کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تعریف نیچ مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش

تعریف نیچ مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش

بسیاری از کسب و کار های کوچک و بزرگ در حال حاضر می دانند که برای فروش بیشتر باید وارد فضای اینترنت شوند. طراحی سایت جدید و صفحه ی اینستاگرامی به بسیاری از این کسب و کار ها کم فراوان کرده است در کنار آن شیوه های مختلف تبلیغات مانند تبلیغ در گوگل و تبلیغ در اینستاگرام نیز بسیار تاثیر گذار است. اما در این مقاله می خواهیم در مورد چیزی صحبت کنیم که قبل از راه اندازی کسب و کار باید به آن توجه داشت. نیچ مارکتینگ چیست ؟ در ادامه تعریفی از نیچ مارکتینگ و تاثیر آن به روند افزایش فروش صحبت می کنیم.

نیچ مارکتینگ چیست ؟

برای نیچ ماکتینگ در فارسی تعاریفی مانند بازاریابی گوشه ای آورنده اند که البته هر کدام از این کلمات ابهام دارند برای اینکه تعریف نیچ مارکتینگ را بدانید باید ابتدا درک عمیقی از این موضوع داشته باشید. قطعا فروشگاه های آنلاین دوربین را دیده اید. این فروشگاه ها همه چیز دارند به جز دوربین. یعنی چه؟ یعنی اینکه معمولا تعداد دوربین هایی که ارائه می دهند کم هستند، قیمت ها با بازار یکسان نیست و مشکلاتی از این قبیل. حال فکر کنید بجای این همه لوازم جانبی زیر و درشت یک فروشگاه تنها دوربین های برند نیکون را داشته باشد. اما دقت کنید همه ی دوربین های برند نیکون. آیا این فروشگاه برای اکثر طرفداران دوربین نیکون کاربردی نیست؟

بهترین افزونه وردپرس در ۲۰۲۲

بیایید مثالی دیگر بزنیم، اپلیکیشن هایی هستند که از آن ها می توان مایحتاج روزانه را تهیه کرد مانند اسنپ فود. اما آیا در این اپلیکیشن می توان انواع گوشت تازه  به قیمت روز تهیه کرد؟  خیر اگر هم باشد گوشت هایی است که در سوپر مارکت ها وجود دارند. در کنار آن سایت گوشتالو وجود دارد که به صورت تخصصی تمامی گوشت ها را با قیمت های پایین تر از بازار به فروش می رساند. این یعنی هدف گرفتن بخش کوچکی از بازار ولی یک کاربری تخصصی و منحصر به فرد. تعریف نیچ مارکتینگ به همین سادگی است.

نیچ مارکتینگ چیست

چرا باید از نیچ مارکتینگ استفاده کنیم؟

شما به این نتیجه رسیدید که یک بازار هدفی دارید که مخاطبان خاص تری نسبت به دیگر برند ها دارد. این استراتژی کمی روند بازاریابی شما را تغییر خواهد دارد. اینکار به شما در موارد زیر بسیار کمک خواهد کرد.

آگاهی از برند ساده تر

شما به آسانی می توانید پیام خود را به مخاطب برسانید. زیرا مخاطب قرار نیست با حجم زیادی از خدمات رو به رو شود و همه چیز را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کند. معمولا این نوع سایت ها در تبلیغات خود نیز موفق هستند زیرا برای مردم خیلی جالب است که یه صفحه ی اختصاصی در یک حوزه را دنبال کنند.

رقابت کمتر در میان اعضا

یکی از مزایای نیچ مارکتینگ داشتن رقابت کم یا عدم رقابت است. وقتی محصول یا خدمات کاملاً مشخصی داشته باشید ، شرکت های کمتری با همان پیشنهاد ارائه می شوند.

هرچه محصول یا خدمات شما خاص تر باشد ، شرکت های کمتری برای رقابت در برابر مشتری وجود خواهند داشت ، با این وجود مشتری کمتری نیز به دنبال محصول یا خدمات شما خواهد بود.

هنگامی که مخاطبان قابل توجهی برای رقابت وجود داشته باشد ، کاهش رقابت تنها یک مزیت از بازاریابی تخصصی است.

نیچ مارکتینگ چیست

شما متخصص هستید

وقتی کسب و کار شما بازار خاصی دارد ، شما به عنوان یک متخصص در زمینه فعالیت خود شناخته می شوید ، “برای رفتن” برای پاسخ های صحیح. متخصص بودن در همه کارها دشوار است ، اما وقتی در یک بازار تخصصی تخصص دارید ، می توانید مهارت و تخصص خود را در یک زمینه تعریف کنید و کسانی را که به خدمات خاص شما نیاز دارند جذب کنید.

هزینه کمتری برای بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی برای مخاطبان خاص ، پس انداز هزینه برای بازاریابی را آسان می کند.

به جای استفاده از رویکرد همه گیر شدن برنامه یا سایت ، یعنی اینکه فلسفه  جلب توجه تبلیغ برای بیشترین جمعیت ممکن باشد و همه ی افراد را به این امید که خرید می کنند ،ترغیب کند ، بازاریابی برای مخاطبان خاص می تواند بسیار هدفمند باشد و از این رو مقرون به صرفه تر است.

کلام آخر

حال که می دانید نیچ مارکتینگ چیست قطعا اگر قبل از شروع کسب و کار خود این قناله را بخوانید قطعا یک تجدید نظری در مورد روند بازاریابی خود خواهید کرد. بیشتر افراد ترجیح می دهند راهی که بقیه رفته اند و نتیجه گرفته اند را تقلید کنند اما همیشه خلاقیت روند بهتری از تقلید خواهد داشت. در روند بازاریابی ، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در لینکدین و دیگر موارد اگر سوالی داشتید می توانید از مشاوران تیم افراک کمک بگیرید.

تعریف نیچ مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش
بسیاری از کسب و کار های کوچک و بزرگ در حال حاضر می دانند که برای فروش بیشتر...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید