کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

گوگل ادسنس چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟

گوگل ادسنس چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟

در ایران زمانی که فردی می پرسد: ” چگونه درآمد دلاری داشته باشم؟ “ راه های متعددی به ذهنمان می رسد. بد نیست برای کسب درآمد آنلاین راه های جدیدی را امتحان کنیم و انواع روش ها را بشناسیم. گوگل سرویس های مختلفی برای درآمد زایی به ما ارائه می کند یکی از روش های آن گوگل ادسنس است. سال هاست که افراد از گوگل ادسنس درآمد کسب می کنند و این روش به عنوان یکی از روش های اثبات شده برای درآمدزایی است. گوگل ادسنس (google adsense) چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟ در ادامه آژانس تبلیغات آنلاین افراک شما را با گوگل ادسنس و نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران آشنا خواهد کرد.

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟

گوگل ادسنس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که گوگل ادسنس یکی از پلتفرم های تبلیغات آنلاین گوگل است. با استفاده از این پلتفرم شما می توانید تبلیغات بنری مختلفی را در سایت خود نمایش دهید و کسب درآمد کنید. به نوعی استفاده از این سرویس گوگل را می توان مشابه یا همان تبلیغات کلیکی دانست چرا که به ازای هر کلیک شما هزینه ای دریافت می کنید با این تفاوت که دیگر خودتان هزینه به ازای هر کلیک را تعیین می کنید. بر اساس تعریفی که ویکی پدیا از گوگل ادسنس دارد، شما می توانید با استفاده از این ابزار که توسط گوگل کنترل می شود، تبلیغاتی به صورت متنی، تصویری، ویدئویی در سایت هایی که فضایی برای تبلیغ دارند، قرار دهید.
گوگل ادسنس (Google AdSense) راهی ساده برای کسب درآمد از وب سایت شما را فراهم می کند. با اتصال ادسنس به کانال یوتیوب و یا سایت، درآمد حاصل از نمایش تبلیغات را دریافت کنید.

هنگامی که شما به وب سایت های مختلف مراجعه می کنید، تبلیغات متنوعی را مشاهده می کنید که بیشتر آنها توسط Google AdSense در سایت قرار داده شده اند. با استفاده از این ابزار دیگر نیازی نیست که به صورت مستقیم با افرادی که می خواهند برند یا محصولات خود را معرفی کنند، در ارتباط باشید چرا که گوگل ادسنس این کار را برای شما انجام می دهد.

همچنین می توانید فضایی را برای فروش تبلیغات در وب سایت خود تنظیم کنید و گوگل شما را به صورت مستقیم به تبلیغ کننده متصل می کند. شما به ازای هر کلیک کاربر بر روی تبلیغات نمایش داده شده در سایتتان مقداری پول از گوگل دریافت می کنید.

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟

چرا باید از Google Adsense استفاده کرد؟

جایگزین های بسیاری برای گوگل ادسنس وجود دارد مانند BuySellAds و Blogads. اما چیزی که این سایت را از رقبایش متمایز ساخته است، سطح خدمات و کیفیت تبلیغاتی است که در سایت های مختلف قرار می دهد. اما شاید ساده ترین جواب این باشد که گوگل در میان موتورهای جستجویی که وجود دارند، نسبت به همه برتر بوده و همین مسئله باعث جلب اعتماد بسیاری از کاربران به خدماتی باشد که از سوی این کمپانی ارائه می شود. علاوه بر این کاربری این ابزار گوگل بسیار ساده است به گونه ای که برای تمامی کاربران قابل استفاده است.

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز

تفاوت گوگل ادسنس و گوگل ادز در چیست؟ گوگل ادز و گوگل ادسنس دو سرویس متفاوت گوگل هستند. اکثر افراد وقتی اسم تبلیغات در گوگل یا ادوردز را می شنوند فقط تبلیغات متنی بالای صفحه ی نتیجه ی جست و جوی گوگل را تصور می کنند. اما گوگل یک برنامه ی تبلیغاتی دیگری دارد که سه سال بعد از گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) آن را معرفی کرده است. نام این سرویس گوگل ادسنس است.

تفاوت این دو سرویس در چیست؟ گوگل ادز پلتفرمی است که به بازاریابان اجازه می دهد سایت خود را به صورت تبلیغات کلیکی در نتایج گوگل نمایش دهد. اما گوگل ادسنس به مدیران سایت های اینترنتی این امکان را می دهد تا فضای کوچکی از وبسایت خود را به بازاریابان اختصاص بدهند تا بتوانند تبلیغات خود را در آن فضا نمایش دهند، برنامه گوگل ادسنس برای جذب مدیران وبسایت ها برنامه ریزی شده است.

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟

نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس (Google Adsense)

چگونه از ادسنس درآمدزایی کنیم؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید که چگونه از تبلیغات کسب درآمد کنیم؟ راه های زیادی برای کسب درآمد از تبلیغات وجود دارد. اگر می خواهید با گوگل درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم AdSense را برای سایت خود امتحان کنید. در ادامه نحوه کسب درآمد از تبلیغات را آموزش می دهیم.

کسب درآمد از گوگل ادسنس ساده است. فقط کافیست افراد روی تبلیغ نمایش داده شده در سایت شما کلیک کنند، در این صورت به راحتی می توانید از تبلیغات خود درآمد کسب کنید. (مردم مجبور نیستند وارد آن سایت شوند و چیزی بخرند، شما در قبال این مساله وظیفه ای نخواهید داشت فقط با کلیک گرفتن تلبیغ شما به درآمد خود خواهید رسید ) برای سفارش کلیک گوگل به سایت افراک مراجعه کنید.

ایجاد یک وب سایت مناسب گوگل ادسنس

برای اینکه بازاریابان در سایت شما تبلیغات انجام دهند، بهتر است یک وب سایت با محتوای عالی و ترافیک بالا ایجاد کنید. محتوایی تولید کنید که بازدیدکنندگان شمارا به کاربران ثابت و وفادار تبدیل کند و هرروز ترافیک بگیرید برای مثال سایت های وبلاگ و خبری، سایت های مناسب درآمد از گوگل ادسنس هستند.

استفاده از مدل های مختلف تبلیغات

نسب به نیاز مخاطب و آنالیز مخاطب از طریق گوگل آنالیتیکس، از مدل های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید. از انواع تبلیغات گوگل ادسنس، می توان به تبلیغات متنی، نمایشی و تصاویر محرک اشاره کرد که در ادامه به طور مفصل مدل های مختلف تبلیغات گوگل ادسنس را شرح خواهیم داد.

فعال سازی تبلیغات جستجوی سفارشی گوگل ادسنس

از طریق سایت خود، تبلیغات سفارشی را فعال کنید. اگر سایتی با محتوای زیاد مانند سایت خبری و یا وبلاگی دارید، می توانید جستجوی سفارشی adsense را فعال کنید تا کاربران محتوای مورد نظرشان را به راحتی پیدا کنند و تبلیغات شما در کنار نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود.

کسب درآمد از گوگل ادسنس با ساخت کانال یوتیوب

با ساخت کانال یوتیوب و انتشار محتوای خاص و جذاب در یوتیوب، درآمدزایی را شروع کنید. پس از مانیتایز شدن، گوگل ادسنس خود را به کانال یوتیوب متصل کنید و در قسمت ویژگی های کانال یوتیوب، درآمد زایی از یوتیوب را فعال کنید.

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟

نکات کسب درآمد دلاری

  • تبلیغات را در جای مناسبی قرار دهید: تبلیغات را در محلی قرار دهید که بازدیدکنندگان به محض ورود به صفحه، آن را ببینند.
  • به دنبال کلمات کلیدی پربازده باشید: کلمات کلیدی پربازده و محبوب، محتوای شما را جذاب کرده و بازدهی تبلیغاتی که در صفحات وب‌سایت‌تان قرار می‌دهید، افزایش یافته و پول بیشتری از آنها به دست می‌آورید.
  • طراحی تبلیغات‌تان را ویرایش (شخصی‌سازی) کنید: همیشه بهتر است پیش‌نمایشی از نحوه نمایش تبلیغات در صفحات وب‌سایتتان را مورد بازبینی قرار دهید، پیش از آن که صفحات را منتشر کنید برای مثال از همان رنگ‌ها و کادرهایی در تبلیغات استفاده کنید که در صفحه وب‌سایتتان استفاده کرده‌اید.
  • نتایج را رصد کنید: امکان ندارد بتوانید درآمد قابل توجهی از گوگل ادسنس کسب کنید، اگر زحمت رصد و تحلیل نتایج نمایش تبلیغات در وب‌سایتتان را به خود ندهید! شما باید به صورت منظم این نتایج را تحلیل کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی در این زمینه حرکت می‌کنید و این مسیر را بهبود دهید.
  • بهترین روش را برای نقد کردن درآمد دلاری خود انتخاب کنید: چون فعالیت در ادسنس از جای جای دنیا صورت می‌گیرد، گوگل روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه در نظر گرفته است. وسترن یونیون، یکی از همین روش‌ها است.

پیشنهاد افراک

پس از آشنایی با نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس می توانید ازخدمات افراک برای ایجاد حساب و کسب درآمد بهره مند شوید.

نقد کردن درآمد گوگل ادسنس

انواع مختلف تبلیغات در گوگل ادسنس

همانطور که گفتیم، بهتر است برای کسب درآمد از گوگل ادسنس، از مدل های مختلف تبلیغات در گوگل ادسنس استفاده کنید. شما می توانید هر کدام از موارد زیر را به عنوان تبلیغ در سایت خود بپذیرید:

  • متن(Text) : این نوع تبلیغات به عنوان ” sponsored links ” شناخته می شود، در این روش تبلیغ به عنوان یک یا دو خط با فرمت متنی ظاهر می شوند که ممکن است شامل عنوان تبلیغ و آدرس فیزیکی و یا هرچه تبلیغ کننده مد نظر دارد، باشد.
  • تبلیغات نمایشی (Display ads): تبلیغات در قالب گرافیکی ظاهر می شوند. شما می توانید برای تبلیغات خود اندازه های مختلفی انتخاب کنید، البته این مساله به جایگاهی که برای تبلیغات سایت تعیین کرده اید بستگی دارد.
  • چند رسانه ای (Rich media): تبلیغات در قالب HTML ، Flash و فیلم ظاهر می شوند.
  • تصاویر متحرک (Animated image): تبلیغات به صورت تصاویر متحرک ظاهر می شوند. برای نمایش این موضوع در سایت خود، باید تبلیغات تصویر را فعال کنید.
  • مجموعه لینک (Link units): لیستی از موضوعات مرتبط با محتوای شما را نشان می دهند. هنگامی که بازدید کنندگان شما روی آنها کلیک کنند، به صفحه اصلی تبلیغ هدایت می شوند. در نظر داشته باشید فقط درصورتی که بازدید کنندگان بعد از کلیک روی لیست موضوعات، روی این تبلیغات کلیک کنند، می توانید از این نوع تبلیغات درآمد کسب کنید.

در میان گزینه های مختلفی که در انتخاب خود دارید، گوگل تأیید کرد که بهترین فرمت نمایش به موارد زیر هستند:

  • مستطیل بزرگ 280 × 336
  • مستطیل متوسط 300 × 250
  • تابلوی 90 × 728
  •  نیم صفحه 300 × 600
  •  بنر بزرگ تلفن همراه (بر روی تلفن همراه) 320 × 100
انواع مختلف تبلیغات در گوگل ادسنس

چگونه از سایت درآمد داشته باشیم؟

یکی از اولین اقداماتی که برای حضور در فضای مجازی باید انجام دهید، داشتن یک سایت است. طراحی سایت کار چندان پیچیده ای نیست. اما مسئله که اهمیت دارد این است که چه محتوایی در آن قرار می دهید.

روش های کسب درآمد از سایت

  • فروش کالا در سایت

همان طور که حتما می دانید، شما می توانید با فروش کالا در اینرنت از طریق سایت، کسب درآمد داشته باشید. اما این مبتدی ترین روشی است که شما می توانید با استفاده از آن افزایش درآمد اینترنتی داشته باشید.

از طرف دیگر این روش به این معنا است که اگر شما چیزی برای فروش ندارید، پس نمی توانید درآمدی داشته باشید. خوشبختانه می توان با قطعیت این طرز فکر را رد کرد چرا که شما با یک بلاگ ساده هم می توانید کسب درآمد از سایت داشته باشید.

  • تبلیغات در سایت

بالا بودن آمار بازدید سایت شما به این معنا است که روزانه افراد زیادی از طریق روش های مختلف وارد سایت شما می شوند. پس چرا از این فرصت برای کسب درآمد از سایت استفاده نکنید؟ ممکن است که شما چیزی را به این کاربر نفروشید و یا در بدترین حالت از خدمات شما استفاده نکند، اما همچنان هم این احتمال وجود دارد که روی تبلیغاتی که شما در سایت قرار داده اید، کلیک کند.

پس شما از رتبه و البته بازدید بالای سایت خود می توانید برای قرار دادن تبلیغات دیگر سایت ها در سایت خود استفاده کنید.

کلام آخر

حال که متوجه شدین گوگل ادسنس چیست و با نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس آشنا شدید می توانید به کسب درآمد دلاری بپردازید. در صورتیکه سوالی درباره نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس می توانید از مشاوره رایگان افراک بهره مند شوید. سرویس ادسنس بسیار قدرتمند است زیرا گوگل از سابقه جستجوی افراد برای ارائه تبلیغاتی استفاده می کند و تبلیغاتی که بینندگان شما مایل به دیدن آن هستند را به آن‌ها نشان می‌دهد بنابراین بازدهی این تبلیغات بسیار بالا خواهد بود. این روش تعداد بازدید کننده‌هایی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند را افزایش می‌دهد و به طبع درآمد شما افزایش خواهد یافت.

سوالات متداول

۱. مکان نمایش تبلیغات در وب‌سایت خود را مشخص کنید. ۲. تبلیغاتی که بیشترین هزینه برای آنها پرداخت می‌شود، به نمایش درمی‌آیند. ۳. هزینه نمایش تبلیغات را دریافت می‌کنید.
به طور کلی 68 درصد از مبلغ کل برای ناشران و 32 درصد برای گوگل است.
در صورتی که اکانت گوگل دارید طبق نقشه‌ی راه زیر حساب ادسنستان را افتتاح کنید: ۱. وارد سایت Google Adsense شوید. ۲. بر روی شروع کلیک کنید. ۳. وارد حساب Google خود شوید. ۴. نشانی وب سایتی را که می خواهید تبلیغات در آن نشان داده شود وارد کنید.
گوگل ادسنس چیست و چطور می توان از آن کسب درآمد کرد؟
در ایران زمانی که فردی می پرسد: ” چگونه درآمد دلاری داشته باشم؟ “ راه های متعددی به...
4.2 از 5 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام
    برای برنامه های اندرویدی که با زبان جاوا نوشته شده کاربرد داره ؟؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      گوگل ادسنس فقط برای نقدکردن درآمد یوتیوب و سایت کاربرد دارد. گوگل ادموب برای نقد کردن درآمد از اپلیکیشن است. امیدوارم به جواب سوالتان رسیده باشید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  2. چرا درامد سایت اینگلیسی رو نقد نمیکنین؟؟ ولی یوتوب رو.نقد میکنین!! مگه فرقی دارن.هردوتاش اکانت گوگل ادسنس هستند دیگه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، متاسفانه وبسایت ها به دلیل کلیک های فیک امکان ساسپند شدن ادسنس را در بر دارد.
      به همین خاطر امکان پذیرفتن ریسک ادسنس برای وبسایت درحال حاضر وجود ندارد.
      در صورتی که شخصی را خارج از کشور داشته باشید می توانید با ارتباط گیری با کارشناسان افراک نسبت به ساخت ادسنس اختصاصی اقدام فرمایید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  3. سلام وقت بخیر،
    من یک سوال داشتم، اگر زبان سایت ما کلا انگلیسی باشه، اما بیشتر بازدید کننده ها ایرانی باشن و ای پی ایران، همچنان میتونیم از ادسنس کسب درآمد کنیم، برای یوزر های ip ایران حساسیت خاصی قائل نیست ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام میلاد عزیز، متاسفانه به دلیل اینکه ایران تحریم است، امکان کسب درآمد با ip ایران وجود ندارد. ورودی هایتان باید از کشورهای غیر تحریمی باشد. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  4. سلام
    ببخشید شما خدمات اتصال ادسنس به سایت هم انجام میدین؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس سایت خود را از طریق تیکت برای ما ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  5. من یک جیمیل دارم که با شماره موبایل ایران ساخته شده. چندین ساله از IP ایران باهاش کار میکنم. سایتم توی گوگل کنسول و گوگل تگمنیجر و … با همین اکانت ایرانی وصل هست. اگر اکانت ادسنس بخوام بسازم یا شرکت واسط برام بسازه؛ گوگل نمی فهمه من ایرانی ام؟ هاست هم فرانسه هست.

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که شرکت های واسط برای شما اکانت ادسنس بسازند، خیر مشخص نمی شود که شما از ایران هستید.

      آیا مفید بود؟
  6. سلام خسته نباشید.
    اگر سایتمون هم زبان فارسی رو پشتیبانی کنه هم انگلیسی میشه تبلیغات گوگل ادز رو فعال کرد ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله – شما می‌توانید آدرس سایت خودتان را از طریق تیکت برای کارشناسان گوگل ادز مجموعه ارسال کنید تا با شما تماس بگیرند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام خسته نباشید .چقدر زمان میبره روش پرداخت تایید بشه ؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام و عرض ادب
        تایید یوتیوب معمولا بین چند روز کاری تا ۱ هفته در بعضی از مواقع زمانبر خواهد بود. موفق باشید

        آیا مفید بود؟
  7. سایت باید حتما به زبان انگلیسی باشه تا بشه کسب درامد داشت از ادسنس درسته؟

    آیا مفید بود؟
      • با سلام و تشکر
        میخوام سایت خودم رو توسط یک شرکت ترکیه ای (کارکنانش ایرانی اند) به گوگل ادسنس وصل کنم. یعنی سایت من توی اکانت اون شرکت اضافه میشه نه اکانت من. آیا در آینده مثلا شش ماه بعد میتونم سایتم رو از حساب اونها در بیارم؟ یعنی خودم حساب بسازم؟ نکنه یوقت این دامنه من تا آخرش مجبوره تو اکانت اون شرکت باشه؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          بله هر زمان که بخواهید می‌توانید ادسنس خود را تغییر دهید.

          آیا مفید بود؟
          • سلام خسته نباشید ببخشید میگم اگه از ایران ادسنس بسازیم مشکلی هست چون دوستان نوشتن گوگل بفهمه از ایرانیم چی میشه ؟

            آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز
            کشور ایران توسط گوگل تحریم است و شما نمی توانید با اطلاعات تماس و مکانی خود در ایران، حساب گوگل ادسنس را احراز هویت کنید.

            آیا مفید بود؟