کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در ایران و جهان

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در ایران و جهان

اگر برای آینده شغلی خودتان یا فرزندتان نگران هستید. این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. در حال حاضر حوزه‌های بسیاری هستند که موقعیت‌های شغلی متعددی دارند. اما در ۱۰ سال آینده چه شغل‌هایی جزو مشاغل پردرآمد و پرطرفدار محسوب می‌شوند؟ برای آشنایی با بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در دنیا با ما همراه باشید.

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در دنیا

مسلماً تا ۱۰ سال آینده تکنولوژی پیشرفت سریع‌تری خواهد داشت. بنابراین اکثر مشاغلی که در ۱۰ سال آینده جزو بهترین‌ها و پردرآمدترین‌ها محسوب می‌شوند، ارتباط تنگاتنگی با تکنولوژی خواهند داشت. البته با افزایش روزافزون بیماری‌های جدید ممکن است مشاغلی که در حوزه مراقبت‌های بهداشت و درمان قرار دارند، جزو پرطرفدارترین‌ها باشند.

حتی شاید مشاغل حوزه ساخت‌وساز و مدیریتی رتبه‌های برتری را بین مشاغل پرطرفدار ۱۰ سال آینده دنیا به دست بیاورند. ما با یک تحقیق و جستجوی ساده بر اساس آمارهای منتشر شده در سازمان‌های جهانی پیش‌بینی می‌کنیم که فریلنسینگ و دورکاری یکی از مشاغل پرطرفدار در سال‌های آینده باشد. بعضی از مشاغل نیز ناشناخته هستند و افراد کمی درباره آن‌ها اطلاعات دارند. فهرستی در ادامه مشاهده می‌کنید، چند تا از بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در دنیا است.

شغل‌های کمیاب و اشباع نشده در ایران و جهان

۱. نصب پنل خورشیدی

با روی آوردن اکثر کشورها به انرژی‌های پاک و جایگزین کردن آن بجای سوخت‌های فسیلی، پیش‌بینی می‌شود که مشاغل مربوط به نصب پنل‌های خورشیدی در ۱۰ سال آینده رشد چشمگیری داشته باشند. این مشاغل که در حوزه صنعت و انرژی‌های تجدید پذیر هستند، شامل نصب سیستم خورشیدی، ساخت، نصب و نگهداری سیستم‌های پنل خورشیدی و نصب پنل‌های خورشیدی می‌شود.

بهترین مشاغل در آینده

۲. ماشین لرنینگ

یکی از مشاغل نوظهور در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین است. این شغل می‌تواند برای افرادی که توسط هوش مصنوعی مدل‌های جدید خودرو را طراحی و راه‌اندازی می‌کنند، جذاب باشد. پیش‌بینی می‌شود این شغل که پیشرفت خوبی در ۱۰ سال آینده داشته باشد.

۳. تحلیلگر امنیت اطلاعات

تحلیل کردن امنیت داده‌ها و حفظ اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای گوناگون، در حال حاضر هم اهمیت زیادی دارد و این شغل در آمریکا و آسیا جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که مشاغل مربوط به داده‌های دیجیتالی و حفظ و نگهداری آن‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد. به دلیل اینکه این مشاغل هنوز اشباع نشده‌اند. قطعاً طرفداران بسیاری در ۱۰ سال آینده خواهند داشت.

معرفی ۱۳ مورد از بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری ۲۰۲۴!

۴. پرستار مراقب بهداشت در منزل

در کشورهای اروپایی و آمریکایی افراد سالخورده بسیاری زندگی می‌کنند که نیاز به مراقبت‌های بهداشتی دارند. این افراد سالخورده معمولاً کسی را برای مراقبت ندارند. به همین خاطر شغل‌هایی در زمینه مراقبت‌های پزشکی و رسیدگی به افراد بیمار و سالخورده در ۱۰ سال آینده می‌تواند موقعیت مناسبی برای اشتغال باشد.

بهترین مشاغل در آینده

۵. توسعه دهندگی وب

توسعه دهنده وب در کسب‌وکارهای آنلاین نقش بسیار مهمی دارد و پیش‌بینی می‌شود که این حوزه شغلی رشد و تقاضای بسیار خوبی در چند سال آینده داشته باشد.

۶. دیتا ساینس

شغل دیتا ساینتیست نیز یکی از شغل‌های جدیدی است که طی چند سال گذشته سروصدای زیادی ایجاد کرده است. دانشمندان داده فعالیت‌هایی در حوزه سازمان‌دهی، تجزیه داده‌ها، جمع‌آوری و تحلیل آن‌ها برای کسب‌وکارهای مختلف انجام می‌دهند. آن‌ها تصمیم‌های مهمی برای رشد و بهبود کسب‌وکارهای نوین می‌گیرند.

بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران (ارز دیجیتال، طلا یا زمین؟)

۷. مترجم

مترجمی شغلی است که از گذشته تاکنون در مرکز توجه قرار داشته است. ولی در حال حاضر انتقال اطلاعات از زبانی به زبان دیگر با استفاده از روش‌های اصولی بسیار اهمیت دارد. درست است که فناوری‌های متعددی برای ترجمه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مترجمانی که بتوانند در توسعه زبانی نقش داشته باشند و به توسعه هوش مصنوعی برای انتقال از زبانی به زبان دیگر کمک کنند، قطعاً درآمدهای خوبی در ۱۰ سال آینده کسب خواهند کرد.

بهترین مشاغل در آینده

۸. دستیار پزشکی

مشاغل مراقبتی و بهداشتی مانند دستیار پزشکی طرفداران بسیاری دارند. بنابراین افرادی که بتوانند در این زمینه‌ها تحصیل کنند، می‌توانند برای انجام معاینات به پزشک‌ها کمک کنند. حتی می‌توانند برنامه‌ریزی‌های مربوط به قرار ملاقات‌های آن‌ها را انجام دهند.

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در ایران

مشاغلی که در بخش‌های پیش به آن‌ها اشاره کردیم، جزو شغل‌های پرطرفدار و آینده دار در کشورهای مختلف جهان بودند. اما همه شغل‌هایی که در بخش پیش به آن‌ها اشاره کردیم، آینده خوبی در ایران نخواهند داشت. برخی از آن‌ها مانند فعالیت در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری اطلاعات طرفداران بسیاری دارند و از استقبالی که از این مشاغل می‌شود، می‌توان فهمید که در ۱۰ سال آینده نیز جزو شغل‌های پرطرفدار خواهند بود. اما در کشور ما ۵ شغل وجود دارد که ممکن است در سال‌های آینده جزو مشاغل پر تقاضا باشند. این شغل‌ها عبارت‌اند از:

۱. مشاغل حوزه فناوری اطلاعات

در حال حاضر یکی از پردرآمدترین حوزه‌های کاری در ایران، حوزه فناوری اطلاعات است و با افزایش روزافزون تکنولوژی می‌تواند در ۱۰ سال آینده نیز چشم‌انداز بسیار خوبی داشته باشد. مشاغلی چون برنامه‌نویسی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، تحلیل داده، طراحی محصول‌های دیجیتال و … جز مشاغل حوزه فناوری اطلاعات هستند. البته دیتا ساینس یکی از تخصص‌های پردرآمدی است که امکان رشد و توسعه خوبی در سال‌های آینده دارد.

بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا سال ۱۴۰۳

۲. مشاغل مربوط به صنعت انرژی‌های تجدید پذیر

شاید تعجب کنید اگر بشنوید که صنعت انرژی‌های تجدید پذیر در کشور ما نیز پتانسیل‌های خوبی برای پیشرفت دارد. اگرچه به خاطر حجم عظیم سوخت‌های فسیلی در کشور ما، کمتر کسی به فکر استفاده از پنل‌های خورشیدی یا انرژی‌های تجدید پذیر است. اما افرادی هستند که به این مشاغل علاقه دارند و می‌خواهند سال‌های آینده با کارهایی مانند نصب پنل‌های خورشیدی یا استفاده از توربین‌های بادی برای تأمین انرژی به رشد اقتصاد کشور کمک کنند. این افراد می‌توانند از چنین مشاغلی درآمدهای خوبی را به دست بیاورند.

بهترین مشاغل در آینده

۳. آموزش آنلاین

آموزش آنلاین در حال حاضر نیز شغل بسیار خوبی است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده آموزش بزرگ‌سالان و کودکان به‌صورت آنلاین تقاضای بالایی داشته باشد.

معرفی ۱۵ ایده تضمینی کسب درامد با گوشی بدون سرمایه

 ۴. مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی

 جامعه مسن کشور ما نیز در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته‌اند. به همین خاطر نیاز به خدمات پزشکی، درمانی و مشاغلی مانند دستیار بهداشت، پرستار و بهیار افزایش زیادی خواهد داشت. همچنین به خاطر مهاجرت پزشکان و پرستاران در سال‌های اخیر، قطعاً جامعه ما در ۱۰ سال آینده نیاز مبرمی به مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی خواهد داشت.

۵. کشاورزی

کشاورزی در سال‌های اخیر در کشور ما به‌واسطه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن پیشرفت خوبی داشته است. همچنین مردم علاقه دارند از محصولات ارگانیک و طبیعی که در کشور خودمان تولید می‌شود، استفاده کنند. بنابراین کشاورزی می‌تواند یکی از شغل‌های پرطرفدار در ۱۰ سال آینده ایران باشد.

کلام آخر

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده در ایران و جهان را در این مقاله از افراک معرفی کردیم. بعضی از مشاغل هستند که دیگر اشباع شده‌اند و جوانان امیدی به اشتغال در آن‌ها ندارند. اما بعضی از شغل‌ها هستند که پتانسیل خوبی برای رشد و پیشرفت دارند و ما در این مقاله به همه آن‌ها اشاره نمودیم.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید