کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

آموزش وبلاگ نویسی: چگونه پست بلاگ بنویسیم؟

آموزش وبلاگ نویسی: چگونه پست بلاگ بنویسیم؟

اگر تا به حال پست‌های وبلاگی را خوانده باشید، باید بدانید که وقت خود را صرف محتوایی کرده‌اید که متخصص موضوع همان پست، آن را نوشته است. هر کسی می‌تواند از طریق وبلاگ نویسی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و از مزایای بی‌شمار آن، از جمله جمعیتی که موتورهای جستجو به طور طبیعی به وب‌سایت می‌آورد، محتوای تبلیغاتی برای رسانه‌های اجتماعی و جذب مخاطبان جدیدی که هنوز با شما آشنا نشده‌اند، به راحتی بهره‌مند شود. اگر در مورد وبلاگ نویسی یک چیزهایی شنیده‌اید اما مبتدی هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید و چگونه یک پست وبلاگ بنویسید، با آموزش وبلاگ نویسی افراک همراه باشید.

حالا بیایید با یک توصیف مهم و بنیادی شروع کنیم: وبلاگ نویسی بسته به شغل افراد، ممکن است معنای متفاوتی هم داشته باشد؛ پس بیایید اول به تعریف وبلاگ نویسی نگاهی بیندازیم.

پست بلاگ، یک خبر یا راهنما است که در بخش بلاگ‌های هر وب‌سایت منتشر می‌شود. پست بلاگ معمولا درباره‌ی یک موضوع یا مطلب خاص است، ماهیت آموزشی دارد، بین ۶۰۰ تا بیش از ۲۰۰۰ کلمه است و در آن می‌توان از انواع رسانه‌های دیگر مثل تصویر، ویدیو، اینفوگرافی‌ها و نمودارها استفاده کرد.

مطلب مرتبط
نحوه نصب پلاگین کلودفلر در وردپرس

پست‌ بلاگ به شما و کسب و کارتان اجازه می‌دهد تا در مورد هر موضوعی، نظرات و داستان‌های خود را در وب‌سایت به اشتراک بگذارید. این پست‌ها باعث می‌شوند تا برند شما بیش از پیش دیده شود، اعتبارتان بالا برود و درآمد بیشتری کسب کنید. از همه مهم‌تر هم، حجم بسیار زیادی کاربر به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شود.

کارهایی که برای شروع وبلاگ نویسی باید انجام بدهید عبارتند از:

  • مخاطبان خود را بشناسید.
  • رقبای خود را بررسی کنید.
  • ببینید می‌خواهید درباره‌ی چه موضوعاتی بنویسید.
  • برای وبلاگ خود اسم بگذارید.
  • دامنه‌ی وبلاگ خود را بسازید.
  • یک سی‌اِم‌اِس (CMS) انتخاب کرده و وبلاگ خود را آماده کنید.
  • ظاهر وبلاگ را به انتخاب خود درست کنید.
  • در نهایت، اولین پست وبلاگ خود را بنویسید.

چگونه وبلاگ نویسی کنیم؟

۱. از هر آن چه در مورد مخاطبان خود می‌دانید، استفاده کنید.

قبل از این که شروع به نوشتن پست وبلاگ‌تان کنید، اول باید مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید. از خودتان سوالاتی مثل «مخاطب من دوست دارد چه اطلاعاتی کسب کند؟» بپرسید. اینجاست که اطلاعات قبلی مشتریان به کار شما می‌آید. شخصیت و علایق مشتریان را آنالیز کنید تا بتوانید برای بلاگ خود موضوع درستی انتخاب کنید.

۲. از استراتژی‌های محتوایی و ایده‌های خلاقانه‌ی قدیمی خود استفاده کنید.

اگر از قبل پورتفولیو دارید، می‌توانید در همان پورتفولیوی قدیمی به ایده‌ها و استراتژی‌هایی که استفاده کرده بودید نگاهی بیندازید و از همان‌ استراتژی‌های قبلی که به کارتان می‌آید، استفاده کنید.

۳. ببینید تا حالا به چه موضوعاتی کمتر پرداخته شده است.

بهتر است موضوع شما، نیاز مشتری باشد که تا حالا کمتر کسی به آن پرداخته است. در غیر این صورت، احتمالا محتوای خود را برای موضوعی می‌نویسید که در حال حاضر بیش از حد اشباع شده است. لازمه‌ی پیشرفت در موتورهای جستجو، دوری از موضوعات اشباع شده و پیدا کردن موضوعات جدید است. کار سختی است، اما غیر ممکن نیست! کافی است محتوایی بنویسید که رقبای شما کمتر به آن اشاره کرده باشند.

مطلب مرتبط
تکنیک های بهینه سازی URL سایت

۴. نوع پست بلاگی که می‌نویسید را انتخاب کنید.

 یکی دیگر از موارد آموزش وبلاگ نویسی این است که بدانید پست‌های بلاگ، انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها هم باز ساختارهای جدایی دارند که هنگام نوشتن باید حتما رعایت شوند.

۵. چند عنوان مختلف بسازید و بهترین آن را انتخاب کنید.

عنوان وبلاگ شما باید طوری باشد که خواننده با دیدن آن متوجه شود چه نوع مطلبی انتظارش را می‌کشد و در عین حال باید مخاطب را مشتاق به خواندن پست کند. برای همین هم هست که پیشنهاد می‌کنیم هنگام نوشتن عنوان یک پست، به جای تنها یک عنوان، چندین عنوان را انتخاب کنید.

۶. یک طرح کلی برای محتوای خود بنویسید و کلید واژه‌های خود را مشخص کنید.

هنگام نوشتن طرح کلی ایده‌تان، شما باید آن ایده‌های اصلی را به همراه تیترها و زیرتیترها مشخص کنید. این کلید واژه‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شوند که برای مخاطب جذاب بوده و باعث بالاتر رفتن مقاله شما در موتورهای جستجو مثل گوگل شوند.

۷. حالا پست بلاگ خود را بنویسید.

خب، در این مرحله شما از قبل عنوان اصلی، تیترها و زیرتیترها را مشخص کرده‌اید، بنابراین الان وقت آن است که بدنه‌ی محتوا را اضافه کنید. در مورد چیزهایی که از قبل درباره‌ی آن موضوع می‌دانید، بنویسید و در صورت لزوم هم سعی کنید اطلاعات، مثال‌ها و داده‌های بیشتری جمع‌آوری کنید تا  برای نوشته‌های خود سند و مدرک بیشتری داشته باشید و امتیاز پست‌هایتان را افزایش دهید.

اینجاست که شما می‌توانید شخصیت و اخلاقیات خودتان را هم در نوشته‌هایتان نشان بدهید. پست‌های بلاگ لزوما نباید کاملا برای انتقال اطلاعات باشند، بلکه می‌توانند پر از حکایات جالب و حتی گاهی اوقات طنز باشند (البته اگر برای رساندن منظورتان فایده‌ای داشته باشند!). این گونه برند شما، مختص خودتان است و بلاگ‌های شما با بقیه نوشته‌ها فرق می‌کند.

اگر در چیدمان درست جملات کنار هم مشکل دارید، نگران و دلسرد نشوید، چرا که شما تنها نیستید. پیدا کردن «قَلم نویسندگی» هرکسی، سخت و چالش برانگیز است، اما هیچ کاری نشد ندارد!

۸. پست ها را ویرایش کنید.

فرآیند ویرایش و دوباره‌خوانی، بخش مهمی از بلاگ نویسی موفق است، پس از آن غافل نشوید!

۹. تصاویر و رسانه‌های دیگر را برای تایید ایده‌های خود به مطلب اضافه کنید.

هنگامی که ساختار و جملات مقاله را بار دیگر بررسی کردید، تمرکز خود را از روی متن بردارید و روی اضافه کردن عناصر دیگر به پست وبلاگ بگذارید؛ عناصری مثل:

  • تصاویر اختصاصی
  • نمای ظاهری مطلب
  • تاپیک‌ها (Topics) و تگ‌ها (Tags)

کلام آخر

بلاگ نویسی به نوعی احترام به بازدید کننده و مخاطب است و شرایطی به وجود می‌آورد که مخاطب راحت‌تر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. مسئله بلاگ نویسی و استفاده از بلاگ برای اهداف مختلف پیشینه‌ی خیلی قدیمی دارد و می‌توان ادعا کرد که بلاگ نویسی دقیقا همزمان با راه‌اندازی سایت‌ها به وجود آمده است. امروزه استفاده از بلاگ به عنوان یک ابزار برای تبلیغات و تقویت سایت‌های فروشگاهی تبدیل شده و حتی شرکت‌های بزرگ دنیا نیز از این ابزار استفاده می‌کنند. بلاگ نویسی به شما کمک می‌کند تا برندتان را بیش از پیش به دنیا معرفی کنید، در حیطه‌ی خود متخصص به نظر برسید، در موتور جستجو رتبه‌ی بالاتری کسب کنید و مخاطب هدف را جذب کنید. مراحل و نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم را مو به مو اجرا کنید تا همین امروز بتوانید بلاگ خود را راه‌اندازی کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید