کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

حذف Average Position در گوگل ادز

حذف Average Position در گوگل ادز

تجربه تبلیغات گوگلی را داشته اید؟ اگر برای افزایش بازدید سایت خود از گوگل ادوردز استفاده کرده باشید, ممکن است نام average position یا جایگاه متوسط را در تبلیغات گوگلی بسیار شنیده باشید. چرا که جایگاه تبلیغ شما را میان دیگر تبلیغات نشان میدهد. اما جدید ترین خبرها از آپدیت گوگل, از حذف average position در گوگل ادز میگویند.

زمانی که وارد اکانت گوگل ادوردز خود میشوید, گزینه average position را خواهید دید.

average position چیست؟

حذف average position در گوگل ادز

زمانی که شما در گوگل ادوردز وارد میدان رقابت با دیگر تبلیغات میشوید, گوگل شما را رتبه بندی میکند. این رتبه بندی بر اساس bid ( هزینه هر کلیک), امتیاز کیفی تبلیغ و رتبه تبلیغ شما انجام میشود.
بنابراین این معیار متوسط جایگاه تبلیغ شما را در گوگل نشان میدهد.

همانطور که از نام average position مشخص است, موقعیت تبلیغ را نشان میدهد. اما به این معنی نیست که اگر average position شما یک باشد, جایگاه تبلیغ شما در لیست گوگل ( SERP) هم, لینک یک است.
ممکن است سر درگم شده باشید!! اما باید بگوییم که شما تنها نیستید و بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران هم دچار سردرگمی میشوند.
اما در یک جمله میتوان گفت: average position, جایگاه فعلی شما را بیان نمیکند بلکه حدود جایگاه تبلیغ شما را در صفحات جست و جوی گوگل نشان می‌دهد.

بیشتر بدانید: تبلیغات یوتیوب

دلایل حذف average position در گوگل ادز

به خلاصه ترین حالت میتوان دلیل حذف average position را اینطور بیان کرد: “گوگل دیگر فکر نمیکند که این یک معیار عالی و مفید باشد.” بنابراین تا پایان ماه سپتامبراین معیار حذف خواهد شد.
بر این اساس; در نوامبر گذشته ( نزدیک به یک سال گذشته ), Google Ads مجموعه ایی از معیار های جدید مربوط به نحوه عملکرد مزایده و نمایش تبلیغ در صفحات جست و جوی گوگل ( SERP ) را به نمایش گذاشت.
این موارد کمی جایگاه تبلیغ را دقیق تر نشان میدهند. بنابراین نقش average position کمرنگ تر شده است.

از طرفی در پست های خبری, مدیر محصولات گوگل ادز دلیل این تصمیم را توضیح داد: ” این معیار های جدید نسبت به average position, نمای واضح تری از رتبه و روند تبلیغ شما نشان میدهد.
قابل ذکر است داشتن نمای واضح تر و دقیق تر از جایگاه تبلیغ خود ضروری است, چرا که در روند کارتان تصمیم های بهتری میگیرید و زود تر به موفقیت دست پیدا میکنید.

جایگزین average position در گوگل ادز چه چیزی خواهد بود؟

رضایت عمومی از حذف average position در گوگل ادز بسیار واضح است. اگرچه این معیار مدت هاست که کمک حال افراد در تبلیغات بوده است, اما زمان آن رسیده است که معیار های دقیق تری به میدان بیایند.
گزینه هایی که در نوامبر گذشته در گوگل ادوردز اضافه شد, جایگزین average position خواهند بود.

حذف average position در گوگل ادز
  • Top impression rate: نرخ تاثیرات کلی برای نشان دادن تبلیغات شما در بالای صفحه جست و جو است. اساسا برای 3 الی 4 لینک اول میباشد.Top impression rate = Top impressions / Total impressions
  • Absolute top impression rate: نرخ تاثیرات کلی برای نشان دادن تبلیغات شما در بالاترین جایگاه در صفحه جست و جو است. (فقط لینک اول صفحه )Absolute top impression rate = Absolute top impressions / Total impressions
  • Top impression share: به شما میگوید که سهم نمایش تبلیغ شما در بین دیگررقیب هایتان چقدر است. اساسا برای 3 الی 4 لینک اول میباشد.Top impression share = Top impressions / Eligible top impressions
  • Absolute top impression share: به شما میگوید که سهم نمایش تبلیغ شما در بین دیگررقیب هایتان چقدر است. تقاوت آن این است که اساسا برای لینک اول میباشد.Absolute top impression share = Absolute top impressions / Eligible absolute top impressions

در ادامه باید بگوییم دقت محاسبه و واضح بودن این موارد, average position را بسیار ناکار آمد کرده است. با روی کار آمدن این موارد و به روز رسانی های PPC (تبلیغات کلیکی), میتوان نتیجه گیری کرد که بررسی ها بسیار دقیق تر انجام میشوند.
در نتیجه, با حذف average position در گوگل ادز تمامی مواردی که مربوط به این معیار میشوند, از جمله: هرگونه قوانین, ستون های گزارشی و… غیر فعال و حذف خواهند شد. برای جبران باید از گزینه های که گفته شد استفاده کنید. در آخر توجه داشته باشید از هر ترفندی که استفاده میکنید به average position بستگی نداشته باشد.

شما میتوانید از مشاوره رایگان از کارشناسان افراک استفاده کنید و جواب تمامی سوال های خود را در ارتباط با گوگل ادوردز دریافت کنید.
تماس بگیرید:

284262-021

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید