کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز- ادسنس و ادز چه فرقی با هم دارند؟

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز- ادسنس و ادز چه فرقی با هم دارند؟

اکثر افراد وقتی اسم تبلیغات در گوگل یا ادوردز را می شنوند فقط تبلیغات متنی بالای صفحه ی نتیجه ی جست و جوی گوگل را تصور می کنند. اما گوگل یک برنامه ی تبلیغاتی دیگری دارد که سه سال بعد از گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) آن را معرفی کرده است. نام این سرویس گوگل ادسنس است. در ادامه به تفاوت های بارز گوگل ادز و گوگل ادسنس می پردازیم. اینکه استفاده از این دو سرویس چه قدر برای کسب و کار شما هزینه بر است و تا چه مقدار می توانید روی کسب درآمد از آن ها حساب کنید. با مطلب ” مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز “ همراه باشید.

به کمک افراک، کمپین های گوگل ادز خود را به گونه ای بسازید که درآمد کسب و کارتان را افزایش دهد. کافی است در سایت ما درخواست مشاوره رایگان بدهید.

گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق)‌ در برابر گوگل ادسنس

گوگل ادز برنامه ای است که به بازاریابان اجازه می دهد تبلیغات کلیکی خود را در بالای صفحات نتایج جست و جوهای مرتبط گوگل یا سایت های مرتبط به آن نمایش دهند. گوگل ادسنس اما به مدیران سایت های اینترنتی این امکان را می دهد تا فضای کوچکی از وبسایت خود را به بازاریابان اختصاص بدهند تا بتوانند تبلیغات خود را در آن فضا نمایش دهند، برنامه گوگل ادسنس برای جذب مدیران وبسایت ها برنامه ریزی شده است. این موارد از تفاوت های گوگل ادسنس و گوگل ادز است.

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز

به زبان ساده تر، گوگل ادز (تبلیغات در گوگل) برنامه ای است که به کسب و کارها اجازه می دهد برای فضای تبلیغاتی در نتایج جستجوی گوگل و سایر پلتفرم های وابسته به گوگل پیشنهاد دهند. گوگل ادسنس سیستمی است که به ناشران و صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا فضای تبلیغاتی را به مشاغل بفروشند. به عبارت دیگر، برای استفاده از گوگل ادز باید هزینه پرداخت کنید، اما گوگل ادسنس می تواند برای شما درآمد کسب کند.

تفاوت گوگل ادسنس و گوگل ادز

گوگل ادز چطور کار می کند؟

با وجود ۳.۵ میلیارد کوئری روازنه در گوگل، گوگل ادز یکی از مشهورترین انواع تبلیغات آنلاین به حساب می آید. به طور طبیعی، درخواست های بسیار بالایی برای حضور در صف اول نتایج جست و جوی گوگل وجود دارد. بنابراین گوگل در مواقعی که حداقل دو وبسایت برای کلمات کلیدی مورد توجه کاربران وارد رقابت می شوند یک مزایده راه می اندازد.

بازاریابان می توانند کلمات کلیدی، متن تبلیغات و صفحات وبسایت خود را طبقه بندی کنند و آن دسته ای که می خواهند در مزایده برایش هزینه کنند را انتخاب کرده و بیشتری مقدار پیشنهادی در مزایده را ارائه دهند. در مرحله ی بعد گوگل از میان کلمات کلیدی موجود در گروه تبلیغات آن کلماتی که با عبارت های جست و جو شده توسط کاربران ارتباط بهتر و بیشتری دارند، نتخاب کرده و آنها را وارد مزایده می کنند.

مزایده ی گوگل خیلی به مزایده اشیا عتیقه شبیه نیست. در مزایده ی گوگل ادز افراد برای افزایش بهره برداری از نمایش تبلیغاتشان رقابت می کنند بنابراین لزوماً تبلیغی که بیشترین قیمت را در مزایده پرداخت می کند برنده ی بازی نیست بلکه تبلیغی که امتیاز تبلیغ بالاتری دارد پیروز میدان است.

امتیاز تبلیغ از مجموع حداکثر هزینه به ازای کلیک  maximum cost-per-click با امتیاز کیفی تبلیغ شما به دست می آید. این یعنی کسب و کارهاهای غول پیکر فقط به این خاطر که پول بیشتری برای تبلیغات در گوگل هزینه می کنند لزوماً جایگاه بهتری ندارند.

گوگل ادز میخواهد به بازاریابان انگیزه  بدهد تا بر روی بالابردن کیفیت تبلیغشان رقابت کنند و به ازای امتیاز کیفی بالاتر رتبه ی بهتری کسب کرده و به این ترتیب هزینه ی کمتری به ازای هر کلیک پرداخت کنند.

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز

گوگل ادسنس چطور کار می کند؟

مانند گوگل ادز در گوگل ادسنس هم بازاریابان برای تصاحب فضای تبلیغاتی وبسایت ها وارد رقابت با سایرین می شوند. آنها با کلمات کلیدی مشخصی رقابت می کنند و اگر محتوای وبسایت مورد نظر بیشترین همپوشانی و ارتباط را با آن کلمات کلیدی داشته باشد گوگل آن فضا را در اختیار کسی که بیشترین مبلغ را در مزایده پرداخت کرده قرار می دهد و هربار که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند درصدی از مبلغ مزایده را به صاحبان آن وبسایت ها می پردازد.

حتماً بخوانید: کدام وب‌سایت‌ها بیشترین کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس را دارند؟

ادسنس تبلیغاتی که در وبسایت ها منتشر می کند را مانند گوگل ادز بر اساس بیشترین بازده بر اساس هزینه بهینه نمی کند بنابراین مشخصاً مقدار پولی که مدیران وبسایت ها می توانند از تبلیغ روی سایت خود دربیاورند به کیفیت تبلیغ بازاریابان بستگی دارد.

آنها می توانند نوع تبلیغی که در وبسایت خودشان نمایش دارد را تنظیم کنند. مثلا می توانند مشخص کنند تبلیغات متنی، نمایشی، تصویری و یا سایر انواع تبلیغات در سایتشان نمایش داشته باشد یا نه. به علاوه می توانند شکل نمایش تبلیغات را تغییر دهند و اندازه، رنگ متن پیش زمینه، حاشیه ی تبلیغات موجود در سایتشان را بنا به خواست خود تغییر دهند. همچنین می توانند فقط سه تبلیغ متنی، سه تبلیغ لینک دار و دو باکس جست وجو در هر یک از صفحات وبسایتشان بگذارند.

چطور پرداخت های خود را در گوگل ادسنس انجام دهید

چون فعالیت در ادسنس از جای جای دنیا صورت می گیرد، گوگل روش های مختلفی برای پرداخت هزینه در نظر گرفته است. وسترن یونیون، یکی از همین روش ها است.

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس میتوانید درخواست خود را ارسال کنید و پس از ثبت نام در گوگل ادسنس بخشی از فضای وب سایت خود را در اختیار کسب و کار های دیگر قرار دهید تا کالا و خدمات خود را تبلیغ کنند. 

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز- ادسنس و ادز چه فرقی با هم دارند؟
اکثر افراد وقتی اسم تبلیغات در گوگل یا ادوردز را می شنوند فقط تبلیغات متنی بالای صفحه ی...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. با سلام و عرض ادب
    ببخشید شما افتتاح حساب گوگل ادسنس رو انجام میدین؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      خیر مجموعه افراک افتتاح حساب انجام نمی دهد، اما اکانت ادسنس برای یوتیوب و تبلیغات سایت در اختیارتان قرار می دهد. موفق باشید.

      آیا مفید بود؟