کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

آموزش افزایش قدرت دامنه سایت یا دامین آتوریتی

آموزش افزایش قدرت دامنه سایت یا دامین آتوریتی

اعتبار دامنه در دنیای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد ولی شاید ندانید که عملکرد آن چطور است و تاثیر قدرت دامنه در سئو چگونه است؟ برای اینکه گوگل سایت‌ها را رتبه بندی کند، فاکتورهای متفاوت بیش از 200 مورد را در نظر می‌گیرد. به طور حتم بررسی این 200 مورد ساده و راحت نیست؛ یکی از راه‌هایی که به ارزیابی این فاکتورها می‌پردازد، بررسی دامین آتوریتی (da) سایت است.
در این مقاله از افراک قصد داریم درباره اینکه قدرت دامنه (Domain Authority) چیست، روش های افزایش قدرت دامنه، بررسی اعتبار دامنه سایت و رتبه دامنه مطالبی را برای شما ارائه دهیم تا بتوانید قدرت دامنه سایت را بالا ببرید. پس با ما همراه باشید.

اعتبار دامنه (Domain Authority) چیست؟

از Domain Authority (DA) برای تخمین میزان رتبه سایت خود می‌توانید استفاده کنید که توسط Moz ایجاد شده است. شخصی که سئو کار می‌کند، باید بداند DA که مخفف اعتبار دامنه یا قدرت دامنه است، از فاکتورهای رتبه بندی در گوگل نیست ولی تاکتیک‌هایی وجود دارند که می‌توانند اعتبار دامنه شما را افزایش دهند و در نتیجه بهبود رتبه سایت داشته باشید.

عواملی برای محاسبه اعتبار دامنه وجود دارد. محدوده امتیازات دامنه 1 تا 100 است و هر چقدر DA شما بیشتر باشد، احتمال اینکه ترافیک وب و رتبه بندی SERP بیشتر شود، وجود دارد که در این صورت به جایگاه بالایی دست خواهید یافت. اگر وب سایت شما جدید باشد DA شما بین 10 تا 20 خواهد بود. سایت‌های بزرگ که اعتبار زیادی هم دارند، دارای امتیاز Domain Authority بالای 90 هستند و سایر سایت‌های اینترنتی معتبر امتیازی بین 70 تا 80 دارند. به عنوان مثال سایت گوگل، مایکروسافت یا اپل DA بالایی دارند و از امتیاز 95 تا 100 برخوردار هستند.

اگر متوجه این موضوع شدید که رقبای شما بین 30 تا 40 امتیاز دارند و شما بین 20 تا 30 امتیاز دارید باید وب سایت خود را بهبود ببخشید تا امتیازهای 70 یا 80 را کسب کنید. سعی کنید که روی امتیازهای رقیب‌های خود تمرکز کنید تا اگر امتیازتان پایین بود، برای بهبود آن برخی اقداماتی را انجام دهید.

تفاوت قدرت دامنه (DA) و امتیاز دامنه (DR)

 اگر سایت شما دارای امتیاز بالایی است، شانس بیشتری برای عملکرد خوب در نتایج جستجو خواهید داشت. توجه داشته باشید که نباید اعتبار دامنه و قدرت صفحه را اشتباه بگیرید؛ چرا که میان این دو تفاوتی وجود دارد.

DA معیاری برای قدرت دامنه شما از نظر رتبه بندی است و کل قدرت دامنه و زیر دامنه شما را نشان می‌دهد؛ در حالی که امتیاز دامنه (DR) به توانایی رتبه بندی صفحه منفرد اهمیت می‌دهد.

روش های افزایش قدرت دامنه سایت

اهمیت Domain Authority چیست؟

گوگل Domain Authority را عامل اصلی رتبه بندی سایت‌ها نمی‌داند. اما باید متخصصان سئو و مدیران وب سایت‌ها از این امتیاز اطلاع داشته باشند؛ تا به عنوان عددی نسبی برای مقایسه رقبا از آن استفاده کنند.

توجه کنید که فقط با DA نمی‌توانید یک سایت را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و برای رتبه بندی وب سایت‌ها فاتورهای زیادی وجود دارد.

مقایسه قدرت صفحه (PA) و قدرت دامنه (DA)

باید بدانید که اعتبار صفحه در واقع مشابه قدرت دامنه است ولی به جای رتبه بندی کل دامنه، تنها اعتبار یک صفحه را مشخص می‌کند. اما در حالت کلی با بهبود یکی از صفحات خودتان، اعتبار کل دامنه افزایش پیدا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ۱۰ مورد از بهترین ابزارهای تحلیل سئو ۲۰۲۳

بررسی امتیاز Domain Authority سایت

نحوه افزایش اعتبار دامنه با Domain Authority را در ادامه برای شما به صورت مفصل ارائه می‌کنیم. اغلب پلتفرم‌های SEO مثل ابزار Moz و یا ابزار سئو SemRush به شما امکان بررسی فاکتور سایت را می‌دهند.

در ابتدا باید URL خودتان را در نوار جستجوی این ابزارها جای گذاری کرده و سپس در صفحه نتایج، امتیاز دامنه به شما نشان داده خواهد شد. اگر می‌خواهید برای افزایش امتیازتان از متخصصان کمک بگیرید.

خرید ابزارهای سئو

سفارش دهید

قدرت یا اعتبار دامنه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

مواردی که در تعیین میزان قدرت و رتبه دامنه سایت تاثیرگذارند به 3 دسته زیر تقسیم می‌شوند.

روش های افزایش قدرت دامنه سایت

قدرت سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند

باید بدانید که بالا بودن تعداد لینک‌های خارجی اعتبار دامنه را بالاتر نمی‌برند و گوگل به آن بک لینک‌هایی رتبه می‌دهد که از طرف سایت‌های دارای امتیاز بالا باشند. بنابراین UGC و Nofollow بر قدرت دامنه اثر مثبتی ندارند. علاوه بر این ابزارهایی مانند Ahrefs  فقط لینک با تگ followed را برای تعداد بک لینک ها تعیین می‌کنند.

هر چقدر عمر دامنه بیشتر باشد دامین آتوریتی بیشتر است

عمر دامنه از زمانی محاسبه می‌شود که شما در سایت خود فعالیتتان را شروع کرده باشید و اگر دامنه را بخرید و سایت را راه اندازی نکنید، هیچ فعالیتی برای شما در نظر گرفته نمی‌شود.  

برند منشن شما در فضای مجازی

برند منشن در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و حتی مانند رپورتاژ در سایت‌های بزرگ و معتبر است. اگر افراد از برند شما در فضای مجازی به تبادل نظر و گفتگو بپردازند، رتبه بندی خوبی در سایت شما به وجود خواهد آمد.

چگونه قدرت سایت (Domain Authority) خود را افزایش دهیم؟

روش های افزایش DA دامنه سایت عبارتند از 5 مرحله زیر که خلاصه وار توضیح داده ایم.

  1. لینک های سایت خود را بررسی کنید

    در ابتدا می‌توانید لینک‌های سایت خود را بررسی کنید. شما می‌توانید با ارزیابی تمام لینک‌هایی که به سایت شما لینک داشته شده اند، لینک‌های خوب و بد را از هم جدا کنید. سپس برای حذف لینک‌های بد و شناسایی لینک‌های خوب استراتژی تدوین نمایید. شما باید هنگام بررسی لینک‌ها به اعتبار دامنه فعلی‌تان هم توجه کنید و لینک‌ها را از وب‌سایت‌های ناشناخته و ناخواسته برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل حذف کنید. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند SemRush یا Moz هم برای شناسایی لینک‌های بد استفاده کنید.

  2. محتوایی را منتشر کنید که می‌تواند لینک بگیرد

    اگر شما محتوای مفید و هدفمندتری منتشر کنید باعث افزایش AD و بهبود برندینگ شما خواهد شد. جهت انتشار اینگونه محتوا می‌توانید نیازهای کاربران را شناسایی کرده و سپس محتوای جذابی با هدف مشخص تولید کنید. محتوایی که پاسخگوی نیاز کاربر بوده و برای صنعت شما نیز مفید باشد.
    در نظر بگیرید که اگر محتوا برای کاربر جذاب و موردپسند نباشد، فقط سایت‌هایی که بهتر هستند، لینک خواهند گرفت. به طور معمول محتواهایی که کاربران به آنها لینک می‌دهند، محتوایی خاص و با کیفیت مانند موارد زیر دارند:
    آمار و اطلاعات
    گزارش‌های جدید
    نظرات جالب
    راهنمایی‌های مفید

  3. بک لینک های با کیفیت بگیرید

    بعد از اینکه محتوای با کیفیت ایجاد کردید، باید با افراد فعال دیگر در زمینه فعالیت خود با روش‌های مختلفی ارتباط برقرار نمایید تا آنها را متقاعد کنید که محتوای شما برای کاربران وب سایت آنها مفید و کاربردی است. 

  4. لینک سازی داخلی خود را بهبود ببخشید

    لینک سازی داخلی در سئو بسیار مهم است و اغلب افراد به دلیل اینکه روی لینک‌های خارجی متمرکز شده اند، از لینک داخلی غافل شدند و اهمیت آن را از یاد بردند. لینک داخلی برای گوگل اهمیت دارد؛ زیرا به گوگل کمک می‌کند که کل سایت را فهرست بندی بکند. همچنین سلسله مراتب سایت را مشخص می‌کنند و از همین رو ارزشمند هستند. نکته مهمی که وجود دارد این است که چطور می‌توان استراتژی لینک سازی داخلی را بهبود بخشید؟ در ادامه به 3 روش برای موفقیت این عمل پرداختیم:

    ایجاد محتوای زیاد
    شما می‌توانید با ایجاد محتوای زیاد، محتوای قابل پیوند بیشتری داشته باشید تا لینک سازی داخلی بیشتری انجام شود و اعتبار دامنه افزایش پیدا کند.
    لینک سازی عمیق
    سعی کنید از پیوندهای زیادی به صفحات سطح بالا در سایت خودداری کنید. درواقع دو نوع لینک وجود دارد که باید از آنها زیاد استفاده نکنید: لینک‌های صفحه اصلی و صفحه تماس با ما. برای اینکه لینک سازی داخلی شما بهبود یابد، می‌توانید به پست‌هایی که با متن محتوای جدید خود متناسب هستند لینک بدهید.
    از پیوندهای مربوطه استفاده کنید
    از لینک دهی‌های نامربوط پرهیز کنید؛ اگر دو موضوع باهم ارتباطی قوی نداشته باشند، آنها را به هم پیوند ندهید تا کاربران گیج و ناامید نشوند.

  5. حضور فعال در شبکه های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک برای گوگل دارای اهمیت هستند؛ بنابراین برای افزایش نرخ اشتراک گذاری باید در شبکه‌ها فعالیت زیادی داشته باشید. با وجود فیلتر بودن این دو شبکه در ایران، مخاطبن زیادی وجود دارد که به طور مداوم در این فضاها فعالیت می‌کنند. با انجام این کار اعتبار دامنه صفحه شما بالا خواهد رفت و نرخ کلیک بیشتری خواهید داشت.

روش های افزایش قدرت دامنه سایت

سخن نهایی

ما در این مقاله به روش های افزایش دامنه سایت(DA) پرداختیم؛ شما هم باید تا به حال فهمیده باشید که Domain Authority چیست و چه تاثیری در سایت دارد. امید است که بتوانید با بهره مندی از مطالب این مقاله از سایتی با اعتبار دامنه بالا برخوردار شوید. شما می‌توانید با استفاده از مشاوران متخصص در این زمینه قدرت و اعتبار بالایی برای سایت خود به دست آورید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید