کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

گزارش سئو چیست و چگونه گزارش سئو حرفه ای بنویسیم؟

گزارش سئو چیست و چگونه گزارش سئو حرفه ای بنویسیم؟

اگر در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستید و یا به صورت پروژه ای کار سئو انجام میدهید، از مهمترین وظایف شما، نوشتن یک گزارش سئو حرفه ای است. گزارش سئو به سئوکار و یا کارفرما، میزان پیشرفت و روند کار را نشان میدهد. اگر دانش کافی برای نوشتن گزارش سئوی خوب نداشته باشید، این گزارش قابل خواندن نیست و متوجه روند پیشرفت نخواهید شد و در نهایت ممکن است پروژه سئو به مشکل بربخورد. در ادامه به شما آموزش می دهیم چگونه گزارش سئو حرفه ای بنویسید. با افراک همراه باشید.

گزارش سئو چیست؟

سئو بازاریابی دیجیتال است و برای یک سئوکار، هدف اصلی دیده شدن سایت در نتایج serp گوگل است. سئوکار میتواند تمام رفتار کاربر را زیر نظر بگیرد و نتایج فعالیت سایت را اندازه گیری کند. سئوکار برای نظم دادن به فعالیتش و مشخص کردن مسیر درست، باید گزارش سئو برای هر پروژه ای در زمان های معین تهیه کند.

در گزارش سئو، مشکلات و مواردی که مانع بهبود سئو وب سایت می شوند، شناسایی و بررسی می شوند. در این گزارش، نیز راهکارهایی برای بهبود سئو وب سایت ارائه می شود. به طور کلی، گزارش سئو برای بهبود وضعیت سئو وب سایت بسیار مفید و حیاتی است.

مطلب مرتبط: مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

گزارش سئو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

با ایجاد گزارش سئو، شما میتوانید فعالیت سئوی خود را مشاهده و استراتژی های لازم را تعیین کنید. یک گزارش سئو حرفه ای باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • شفافیت: گزارش باید به طور واضح و شفاف اطلاعات مربوط به عملکرد سئو و بهبودهای مورد نیاز را نشان دهد. از استفاده از زبان فنی و پیچیده خودداری کنید و تلاش کنید تا اطلاعات را به زبان ساده و قابل فهم برای همه ارائه دهید.
  • تحلیل و تفسیر: در نوشتن یک گزارش سئو حرفه ای، باید از معیارهای اندازه گیری قابل اعتماد و مربوط به سئو استفاده کرد و از عملکرد سایت تحلیل دقیق ارائه دهد. مانند رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، ترافیک سایت، نرخ تبدیل و سایر معیارهای کلیدی دیگر. استفاده از نمودارها، جداول و گزارش‌های تحلیلی می‌تواند بهترین روش برای نمایش این اطلاعات باشد.
  • هدف گذاری: گزارش باید استراتژی شما برای آینده ی پروژه را نشان دهد که چه بخش‌هایی از استراتژی سئو باعث بهبود عملکرد سایت شده‌اند و چه بخش‌هایی نیاز به بهبود دارند.
گزارش سئو حرفه ای

در گزارش سئو چه فاکتورهایی باید در نظر بگیریم؟

برای نوشتن گزارش سئو، باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. برخی از اصلی ترین فاکتورهایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  1. عملکرد صفحه: سرعت بارگذاری، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی کدها و سایر عوامل مرتبط با عملکرد صفحه، همگی باید مورد بررسی قرار گیرند.
  2. کلمات کلیدی: میزان استفاده از کلمات کلیدی در متن، برچسب های عنوان، برچسب های تصویر و مکان های مختلف صفحه باید بررسی شود.
  3. ساختار سایت: بررسی ساختار سایت، بهینه سازی ساختار داخلی و خارجی سایت و همچنین بهینه سازی URL ها مهم است.
  4. محتوا: محتوای صفحات باید با کلمات کلیدی صحیح، پاسخگوی نیاز کاربران باشد.
  5. لینک سازی: چک کردن لینک های خارجی و داخلی و بهینه سازی لینک های شما و لینک هایی که به شما ارجاع داده می شود.
  6. رفتار کاربران: بررسی آمار بازدید، نرخ بازگشت، نرخ تبدیل و سایر معیارهای مرتبط با رفتار کاربران بر روی سایت بسیار مهم است.
  7. رقبا: مقایسه عملکرد سئو رقبا به شما کمک میکند تا بدانید چه بخش هایی را باید بهبود بخشید.
گزارش سئو حرفه ای

ابزارهای مورد نیاز برای نوشتن گزارش سئو

گزارش سئو، یک گزارش جامع از عملکرد و بهبود وضعیت سئو یک وب سایت است. در این گزارش، معمولاً از ابزارهای آنالیز سئو برای بررسی عناصر مختلفی مانند کلمات کلیدی، سرعت بارگیری صفحه، بهینه سازی تصاویر و محتوا استفاده می شود. در ادامه چند ابزار کاربردی برای نوشتن گزارش سئو حرفه ای را شرح می دهیم:

  • گوگل سرچ کنسول

گوگل کنسول یک ابزار رایگان است برای بررسی خطاهای موجود، کلمات کلیدی و نرخ کلیک(CTR). از گوگل سرچ کنسول، میتوانید برای بهینه سازی سئو و نوشتن گزارش سئو استفاده کنید.

  • گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتکس ابزاری ایست برای جمع آوری اطلاعات مربوط به میزان ترافیک سایت، سنجش کمپین سئو و به طور کل، برای بررسی عملکرد و فعالیت سئو شما. این ابزار به شما کمک زیادی میکند برای نوشتن گزارش سئو.

  • SE ranking

سئوکاران از ابزار SE ranking برای صرفه جویی در وقت و نوشتن گزارش سئو استفاده میکنند. بااین ابزار شما میتوانید یک گزارش حرفه ای و شیک ارائه دهید.با ابزار SE ranking گزارشی از مشکلا سئو تکنیکال، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و بک لینک ها در قالب شیک ارائه دهید.همچنین شما میتوانید در این گزارش، نام شرکت، لوگو و نظرات خود را اضافه کنید.

  • Moz

دانستن اعتبار دامنه، میزان اسپم و اعتبار صفحه برای سئوکاران بسیار مهم است. ابزار محبوب moz  برای این بررسی این نیازها به کار می رود.

مطلب مرتبط: آموزش ابزار Moz

  • سمراش

ابزار سمراش یک ابزار پیشرفته برای تهیه گزارش سئو می باشد. این ابزار به شما کمک میکند تا در کیوردها و عناوین، انتخاب های بهتری داشته باشید.

  • Ahref

ابزار ahref برای بررسی بک لینک ها مورد استقبال سئوکاران قرار گرفته است. بررسی بک لینک رقبا، برای چیدن استراتژی مناسب سئو سایت شما لازم است.

خرید ابزارهای کاربردی سئو

کلیک کنید

جمع بندی

به طور خلاصه، نوشتن گزارش سئو به فعالیت سئوکاران جهت می دهد و استراتژی های لازم را بر این اساس تنظیم میکند. برای تهیه گزارش سئو، پیشنهاد میکنیم یک قالب یکسان در نظر بگیرید تا زمان کمتری از شما گرفته شود و در کمترین زمان ممکن اطلاعات را جایگزین کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید