کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

میزان مالیات یوتیوب به چه صورت است؟

میزان مالیات یوتیوب به چه صورت است؟

یوتیوب پلتفرم اشتراک گذاری ویدئویی گوگل است که کاربران زیادی دارد. یکی از ویژگی های خوب Youtube برای ایرانیان، کسب درآمد به صورت دلار است؛ که با وضعیت فعلی در صورتی که بتوانید درآمد دلاری داشته باشید، بسیار سود کرده اید! به دلیل تحریم هایی که در مقابل ایرانیان قرار گرفته، کسب درآمد از یوتیوب کمی سخت شده است. البته برای درامد زایی از یوتیوب نیازمند کسب شرایط خاصی هستید؛ که در ادامه مطلب شرایط درامد از یوتیوب و میزان مالیات یوتیوب را بررسی خواهیم کرد. با افراک همراه باشید.

شرایط اولیه درآمدزایی از یوتیوب

برای کسب درآمد از یوتیوب در ابتدا باید شرایط اولیه آن را فراهم کنید. یوتیوب، سیاست های درآمدزایی کاربرانش را تغییر داد و ویژگی جدیدی به سایتش اضافه کرده است. شرایط اولیه کسب درامد از یوتیوب شامل موارد زیر می باشد:

  • کانال یوتیوب حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.
  • بازدید ویدئوهای کانال در یک سال اخیر حداقل ۴۰۰۰ ساعت باشد.
  • محتوای کانال باید با خط‌ مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی گوگل سازگار باشد.
  • برای تسویه حساب، درآمد کانال شما باید حداقل به ۱۰۰ دلار رسیده باشد.

افزایش بازدید یوتیوب باعث افزایش سابسکرایبر و در نهایت افزایش درآمد یوتیوب می‌شود. با مطالعه مطلبترفندهای افزایش بازدید ویدیوهای کانال یوتیوب می توانید با راه های افزایش بازدید ویدیوها بیشتر آشنا شوید.

مالیات یوتیوب چقدر است؟

پس از کسب شرایط اصلی یوتیوب وقت آن رسیده است که اکانت گوگل ادسنس خود را به کانال یوتیوبتان متصل کرده و درامد خود را نقد کنید. نقدکردن درامد یوتیوب در بعضی از کشورها مشمول پرداخت مالیات می باشد؛ میزان مالیات بستگی به لوکیشن اکانت گوگل ادسنس شما و حقیقی یا حقوقی بودن اکانت دارد.

به عنوان مثال :

در کشورهای عربی، در صورتی که اکانت گوگل ادسنس یک فرد حقیقی باشد، مشمول پرداخت مالیات نمی باشید. در مقابل اکانت ادسنس یک فرد حقیقی در کشورهای اروپایی، آمریکا یا انگلستان و حتی ایران، ۰ تا ۳۰ درصد درامد یوتیوب را باید مالیات بپردازند. مالیات یوتیوب بسیار متغیر است، و به میزان درآمد شما هم بستگی دارد.

مالیات یوتیوب- شرایط درامد از یوتیوب

یوتیوبرهای آمریکایی و فرار از مالیات

براساس قوانین جدید یوتیوب در سال 2021 تمام بازدیدهای ویدئو ها از داخل آمریکا ( با استفاده از آی پی آمریکا ) مشمول پرداخت ۲۴درصد مالیات درا خواهند شد؛ که این مالیات به صورت اتوماتیک از حساب گوگل ادسنس کم خواهد شد؛ این اتفاق باعث شد که یوتیوبرهای آمریکایی از طرفداران خود بخواهند که هنگام مشاهده ویديوهای کانالشان از وی پی ان استفاده می شود؛ همین کار موجب شد که گوگل سیستم شناسایی وی پی ان و شناسایی آی پی آمریکا را وضع کند؛ تا جلوی فرار مالیاتی یوتیوبران آمریکایی را بگیرد.

مالیات یوتیوب در ترکیه و ایران

قوانین مالیاتی مربوط به درآمد حاصل از فعالیت در یوتیوب، ایران و ترکیه را هم شامل می‌شود. با وجود تحریم های جدید یوتیوب و کاهش درآمد یوتیوبرهای ایرانی، تشخیص آی پی کاربران ایران برای یوتیوب کار سختی نیست و در صورت تشخیص، یوتیوب درآمد این آی پی را نادیده میگیرد . مردم در ترکیه در صورتی که درآمد کمتر از 880 هزار لیر از یوتیوب داشته باشند، مشمول به پرداخت ۱۵ درصد مالیات هستن و اگر در بانک های ترکیه حساب داشته باشید، نیاز به ارائه اظهار نامه مالیاتی ندارید.

تبلیغ در یوتیوب یکی دیگر از راه های کسب درآمد از یوتیوب است. صاحبان کانال می توانند به ازای تبلیغاتی که در کانالشان انجام می شود، مبلغی دریافت کنند.

دود قوانین جدید یوتیوب در چشم یوتیوبرهای ایرانی

قوانین یوتیوب باعث شد که آمار بازدید کشور ایران، بسیار زیاد شده است؛ چون ایران توسط گوگل تحریم شده است؛ با آی پی ایران هیچ تبلیغی به کاربران نمایش داده نمی شود؛ در نتیجه درآمد ایرانیان بسیار کاهش می یابد. البته هنوز این موضوع قطعی نشده است و تا پرداخت هزینه ماه آوریل یوتیوبران باید صبر کنیم.

افزایش درآمد ویدیوهای یوتیوب با youtube shorts !

کلام آخر ـ شرایط درامد از یوتیوب و میزان مالیات یوتیوب

کسب درامد از یوتیوب شرایط خاصی دارد. پس از عبور از این شرایط باید اکانت گوگل ادسنس خود را به کانال یوتیوبتان متصل کنید. پس از متصل شدن ادسنس می توانید هر ماه درامد خود را نقد کنید. مطابق قوانین گوگل براساس موقعیت مکانی بازدید کننده ها باید مالیات بپردازید. این مالیات هر ماه به صورت اتوماتیک از حساب شما کسر خواهد شد. تجربه ی شما از پرداخت مالیات یوتیوب و قوانین جدید یوتیوب چیست؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

میزان مالیات یوتیوب به چه صورت است؟
یوتیوب پلتفرم اشتراک گذاری ویدئویی گوگل است که کاربران زیادی دارد. یکی از ویژگی های خوب Youtube برای...
4.6 از 10 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام
    با توجه به قوانین مالیاتی سختگیرانه جدید در کشور، می‌خواستم ببینم که آیا دولت ایران از درآمد یوتیوبرها می‌تونه مالیات برداشت بکنه یا نه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      در حال حاضر هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌شود ولی در آینده این موضوع مشخص نیست. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  2. روز بخیر.وقتی امریکا ایران تحریم کرده.پس چطور لوح یوتیوب که یوتیوبرها داخل ایران هستند دریافت می‌کنند.و خوده یوتیوب کانال ها بررسی میکند که مانیتایز کند یا خیر اونوقت متوجه میشود که کانال ایرانی است.لطفا بگید چجوری تحریم است ایران؟؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام وحید عزیز
      لوح ها در ابتدا توسط تیم یوتیوب به آدرس دفتر افراک در خارج از ایران ارسال شده و مجددا به ایران ارسال می‌شوند. در زمان وریفای کانال یوتیوب باید لوکشین را کشوری غیر از ایران انتخاب کنید و پس از رسیدن به شرایط اولیه مانیتایز یوتیوب، اکانت گوگل ادسنس به آن متصل کنید. مشکلی از بابت کانال ایرانی و خارجی وجود نخواهد داشت.

      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  3. سلام.وقت بخیر
    یعنی اگر کانال رو یه آشنا در انگلیس بزنه برامون
    گوگل یبار بابت بازدید های کشورهای مختلف
    مالیات کم میکنه
    یبارم اون آشنا باید به انگلیس
    مالیات در آمد بده ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام وقتتون بخیر، این مورد بستگی به فرم مالیاتی پر شده توسط ادسنس دارد. موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  4. سلام وقت بخیر سوال داشتم با گوشی هم میشه تو یوتیوب کار کرد محتوا گذاشت یا باید حتما کامپیوتر باشه . بعد سوال د‌وم اینکه چجوری باید لوکشین یوتیوب عوض کرد

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      پیشنهاد میکنیم لوکیشن کشورهایی که تو لیست تحریم های گوگل نیستند را انتخاب کنید.

      آیا مفید بود؟