید.

توجه

۱. در هنگام خرید لایسنس آهنگ، مشخصات کانال خود را به طور صحیح وارد کنید.

۲. لایسنس ها چند نوع مختلف دارند که از آن‌ها برای ویدیوهای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی استفاده می‌شود و شما باید بسته به نوع ویدیو کانال، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

حق کپی رایت یوتیوب

کپی رایت گیم و بازی ویدیویی در یوتیوب

تعداد کانال‌های گیمینگ در یوتیوب روز به روز در حال افزایش است؛ به طوری‌که میلیون‌ها کانال یوتیوب با سابسکرایبرهای میلیونی وجود دارد. بدیهی است هر چه سابسکرایبرها بیشتر باشند، تعداد بازدید و کامنت هم بیشتر خواهد شد. یوتیوبرها، بازی‌ها را به صورت استریم، ریویو و ری‌اکشن در کانال منتشر می‌کنند. نمایش بازی در یوتیوب هم شامل قوانین کپی رایت می‌شود؛ در حقیقت خرید بازی به معنای این است که شما فقط خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید و اجازه کسب درآمد از آن به هر طریقی را ندارید. کسب درآمد از یوتیوب از بازی یعنی گیم پلی را در کانال خود گذاشته و کانال را مانیتایز کنید.

سوالی که پیش می‌آيد این است که این همه کانال گیم پلی چگونه فعالیت می‌کنند و به درآمد می‌رسند؟

زمانی که گیم پلی را در کانال خود قرار می‌دهید و تعداد زیادی آن را مشاهده می‌کنند، عملا دارید به صورت رایگان برای شرکت بازی تبلیغ می‌کنید؛ به همین خاطر شرکت بازی از کانال شما شکایت نمی‌کندو ویدیو شما اخطار کپی رایت نمی‌گیرد. اما بیشتر گیم‌ها قوانین خاص خودشان را دارند. با مراجعه به سایت آن‌ها و مطالعه صفحه Policy، قوانین آن‌ها را به صورت کامل مشاهده کنید.

کپی رایت موزیک داخل بازی در یوتیوب

موزیک داخلی بازی‌ها بحث متفاوتی با کپی رایت گیم پلی و موزیک در یوتیوب دارند. خیلی از بازی‌ها با این‌که اجازه انتشار گیم پلی در کانال یوتیوب را داده‌اند اما از آن جایی که موزیسین‌ها اجازه انتشار موزیک خود را فقط در بازی می‌دهند، ممکن است ویدیو شما درگیر اخطار کپی رایت شود. برای اینکه این اتفاق نیوفتد میتوانید صدای ویدیوی خود را کامل ببندید و یا در تنظیمات اهنگ بازی، اهنگ‌هایی که استرایک دارند را حذف و اهنگ‌های بدون کپی رایت را جایگزین کنید و با خیال راحت گیم خود را استریم کنید. البته کیفیت موزیک‌های جایگزین اصلا مانند موزیک اصلی نیست.

افزایش درآمد ویدیوهای یوتیوب با youtube shorts!

یکی از قابلیت های خیلی خوب یوتیوب این است که در صورتی که موزیک بک گراند گیم پلی شما استرایک داشته باشد، می‌توانید فقط موزیک را حذف یا جایگزین کنید و صدای شما یا صدای کارکترها باقی بماند.

مطالب مرتبط

میزان مالیات یوتیوب به چه صورت است؟

آیا عکس و فیلم هم شامل قوانین کپی رایت می‌شود؟

علاوه بر اهنگ، عکس‌ها، طرح‌های گرافیکی، موشن‌گرافی‌، فیلم‌ها و بازی‌ها هم دارای حقوق کپی رایت هستند که باید در استفاده از آن‌ها در ویدیوهای یوتیوب دقت کنید تا با اخطار و نهایتا کلیم یوتیوب رو به رو نشوید. در ادامه نکات مربوط به کپی رایت گیم در یوتیوب را بررسی خواهیم کرد. در مطلب”منابع دانلود عکس و ویدیو بدون کپی رایت برای یوتیوب و اینستاگرامتمام منابع لازم برای دانلود فیلم و عکس بدون کپی رایت را گردآوری کرده‌ایم.

کلام آخر

در این مطلب با اخطار کپی رایت و راه های مقابله با آن آشنا شدیم و اطلاعات کافی برای عمل به قانون فریوز را به دست آوردیم. پیشنهاد افراک به شما این است که تا جایی که شرایط برای تولید جدید فراهم است، آن ها را خودتان طراحی کنید و در صورت عدم وجود شرایط لازم با رعایت حقوق کپی رایت از آن‌ها استفاده کنید. آیا شما هم تجربه برخورد به قانون کپی رایت یوتیوب را داشته اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

یوتیوب با سیستم Content ID، اطلاعات موجود در محتوا را اسکن می‌کند تا تشخیص دهد که ویدیوی شما موسیقی دارای حق کپی رایت است یا نه. در صورت نقض کپی رایت، کانال شما اخطار خواهد گرفت.

برای استفاده بدون اجازه از آثار دارای کپی رایت، صاحب اثر می‌تواند ادعای حق نشر کند در این صورت ویدیو شما اخطار خواهد گرفت.

کپی رایت کلیم توسط الگوریتم‌های یوتیوب تشخیص داده می‌شود و اخطار آن برروی کانال مشاهده خواهد شد ولی اخطار کپی رایت استرایک زمانی رخ می‌دهد که از اثر فرد دیگری استفاده کرده باشید و آن شخص درخواست حذف ویدیوی شما را داشته باشد.

برای رفع کپی رایت کلیم باید در Creator Studio یوتیوب در بخش “Actions” کلیک کنید و توضیحات خود را برای استفاده از اثر برای کارشناسان یوتیوب بنویسید. پس از بررسی توسط کارشناسان اخطار کلیم حذف خواهد شد.

برای پاسخ به سوال “از کجا بفهمیم موزیک کپی رایت دارد؟” اسم آهنگ مورد نطر را در Audio Library یوتیوب جستجو کنید. اگر در لیست یوتیوب بود، کانال شما اخطار نمیگیرد، اما اگر نبود مشمول قوانین کپی رایت می‌شود.

بله، بازی‌ها هم قوانین مخصوص به خود را دارند. حتی با خرید بازی هم ممکن است کانال شما استرایک بگیرد. همه چیز بستگی به Policy بازی مورد نظر دارد!

یکی از منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب، سایت‌های Audio Library یوتیوب و Sound Collection فیسبوک هستند. در انتخاب اهنگ دقت کافی را داشته باشید چون اگر موزیک‌هایی که استفاده می‌کنید به دلیل کپی رایت چند بار حذف شوند، احتمال اینکه صفحه شما مسدود شود وجود دارد.

قوانین کپی رایت یوتیوب: چگونه اخطار کپی رایت در یوتیوب را رفع کنیم؟
قوانین کپی رایت یوتیوب، یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به انتشار محتوا است؛ یوتیوبرها این قوانین را با...
5 از 17 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام، وقتتون به خیر باشه
    یه سوال داشتم، تیزر های فیلم ها و انیمیشن ها کپی رایت دارن، آیا صدا هاشون هم، یعنی مثلا یه انیمیشن مثل پاندای کونگ فوکار 4 اگر صداهای موجود رو از تیزرش جدا کنيم، میشه از صداهای جدا سازی شده روی ویدئوهای دیگه استفاده کرد؟
    از کجا میتونم بفهمم که صدا هاشون کپی رایت داره یا نه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      تمامی موارد مربوط به انیمیشن، شامل قانون کپی رایت می باشد. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  2. سلام خسته نباشید عذر میخوام من سوالی داشتم ازتون من میخواستم کانالی درست کنم که توش موزیک های فارسی رو با زیر نویس یک زبانی غیر انگلیسی بگذارم الان توی این سایت هایی که شما گفتید من رفتم و اسم هر اهنگ فارسی یا خواننده ای رو که میزنم میگه موزیک یا خواننده شما پیدا نشد . این یعنی کپی رایت نداره؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      در صورتی که با سرچ، موزیک مد نظر شما پیدا نشده است، یعنی موزیک دارای کپی رایت است. برای تشخیص کپی رایت آهنگ، بهتر است عبارت “Check Music for Copyright” را در گوگل سرچ کنید. از سایت های نشان داده شده، سایت eproves.com و سایت easysong.com از بهترین سایت‌ها برای تشخیص کپی رایت موزیک است. منابع دانلود موزیک های بدون کپی رایت را از این مقاله مطالعه کنید: معرفی ۸ سایت دانلود موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

      آیا مفید بود؟
  3. سلام ببخشید من دوتا سوال داشتم میخواستم بدونم که اگه من داخل ویدیو های خودم موسیقی های بیکالام یا جلوه های صوتی استفاده کنم بازم جزو کپی رایت حساب میشه یا مشکل نداره؟ یا اگه برم همون جلوه هارو از روی یک ویدئو یوتیوب بردارم بزارم روی کلیپ خودم بازم کپی رایت حساب میشه؟ ممنون میشم به این دوتا سوالم جواب بدید

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      دو حالت برای استفاده از موزیک در نظر بگیرید:
      حالت اول اگر از موزیک های No Copyright استفاده کنید لازم است که لایسنس این ویدیوها را رعایت کنید و به ویدیو یا موزیک Credit بدهید.
      حالت دوم در صورتی که از سایت هایی که موزیک های کپی رایت دارن استفاده می کنید، لازم است که لاسنس آن موزیک را خریداری کنید.
      پیشنهاد می کنم جهت دانلود موزیک های بدون کپی رایت، این مقاله را مطالعه کنید: منابع دانلود موزیک های بدون کپی رایت
      موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  4. سلام وقت بخیر
    من از گوگل عکس میگیرم. (بعد رنگش میکنم ) از رنگ کردن فیلم میگرم . عکس آماده را رگ آمیزی میکنم و فقط دست هام داخل کادر هست حتی صحبت خاصتی هم نمی کنم (فقط اول ویدیو میگم سلام بچه ها)
    اصلا ارزش داره بسازم

    بزارم یوتیوب مانیتایز میشه ؟
    کپی رایت نمیگیره ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      معمولا این نوع ویدیوها برای کودکان در نظر گرفته میشود و در صورتی میتوانید درآمد خوبی داشته باشید که بازدیدهای زیادی به دست آورید. در صورتی که محتوا از دیگران نباشد، کانال شما مشکل کپی رایت نخواهد داشت. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  5. سلام وقت بخیر من در حال تولید محتوا برای ایجاد کانال هستم . تا حالا چند تا ویدیو ساختم بیشتر درباره مسایب فلسفی و جامعه شناسی و کتابه . یه چاهایی خودم برنامه را اجرا می کنم مثل مجری ها. ولی تصویر پس زمینه را با استفاده از پرده سبز کروماکی کردم و یه تصویر دیگه انداختم مثلا تصویر یه اطاق که عکسش را از اینترنت گرفتم ولی روی او کار کردم مثلا به عکس ثابتی که پنجره داره به تصویر پنجره اش یه ویدیو از بارون یا درخت که البته متحرکه اضافه کردم یا توی شومینه عکس ثابت ، آتیش واقعی و متحرک گذاشتم یا روی دیوارهاش قاب عکس شخصی طراحی خودم را گذاشتم . یا سایه متحرک شاخ و برگ درختها را اضافه کردم . یا چندتا عکس را با هم ترکیب کردم و یه عکس کاملا جدید ساختم ، آیا این مشکل کپی رایت ایجاد می کنه.یا نه ؟ کلا عکس تابت را متحرک کردم با چندین تغییر روی آن ایجاد کردم . سوال دوم اینکه در متن برنامه از عکس اینترنتی استفاده کردم که صدای خودم روی اونه اما عکس های این بخش ها هم اینجوریه که در هرلحظه چندین عکس با هم ترکیب شدن . شاید پنچ شش تا عکس هر لحطه با استفاده از نرم افزارهای مونتاژ تزکیب شدن یا روی عکس ها حرکت کردم یا دیزالو شدن به هم یا نوشته روی اونها اضافه کردم . لطفا بفرمایی این مور اشکال گپی رایت ایجاد میکنه یا نه . ممون میشم . و ببخشید طولانی نوشتم

    آیا مفید بود؟
    • با سلام و احترام
      الگوریتم های یوتیوب روز به روز در حال آپدیت هستند و به راحتی محتوای کپی رایت دار را تشخیص می دهند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از محتوای دیگران استفاده نکنید. اگر تصاویر استفاده شده را به طور کلی ویرایش کرده اید، مشکلی از بابت کپی رایت یوتیوب نخواهید داشت. حتی نمایش 1 ثانیه ای از محتوای کپی رایت دار در ویدیو، ممکن است باعث دریافت اخطار کپی رایت در کانال شود. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  6. سلام اگه بخوایم فیلمی رو دیدم تریلر رو همراه با نام کارگردان و بازیگراش بزاریم کپی رایت داره ؟

    آیا مفید بود؟
  7. سلام وقتتون بخیر من میخوام یک کانال یوتیوب بزنم که با اهنگهایی که ترند و معروف میشن برقصم و رقصم رو بزارم تو یوتیوب ایا میتونم به کسب درامد برسم یا کپی رایت میشه؟ راه حلی هست و اینکه همون اولی که کانال یوتیوب میزنیم باید برای مانیتایز و کسب درامد با شرکت های ام سی ان قرار داد ببندیم یا بعد از چند روز پس از افتتاح کانالم باید بااین شرکتها قرار ببندم خواهش میکنم جواب بدین از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستم

    آیا مفید بود؟
    • با سلام و احترام. استفاده از محتواهایی که توسط دیگران ساخته شده اند، مانند: آهنگ، ویدیو، تصویر و… احتمال دریافت کپی رایت دارد، که در این صورت درآمد حاصل از این ویدیو برای شما صفر در نظر گرفته خواهد شد. پیشنهاد می کنیم از آهنگ هایی که کپی رایت ندارند استفاده کنید و یا در صورت استفاده از اهنگ های کپی رایت دار، رضایت صاحب اثر را جلب کنید.
      پس از اینکه به شرایط مانیتایز رسیدید می توانید با شرکت های نقد کننده درآمد یوتیوب همکاری داشته باشید. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز وقت شماهم بخیر، لازم است از صاحب اثر اجازه گرفته شود. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  8. سلام
    ایا استفاده از ویدیوی شورت دیگران کپی رایت است
    یعنی ویدیوی کوتاه دیگران را در بخش شورت کانالمان آپلود کنیم
    و اگر اخطار نگیریم برای درامد زایی مشکلی داره ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، پیشنهاد میکنم محتوا از خودتان باشد، استفاده از محتوای دیگران ریسک کپی رایت دارد در هر زمان. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  9. سلام یک سوال داشتم…من اگر الان بخواهم یک ویدئویی که در یوتیوب هست را زیرنویس کنم و دراکانت یوتیوبم بزارم….بازم اخطار کپی رایت دریافت میکنم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله استفاده از محتواهای آماده باعث دریافت اخطار کپی رایت یوتیوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم محتواها تمام توسط خودتان ساخته شود.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • اگر یک میکسی یا تبلیغی ازش درست کنیم و بزاریمش هم باز کپی رایت میخوره؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز، استفاده از محتوای دیگران با خطر احتمال دریافت کپی رایت مواجه است. موفق باشید

          آیا مفید بود؟
  10. درود بر شما من میخوام یه چنل یوتیوب بزنم و داخلش نحوه دستیابی رایگان به سایت های پولی را به مخاطبانم آموزش بدم .

    یعنی داخل انجمن های به اشتراک گذاری پسورد های لو رفته معرفی کنم یا روزانه یه پسورد داخلش به نمایش بزارم مثلا برای یک سایت بزرگسالات آیا یوتیوب مشکلی با این کار دارد ؟!!!!!

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، احتمال استرایک شدن وجود دارد به دلیل نقض قوانین کپی رایت. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  11. سلام من یه ویدیو اپلود کردم تو قسمت ویدیو چنلم نیست ولی تو منیج ویدیو هست و اینکه زیر ویدیو نوشته کپی رایت و علامت شبیه توقف ممنوع کشیده

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، این مورد را در داشبورد پنل افراک، قسمت مرکز پشتیبانی، به صورت تیکت ارسال فرمایید تا کارشناسان بررسی کنند و شما را راهنمایی کنند. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  12. من چندتا ویدئو آپلود کردم که همگی تقریبا زیر ۳۰ ثانیه هستند. توی هر کدوم هم شاید ۱۵ ثانیه ویدئوهای دیگران را همراه با کاراکتر خودم نمایش دادم. چند وقتی هم گذشته و هیچ اخطاری هم نگرفتم.
    اگر فکر میکنید خطری بعدا ممکنه پیش بیاد برم اون ویدئوها را پاک کنم؟!

    آیا مفید بود؟
    • سلام وحید عزیز، استفاده از ویدئوهای دیگران حتی اگر اخطار دریافت نکنید، مجاز نیست و ممکنه در آینده به مشکل بربخورید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، حق نشر یوتیوب به معنای رعایت حقوق تولیدکننده ویدیو در یوتیوب است. در واقع برای استفاده از ویدیوهای دیگران باید از صاحب اثر تایید بگیرید، تا اخطار دریافت نکنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز

      تمام محتوای ساخته شده توسط دیگران (صدا، تصویر، ویدئو ) کپی رایت دارد مگر جایی نوشته شده باشد که می توانید بدون کپی رایت از آن استفاده کنید.

      آیا مفید بود؟
  13. برای تامنیل من اگه یه بخشی از یک عکس رو برش بدم و با فوتوشاپ ادیتش کنم و براش پس زمینه بزارم بازم کپی رایت میخوره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام نازنین عزیز
      در صورتی که تصویر را ویرایش کنید، اخطار کپی رایت دریافت نخواهید کرد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  14. با سلام. استفاده از آثار هنری بسیار معروف مثل شب پر ستاره ونگوگ یا مونالیزای داویچی هم کپی رایت داره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام نازنین عزیز
      در حالت کلی استفاده از محتوایی که تولید کننده محتوا در قید حیاط نیست، در صورتی مشکلی ندارد که در بخشی از ویدئو از آن محتوا استفاده کنید و همینطور خلاقیت لازم در ویدئو وجود داشته باشد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  15. سلام وقت بخیر.اولا ممنون بخاطر سایت خوب و مطالب مفید.میخواستم ببینم من اگر از روی یه دی جی بخواهم تقلید کنم به عبارتی ویدیو هایی شبیه به اون و با اون موزیک ها که(خودش سازنده اون نیست)ویدیو بسازم کپی حساب میشه و اون شخص حق شکایت رو داره یا نه و انجام این کار از نظر شما چطوره…؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اگر از ویدیوهای دیگر کانال‌ها و یا فضای وب استفاده نکنید، مشمول قوانین کپی رایت نخواهید شد. اما پیشنهاد می‌کنیم موضوع جذاب تری برای کانال خود انتخاب کنید. هرچه موضوع شما خاص و یونیک تر باشد احتمال اینکه زودتر مانیتایز شوید و به درآمد برسید بیشتر است.
      با آٰرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  16. سلام
    میخواستم بپرسم برای استفاده از گیم حتما باید گیم رو خرید یا خیر ممنون از راهنماییتون

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      هر گیم و بازی رایانه ای قوانین خاص خود را دارد که با مطالعه سایت آن ها متوجه خواهید شد. برای جلوگیری از دریافت اخطار کپی رایت لایسنس را حتما بگیرید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

      آیا مفید بود؟
  17. سلام وقت بخیر
    سوالم اینه که حتی اگه توی اتاق عکس و پوستر چسبونده باشیم، کپی رایت میخوره بازم؟ یعنی عکس و پوستر توی فضای اتاق مشمول کپی رایت میشه؟ ممنون

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      عکس و پوستر در فضای ویدیو مشکلی ندارد.

      آیا مفید بود؟
  18. با عرض سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون
    سوالی که دارم اینه که ایا میشه از اهنگ های دارای حقوق کپی رایت استفاده کرد و صرفا فقط سود حاصل از اون ویدیو برای صاحب اثر بشه و برای من هم صرفا یه ویدیو تبلیغاتی برای پیجم باشه؟ یا با اینکار پستم پاک و پیجم بسته میشه؟
    سوال دوم هم اینکه ایا امکان ایمیل یا تیکت زدن به صاحب اثر (اهنگ) درخواست مجوز استفاده از اهنگ بگیرم در ازای معرفی و تبلیغ صاحب اثر اونم با شرایطی که اصلا درامدی ندارم و تازه کار هستم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      استفاده از محتوای دارای کپی رایت همیشه احتمال دریافت کپی رایت استرایک را به همراه دارد و ممکن است کانال شما برای همیشه بسته شود.
      بله شما می توانید از صاحب اثر اجازه بگیرید.

      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • ببخشید اگه توی یوتوب از روی کتاب ۵۰۴ زبان یا ۴۰۰۰ درس بدیم هم کپی رایت میخوره؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام زینب جان، اگر به صورت پاورپوینت متن کتاب را درس بدهید، بله! ولی اگر جلوی دوربین صحبت کنید و توضیح دهید، موردی ندارد. با آرزوی موفقیت برای شما

          آیا مفید بود؟
          • سلام من شورت ویدیو میسازم میخواستم بدونم این آهنگ های ترند ریزی اینستاگرام هم کپی رایت دارند بعد اخطار کپی رایت قبل از انتشار ویدیو میاد یا بعدش

            آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز، همه آهنگ ها کپی رایت دارند مگر اینکه لایسنس موزیک ها را داشته باشید یا اعلام شده باشد که استفاده از آن مشکلی ندارد. موفق باشید

            آیا مفید بود؟
  19. سلام/ من ویدئوهام رو قبلا ساختم و توی پس زمینه اش آهنگ گذاشتم. الان فایل پروژه اش رو ندارم که موسیقی متن رو حذف کنم. چکار می تونم بکنم. اگه اسم آهنگ رو توی توضیحات ویدئو ذکر کنم کافیه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام مریم عزیز
      برخی از آهنگ ها را لازم است حتما لایسنس آن ها را خریداری کنید و تنها ذکر اسم آهنگ در توضیحات کافی نیست.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  20. سلام بعضی وقتا میبینم بعضیا از فیلما با آهنگای معروف میکس میسازن و بازدیدای میلیونی دارن با تبلیغات، اینا درامدزایی دارن؟کپی رایت براشون چجوریه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      درحالت کلی درصورتی که از محتوای دیگران بدون کسب اجازه استفاده نمایید،‌ حتی اگر بازدید های میلیونی بدست آورید مشمول قانون کپی رایت خواهید بود و درآمدی به شما تعلق نمی گیرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای ساخته شده توسط خودتان استفاده کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  21. سلام وقت بخیر من یک کانال ترجمه فیلم ها به زبان های مثل انگلیسی و المانی دارم
    ولی حق کپی رایت میگیرم
    در حالی که چند کانال مختلف نگاه کردم که بعضی از فیلم های کره ای رو به زبان هایی مثل ترکی و انگلیسی ترجمه میکنند و کسب درامد دارند و تایم فریم های 30 دقیقه تا 1 ساعت دارند
    علت این چی میتونه باشه که برا من قبول نمیشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      هیچ شخصی از بیرون از کانال نمیتواند متوجه شود که کانال اخطار کپی رایت دارد یا خیر.
      ممکن است یک شخص برای همه ویدئوهای کانالش کپی رایت کلیم گرفته و درآمدی از آن نداشته باشد و یا لایسنس پخش ویدئوها را گرفته باشد که در این صورت درآمد داشته باشد.

      آیا مفید بود؟
  22. سلام من میخواستم تو یوتیوب فعالیت کنم و میخام ری اکت بدم به گیمر های معروف ولی تصویرم رو ویدیو نیست و صدامو می‌زارم آیا کانال من مانیتایز میشه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      استفاده از ویدیوهای دیگر کانال ها مشمول قوانین کپی رایت می شود. بهتر است از ویدیویی استفاده کنید که تماما ساخته خودتان است. ویدیوهای ری اکتی از آنجایی که باید از بخشی از ویدیوهای دیگر کانال ها استفاده کنند، شانس کمی برای مانیتایز دارند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  23. سلام اگرمتن جملات انگلیسی راازسایت هابگیرم وبه یکی دوزبان دیگر ترجمه کنم وآنهارابخوانم هم شامل کپی رایت میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر مشمول قوانین کپی رایت نخواهد شد. تنها در صورتی کانال شما اخظار کپی رایت را دریافت می‌کند که از ویدیو، عکس، موسیقی، صدا موجود در فضای وب استفاده کنید.

      آیا مفید بود؟
  24. سلام خسته نباشید من می خواست ویدیو یه یوتیوبر معروف خارجی و بردارم زیر نویس اضافه کنم به خود ویدیو یه تغیرات ریز تو ادیت بعد این کپی رایت می خوره یا نه

    آیا مفید بود؟
    • سلام حمید عزیز
      بله استفاده از محتوای کانال های دیگر حتی در تایم کوتاه، باعث دریافت اخطار کپی رایت از سمت یوتیوب می شود. پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از محتوای دیگر کانال ها استفاده نکنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  25. سلام وقت بخیر ،اگه کانالی ویدیویی آموزشی گذاشته باشه و ما مثل اون رو خودمون درست کنیم (مثلا)کاردستی ،و آپلود کنیم آیا بازهم کپی رایت میخوره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      محتوای شما نباید دقیقا مشابه محتوای کانال دیگری باشد. پیشنهاد میکنیم در ویدیوهای خود خلاقیت به خرج دهید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  26. سلام
    من از یه سایتی که اهنگ بدون کپی رایت داشت اهنگ دانلود کردم و روی ویدیوم استفاده کردم.بعد داخل یوتوب استودیو یه پیغام روی ویدیوم اومد که نوشته بود (حق نشر) بعد نوشته بود محتوایی دارای حق نشر پیدا کردیم.مالک اجازه استفاده از محتوا را در youtube می دهد.
    ایا استراک خوردم؟یا در اینده در ماناتایز کردن کانال به مشکل بر می خورم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      موزیک هایی که استفاده کردید بدون کپی رایت نبوده و کپی رایت داشته است
      در حال حاضر شما کپی رایت کلیم دریافت کرده اید. بهتر است ویدئویی که کپی رایت کلیم دارد نداشته باشید. می توانید طبق مطالب گفته شده در مقاله عمل کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  27. اگه من صدای یک فرد مشهور مثل ویلیام رو از سایت soundscloud دانلود کنم بعد تو پریمیر با اون ویدیو انگیزشی درست کنم مثلا ویدیو های کوتاه،کنار هم قرار بدم و ویدیو بسازم و تو دیسکریپشن هم اسم ویلیام رو بنویسم هم تو ویدیو کپی رایت میگرم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله ویدیو شما مشمول قوانین کپی رایت یوتیوب می شود.

      آیا مفید بود؟
  28. سلام اگر بخواهیم که بازی های قدیمی رو با رعایت اینکه صدا و تصویر فرد سازنده فیلم روی آن باشد در یوتیوب بارگذاری کنیم آیا مشکلی پیش نمی آید؟خیلی ممنون اگر پاسخ دهید

    آیا مفید بود؟
  29. سلام
    اگه ویدیوای که در یوتیوب که به زبان انگلیسی وجود داره رو دوبله کنم بازم کپی رایت شامل میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام خسته نباشید
      ببنید من زیر یکی از شورت ویدئو هام نوشته ادعای حق نشر ولی وقتی میرم تو جزعیات اون ویدیو در یوتیوب استودیو مینویسه این اخطار، حق انتشار نیست و برای کانال و ویدئو کوتاه شما مشکلی ندارد
      ولی باز هم در یوتیوبم مینویسه زیر بازدید ادعای حق نشر
      حالا من واجد شرایط درآمد زایی هستم توروخدا جواب بدید تازه کارم

      آیا مفید بود؟
      • سلام امیرحسین عزیز
        شما از موزیک یا ویدئوی شخص دیگری استفاده کرده‌اید اما بدون قابلیت درآمدزایی می‌توانید نسبت به استفاده از این ویدئو اقدام نمایید.
        اما توصیه می‌شود موارد حق‌نشر را جدی بگیرید زیرا امکان دریافت استرایک و حذف آن وجود دارد.

        آیا مفید بود؟
  30. باسلام…بخشید یه سوال داشتم،من بایکی از همکارام تصمیم گرفتیم به عنوان خواننده و موزیسین فعالیت داشته باشیم،بعنی همکارم آهنگ بزنه من روش بخونم،و برای شروع می‌خواستیم آهنگ های معروف رو بخونیم،یعنی به عنوان مثال همکارم مثلاً آهنگی از محسن یگانه رو همکارم گیتار بزنه و بنده روش اجرا کنم،ایا این کپی محسوب میشه???باتشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله ممکن است اخطار کپی رایت دریافت کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  31. ایا استفاده از فیلتر وافکت های نرم افزار ادیت ویدیو که برای ادیت فیلم خود استفاده میکنیم هم شامل کپی رایت میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر نرم افزار ادیت ویدیویی که استفاده می کنید کرکی باشد امکان دریافت کپی رایت را دارند.

      آیا مفید بود؟
  32. سلام
    من بخوام دکمه سابسکرایب و لایک رو از گوگل دانلود کنم و در ویدئو هام استفاده کنم ، کپی رایت میخوره

    آیا مفید بود؟
  33. سلام وقتتون بخیر من یک کانال دارم که عکس های شخصیت های کارتونی رو کنار کسانی که گریم آن شخصیت ها را دارد میگذارم و تدوین میکنم .در این صورت برای مانیتایز شدن مشکلی دارم یا نه؟ ممنون از راهنمایی هاتون.

    آیا مفید بود؟
  34. سلام وقت بخیر
    ببخشید استفاده از پی دی اف کتاب های زبان انگلیسی مثل تاچستون، تاپ ناچ و… برای آموزش کپی رایت داره؟ آیا می توانیم از اون ها برا آموزش استفاده کنیم؟ ممنون میشم پاسخ بدید!

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله امکان دریافت کپی رایت وجود دارد چون شما دارید از محتوای دیگران استفاده میکنید.
      برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین یوتیوب، به شما توصیه می کنیم کتابچه قوانین یوتیوب را مطالعه فرمایید.

      آیا مفید بود؟
  35. با سلام
    اگر از نرم افزار ادیتی استفاده کنیم که کرک هست و نسخه اصلی نیست برای ادیت ویدیو هامون آیا شامل کپی رایت خواهد شد.مثلا از جلوه های ویژه یااا هر چیز دیگه نرم افزار که توی ویدیو ما نشون داده میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • با سلام و احترام
      قوانین کپی رایت فقط برای محتوای کانال است. مگر اینکه نرم افزار را در ویدیوها پروموت کنید در این صورت مشمول قوانین کپی رایت خواهید شد.
      سربلند باشید.

      آیا مفید بود؟
      • سلام، اگه متن از سایت ها بگیرم و تو ویدئو متن ها رو بخونم و اینجوری تولید محتوا کنم، کپی رایت به حساب میاد؟!
        اگه آره، میشه اسم منبع رو بزارم که کپی رایت ندونن؟

        آیا مفید بود؟
  36. سلام ببخشید اگه من در حوزه تاپ تن فعالیت کنم ولی ادیت و حرف زدن از خودم باشه باز هم کپی رایت میخوره ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      علاوه بر موسیقی و صدای ویدیو، تصاویر، ویدیوها و متن استفاده شده هم احتمال اخطار کپی رایت را خواهد داشت.
      با آٰرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  37. سلام در ویدیو یوتیوب چند ثانیه از یک موزیک کپی رایت دار رو میتونیم استفاده کنیم

    آیا مفید بود؟
    • با سلام
      استفاده حتی ۵ تا ۱۰ ثانیه ریسک اخطار برای کانال را افزایش خواهد داد. بهتر است اصلا از موزیک‌هایی که مشمول قوانین کپی رایت می‌شوند، استفاده نکنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • سلام وقتتون بخیر.من وقتی شورت ویدیو آپلود میکنم توقسمت Restriction نوشته none(short policy) آیا این اخطار تاثیری روی درآمد کانال میزاره؟؟؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          short policy به معنای، کپی رایت از ویدیوهای کوتاه است. به تازگی در آپدیت یوتیوب، ویدیوهای کوتاه هم قوانین کپی رایت دارند. لینک اطلاعات بیشتر

          آیا مفید بود؟
  38. سلام. ببخشید اگه آهنگ های خواننده غیر معروفی رو با زیرنویس در یوتیوب بارگذاری کنم، حق کپی رایت اون خواننده اجازه این کارو بهم نمیده؟ یا مثلاً ویدیو های مربوط به فیلم و انیمیشنی رو با زیرنویس بارگذاری کنم چطور؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      علاوه بر موسیقی و صدا استفاده از تصاویر، ویدیو و متن هم احتمال گرفتن اخطار کپی رایت را برای کانال شما افزایش می دهد. درصورتی که کانال شما اخطار گرفت، تا برطرف کردن آن نمی‌توانید درآمد خود را از یوتیوب دریافت کنید.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  39. الان من لیریک های آهنگ های معروف رو درست میکنم دیگه نمی تونم در یوتیوب به در آمد برسم؟؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که کانال شما دارای اخطار کپی رایت باشد، برای درآمدزایی از یوتیوب باید تمام اخطارها را برطرف کنید.
      موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  40. سلام اگه بخام یه اهنگی که میدونم کپی رایت میخوره ولی فقط ده ثانیه یا کمتر استفاده کنم بازم شامل کپی رایت میشه ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله حتی اگر تایم کوتاهی از آن استفاده کنید، مشمول قوانین کپی رایت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از آهنگ‌هایی که دارای اخطار کپی رایت نیستند استفاده کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  41. سلام
    اگر کلیپ های مختلف چه توی اینستاگرام و چه توی یوتیوب رو بذاریم تو کلیپمون و واکنش نشون بدیم و نقد کنیم اون کلیپ رو و…یوتیوب اخطار میده؟ البته خودمونم تو کلیپ هستیم.

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      قراردادن قسمتی از یک ویدیو در کانالتان، ریسک اخطار کپی رایت را بالا می‌یرد. پیشنهاد می‌کنیم از ویدیوهایی که سازنده آن خودتان هستید، استفاده کنید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  42. سلام میخواستم بدونم اگر 2 صفحه از یک کتاب 300 صفحه ای را بخوانیم .شامل حق کپی رایت میشیم ؟و اگر میشیم و باید کسب اجازه از صاحب اثر بکنیم به چه صورت میشه با صاحب اثر در ارتباط بود ؟آخه یه جورایی خوندن دو صفحه از کتاب 300 صفحه یه تبلیغاتی اون کتاب هستش

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      استفاده از متون دیگران شامل حق کپی رایت خواهد شد.
      ممکن است در زمان مانیتایز شدن، ارور استفاده از محتوای تکراری دریافت کنید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  43. اگه تو کانال خودمون یه سریال یا فیلم سینمایی ایرانی قرار بدیم که هیچ کانالی تا الان اون فیلم نداشته باز هم یوتیوب اخطار میده

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر خودتان سازنده محتوایی که در کانال قرار میدهید نباشید، کانال شما مشمول قوانین کپی رایت خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم استفاده نکنید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  44. سلام
    یک سوال برام پیش اومده
    فیلم خارجی سانسور شده زبان اصلی حق نشر بهش تعلق میگیره در ایران؟
    یعنی بنده الان یک فیلم زبان اصلی با زیرنویس میخوام در مکانی آپلود کنم حالا سایت هایی هستن که همون فیلم رو ارائه میدن مثل فیلمو با زیرنویس این موضوع حق نشر به بنده ارتباط پیدا میکنه؟ میتونن ادعای حق نشر مالکیت یا هر چیز دیگری بکنن؟
    به عقیده خودم حق مالکیت ندارن چون فیلم ایرانی نیست و دوبلاژ هم نشده که حق دوبلاژ هم داشته باشن
    حالا نظر شما در این مورد چیه؟ یک راهنمایی بکنید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      عکس، فیلم و موسیقی ای که توسط خودتون ساخته نشده و یا در کانال‌های دیگر منتشر شده باشد، مشمول قوانین کپی رایت یوتیوب می‌باشد. فرقی نمی‌کند که سازنده اصلی آن برای کدام کشور باشد.
      توصیه می‌کنیم از این دست ویدیوها در کانال خود منتشر نکنید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  45. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم میدونم کار درستی نیست ولی میشه با استفاده از ویدیو هایی که کپی رایت دارن ساب رو بالا برد بعدش که به ساب مورد نظر رسید همرو پاک کرد و محتوای خود رو اراعه کرد؟کسب در امد زایی ممکنه اون موقع؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اخطارهای کپی رایت برای استفاده از محتوای تکراری است، در صورتی که یوتیوب تشخیص دهد شما از محتوای تکراری استفاده کردید، کانال شما را از برای همیشه از دسترس خارج خواهد کرد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  46. سلام وقت بخیر
    آیا استفاده از بخشی از تیزر یا تریلر فیلم و سریال ها که به صورت عمومی در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شن در کانال نقد و بررسی فیلم و سریالمون هم احتمال کپی رایت خوردن داره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      گذاشتن این ویدیوها ریسک گرفتن استرایک را بالا می‌برد، پیشنهاد می‌کنیم استفاده نکنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  47. سلام
    میخواستم بدونم اگر تو کپشنه ویدیو اسمه آهنگ و خواننده ی ی آهنگ کپی رایت دار رو بنویسیم و از اون اهنگ تو ویدیو استفاده کنیم بازهم کپی رایت دریافت میکنیم؟

    آیا مفید بود؟
    • با سلام
      تنها در صورتی که اهنگ استفاده شده جز اهنگ‌های بدون کپی رایت یوتیوب باشد و یا شما لایسنس اهنگ را خریداری کرده‌باشید، مشمول قوانین کپی رایت نخواهید شد؛ در غیر این صورت کانال شما اخطار خواهد گرفت.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  48. محتویات فوتبالی هم کپی رایت داره
    مثل صحنه های گل
    خلاصه بازی هم…

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله قراردادن صحنه‌های قوتبال هم مشمول قوانین کپی رایت می‌شود.

      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  49. اگه ویدئوهای چنلمون معرفی و خوانش بخش کوتاهی از کتاب های مختلف باشه، باید برای هرکتاب از اون انتشارات و نویسنده اجازه بگیریم؟ این هم جزو کپی رایت هست؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله باید از صاحب اثر کسب اجازه کنید.

      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      استفاده از موضوعات ترند در بیشتر دیده شدن ویدیوی شما بسیار میسر است اما توجه داشته باشید که ترندهای روز همان طور که زود معروف می‌شوند زود هم از تب و تاب خواهند افتاد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای رفع اخطار کپی رایت یوتیوب باید علت را یافته و آن را برطرف کنید، علاوه بر آن می‌توانید ویدیوی مربوطه را حذف کنید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  50. سلام اگه از اسم یه شخص معروف تو ویدیومون استفاده کنیم احتمالش هست که شکایت کنند و کانال کپی رایت بگیره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      خیر استفاده از اسم اشخاص در یوتیوب اخطار کپی رایت نخواهد داشت مگر اینکه متن اهنگ یک خواننده معروف را در ویدیو بخوانید و از شاعر یا خواننده نام ببرید.
      اگر صاحب اثر رضایتی نداشته باشد می‌تواند شکایت کرده و شما اخطار کپی رایت دریافت کنید.

      با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

      آیا مفید بود؟
  51. اگه متن یه اهنگ رو با صدای خودم بخونم اخطار کپی رایت میگیرم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که شاعر و یا خواننده آهنگ از شما شکایت کند، بله مشمول قوانین کپی رایت خواهید شد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • اگه من در کلیپم از یه کاراکتر گریم شده و شبیه به کاراکتر یه سریال معروف استفاده بکنم ایراد داره؟

        آیا مفید بود؟
  52. سلام یه سوالی داشتم من سه تا از ویدیو هام کپی رایت کلیم خوردن و بعد از چند ماه دوتاشونو برطرف کردم و یکیشونم پاک کردم خواستم ببینم اگه بعد ها درخواست مانیتایز بدم کانالم تایید میشه؟ یا بخاطر سابقه کپی رایت کلیم رد میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله ـ برطرف کردن کپی رایت های کلیم خللی در مانیتایز شدن کانال ایجاد نمی‌کند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  53. سلام وقت بخیر
    بنده 2 سال پیش کانال زدم و یه سری ویدیو داخلش گذاشتم که کلی از ویدیو ها Claim copy right خورده بودند، الان همه اون ویدیوهایی که این اخطار رو داشتند پاک کردم، آیا مشکلی برای شروع کار هست یا کانال در حال حاظر مشکل داره؟ چون هیچ گونه الارمی در هیج جای کانال نیست.
    با تشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که ویدیویی که اخطار داشته را پاک کرده باشید، مشکلی ایجاد نخواهد شد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
      • یعنی با توجه به اینکه 2-3 سال بعد از اخطار ها ویدیوها پاک شده باز هم مشکلی نیست درسته؟

        آیا مفید بود؟
        • بله مشکلی به وجود نخواهد آمد.
          با آرزوی موفقیت برای شما

          آیا مفید بود؟
          • ببخشید میخواستم بدونم اگر بخوایم یه ویدیو طنز و کوتاه مثل گربه رو تو گونی میکنن و عباس بوعذار رو وسط ویدیومون قرار بدیم کپی رایت میخوره؟چون من دیدم بلاگر های معروف هم اینکارو میکنن مثل سرنا امینی.ممنون میشم پاسخ بدید

            آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز
            استفاده از ویدئوهای میم در حد چند ثانیه موردی ندارد.
            با آرزوی موفقیت برای شما

            آیا مفید بود؟
  54. سلام. آیا استفاده از چهره شخصیت ها ابرقهرمانی به صورت ماسک یا افکت شامل کپی رایت میشه. به فرض نقاب بتمن و ثور و….

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر موردی نداررد.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  55. با عرض سلام و وقت بخیر
    اگر بابت ساخت ویدیویی هزینه کرده باشیم و هزینه را به صاحب اثر برای خرید ان اثر داده باشیم میتوانیم از آن ویدیو بدون دردسر در کانال یوتیوبمان استفاده کنیم؟
    مثلا شما برای من ویدیو ساخته اید و من هزینه ساخت ویدیو را بابت همکاری به شما پرداخت کرده ام، ایا از لحاظ قوانین کپی رایت من میتوانم این ویدیو را که شما ان را ساخته اید و وجه ان را قبلا دریافت کرده اید در کانالم منتشر کنم؟
    با تشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که از صاحب اثر برای بارگزاری محتوا در یوتیوب اجازه گرفته باشید و قراردادی تحت این عنوان با شخص امضا شده باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.
      با آرزوی سربلندی برای شما

      آیا مفید بود؟
      • خیلی ممنون از پاسختون
        نیاز هست این قرارداد به صورت انگلیسی باشه یا به صورت فارسی هم کفایت میکنه؟!

        آیا مفید بود؟
        • سلام بر شما
          قرارداد به صورت فارس هم کفایت می‌کند.
          موفق و پیروز باشید.

          آیا مفید بود؟
    • سلام ببخشید اگر ما از محتوایی که همه ی کانال ها استفاده می کنند برای در امد زایی استفاده کنیم از لحاظ شرعی حرام محسوب می شه

      آیا مفید بود؟
      • اینجا درباره قوانین یوتیوب است نه قوانین شرع
        برای فهمیدن حلال و حرام توصیه میکنم خودتان فقه بخوانید تا بدانید

        آیا مفید بود؟
  56. سلام چرا بعضی از شرکت های بازی سازی policy ندارن؟
    اگر policy نداشته باشن اشکالی ندارد روی ویدئوی خودمون حرف نزنیم یا آهنگ بازی رو قطع نکنیم ؟؟
    آخه من بعضی کانال های گیم دیدم که این جوری هستن

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که بازی مورد نظر شما policy نداشته باشند، مشمول قوانین کپی رایت نخواهید شد.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  57. سلام وقت بخیر
    سوال من اینه ک ویدیوهای مربوط به رقص(مثل شافل دنس یا رقص هیپ هاپ) که از خودمون میگیریم با آهنگ هستن دیگه ، بخاطر آهنگ باز کپی رایت میخوریم ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر اهنگ انتخابی شما جز youtube library باشد، مشمول کپی رایت نخواهید شد. اما در غیر اینصورت اخطار خواهید گرفت.
      موفق باشید

      آیا مفید بود؟
    • من کلی کانال یوتیوب دیدم که فیلم و سریال میزارن حدود ۱ سال و ۲ ساله میزارن کپی رایتی هم در کار نیست چرا اینا کپی رایت نمیخورن ولی ما جرعت نمیکنیم یه کلیپ بزاریم کپی رایت میخوره ، میدونم از صاحب اثر هم مجوز ندارن چرا کپی رایت نمیخورن!?????

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        پیشنهاد افراک به شما این است که تا حد امکن قوانین را رعایت کنید و ریسک نکنید.
        موفق و پیروز باشید.

        آیا مفید بود؟
  58. سلام و عرض خسته نباشید
    عذر میخوام من اگر به اول ویدیوها 4-5 ثانیه ویدیو ، مثلا ویدیوی تبلیغ سابسکریپ شدن تو کانالم رو بهش اضافه کنم بازم شامل حق کپی رایت میشه؟ وبعد اینکه مراحل ادعای حق نشر ویدیویی که حذف شده به اشتباه رو میشه توی ادامه ی مطالبتون بزارین؟ ممنون میشم

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر ویدیو ۵ ثانیه ای ساخته خودتان باشد مشمول کپی رایت نمی‌شود اما در صورتی که ویدیو کپی شده باشد ریسک استرایک زیاد است.
      منتظر اپدیت مقالات باشید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  59. سلام ببخشید میخواستم بپرسم یه ویدیوی بازی رو از یه کانال دیگه بگیرم و توی این ویدیو خودم حرف بزنم و صدای ویدیو اصلی رو قطع کنم کپی رایت میخورم یا نه؟؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله مشمول قوانین کپی رایت خواهید شد.

      آیا مفید بود؟
  60. سلام. راهی هست که از آهنگ ها برای میکس ساختن استفاده کنیم؟
    و یه حالت تبلیغاتی برای موسیقی طرف انجام بدیم به جاش کپی رایت نخوره؟
    مانیتایز بشه که چه بهتر ولی نشد هم نشد مهم نیست

    فهمیدنش واقعاً گیج کنندست چون همه چیز به تصمیم صاحب اثر بستگی داره
    یه جایی نیست که مثلاً هنرمندا آثارشون رو اونجا بزارن و بگن که درصورت رعایت یه سری نکات
    دیگه کپی رایت نمی زنیم که آدم خیالش جمع باشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      متاسفانه قاعده خاصی وجود ندارد. بیشتر کانالای موسیقی به دلیل وجود قسمت کوتاه کپی شده ریسک استرایک دارند.

      آیا مفید بود؟
  61. با سلا ما اگر یک فیلم یا سریال داریم که ان را ترجمه فارسی دهیم و قرار دهیم در کانال ایا گپی رایت می خورد یا نه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله قرار دادن ویدیوهایی که توسط دیگران ساخته شده مشمول قوانین کپی رایت یوتیوب می‌شود.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  62. سلام من یه کانال دارم که داخلش ادیت میزارم از انیمه و انیمیشن و کارتون
    و خب بعضی جاهاشون هستن که یه تیکه از اون اثر رو میزارم که جذابیت دارن و دارن صحبت میکنن و در همون هین همم آهنگ پخشه و چنتا افکت و فیلتر هم روشون گذاشتم
    و خب قطعا بیشتر موارد استراک میخورم. ولی کار اصلیه من فقط ادیت
    طرفندی وجود نداره که بتونم یجوری راضی شون کنم یا یوتیوب رو چون میخوام در آمد کسب کنم ولی این قوانینش حسابی دست و پاگیره
    و خب کار منم شامل هیچ کدوم از قوانینی که وضع کرده نمیشه . نه ری اکته نه تحلیل. بیشتر سرگرمیه
    میشه لطف کنید برای جلو گیری از کپی رایت یا استراک چیکارا باید بکنم یا بعد از گرفتنشون چیکارا باید بکنم که راضی بشن یا در آمدزایم برداشته نشه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت برای ما ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه آن را بررسی کنند و با شما تماس بگیرند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
      • سلام ممنون از پاسخ گوییتون.
        ببخشید منظورتون از تیکت چیه؟
        نمیشه لینک بفرستم؟
        و اینکه یه مدت ولش کرده بودم ولی تازه شروع کردم فعلا 27 تا ساب دارم ولی مشکل من بازدید های کمشه

        آیا مفید بود؟
        • برای تیکت کافی است در قسمت پیام به پشتیبانی، آدرس کانال خود را ارسال کنید یا با شماره 02191092000 تماس بگیرید.

          آیا مفید بود؟
  63. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید من اگه از محتوای آموزشی درسی و مشاوره معلمان که فقط فقط داخل تلگرام آپلود شدند (داخل یوتیوب و اینستاگرام آپلود نشدند) استفاده کنم و آنها را تو کانال یوتیوب بذارم
    کپی رایت می خوره ؟
    اگر کپی رایت (استریک یا کلیم) نخوره و به 1000 سابسکرایب و 4000 watch time برسه , آیا اخطار Reused Content می خوره ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      استفاده از محتوای دیگران حتی اگر در یوتیوب هم کانالی نداشته باشند، در آینده امکان دریافت #کپی_رایت را دارد.
      برای مقابله با این کار می توانید اشخاص را در جریان کار خود قرار دهید تا بتوانید با هم همکاری داشته باشید.
      اخطار Reused Content در صورتی اتفاق می افتد که شما از محتوای تکراری درون یوتیوب و گوگل استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام ببخشید اگر ما از محتوایی که همه ی کانال ها استفاده می کنند برای در امد زایی استفاده کنیم از لحاظ شرعی حرام محسوب می شه

      آیا مفید بود؟
  64. من همیشه برای استفاده از آهنگ مشکل داشتم. ممنون بابت راه‌کارها

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله تصاویر هم جزو قوانین کپی رایت محسوب میشوند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تاثیر تصاویر تکراری را مطالعه فرمایید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  65. در یوتیوب دیدم که کانال هایی هستن سریال های پخش خانگی رو قرار میدن. آیا اونها میتونن مانیتایز بشن؟ اخطار کپی رایت میگیرن؟عوامل سازنده سریال ها توانایی شکایت دارن؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای انتشار محتوای دیگران در کانال خود باید اجازه پخش آن را داشته باشید؛
      در صورتی ک اجازه پخش نداشته باشید، شرکت مربوطه می‌تواند به ویدئو کپی رایت بزند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  66. جایی نیست که قوانینشو بخونیم که چقدر میشه اصل اون محتوا را گذاشت یا بهش اشاره کرد ؟

    آیا مفید بود؟
  67. درود
    من استرایک گرفتم و نمیتونم تو کانالم کاری کنم!
    چجوری دوباره میتونم پست بزارم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      در ابتدا باید علت اخطاری که گرفته اید را پیدا و آن را برطرف کنید. پس از برطرف شدن اخطارها می‌توانید در کانال فعالیت کنید.
      برای کسب اطلاع بیشتر، آدرس کانال خود را برای کارشناسان ما تیکت کرده تا با شما تماس بگیرند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله بعد از پیدا کردن علت اخطار، برای رفع آن اقدام کنید. در صورتی که برطرف نشد با کارشناسان یوتیوب ارتباط بگیرید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  68. چند دیقه از یک ویدیو دیگه رو تو ویدیومون داشته باشیم اخطار نمی گیریم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      سعی کنید از تصاویر آماده استفاده نکنید و تصاویر رو خودتان آماده کنید و یا از تصاویر و عکس هایی استفاده کنید که کپی رایت ندارن
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانالتون رو تیکت بزنید، تا کارشناسان افراک با شما تماس بگیرند.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
        • سلام من میخوام کانال معرفی فیلم ایجاد کنم یعنی میخوام خلاصه فیلم رو بذارم و با صدای خودم داستان رو شرح بدم باید چیکار کنم کپی نخوره میخوام قسمت هایی از فیلم و سریال رو هم بذارم ممنون میشم جواب بدین

          آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز
            ریسک اخطار کپی رایت برای کانال هایی که قسمتی از فیلم یا سریال منتشر می‌کنند، بسیار بالاست.

            موفق و پیروز باشید.

            آیا مفید بود؟
  69. سلام . من ویس روان شناس ها رو به ویدیو تبدیل میکنم و میزارم تو یوتیوب. موردی دارن؟
    البته ویس هایی که میزارم مواردی هستند که رایگان اند و خود اون روانشناس رایگان تو کانال شخصی خودش قرار داده .
    ممنون میشم بگید

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      حتی اگر از محتوای رایگان استفاده کنید بازهم امکان دریافت اخطار و استرایک وجود دارد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  70. ببخشید وقتی سه بار کپی رایت بگیریم کانالمون پاک میشه؟ چجوری میشه یه آهنگ رو بدون کپی رایت تبدیل کرد یعنی از اول تا آخرش باشه ولی کپی رایت نخوره در حالی که وقت های معمولی میخوره

    آیا مفید بود؟
    • بله کانال شما با سه استرایک ساسبند می شود. شما می تواندی از اهنگ های Audio Library استفاده کنید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  71. من اگه استریم کنم و اهنگ روش بزارم یعنی بازی کنم و روش یه اهنگ مختصر بزارم کپی رایت میخوره یا نه؟

    آیا مفید بود؟
    • با سلام
      اگه اهنگ موردنظر جز آهنگ های youtube audio library باشه خیر.
      در غیر این صورت بله شامل قانون کپی رایت می شود.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  72. اگر مثلآ من لباس بتمن رو‌بپوشم یا مثلاً ادای کارکترهای معروفو در بیارم و فیلم بگیرم چون کارکتر هارو من خلق نکردم کپی رایت میخوره؟
    یا فقط خود فیلم اصلی کپی رایت داره

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی ایجاد نمی کند، فقط فیلم اصلی یا ویدیو یک کانال دیگر و اهنگ شامل قانون کپی رایت می شود.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
      • سلام وقت بخیر .اگه از متن کتاب استفاده کنیم تو حرفامون کپی رایت میشه؟؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          خیر – با مطالعه یک کتاب کپی رایت دریافت نخواهید کرد.
          با آرزوی سربلندی برای شما

          آیا مفید بود؟
      • سلام وقت شما بخیر
        من تو کانال یوتیوبم میخوام فیلم های کوتاه اکشن و مبارزه ای بذارم از کدوم سایت فیلم و محتوا بگیرم که کپی رایت نداشته باشه ، چون چندتا فیلم کوتاه گذاشتم کپی رایت و کپی استرایک گرفت میشه راهنمایی کنید که چه کار کنم؟ ممنون

        آیا مفید بود؟