کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تبلیغات متنی گوگل چیست ؟

تبلیغات متنی گوگل چیست ؟

تبلیغات متنی یا text ads یکی از مهم ترین نوع تبلیغات در پلتفرم گوگل هستند. در اصل بیشتر افراد تبلیغات گوگل را به آن می شناسند. در مقاله ی انواع تبلیغات گوگل می توانید  با تمامی مدل های تبلیغاتی گوگل آشنا شوید و آن مدلی که مناسب کسب و کار شماست را انتخاب کنید. نوشتن تبلیغات گوگل و تهیه و تنظیم آن به خوبی باعث می شود که خواننده به آن تبلیغ جذب شود و بر روی آن کلیک کند. بنابراین لازم دانستیم که در این مقاله به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم که تبلیغات متنی گوگل چیست و چه عواملی در موفقیت این نوع تبلیغات نقش دارد. برای شارژ اکانت گوگل ادز می توانید از خدمات افراک بهره من

تبلیغات متنی گوگل چیست ؟

تبلیغات متنی همان تبلیغاتی است که با تنظیم آن گوگل صفحه ای که شما تعریف کرده اید را در لینک های اول نتایج جست و جو نشان می دهد. تبلیغات متنی جذاب و هدفمند برای یک کمپین PPC با عملکرد بالا ضروری است ، زیرا آنها اغلب اولین نقطه تماس یک مشتری با نام تجاری شما هستند. افراد کلید واژه ای را جستجو می کنند و تبلیغ متنی شما در نتایج نشان داده می شود، پس از این فرصت باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

شارژ گوگل ادز

شروع کنید

مروری بر تبلیغات متنی گوگل

حال که دانستید اصطلاح تبلیغات متنی چیست بهتر است که مروری کلی بر روی این نوع تبلیغ داشته باشیم. به صورت کلی این نوع تبلیغ به سه بخش اصلی تقسیم می شود:

عنوان| Headline

برای نوشتن و آماده سازی تبلیغ خود باید دو عنوان وارد کنید یکی از آن ها اجباری است و دیگری اختیاری ، هر کدام از آن ها تا 30 کارکتر محدودیت نوشتاری دارند. این دو عنوان در کنار یکدیگر ظاهر می شوند و توسط یک جدا کننده (“|”) از هم جدا می شوند. بسته به اندازه صفحه نمایش کاربر عنوان ممکن است دو خطی هم نمایش داده شود.

توضیحات| description

گوگل در دو قسمت 90 کاراکتری امکان اضافه کردن توضیحات را برای شما در اختیار گذاشته است. در این قسمت تبلیغ کننده می تواند به خوبی بر ذهن کاربر خود کنترل داشته باشد.

بیشتر بدانید: تبلیغ در یوتیوب

URL نمایشی | Display URL

لینک اصلی شما به عنوان Display URL تبلیغ شما نشان داده می شود. URL های نمایشی پیوند فعال نیستند، اما به کاربران جستجو ایده می دهند که پس از کلیک روی آگهی به کجا راه داده می شوند. این یکی از فاکتور هایی است که باید هنگام تبلیغ از پتانسیل های آن استفاده کنید.

چه چیزی باعث موفقیت تبلیغات متنی خواهد شد؟

فیلد هایی که در بالا نام بردیم را با دقت پر کنید و سعی کنید به جذاب ترین شکل ممکن آن ها را تدوین کنید. همچنین مواردی که در ادامه گفته می شود توجه کنید:

نحوه نوشتن تبلیغ ها

  •  نوید دادن (Promise): یک نوید و امیدی به بینندگان بدهید که محصول شما چه مزیتی برای آنها دارد.
  • ارزش (value): بدون استفاده از زبانی تهاجمی و کلیشه ای، آنچه شما را منحصر به فرد می کند برجسته کنید: حمل رایگان؟ بردن جایزه؟ سفارشی سازی؟ تبلیغات ویژه و انحصاری.
  • فراخوان اقدام (CTA) : به طور مستقیم به بینندگان بگویید کار خاصی انجام دهند ، مانند خرید ، سفارش ، مرور ، بارگیری ، تماس ، ثبت نام ، دریافت پیشنهاد و غیره.. استفاده از call to action روشی بسیار موثر برای گرفتن بازخود از مشتری معرفی شده است.
  • کلمه کلیدی (keyword) : برای نشان دادن ارتباط آگهی شما با درخواست جستجو ، لیستی از کلید واژه های مرتبط به آگهی خود را اضافه کنید.
  • برند (brand) : نام تجاری خود را برای افزایش  CTR وارد کنید. همچنین اینکار برای افزایش آگاهی از برند نیز مناسب است.

استفاده از Ad Extension

آیا پر کردن فیلد های Ad Extension درست است یا کار اشتباهیست؟ این شاید سوال خیلی از متخصصین گوگل ادز باشد اما طبق تجریه افزودن پسوند به آگهی متنی ، امتیاز کیفیی تبلیغ دهنده یا quality score را بهبود می بخشد.

  • لینک سایت و لینک سایت پویا (Sitelink and dynamic sitelink)
  • مکان و مکان خودکار(Location and automated location)
  • تماس و تماس خودکار(Call and automated call)
  • پیام و پیام خودکار (Message and automated message)
  • برنامه    (App)
  • قیمت (Price)
  • تخفیف ها و پیشنهاد ها (Promotion)
  • رتبه بندی فروشنده (Seller ratings)

در نهایت شما تمامی فیلد های مخصوص به Ad extension ها را وارد می کنید و گوگل به انتخاب خود آن ها را نمایش می دهد. به صورت کلی پر کردن این فیلد ها برای شما ضرری نخواهد داشت چراکه گوگل برای نمایش آن ها از شما هزینه ای نمی گیرد.

کلام آخر

کار کردن با پلتفرم گوگل ادز بسیار آسان است و هر کسی با هر سطح از دانش می تواند آموزشهای گوگل ادز با این پلتفرم کار کند. اما برخی از جزئیاتی که ما در سلسه مقالات افراک به آنها اشاره می کنیم در اصل ما را در بهینه کردن هزینه ی تبلیغات کلیکی راهنمایی خواهد کرد. در این مقاله دانستید که تبلیغات متنی گوگل چیست و با ریزه کاری های بهینه سازی این نوع تبلیغات آشنا شدید. در نظر داشته باشید که در هر مرحله از تبلیغات گوگل مانند شارژ اکانت، ساخت کمپین ها، بهبود امتیاز کیفی از خدمات افراک استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید