کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

لینکدین مارکتینگ چیست؟ آقای خاص لینکدین شوید!

لینکدین مارکتینگ چیست؟ آقای خاص لینکدین شوید!

اگر هنوز از لینکدین درآمد نداشته‌اید، یعنی روش‌های بازاریابی آن را به خوبی اجرا نکرده‌اید. لینکدین امکانات فوق‌العاده‌ای را برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات فراهم کرده است. به همین دلیل، لازم است این مقاله را بخوانید تا با لینکدین مارکتینگ، اهمیت و مزایای آن بیشتر آشنا شوید. با این مقاله از افراک همراه شوید.

لینکدین مارکتینگ چیست؟

بازاریابی در لینکدین یا لینکدین مارکتینگ، مجموعه فعالیت‌هایی فراتر از حضور فعال و تولید محتوای صرف در این شبکه اجتماعی است. طبق تعریفی که وب‌سایت معتبر  HubSpot ارائه کرده، منظور از بازاریابی در این شبکه اجتماعی، انجام مجموعه اقدامات زیر است:

همان‌طور که از تیترهای بالا می‌توان نتیجه گرفت، بازاریابی در لینکدین مانند همه انواع بازاریابی‌ها، فعالیتی زمان‌بر و پرزحمت است. برای موفقیت در این کار، باید حضور فعال و مؤثری در این شبکه اجتماعی داشته باشید و برای ساختن ارتباطات حرفه‌ای تلاش کنید.

لینکدین مارکتینگ

بازاریابی لینکدین: فرایندی سخت و زمان‌بر

بازاریابی لینکدین بدون تحلیل رقبا و شناخت نیازها و انتظارات مخاطبان کامل نمی‌شود. باید در این پلتفرم محتوایی تولید کنید که با نیاز مخاطبان هماهنگ است و برای آن‌ها ارزش‌افزوده دارد.

همچنین نباید فراموش کنیم، بازاریابی یک فرایند است و بدون تلاش مستمر و پیوسته نتیجه نمی‌دهد. باید با مخاطبان تعاملات قوی و طولانی‌مدت ایجاد کنید تا آن‌ها در نهایت به مشتریان یا شرکای تجاری تبدیل شوند.

اگر این فعالیت‌ها را در حد کمال انجام دهید، آن‌وقت می‌توانید انتظار تأثیرات طولانی‌مدت از لینکدین مارکتینگ داشته باشید. با گذشت زمان، روابط و شبکه‌های حرفه‌ای قدرتمندی می‌سازید و می‌توانید بازدهی تبلیغات در لینکدین را افزایش دهید.

بیشتر بدانید: چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟

بازاریابی در لینکدین برای چه کسانی است؟

شاید تصور کنید بازاریابی با لینکدین تنها مختص کسب‌وکارهای بزرگ و شناخته شده است. درحالی‌که روزانه ده‌ها پیج شخصی فارسی‌زبان به لینکدین اضافه می‌شود. هدف اکثر کاربران جدید بازاریابی در این شبکه اجتماعی است. بسیاری از آن‌ها برای پیداکردن کار در لینکدین هستند. این روزها حتی نوجوانان هم در کلاس‌های لینکدین شرکت می‌کنند تا آینده درخشانی برای خود بسازند.

بنابراین، بازاریابی در لینکدین برای هر فرد و کسب‌وکاری است که به دنبال موفقیت اقتصادی و اجتماعی است. کسب‌وکارها برای این کار باید استراتژی و بودجه مشخصی تعیین کنند. افراد حقیقی و مستقل هم با رعایت چند اصل مهم و ساده به موفقیت می‌رسند.

لینکدین مارکتینگ

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین (صفر تا صد با عکس)

مزیت‌های بازاریابی با لینکدین

برای اینکه به اهمیت لینکدین مارکتینگ بهتر پی ببریم، نگاهی به چند آمار مهم می‌کنیم. طبق پژوهش‌های انجام شده، برندها در سال ۲۰۲۳ تعداد پست‌های لینکدین خود را ۱۰ درصد افزایش دادند. همچنین، لینکدین قابل‌اعتمادترین شبکه اجتماعی است که بیش از ۷۰ درصد بازاریابان به بازگشت سرمایه از آن نگاه مثبتی دارند.

نرخ بازگشت سرمایه ROI در لینکدین ۲۰ درصد است. بازاریابی در این شبکه اجتماعی می‌تواند نرخ تبدیل دوبرابری داشته باشد. علاوه بر این، برندهایی که در این پلتفرم تبلیغ می‌کنند به‌عنوان برندهایی حرفه‌ای، هوشمند، باکیفیت و محترم شناخته می‌شوند.

این‌ها تنها بخشی از آمارهایی است که نشان می‌دهد، لینکدین یک شبکه اجتماعی ارزشمند برای بازاریابی و تبلیغات است. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که لینکدین به دلیل کدام ویژگی‌ها و مزیت‌ها توانسته این دستاوردها را به ارمغان آورد؟

مخاطبان هدف

در لینکدین به گروهی از مخاطبان متخصص و حرفه‌ای دسترسی دارید. این مخاطبان عمدتاً برای اهداف حرفه‌ای و تجاری در این شبکه اجتماعی حضور دارند. بدین ترتیب، می‌توانید برای فروش محصولات و خدمات خود (به‌ویژه محصولات و خدمات B2B) افراد مناسبی را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی B2B چیست؟

ایجاد شهرت

لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای است. تبلیغات و بازاریابی در این شبکه اجتماعی به ایجاد تصویر حرفه‌ای از برند کمک می‌کند. با بازاریابی در لینکدین، فرد و کسب‌وکار معتبری می‌شوید. مطالبی که منتشر می‌کنید، محتوایی که درباره سازمان به اشتراک می‌گذارید، محتواهای منتشرشده توسط کارکنان و… همه به ایجاد شهرت و اعتبار کمک می‌کند.

لینکدین مارکتینگ

بیشتر دیده‌شدن

الگوریتم لینکدین به‌گونه‌ای کار می‌کند که با تعامل کاربران با محتوایتان، محتوا بیشتر دیده می‌شود. این امکان فوق‌العاده‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید به‌سرعت بر تعداد فالوورها و اعضای شبکه‌تان اضافه کنید.

تولید سرنخ

لینکدین ابزار فوق‌العاده‌ای برای ایجاد مشتریان و شرکای بالقوه است. از طریق ایجاد روابط قوی با مخاطبان به کمک تولید محتوا و…، می‌توانید آن‌ها را هوادار کسب‌وکارتان کنید؛ طوری که در نهایت از شما خرید کنند.

قرارگرفتن در صفحه نتایج جستجوی گوگل

افراد و کسب‌وکارها با لینکدین مارکتینگ می‌توانند به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل راه پیدا کنند. با این ویژگی لینکدین، مشتریان بالقوه یا آینده از طریق کانال سرچ گوگل به جمع مشتریان کنونی اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: دلایل بسته شدن اکانت لینکدین و راه حل رفع آن

تبلیغات مقرون‌به‌صرفه

ممکن است هزینه تبلیغات در بعضی از پلتفرم‌ها ارزان‌تر از لینکدین باشد؛ اما وقتی به کیفیت سرنخ‌های به‌دست‌آمده از لینکدین نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم تبلیغات در لینکدین به‌صرفه‌تر است. تبلیغات لینکدین برای بسیاری از کسب‌وکارها به‌ویژه مشاغل B2B بهتر و مناسب‌تر از سایر انواع تبلیغات است.

لینکدین مارکتینگ

۷ نکته برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ

قبلاً نکاتی را برای موفقیت در بازاریابی لینکدین بیان کردیم. بازاریابی در این شبکه اجتماعی فرایندی زمان‌بر است که به تلاش و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند احتیاج دارد. شما باید مخاطبان خود را به‌خوبی بشناسید و محتواهایی مناسب آن‌ها تولید کنید. اگر تصمیم گرفتید قدم در این مسیر سخت و پرچالش بگذارید، انجام کارهای زیر کمک زیادی خواهد کرد:

تعیین اهداف دقیق

هدفتان از بازاریابی در لینکدین باید دقیق و مشخص باشد. آیا به دنبال آگاهی از برند Brand awareness هستید یا می‌خواهید سرنخ‌های بیشتری برای وب‌سایت ایجاد کنید یا…؟ وقتی اهداف مشخص شد، آن زمان می‌توانید درباره مخاطبان هدف نیز تصمیم بگیرید. بدین ترتیب، موفق به خلق محتواهایی ارزشمند و تأثیرگذار می‌شوید.

بهینه‌سازی پروفایل کاربری

برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ، باید یک پروفایل کامل و بی‌نقص داشته باشید. بر اساس آمارها، صفحات بدون عیب، ۳۰ درصد بازدید هفتگی بیشتری دارند. صفحات تجاری نیز باید اهمیت بهینه‌سازی پروفایل را جدی بگیرند تا مشتریان بالقوه و مخاطبان بیشتری جذب کنند.

تولید محتوای ارزشمند

در بازاریابی، این پیام‌ها هستند که کاربران عادی را به مشتریان بالقوه و خریدار تبدیل می‌کنند. اگر ضعف و نقصی در پیام‌رسانی به مخاطب وجود داشته باشد، مشتری جدیدی جذب نخواهد شد. این موضوع درباره بازاریابی در لینکدین نیز صدق می‌کند و تولید محتوای ارزشمند در این شبکه اجتماعی ضروری است.

لینکدین مارکتینگ

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین

ردگیری و اصلاح عملکرد

رسیدن به موفقیت بدون سنجش عملکرد و رفع ضعف‌ها و نواقص ممکن نیست. برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از جمله لینکدین، باید عملکردتان را به طور مستمر بررسی کنید و مطمئن شوید از اهداف منحرف نشده‌اید. برای این منظور می‌توانید از ابزارهای تحلیلی و قدرتمند لینکدین استفاده کنید.

تمرکز بر لید به‌جای فروش

در لینکدین، کاربران به‌ندرت عکس محصول و خدمات خود را منتشر می‌کنند یا برای فروش مستقیم چیزی تلاش می‌کنند. با این حساب، لینکدین چگونه به یکی از پول‌سازترین شبکه‌های اجتماعی دنیا تبدیل شده و کاربران چگونه می‌توانند با آن درآمد کسب کنند؟

فروش و کسب درآمد با لینکدین از طریق ایجاد و پرورش ارتباطات رقم می‌خورد. زمانی که اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنید، کاربران علاقه‌مند می‌شوند درباره شما و فعالیت‌هایتان بیشتر بدانند. به همین دلیل، انتشار پستی که به طور غیرمستقیم محصول و خدمت را در آن تبلیغ می‌کنید، می‌تواند باعث فروش شود.

بااین‌حال فروش آنلاین از طریق لینکدین غیرممکن نیست. افرادی نیز بوده‌اند که از این پلتفرم برای فروش مستقیم و آنلاین استفاده کرده‌اند و موفق شده‌اند.

مطلب مرتبط: اکانت پرمیوم لینکدین چیست؟

اهمیت‌دادن به پروفایل‌های شخصی

از کارکنان بخواهید در پیج‌های شخصی خود در لینکدین درباره سازمان محتوا تولید کنند. آمارها نشان می‌دهد پیج‌های شخصی ۱۰ برابر بیشتر از پیج‌های سازمانی فالوور دارند. همچنین محتواهای این پیج‌ها دوبرابر بیشتر از محتواهای صفحه‌های تجاری کلیک می‌شوند.

وقتی کارکنان شروع به تولید محتوا درباره برند و شرکت می‌کنند، به‌تدریج بر آگاهی از برند افزوده می‌شود. شما می‌توانید از طریق فعالیت‌های آن‌ها به مخاطبان جدیدی دست یابید و فروش را افزایش دهید. به همین دلیل، اهمیت‌دادن به حساب‌های شخصی و تولید محتوا در آن‌ها، یکی از استراتژی‌های مؤثر در لینکدین مارکتینگ است.

لینکدین مارکتینگ

تعاملات قوی و باکیفیت

برای بازاریابی موفق در لینکدین، لازم است حضور فعال و مؤثری در این پلتفرم داشته باشید. باید در گفتگوها شرکت کنید و نظر خود را با مردم به اشتراک بگذارید. این حضور فعال، زمینه ایجاد اعتماد را در مخاطبان فراهم می‌کند؛ آن‌ها احساس می‌کنند به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید و به ایجاد رابطه با آن‌ها علاقه‌مند هستید.

تلاش کنید توجه و احترام خود به مخاطبان را از جنبه‌های مختلفی نشان دهید. مثلاً اگر کسی ارتقای شغلی پیدا می‌کند به او تبریک بگویید یا اگر کسی به دنبال شغل جدید است با لایک و کامنت، کمک کنید که پستش بیشتر دیده شود.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی که باید بدانید!

نتیجه؛ بازاریابی در لینکدین، پل رسیدن به موفقیت

در این مقاله به‌صورت جامع، لینکدین مارکتینگ را تعریف کردیم و مزیت‌ها و نکات موفقیت در آن را برشمردیم. امروزه لینکدین یکی از کانال‌های مهم برای جذب لید و افزایش فروش به‌حساب می‌آید. اگر حضور فعال و هدفمندی در این پلتفرم داشته باشید، می‌توانید فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی ارزشمندی به دست آورید.

نظر شما درباره شبکه اجتماعی لینکدین و ویژگی‌های بازاریابی آن چیست؟ آن را برای ما بنویسید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید