کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تبلیغ در لینکدین چیست و چگونه در لینکدین تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در لینکدین چیست و چگونه در لینکدین تبلیغ کنیم؟

با وجود تنوع زیادی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد و همچنین گستردگی دستگاه هایی نظیر تلفن همراه، تبلت و … با استفاده از یک استراتژی درست تبلیغاتی به راحتی می توانید شاهد افزایش فروش خود باشید. در میان این شبکه های اجتماعی، تبلیغات در لینکدین قطعا یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. دلیل این مسئله را هم می توان وجود 500 میلیون کاربر فعال چه به صورت فردی و چه تجاری در این پلتفرم دانست. به همین دلیل است که لینکدین (Linkedin) توانسته خود را به عنوان یکی از حرفه ای ترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغ آنلاین تبدیل کند. قرار دادن محتواهای شخصی و علمی و همچنین آشنایی با موقعیت های شغلی مختلف از جمله مواردی است که موجب محبوبیت این شبکه در میان افراد شده است. در این مقاله همراه گروه افراک باشید، تا شما را با نحوه تبلیغات در لینکدین آشنا کنیم.

تبلیغ در لینکدین چیست؟

قبل از اینکه بدانید تبلیغ در لینکدین چیست باید بدانید که لینکدین چه نوع شبکه اجتماعی ای است. اگر تا به حال در لینکدین فعالیت نکرده اید مستقیما به سراغ تبلیغ در آن نروید زیرا محبوبیت در لینکدین کمی با شبکه های اجتماعی دیگر متفاوت است  چرا که فضای آن جدی تر و رسمی تر است. تبلیغات لینکدین مانند تبلیغ در فیسبوک، تبلیغ در توییتر و تبلیغ در اینستاگرام یک سری تبلیغ های پولی هستند که در این بستر ارائه می شوند. پیشنهاد می شود پیش از شروع تبلیغ در لینکدین کسب و کار خود را بهتر بشناسید و در مورد انواع تبلیغ در لینکدین بیشتر بخوانید. تاکید ما برای شناخت صحیح این پلتفرم تنها به این دلیل است که بازدهی بیشتری از آن بگیرید.

پس از شناخت فضای لینکدین و مزیت های آن، برای آنکه بهتر دیده شویم، می توانیم کسب و کار خود را در لینکدین تبلیغ کنیم. تبلیغ در لینکدین را با توجه به نوع کسب و کار می‌توان به اشکال متفاوت انجام داد. انواع تبلیغات در لینکدین به صورت زیر است:

  • Text and Display Ads(تبلیغات متنی و نمایشی):
    تبلیغات متنی و نمایشی در لینکدین، مانند تبلیغات PPC عمل میکند. شما می‌توانید از تصاویر جذاب و متن‌های کوتاه برای جلب توجه کاربران استفاده کنید، این تبلیغات معمولاً در نوارهای کناری و صفحات مختلف لینکدین نمایش داده می‌شوند. با مشخص کردن مخاطب هدف، بهترین کمپین ها را برای تبلیغات متنی لینکدین انجام دهید.
  • Sponsored Content Ads(تبلیغات محتوای اسپانسری):
    تبلیغات محتوای اسپانسری یا “Sponsored Content Ads” یکی از انواع مهم تبلیغات در لینکدین است که به شما امکان می‌دهد پست‌های تبلیغاتی خود که میتواند تصاویر و یا ویدیو باشد را در فید خبری کاربران نمایش دهید. این پست‌ها با برچسب “Sponsored” نشان داده می‌شوند تا به کاربران نشان دهد که محتوای تبلیغاتی است.
  • InMail Ads(تبلیغات در ایمیل):
    تصاویر و لینک های تبلیغاتی خود را به صورت مستقیم برای مخاطبان هدف خود ایمیل کنید. این نوع تبلیغات به شما امکان می‌دهد با مخاطبان خود به صورت مستقیم در ارتباط باشید و آنها را به اقدامات خاصی مانند بازدید وب‌سایت یا خرید محصول هدایت کنید. برخلاف تبلیغات معمولی، این پیام‌ها با برچسب “Sponsored” نشان داده می‌شوند تا به کاربران نشان دهد که محتوای تبلیغاتی است.
  • Dynamic Ads(تبلیغات پویا):
    تبلیغات پویا یا “Dynamic Ads” در لینکدین، ابزاری قدرتمند برای تبلیغات خودکار است که به شما امکان می‌دهد تا به طور خودکار پیام‌های تبلیغاتی خود را بر اساس اطلاعات حرفه‌ای کاربران لینکدین سفارشی کنید. این نوع تبلیغات با استفاده از داده‌های پروفایل کاربران لینکدین مانند عنوان شغل، تحصیلات، مهارت‌ها و تجربیات، پیام‌های تبلیغاتی را سفارشی کرده و به کاربران هدف نمایش می‌دهد.
  • Ad “Extensions” – Lead Gen Forms(توسعه‌های تبلیغاتی):
    یکی دیگر از روش های تبلیغاتی در لینکدین، “Ad Extensions” یا توسعه‌های تبلیغاتی است که امکان افزودن اطلاعات پیشرفته به تبلیغات شما را فراهم می‌کند. یکی از انواع توسعه‌های تبلیغاتی که می‌توانید در لینکدین استفاده کنید، “Lead Gen Forms” یا فرم‌های جذب سرنخ‌ها می‌باشد. بااین روش میتوانید اطلاعاتی مانند نام، ایمیل و شماره تماس مخاطبان خود را جمع آوری کنید.
  • Follow Company Ads( دنبال کردن شرکت):
    شما می‌توانید اطلاعات جامع و کامل در مورد شرکت خود ارائه دهید تا کاربران بیشتری به آگاهی از فعالیت‌ها و مشخصات شرکت شما برسند. تبلیغات “Follow Company” در لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا برای جذب اعضای جدید و پیروان بیشتر برای صفحه شرکت خود تبلیغ کنید. این نوع تبلیغات به صورت خاص برای افزایش دنبال کنندگان صفحه شرکت شما در لینکدین استفاده می‌شود. با این تبلیغات، شما می‌توانید جامعه شما را گسترش داده و افزایش توجه به برند شرکت خود را تسهیل کنید.

در حال حاضر شما می توانید به راحتی از قابلیت های لینکدین برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. اما اگر می خواهید در تبلیغات لینکدین نیز موفق باشد بهتر است این این اهداف را بیشتری چکش کاری کنید. این به عهده ی هر شرکتی است که تصمیم بگیرد از تبلیغات لینکدین استفاده کند یا خیر. اثر بخشی این نوع تبلیغات سخت تر از دیگر شبکه های اجتماعی است اما اگر استراتژی ها صحیح باشد، به نتایج فوق العاده ای دست خواهید یافت. همچنین شما میتوانید از روش هایی برای بهینه سازی تبلیغات در لینکدین استفاده کنید.

مراحل انجام تبلیغات در لینکدین

ایجاد حساب کاربری در لینکدین

مسلما قبل از این که قادر به انجام تبلیغ در لینکدین (Linkedin) باشید، باید اطمینان حاصل کنید که کمپانی شما دارای حساب کاربری در این شبکه اجتماعی است. بنابراین اکانت خود را ایجاد کرده و اطلاعات لازم را در آن وارد نمایید.

انتخاب گزینه Advertise Vacancy

برای قرار دادن تبلیغ در لینکدین (Linkedin) باید به بالای صفحه رفته و گزینه Solutions را انتخاب نمایید. بعد از آن باید گزینه Advertise Vacancy را انتخاب کنید. بعد از آن به صفحه دیگری انتقال داده می شوید.

نحوه تبلیغ در لینکدین

وارد کردن مشخصات کار مورد نظر

هدف شما از تبلیغات در لینکدین استخدام افراد مختلف است. برای انجام این کار باید نام کمپانی و موقعیت شغلی مورد نظر را به طور کامل وارد نمایید. برای تعیین کردن این موارد، می توانید از لیست کشویی که در اختیارتان قرار دارد، استفاده کنید. پس از تأیید این اطلاعات، به صفحه ای می روید که شرح شغل در آن انجام می شود. این قسمت را نیز با دقت و با صداقت تکمیل نمایید. از جمله اطلاعاتی که باید در این قسمت وارد کنید، عبارت است از :

  • تعیین نوع کار
  • شرایط مورد نیاز
  • تحصیلات مورد نیاز
  • میزان تجربه کاری
  • شرایط مصاحبه
  • نحوه ارسال درخواست(به عنوان مثال شما می توانید آدرس سایتتان را وارد کنید تا فرد رزومه کاری خود را برای شما ارسال نماید.)

تعیین موقعیت و مدت زمانی تبلیغ

با تعیین کردن این موارد است که هزینه نهایی برای تبیغ در (Linkedin) تعیین می شود. چرا که لینکداین بر اساس این داده ها، بهترین برنامه تبلیغاتی را برای شما در نظر می گیرد.

تعیین مقدار بودجه و روش پرداخت آن

مشابه با روش هایی که جهت قیمت گذاری تبلیغ در گوگل استفاده می شوند، برای تبلیغات در لینکدین شما باید بودجه روزانه تان را تعیین نمایید. یکی از گزینه هایی که باید مقدار آن را تعیین نمایید، هزینه به ازای هر کلیک است. بعد از آن، باید هزینه ای که تعیین نموده اید را پرداخت نمایید.

اضافه کردن اطلاعات بیشتر

بعد از تعیین کردن موارد بیان شده، شما می توانید تنظیمات بیشتری انجام دهید تا موقعیت تبلیغتان را بهبود ببخشید. برخی از این گزینه ها عبارت هستند از :

  • اضافه کردن مهارت های مورد نیاز به شرح موقعیت شغلی
  • تعیین میزان حقوث پیشنهادی (اگر این گزینه را تعیین نکنید، خود شبکه اجتماعی لینکداین بر اساس داده های که دارد آن را تعیین می کند.)
  • نمایش پروفایل لینکداین در تبلیغ
تبلیغ در لینکدین (Linkedin) به چه صورت است؟

انتشار تبلیغات در لینکدین و مدیریت آن

به محض آنکه تبلیغ شما در لینکدین منتشر شود، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. بعد از آن می توانید تعداد بازدید تبلیغ، افرادی که نامزد شده اند و … را به تنهایی مدیریت کنید. علاوه بر این می توانید بر اساس بازخوردی که از استراتژی تبلیغتان داشته اید، میزان بودجه روزانه را تغییر دهید.

توجه : بعد از این که تبلیغ شما در (Linkedin) منتشر شد، می توانید لینک آن را در سایر شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

مزایا و اهمیت تبلیغات در لینکدین چیست؟

تبلیغ در لینکدین می‌تواند برای کسب و کارها و برندها به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی و ارتباطات تجاری مفید باشد. این شبکه اجتماعی حرفه‌ای به طور خاص برای ارتباطات کسب و کار طراحی شده است و برای این کار محیطی ایده‌آل را فراهم می‌کند. برخی از اهمیت و مزایای تبلیغ در لینکدین عبارتند از:

  1. دسترسی به جامعه‌ی حرفه‌ای: لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است و این به معنای دسترسی به یک جامعه کارآمد از حرفه‌ای‌ها، کارآفرینان، کارکنان شرکت‌ها و تصمیم‌گیران مهم در صنایع مختلف است.
  2. هدف‌گذاری دقیق: با استفاده از ابزارهای هدف‌گذاری دقیق، شما می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس ویژگی‌هایی مانند شغل، موقعیت جغرافیایی، صنعت و سایر مشخصات مخاطبان خود هدف‌گذاری کنید.
  3. تبلیغات محتوایی: شما می‌توانید محتوای کارآمد و مفید را برای جامعه‌ی خود ارائه دهید تا با ارائه محتوای جذاب، اعتماد و ارتباط خود را با مخاطبان تقویت کنید.
  4. افزایش شناخت برند: تبلیغات در لینکدین می‌تواند به شما کمک کند تا شناخت برند خود را افزایش دهید و به نمایش بیاورید که برای حل مشکلات و نیازهای حرفه‌ای جامعه توانایی دارید.
  5. تبلیغات هدفمند برای استخدام: این شبکه به شما امکان می‌دهد تا به صورت موثر برای جذب استعدادهای متخصص و مهارتمند تبلیغات کنید و استراتژی مناسبی برای استخدام افراد خلاق و با استعداد ایجاد کنید.
  6. اندازه‌گیری دقیق عملکرد: شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل لینکدین، عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری و تحلیل کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

با این مزایا، تبلیغ در لینکدین می‌تواند به شما کمک کند تا به موقعیت مطلوبی در جامعه حرفه‌ای دست پیدا کنید و بازدهی بیشتری از تلاش‌های بازاریابی خود داشته باشید.

کلام آخر

مشابه با روندی که برای تبلیغات در گوگل و تبلیغ در فیسبوک طی می شود، برای تبلیغ در لینکدین هم شما می توانید تنظیمات را به گونه ای قرار دهید، که تنها مخاطبان هدف شما، تبلیغتان را مشاهده نمایند. دلیل این مسئله هم قوی بودن الگوریتم هایی است که لینکدین برای شناسایی جستجوی های مختلف از آنها استفاده می کند.

مقرون به صرفه بودن تبلیغات در لینکدین یکی دیگر از مزایایی است که هر کسب و کاری با هر بودجه ای می تواند از آن بهره ببرد. با استفاده از گزارش هایی که این شبکه اجتماعی برای شما آماده می کند، می توانید متوجه میزان کارآمدی استراتژی تبلیغاتیتان شوید.

اگر شما هم به دنبال تبلیغ در لینکدین هستید، از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

تبلیغ در لینکدین چیست و چگونه در لینکدین تبلیغ کنیم؟
با وجود تنوع زیادی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد و همچنین گستردگی دستگاه هایی نظیر تلفن...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید