کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۷ روش برای افزایش کارایی کمپین‌های لینکدین

۷ روش برای افزایش کارایی کمپین‌های لینکدین

این روزها لینکدین تبدیل به منبع کسب‌وکارهایی شده که هدف‌شان ارائه‌ی تبلیغات برای مخاطبان حرفه‌ای است. اما شما مثل هر پلتفرم تبلیغاتی دیگر، باید برای استفاده از خدمات حرفه‌ای آن پول پرداخت کنید، بنابراین باید اول مطمئن شوید که دارید از هر ویژگی، تنظیمات و استراتژی، بهترین بهره را می‌برید. این‌گونه می‌توانید بیشترین بهره را از بودجه‌ای که صرف کردید، انتظار داشته باشید. با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

چرا هر استراتژی فروش سازمانی (B2B) باید تبلیغات لینکدین داشته باشد؟

تبلیغات لینکدین، یک پلتفرم عالی برای افرادی است که هدف‌شان هدایت لیدها (Leads) و فروش است. حالا پیش از این که به روش‌های بهینه‌سازی بپردازیم، بیایید باهم دلایل عالی و موثر بودن آن را بررسی کنیم.

  • پیدا کردن مخاطبان هدف

لینکدین به شما اجازه می‌دهد که هدف تبلیغات خود را بر اساس عنوان شغلی، اندازه‌ی شرکت، صنعت، موقعیت مکانی، علایق، گروه‌ها، نرخ رشد شرکت و غیره تنظیم کنید. این یعنی شما می‌توانید به راحتی مخاطبان هدف خود را با توجه به شرایطی که خودتان تنظیم کردید، پیدا کنید. قطعا باید از چنین موقعیتی به خوبی استفاده کرد!

  • افزایش آگاهی مردم از برند شما

درست است که تبلیغات کلیکی (PPC) هم برای به دست آوردن لید کاربرد دارد و هم برای افزایش آگاهی از برند شما، اما لازمه‌ی افزایش آگاهی مردم از یک محصول جانبی، داشتن یک کمپین هدفمند است.

لینکدین یک پلتفرم بسیار محبوب با تعداد کاربران نامحدود است و همین امر، آن را برای افرادی که می‌خواهند به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند و آگاهی مردم از برندشان را افزایش دهند، به فضایی محبوب تبدیل کرده است.

  • ایجاد لیدها

طبیعتا می‌دانید که تبلیغات لینکدین برای هدایت ترافیک به وب‌سایت یا لندینگ پیج‌هایی (Landing Page)‌ طراحی شده که بشود با استفاده از آن‌ها، لید ساخت و در نتیجه فروش بهتری داشت.

  • ردیابی و ارزیابی نتایج

مهم‌ترین چیز همیشه داده‌های شما است. لینکدین برای شما ابزارهای تجزیه و تحلیل و ردیابی فراهم می‌کند تا شما بتوانید میزان اثربخشی تبلیغات‌تان را اندازه بگیرید.

مثلا می‌توانید موارد زیر را پیگیری کنید:

  • این که چند نفر تبلیغات شما را دیده‌اند.
  • چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند.
  • چه تعداد از آن‌ها اقدام خاصی (مثل بازدید از وب‌سایت یا پر کردن فرم) انجام داده‌اند.

حالا با این که این‌ها اصول اولیه‌ی هر پلتفرم تبلیغاتی هستند، شما از طریق لینکدین می‌توانید با توجه به اندازه‌ی شرکت، عنوان شغلی، صنعت خود و دیگر اهداف دقیقی که لینکدین ارائه می‌دهد، به اهداف خود راحت‌تر دست یابید.

  • فرمت‌های تبلیغاتی چندگانه

لینکدین به شما هزاران فرمت‌ تبلیغاتی ارائه می‌دهد که از بین آن‌ها می‌توان به محتوای اسپانسر شده، ایمیل‌های اسپانسر شده، آگهی‌های نمایشی و پست‌های شغلی اسپانسر شده اشاره کرد. شما می‌توانید فرمتی را انتخاب کنید که با نیازها و اهداف کسب‌وکار شما به بهترین شکل ممکن تناسب داشته و به محصول و بازار هدف شما ربط داشته باشد.

تبلیغ در لینکدین افراک

چگونه بازدهی تبلیغات لینکدین را افزایش دهیم؟

لینکدین برای هر کسب‌وکاری یک سری قابلیت‌، امکان آگاهی حداکثری مردم از برند، فرمت‌های تولید لید و تجزیه و تحلیل داده‌ها را فراهم می‌سازد و برای همین هم برای هر برندی که به دنبال رشد کردن و کسب موفقیت روزافزون است، ابزاری ارزشمند به حساب می‌آید.

با این که چرایی موضوع را باهم حل و فصل کردیم، اما سوال اصلی هنوز هم سر جایش باقی مانده. چگونه با استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی موفق شویم؟

۱. مخاطبان هدف خود را تعیین کرده و همیشه به‌روزرسانی کنید.

برای ایجاد محتوای تبلیغاتی و افزایش و هدایت مردم به آن، داشتن مخاطب هدف اجباری است. در ادامه ما به چند مرحله‌ی مهم تعریف مخاطبان هدف اشاره کرده‌ایم:

  • بازار هدف خود را شناسایی کنید: محصول یا خدمات شما به درد چه کسی می‌خورد؟ برای این مرحله باید فاکتورهایی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، عنوان شغلی و صنعت را حتما و حتما در نظر بگیرید.
  • شخصیت خریدار خود را تعریف کنید: پروفایل دقیقی از مشتریان ایده‌آل خود، از جمله نیازها، اهداف و چالش‌های آن‌ها تهیه کنید.
  • پایگاه مشتریان فعلی خود را آنالیز کنید: به داده‌های مشتریان فعلی خود نگاهی بیندازید تا بفهمید در حال حاضر چه کسانی، به چه علتی و چگونه از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند.
  • معیار برتری خود را در نظر بگیرید: چه چیزی محصول یا سرویس شما را برای مخاطبان هدف‌تان منحصر به فرد و ارزشمند کرده و از دیگر محصولات و خدمات موجود در بازار جدا کرده است؟

۲. تبلیغات خود را به بهترین شکل ممکن بسازید.

لینکدین یک شبکه‌ی شلوغ است که پر از کارفرما و فروشنده و تبلیغ‌کننده است. بنابراین بهتر است اول مطمئن شوید که تبلیغات شما چشم همه را می‌گیرد و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. تبلیغات شما باید به بهترین شکل در چشم همه عالی دیده شود، وگرنه به موفقیت آن هیچ امیدی نیست. به عنوان مثال، می‌توان از تیترها و تصاویر جذاب برای جلب توجه مخاطبان هدف و بهبود عملکرد لینکدین خود استفاده کرد.

در ادامه به چند نکته برای ساخت یک تبلیغ عالی می‌پردازیم:

  • از طراحی سازش‌پذیر استفاده کنید: مطمئن شوید که تبلیغات شما هم در لپ‌تاپ و هم در موبایل، زیبا به نظر می‌رسد.
  • از جلوه‌های زیبایی استفاده کنید: افکت‌ها بخش مهمی از هر تبلیغات هستند، به خصوص در موبایل که احتمال دارد افراد سریع‌تر به پایین صفحه اسکرول کنند.
  • تبلیغات خود را کوتاه نگه دارید: کاربرانی که با موبایل هستند معمولا توجه کمتری دارند، بنابراین بهتر است از زبانی واضح و مختصر استفاده کنید تا مخاطب بتواند هرچه سریع‌تر متوجه پیام شما بشود.
  • مطمئن شوید که خواندن تبلیغات شما سخت نیست: از یک فونت واضح استفاده کنید و مطمئن شوید که بین متن و پس‌زمینه، کنتراست کافی وجود داشته باشد.
  • تبلیغ خود را با دستگاه‌های مختلف آزمایش کنید: قبل از این که تبلیغ خود را منتشر کنید، حتما آن را روی انواع موبایل‌ها آزمایش کنید تا از قابل خواندن بودن و ظاهر خوب آن اطمینان کامل حاصل کنید.

۳. تست، تست و باز هم تست‌های بیشتر انجام دهید.

تست تغییرات مختلف تبلیغ، به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده‌های خود بگیرید و عملکرد تبلیغات لینکدین خود را بهینه‌سازی کنید. چند مورد برای تست کردن عبارتند از:

  • کپی تبلیغ: سعی کنید نسخه‌های مختلف کپی تبلیغات خود را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک از آن‌ها بیشترین تاثیر را روی مخاطبان شما می‌گذارد و بیشتر باب دل شما است.
  • عناصر بصری: سعی کنید از ویژوال‌های مختلف مانند تصاویر یا ویدیوها را استفاده کنید و ببینید کدام یک برای تبلیغات شما بیشتر جواب می‌دهد. همچنین می‌توانید اندازه‌ی تصاویر و نسبت ابعاد مختلف را تست کنید تا ببینید کدام یک به نسبت عملکرد بهتری دارند.
  • هدف‌گذاری: گزینه‌های مختلف هدف‌گذاری مثل عناوین شغلی، صنایع یا مکان‌ها را مرتب آزمایش کنید تا ببینید کدام‌شان برای کسب‌وکار شما بهترین نتیجه را می‌دهند.
  • اندازه‌ی مخاطبان: شما همچنین می‌توانید اندازه‌های مختلف مخاطبان هدف را تست کنید و ببینید آیا هدف قرار دادن مخاطبان کوچک‌تر و خاص‌تر بهتر است یا هدف قرار دادن مخاطبان بزرگ‌تر و عمومی‌تر.
  • فرمت تبلیغاتی: لینکدین انواع و اقسام فرمت‌های تبلیغاتی که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم را برای ما ارائه می‌دهد. پس می‌توانیم هرچندتا فرمت که دل‌مان خواست را آزمایش کنیم و ببینیم کدام فرمت بیشتر به کار ما می‌آید.

مطلب مرتبط: لینک UTM چیست و چگونه لینک UTM بسازیم؟

۴. از گزینه‌های هدف‌گذاری لینکدین استفاده کنید.

گزینه‌های هدف‌گذاری مخاطبان لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا مخاطبان خود را محدودتر کنید و تبلیغات‌تان را در این پلتفرم به گروه‌های خاصی از افراد نشان دهید. در ادامه به چند نمونه از گزینه‌های هدف‌گذاری مخاطبان لینکدین می‌پردازیم:

  • نرخ رشد شرکت: این یک مورد خیلی جالب است. شما می‌توانید هدف کمپین خود را طوری تنظیم کنید تا فقط به افرادی نشان داده شود که در شرکت‌هایی با نرخ رشد مثبت کار می‌کنند. بنابراین، اگر شما خدمات جذب نیرو ارائه می‌دهید، دنبال شرکت‌هایی با نرخ رشد مثبت هستید یا می‌خواهید شرکت‌هایی که نرخ رشد منفی دارند را حذف کنید، این قضیه خیلی به کارتان می‌آید.
  • عنوان شغلی: این یکی اساسی‌ترین روش هدف‌گذاری در لینکدین است. عناوین شغلی خاص یا وظایف شغلی، مثل مدیر بازاریابی یا مدیر فروش را در هدف خود تنظیم کنید. این قضیه به خصوص اگر محصول یا خدمات شما تنها مربوط به مشاغل خاص است، برایتان بسیار مفید خواهد بود.
  • اندازه‌ی شرکت: شما می‌توانید اندازه‌ی شرکت خاصی که مدنظرتان هست (مثلا کسب‌وکارهای کوچک یا شرکت‌های بزرگ) را هدف خود قرار دهید. اگر محصول یا خدمات شما مناسب شرکتی با اندازه‌ی خاص است، این مورد خیلی به دردتان می‌خورد.
  • صنعت: شما می‌توانید صنایع خاص و موردنظر خودتان را هدف قرار دهید. مثلا امور مالی یا مراقبت‌های آرایشی بهداشتی! اگر محصول یا خدمات شما مربوط به یک صنعت خاص (مثل بیمه یا فناوری) است، این مورد به درد شما می‌خورد.
  • موقعیت مکانی: شما می‌توانید مکان‌های خاصی (مثلا یک شهر یا کشور خاص) را هدف قرار دهید. این مورد به درد کسانی می‌خورد که محصول یا خدمات‌شان تنها در مناطق خاصی در دسترس باشد.
  • گروه‌بندی: هدف‌تان روی افرادی باشد که عضو گروه‌های خاصی در لینکدین هستند. اگر می‌خواهید بدانید که مخاطبان هدف شما چه علایق، اشتیاق‌ها و سرگرمی‌های خاصی دارند، این مورد به شما کمک بسیاری می‌کند.

۵. از سیستم ردیابی گرایش در لینکدین استفاده کنید

برای راه‌اندازی سیستم ردیابی گرایش در لینکدین، باید یک کد کوچک به نام لینکدین اینسایت تگز (LinkedIn Insight Tag) را روی سایت خود نصب کنید. با این کار، دیگر می‌توانید ببینید که کدام یک از تبلیغات شما بیشترین درآمدزایی را دارد. در نتیجه می‌توانید کمپین‌های خود را براساس آن بهینه‌سازی کنید.

مثلا اگر یک تبلیغ باعث می‌شود مخاطبان زیادی روی آن کلیک کنند اما تبدیل‌های زیادی ندارد، بهتر است برای بهبود عملکرد خود، کپی تبلیغات یا هدف‌گذاری آن را به کل تغییر دهید.

سیستم ردیابی گرایش و تبدیل لینکدین یک ابزار عالی برای بهینه‌سازی تبلیغات لینکدین است و شما با ردیابی و تحلیل منظم تبدیل‌های خود، می‌توانید تصمیمات بهتری مبتنی بر داده‌های خود بگیرید و اثربخشی کمپین‌های خود را دوچندان کنید.

۶. از سیستم آنالیز و اینسایت لینکدین استفاده کنید.

لینکدین علاوه بر معیارهای اندازه‌گیری استانداردی که دارد، تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته‌تری مانند داده‌های جمعیت شناختی، علایق و وظایف شغلی هم ارائه می‌دهد. برای دسترسی به اینسایت‌ها و تحلیل‌های لینکدین، باید حساب کاربری لینکدین ادز (LinkedIn Ads) داشته باشید.

با استفاده از این امکانات لینکدین، می‌توانید زمینه‌های بهبود و بهینه‌سازی کمپین‌های خود را به راحتی فراهم کنید. اگر متوجه شدید که تعداد کلیک‌های یک تبلیغ بالا است اما تعداد تبدیل‌های آن کم است، باید برای بهبود عملکرد آن، هدف‌گذاری تبلیغ خود را تغییر دهید. از سوی دیگر هم، اگر یک تبلیغ با هزینه‌ی کم تبدیل‌های زیادی داشته باشد، می‌توانید بودجه‌ی آن تبلیغ را افزایش دهید.

۷. بهینه‌سازی برای انواع موبایل‌

اکثر افراد از لینکدین در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و در حین استفاده از موبایل، زمان بسیار زیادی را در لینکدین سپری می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که تبلیغات و صفحه اصلی شما در موبایل، عالی به نظر برسد.

کلام آخر

در این مطلب هفت روش بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی لینکدین و روش به دست آوردن بیشترین نتیجه از بودجه‌ای که صرف کرده‌ایم را بررسی کردیم. حالا تنها کاری که باقی مانده، این است که این نکات و ترفندها را در کمپین‌های لینکدین خود به کار بگیرید. پس همین حالا دست به کار شوید!

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید