کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۱۱ ترفند جدید برای افزایش فروش در لینکدین

۱۱ ترفند جدید برای افزایش فروش در لینکدین

اگر برای کسب درآمد و فروش محصول به لینکدین آمده‌اید، تصمیم درستی گرفته‌اید. با بازاریابی در این پلتفرم و استفاده از تکنیک‌های فروش، ظرف چند هفته به درآمد می‌رسید. این سرعت رسیدن به درآمد در مقایسه با کارهای کوچکی که باید انجام دهید، به‌صرفه و ارزشمند است. این مقاله از افراک را بخوانید تا با جدیدترین ترفندهای افزایش فروش در لینکدین آشنا شوید. 

ترفندهای افزایش فروش در لینکدین

در لینکدین بیش از ۱۰ میلیون موقعیت شغلی باز از اقصی‌نقاط جهان موجود است. افراد زیادی برای پیداکردن کار در لینکدین حضور دارند. بر اساس آمارها، ۴۹ درصد از کاربران لینکدین در سال، درآمد ۷۵ هزار دلار و بیشتر دارند.

همچنین لینکدین یکی از مهم‌ترین کانال‌های استخدامی ۹۷ درصد از مدیران و کارکنان منابع انسانی است. باتوجه‌به این آمارها، چرا همه کاربران از فرصت‌های کسب درآمد از لینکدین بهره نمی‌برند؟

بدون تردید، موفقیت در لینکدین همانند موفقیت در سایر شبکه‌های اجتماعی به تلاش هدفمند و با برنامه احتیاج دارد. بااین‌حال، سودی که از فعالیت در لینکدین به دست می‌آورید می‌تواند تا چندبرابر بیشتر از سود فعالیت در اینستاگرام و… باشد. کارهای زیر را انجام دهید تا خیلی زود شاهد پیشرفت‌های چشمگیر باشید:

فروش در لینکدین

۱. تعیین مخاطبان هدف

تبلیغ در لینکدین و فروش در این شبکه اجتماعی با تعیین مخاطبان هدف شروع می‌شود. باید خصوصیات مشتریان خود را در لینکدین بشناسید و به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • آن‌ها کدام اینفلوئنسرهای لینکدین را دنبال می‌کنند؟
  • مخاطبانتان عضو کدام گروه‌های لینکدین هستند؟
  • مشتریان شما در لینکدین چه نوع محتوایی تولید می‌کنند و با چه نوع محتوایی تعامل دارند؟
  • نیازهای آن‌ها، اهداف و منافع موردنظرشان چیست؟

برای مثال، اگر مخاطبان اینفلوئنسرهای خاصی را دنبال می‌کنند و برای آن‌ها لایک و کامنت می‌گذارند، از طریق این تعامل‌ها آن‌ها را ردیابی کنید. با آن‌ها کانکشن برقرار کنید و در پیام خود به آن‌ها، به تعاملشان با پست اینفلوئنسر موردنظر اشاره کنید.

تعیین پرسونای مشتریان، گام اول در برقراری ارتباط با آن‌هاست. در ادامه می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز مخاطبان، پیام‌های سفارشی ارسال کنید، آن‌ها را عضو خبرنامه خود در لینکدین کنید و… . همه این‌ها به ایجاد روابط قوی با مخاطبان و در نهایت فروش محصول و خدمت به آن‌‌ها منجر می‌شود.

مطلب مرتبط: لینکدین مارکتینگ چیست؟ آقای خاص لینکدین شوید!

۲. بهینه‌کردن پروفایل کاربری

اگر پروفایل در لینکدین کامل و بهینه باشد، می‌توانید با آن دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهید. دیگران علاقه‌مند می‌شوند که با شما دوست شوند و مطالب و محتواهایتان را دنبال کنند.

همچنین با بهینه‌کردن پروفایل، اعتبار برندتان نیز افزایش می‌یابد که این موضوع به افزایش فروش لینکدین کمک می‌کند. به یاد داشته باشید تنها چند ثانیه برای جلب‌توجه کاربرانی که به صفحه پروفایلتان می‌آیند، زمان دارید.

برای بهبود پروفایل کاربری، کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از عکس پروفایل حرفه‌ای و جدید با رزولوشن مناسب؛ (عکس‌های اینستاگرامی بی‌کیفیت را در پروفایل نگذارید!)
  • خدمت و محصولی را که ارائه می‌کنید، به‌صورت خلاصه شرح دهید؛ (از کلمات کلیدی سرچ شونده در وب استفاده کنید)
  • نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، لوکیشن، موقعیت شغلی فعلی و… از جمله موارد دیگری است که باید در پروفایل مشخص کنید.
فروش در لینکدین

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین (صفر تا صد با عکس)

۳. عضویت در گروه‌های لینکدین

گروه‌ها امکان دیگری در لینکدین هستند که با آن می‌توانید به جمع افراد علاقه‌مند یک موضوع اضافه شوید. در گروه‌ها، از آخرین اخبار مربوط به صنعت مطلع می‌شوید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را از افراد متخصص بپرسید. ویژگی دیگر گروه‌ها که به افزایش فروش در لینکدین کمک می‌کند، امکان ارسال مستقیم پیام بدون محدودیت است.

برای اینکه بیشترین استفاده را از گروه‌های لینکدین ببرید، گروه‌هایی را انتخاب کنید که فعال هستند. همچنین به تعداد اعضای آن و موقعیت جغرافیایی گروه نیز دقت کنید. شاید برای فروش محصول و خدمات لازم باشد عضو گروه‌های محلی شوید. نکته مهم این است که به عضو فعال گروه تبدیل شوید و همواره در آنها مشغول تولید محتوا، گفتگو و… باشید.

۴. تقویت روابط

فروش در لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی تا حدود زیادی به میزان شهرت و محبوبیت بستگی دارد. در اینستاگرام، گاهی یک برند با تولید محتوای سرگرم‌کننده موفق می‌شود و فروش زیادی ایجاد می‌کند. اما داستان در لینکدین متفاوت است و شهرت و محبوبیت با روش‌های دیگری به دست می‌آید:

  • کامنت گذاشتن برای پست‌های دیگران
  • پیشنهاد کمک به دیگران با دادن پیغام خصوصی در دایرکت
  • حضور فعال در اجتماعات، مانند حضور در لایوها و سخنرانی‌های مرتبط با صنعت و…
  • یاری‌کردن دیگران برای پیداکردن شغل
  • ایجاد کانکشن Connection با سایر کاربران
  • تولید محتوای روزانه در لینکدین
  • پاسخ‌دادن به نظرات
  • راهنمایی‌کردن افراد
  • و…

وقتی ارتباط قوی بین خود و دیگران ایجاد می‌کنید، آن‌ها همیشه به یاد شما خواهند بود. اگر به حمایت آن‌ها در فروش محصولات و خدمات احتیاج داشته باشید، به شما کمک خواهند کرد و حتی خرید می‌کنند.

فروش در لینکدین

۵. درخواست Connection شخصی‌سازی شده

برای ساختن روابط قوی و محکم، اولین تماس‌ها و برخوردها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. اگر در همان مواجهه اول بتوانید فرد مقابل را تحت‌تأثیر قرار دهید، او ممکن است به حامی و دوست شما تبدیل شود. این قانون برای افزایش فروش در لینکدین نیز صدق می‌کند.

برای دادن درخواست کانکشن به دیگران، پیام‌های شخصی‌سازی شده بنویسید. این باعث تمایز شما از ده‌ها نفری می‌شود که روزانه بدون هیچ زمینه‌ای سعی در برقراری ارتباط با دیگران دارند. بدین ترتیب در شبکه اجتماعی حرفه‌ای‌ها خودتان را فردی خاص و دارای برند معرفی می‌کنید؛ کسی که به کیفیت ارتباطاتش اهمیت می‌دهد.

مطلب مرتبط: چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

۶. استفاده از لینکدین در کمپین‌های ایمیلی

بسیاری از افراد و سازمان‌ها با کمپین‌های ایمیلی توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی برسند. از این امکان استفاده کنید و حساب لینکدین خود را در ایمیل‌ها قرار دهید. شاید در بین مخاطبان افرادی باشند که تعامل از طریق لینکدین را به دریافت ایمیل‌های هفتگی ترجیح دهند.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست؟ – آموزش جامع تکنیک های ایمیل مارکتینگ

۷. استخراج اطلاعات کانکشن‌ها

استخراج اطلاعات کانکشن‌ها، تحلیل و بررسی آن‌ها کمک می‌کند کمپین‌های فروش و بازاریابی موفق‌تری اجرا کنید. برای این کار طبق مراحل زیر اقدام کنید:

در صفحه فید، روی Me کلیک کنید و از منوی باز شده Settings and Privacy را بزنید.

فروش در لینکدین

در صفحه بعد به Data Privacy بروید و از تب How LinkedIn uses your data، Get a copy of your data را برگزینید.

فروش در لینکدین

به صفحه Export your data وارد می‌شوید.

در قسمت «Want something in particular? Select the data files you’re most interested in» روی Connections کلیک کنید و سپس Request Archive را بزنید.

فروش در لینکدین

حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که یک فایل اکسل حاوی اطلاعات کانکشن‌ها آماده دانلود شود. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، نام شرکت و تاریخ کانکت شدن است.

۸. درخواست سفارش‌نامه از مشتریان قدیمی

هیچ اشکالی ندارد که از مشتریان قدیمی و همکاران سابق بخواهید که برای شما در لینکدین سفارش‌نامه بنویسند. با یادداشت‌هایی که دیگران در تأییدتان می‌نویسند بر اعتبار نام و برندتان می‌افزایید. این‌گونه می‌توانید فروش در لینکدین را هم افزایش دهید.

۹. توجه به امتیاز شاخص فروش اجتماعی (SSI)

SSI شاخص بسیار مهم لینکدین است که وضعیت کاربر را در چهار بخش مختلف نشان می‌دهد:

  • معرفی برند حرفه‌ای
  • پیداکردن افراد مناسب برای تعامل
  • بهبود اینگیج از طریق محتوای ارزشمند و هدفمند
  • ایجاد روابط قوی

کاربرانی که امتیاز شاخص توانمندی فروش مجازی بیشتری دارند، از نظر لینکدین شایستگی بیشتری برای دیده‌شدن دارند. آن‌ها در نتایج سرچ لینکدین رتبه‌های بالاتر را کسب می‌کنند و از بعضی امتیازهای ویژه لینکدین برخوردار می‌شوند.

امتیاز SSI تأثیر مستقیمی بر کاهش یا افزایش فروش در لینکدین می‌گذارد. به همین دلیل باید همواره از میزان آن آگاه باشید و برای بهبودش تلاش کنید.

فروش در لینکدین

مطلب مرتبط: چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟

۱۰. خرید اکانت پریمیوم لینکدین Sales Navigator

یکی از ابزارهای ویژه‌ای که به افزایش فروش در لینکدین کمک می‌کند، اکانت پریمیوم Sales Navigator است. این اکانت، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید از آن برای فروش حرفه‌ای در لینکدین استفاده کنید. از جمله این قابلیت‌ها عبارت است از:

  • ویژگی سرچ پیشرفته
  • فیلترهای جستجوی خاص (جستجو بر اساس شغل و تغییرات شغلی، گروه‌های لینکدین، اندازه شرکت و…)
  • مشاهده کسانی که از پروفایل شما دیدن کرده‌اند
  • سرچ پروفایل‌های مشابه با سرنخ‌ها

مطلب مرتبط: لینکدین پرمیوم و انواع آن

۱۱. حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی

قرار نیست با یکبار فروش محصول و خدمت به دیگران کار را تمام‌شده فرض کنیم. باید ارتباط خود را با مشتریان قدیمی حفظ کنیم، آن‌ها را به لیست دوستان اضافه کنیم و در جریان اخبار آن‌ها قرار بگیریم.

در دنیای تجارت، مشتریان قدیمی و وفادار اهمیت زیادی دارند. آن‌ها با سفارش‌های جدید یا معرفی ما به دیگران از هزینه‌های جذب مشتری، تبلیغات و… می‌کاهند.

فروش در لینکدین

نتیجه؛ خط تولید درآمد از لینکدین را راه‌اندازی کنید!

در این مقاله اهمیت فروش در لینکدین را شرح دادیم و ترفندهای فروش بیشتر در این پلتفرم را بیان کردیم. فروش در شبکه اجتماعی لینکدین آرزوی محال و غیرممکنی نیست. شما می‌توانید خیلی زود به این هدف برسید، به‌شرط اینکه راهکارهای آمده در این مقاله را جدی بگیرید.

آیا تابه‌حال از لینکدین درآمد داشته‌اید؟ نظرتان درباره ترفندهای آمده در این مقاله چیست؟ آن را برای ما بنویسید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید