کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

تبدیل کانال یوتیوب پرسونال به یوتیوب برند (آموزش قدم به قدم)

تبدیل کانال یوتیوب پرسونال به یوتیوب برند (آموزش قدم به قدم)

کانال یوتیوب برند به طور مخصوص برای شرکت‌ها طراحی شده است و امکانات بسیار ویژه‌ای را در اختیار افراد قرار می‌دهد. اگر در حال حاضر کانال یوتیوب پرسونال دارید، می‌توانید در عرض چند دقیقه خیلی راحت آن را به کانال تجاری تبدیل کنید.

البته باید بدانید نحوه تبدیل کانال یوتیوب پرسونال به یوتیوب برند مراحل خاصی دارد که باید به ترتیب رعایت شوند. قبل از هر چیز در صورتی که هیچ حسابی در یوتیوب ندارید، حتما باید یک حساب ایجاد کنید.

در ادامه ، به طور کامل تمام مراحل انتقال کانال شخصی به تجاری را به شما آموزش می‌دهیم و همچنین با مفهوم هر یک از این کانال‌ها و تفاوت‌های آن‌ها نیز آشنا می‌شوید.

یوتیوب برند چیست؟

یوتیوب برند به کانالی گفته می‌شود که به سازمان، گروه یا کسب‌وکار خاصی تعلق دارد و بیشتر برای معرفی و تبلیغ محصول، خدمات و کسب‌وکارها طراحی شده است. این نوع کانال‌ها برای اهداف تجاری و بازاریابی ایجاد می‌شوند و به مدیران و صاحبان کسب‌وکارها در ارتقا برند و همچنین برقراری ارتباط با مخاطبان کمک می‌کنند.

کانال پرسونال چیست؟

کانال پرسونال برخلاف یوتیوب برند به جای تمرکز بر یک سازمان یا کسب‌وکار، متعلق به یک فرد خاص است. این نوع کانال‌ها به کارآفرینان، اینفلوئنسرها، متخصصان و… کمک می‌کند تا برند شخصی خود را راه‌اندازی کنند، مهارت‌ها و اطلاعاتشان را با مخاطبان به اشتراک بگذارند و در نتیجه به اهداف شغلی خود نیز دست یابند.

آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی و کامپیوتر

تفاوت کانال پرسونال یوتیوب و برند یوتیوب

کانال‌های یوتیوب پرسونال و برند تفاوت‌هایی با هم دارند و هر کدام ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه به طور خلاصه این تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم.

ویژگیکانال برندکانال پرسونال
مالکیتکسب‌وکار، برند و سازمانفرد
تمرکزمعرفی محصولات، برند یا خدماتبه اشتراک‌گذاری علایق، تجربیات و تخصص
مخاطبمخاطبان برند و مشتریانعلاقه‌مندان به موضوعات کانال
اهدافافزایش آگاهی از برند، برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان، افزایش ترافیک وب‌سایت، ارتقا اعتبار برندایجاد برند شخصی، کسب درآمد، به اشتراک گذاری علایق و ارائه فرصت‌های جدید
محتواانواع تبلیغات، بررسی محصول، ویدیوهای آموزشی، مصاحبه با متخصصان و کارشناسانولاگ، پشت صحنه، آموزش، مصاحبه و…
نام‌گذارینام برند یا نامی مرتبط با برندنام فرد یا نام مرتبط با متخصص
عکس پروفایللوگوی برندعکس فرد
ویژگی‌هاامکان افزودن چند مدیر، استفاده از برچسب‌های سفارشی، قابلیت بارگذاری ویدیوهای طولانی‌تر، تحلیل و بررسی دقیق عملکرد کانالامکان افزودن یک مدیر، دسترسی به ویژگی‌های محدود یوتیوب

در انتها انتخاب از بین این دو نوع کانال، به اهداف و نیازهای شما بستگی دارد. در صورتی که قصد تبلیغ و گسترش کسب‌وکار خود را دارید، کانال برند خیلی سریع‌تر شما را به اهدافتان می‌رساند.

ساخت کانال یوتیوب پرسنال برند

  • ۱. ایجاد حساب کاربری برند

قبل از هر اقدامی، شما باید یک حساب کاربری برند ایجاد کنید. برای این کار تمام مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  • ۱. برای این کار به حساب یوتیوب خود بروید و در گوشه سمت راست بالا روی پروفایل خود کلیک کنید.
  • ۲. حال در بخش منوی باز شده به قسمت تنظیمات «settings» بروید.
  • ۳. در این قسمت باید روی گزینه « add or manage your channel» کلیک کنید.
  • ۴. در این قسمت شما می‌توانید از بین کانال‌های یوتیوب خود، یک کانال را برای برند کردن انتخاب کنید و یا کانال جدید بسازید.
  • ۵. در این قسمت نام اکانت برند خود را بنویسید و روی «create» کلیک کنید.

شما با انجام این مراحل، موفق به ساخت کانال تجاری یوتیوب خود شدید. نام کانال تجاری شما می‌تواند مشابه با کانال سابق باشد؛ اما بهتر است که نام موقت دیگری را انتخاب کنید و در انتها آن را تغییر دهید.

برای تبدیل کانال خود به برند، باید از قبل حداقل 100 سابسکرایبر داشته باشید و تمام قوانین یوتیوب را رعایت کرده باشید. در صورت واجدالشرایط بودن ادامه مراحل را طی کنید.

تبدیل کانال شخصی به حساب کاربری برند

در این مرحله شما باید کانال پرسونال خود را انتخاب کنید و آن را به کانال یوتیوب انتقال دهید. برای این کار تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ۱.  در ابتدا روی پروفایل خود کلیک و کانال پرسونال را انتخاب کنید.
  • ۲. حال وارد Setting شوید و در قسمت حساب «Account» روی گزینه «View advanced settings» کلیک کنید.
  • ۳.   در این مرحله باید گزینه «Move channel to a brand account» را انتخاب کنید.

انتقال تمام اطلاعات کانال پرسونال به یوتیوب برند

در انتها شما باید کانال پرسونال خود را به کانال یوتیوب برند انتقال دهید. نحوه انجام این کار را در ادامه به شما آموزش می‌دهیم.

  • ۱. در صفحه باز شده شما اکانت برند جدید خود را می‌بینید. برای انتقال کانال یوتیوب پرسونال باید گزینه «Replace» را انتخاب کنید.
  • ۲. حال در صفحه جدید تیک «I understand and wish to proceed» را بزنید و گزینه « Delete Channel» را نیز بفشارید.
  • ۳. با انجام این مراحل، تمام اطلاعات کانال پرسونال شما حذف می‌شود و برای انتقال آن‌ها باید «Move channel» را بفشارید.

بعد از انتقال کانال خود، نام و عکس پروفایل و اطلاعات کانال خود را به‌روز کنید و همچنین مطمئن شوید که تمام محتوای موجود در کانال شما، با نام تجاری جدید مطابقت دارند.

میزان درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار است؟

با انجام این مراحل، کانال یوتیوب پرسونال شما به یوتیوب برند تبدیل می‌شود. دقت داشته باشید که شما امکان تبدیل کانال یوتیوب برند به کانال یوتیوب پرسونال را نخواهید داشت؛ بنابراین حتما از قبل به طور کامل اهداف و نیازهای خود را مشخص و سپس برای این کار اقدام کنید. کانال پرسونال و برند تفاوت‌هایی با هم دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

نکات پایانی برای ایجاد کانال برند یوتیوب

در این مقاله به طور کامل نحوه تبدیل کانال یوتیوب پرسونال به یوتیوب برند را به شما آموزش دادیم. ایجاد کانال تجاری، یک گام ارزشمند برای کسب‌وکار شماست و با کمی برنامه‌ریزی و تلاش، قطعا به نتایج عالی دست خواهید یافت.

کانال برند در واقع به کسب‌وکارتان ظاهر حرفه‌ای‌تر و اعتبار زیادی می‌بخشد و همچنین به شما قابلیت دسترسی به مخاطبان بیشتری را می‌دهد. در صورتی که در روند تبدیل کانال یوتیوب پرسونال به یوتیوب برند با مشکلی روبه‌رو شدید، با کارشناسان افراک در ارتباط باشید و تمام سوالات خود را رفع کنید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید