کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

تبلیغات متنی گسترده (ETA) گوگل در آینده حذف خواهند شد!

تبلیغات متنی گسترده (ETA) گوگل در آینده حذف خواهند شد!

نحوه‌ی جستجو در موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است؛ به همین علت گوگل اعلام کرده است که اجازه نمی دهد تبلیغات متنی گسترده (Expanded Text Ads) از ۳۰ ژوئن۲۰۲۲ ساخته شود. این اطلاعیه پس از انتقال پیش فرض ساخت تبلیغ از ETA به تبلیغات جستجوی پاسخگو (Responsive Search Ads) در ماه فوریه ارائه می شود. تبلیغات جستجوی پاسخگو و تبلیغات ریسپانسیو دو نوع از کمپین های اصلی تبلیغ در گوگل هستند. تبلیغ کنندگان بر این باورند که این کار ممکن است پایان تبلیغات متنی گسترده باشد. حال علت حدف تبلیغات متنی گسترده چیست؟

حذف تبلیغات متنی گسترده

چرا گوگل تبلیغات متنی گسترده را حذف خواهد کرد؟

گوگل خاطر نشان کرد که هدف از تغییرات پیش رو این است که مطمئن شود “پیام مناسب” همیشه با ایجاد تبلیغات پویا برای پاسخ به درخواست های جستجوی خاص نشان داده می شود. تبلیغات متنی موجود را می توان متوقف، فعال و حذف کرد. توجه داشته باشید که ویرایش تبلیغات به عنوان حذف و جایگزینی با تبلیغات جدید در نظر گرفته می شوند، بنابراین احتمالاً امکان ویرایش وجود نخواهد داشت. با جایگزینی تبلیغات متنی گسترده با تبلیغات ریسپانسیو (RSA)، تبلیغ کنندگان تا حدودی کنترل خود را از دست خواهند داد. اغلب تبلیغ کنندگان از ETA ها برای آزمایش پیام ها استفاده می کنند ، سپس از آنها برای اطلاع رسانی RSA ها استفاده می کنند. بهترین توصیه های عملی قبلاً شامل حداقل ۲ ETA و ۱ RSA در هر گروه تبلیغاتی بود. اکنون گوگل به تبلیغ کنندگان توصیه می کند؛ در هر گروه تبلیغاتی RSA ۱ داشته باشند.

شارژ حساب گوگل ادز

شروع کنید

بعد از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ ، دیگر نمی توانید تبلیغات متنی گسترده ایجاد یا ویرایش کنید. با این حال، تبلیغات متنی گسترده (ETA) موجود شما در کنار تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) به نمایش خود ادامه می دهد و همچنان گزارش عملکرد آن ها را در آینده مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این ، می توانید تبلیغات متنی گسترده خود را متوقف کرده و از سر بگیرید یا در صورت نیاز آنها را حذف کنید. همچنین می توانید تبلیغات تماس و تبلیغات جستجوی پویا را ایجاد و ویرایش کنید.

مطالب بیشتر: برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات در یوتیوب و تبلیغات بنری در گوگل پیشنهاد می‌شود؛ از کارشناسان افراک راهنمایی بگیرید.

حذف تبلیغات متنی گسترده

مزایای تبلیغات ریسپانسیو

  • افزایش قدرت تبلیغات، ۹ درصد کلیک و تبدیل بیشتر
  • پیشنهادات سازنده و بهبود سرعت تبلیغات
  • امکان پین کردن نکات و پیام های مهم
  • تنوع در تبلیغات
  • واجد مزایده های بیشتر با تبلیغات ریسپانسیو
  • کلمات کلیدی مناسب
  • جذب مشتریان بالقوه

کلام آخر – حذف تبلیغات متنی گسترده

با توجه به اطلاعیه جدید گوگل از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ دیگر نمیتوانید تبلیغات متنی گسترده را بسارید یا ویرایش کنید؛ علت این کار، بهتر بودن تبلیغات ریسپانسیو است. با توجه به مزایای تبلیغات ریسپانسیو، شما می توانید تبلیغات ریسپانسیو را جایگزین تبلیغات متنی گسترده کنید و کلیک و نرخ تبدیل تبلیغاتتان را افزایش دهید. کارشناسان افراک به صورت رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه تبلیغات هستند. تجربه شما از استفاده از تبلیغات متنی گستنرده و ریسپانسیو به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

تبلیغات متنی گسترده (ETA) گوگل در آینده حذف خواهند شد!
نحوه‌ی جستجو در موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است؛ به همین علت گوگل اعلام کرده است که...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید