کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

صفحه لندینگ چیست؟ آشنایی با انواع صفحه لندینگ سایت

صفحه لندینگ چیست؟ آشنایی با انواع صفحه لندینگ سایت

در دنیای دیجیتال مارکتینگ صفحه لندینگ ( landing page ) یا صفحه فرود به یک صفحه شاخص در وبسایت گفته می‌شود؛ که برای هدفی مشخص یا کمپین تبلیغاتی ساخته شده است. این هدف ممکن است، پر کردن یک فرم، ثبت نام در سایت و یا انجام یک خرید باشد. هنگام ساخت و طراحی یک صفحه لندینگ باید یک هدف خاص را برای کسب و کار خود در نظر داشته باشید و طبق همان هدف آن را برنامه ریزی کنید و توسعه دهید. در ادامه به صورت کامل بررسی می کنیم که صفحه لندینگ چیست؟ و چه کاربردهایی دارد. با افراک همراه باشید.

لندینگ سایت چیست؟

به صفحاتی که دروازه ورود کاربران به سایت می باشند، لندینگ سایت می گویند. به عبارت دیگر اولین صفحه ای که کاربران، از طریق آن وارد سایت می شوند. این ساده ترین پاسخ به سوال “صفحه لندینگ سایت چیست؟” است. صفحات لندینگ سایت می توانند پر بازدید ترین و پر فروش ترین صفحات سایت باشند. لندینگ پیج، صفحه‌ای منحصربه‌فرد و خارج از چارچوب کلی سایت است. لندینگ پیج به‌عنوان یک مرجع برای بازدیدکنندگان است که آنچه در جست‌وجوی آن هستند را در این صفحه پیدا کنند.

صفحه لندینگ چیست

ویژگی های اصلی صفحه لندینگ سایت

برای ساخت صفحه لندینگ سایت باید به دو نکته توجه کافی داشته باشید؛

  • صفحات فرود، هدفی خاص را دنبال می‌کنند.
  • در این صفحات فرایند تبدیل کاربر به مشتری تنها از طریق یک دکمه انجام می‌شود.

دقت کافی به این نکات باعث می شود تفاوت اصلی صفحه لندینگ سایت و صفحه اصلی سایت را متوجه شوید: صفحات اصلی سایت، می توانند چندین هدف را دنبال کنند و به صفحات مختلف لینک دهند، در مقابل صفحات لندینگ برای دنبال کردن یک هدف طراحی می‌شوند.

انواع صفحه لندینگ چیست؟

قبل از طراحی لندینگ سایت، باید با انواع صفحه لندینگ آشنا شوید؛ لندینگ پیج بر اساس هدف به سه دسته تقسیم می شوند؛

۱. صفحات اصلی

معمولا صفحه اول، صفحه دسته‌بندی محصولات، خدمات و… که از صفحات اصلی وب‌سایت هستند، جزو این دسته قرار می‌گیرند. در صفحه اصلی کلیت کسب‌وکار معرفی می‌شود و بسته به نوع کسب‌وکار، اطلاعاتی که در این صفحه قرار داده می‌شود نیز متفاوت است.

۲. میکروسایت

یک سایت کوچک، مکمل و زیر شاخه‌ای از سایت اصلی است که به صورت مجزا از صفحه اصلی وب‌سایت عمل می‌کند، یعنی آدرس صفحه میکروسایت‌ از سایت اصلی کاملا متفاوت است.

۳. لندینگ اختصاصی

در این نوع از صفحه لندینگ، اصلی ترین تمرکز، بر روی فراخوان عمل (Call To Action) است. این فراخوان شامل پر کردن فرم های قرار داده شده در سایت، ثبت نام و خرید محصول باشد. صفحه لندینگ اختصاصی ویژگی هایی دارد که در مقابل بقیه صفحات لندینگ متفاوت است. ویژگی های صفحه لندینگ اختصاصی شامل موارد زیر می باشد:

  • تمرکز اصلی بر روی عمل تبدیل خاص (Conversion Action) است.
  • کمترین سردرگمی را در کاربر ایجاد می کند.
  • به ساده ترین شکل ممکن بازدید کننده را به مشتری تبدیل می کند.
  • این صفحه کاملا هدفمند برای مشتریان هدف طراحی شده است.

کاربردهای صفحه لندینگ

  1. تبلیغات بنری : توجه کاربر را جذب می کنند و سود فراوانی دارند که موجب بازگشت سرمایه زیادی از کمپین های تبلیغاتی می شوند.
  2. کمپین تبلیغاتی : برای کارهایی نظیر پیشنهادات ویژه، کدهای تخفیف، کمپین های مناسبتی استفاده می شود.
  3. بازاریابی ایمیلی : صفحه لندینگ در ایمیل مارکتینگ مناسب کاربرانی است که با کسب و کار شما آشنایی اولیه دارند؛ با ارائه کتاب الکترونیک، مقاله، کارگاه آموزشی کاربران ترغیب به بازگشت به سایت کنید.
  4. تماس با ما : برای بسیار از شرکت ها و کسب و کارهای حقوقی و مالی مهم ترین صفحه سایت، صفحه اطلاعات تماس است. استفاده از این صفحه در پاسخ دهی به سوالات کاربران کمک بسیاری می کند.
  5. معرفی محصول : بهترین فروشگاه های آنلاین برای هر محصول یا تعدادی از محصولات خاص، صفحه فرود مجزا طراحی می کنند؛ یکی از موثر ترین راه های افزایش فروش و جذب مشتری، جلب توجه کاربر به محصولی خاص است.
  6. دمو: ارائه بخشی از خدمات به‌صورت رایگان در بازه زمانی مشخص و تاکید روی این موضوع در صفحه لندینگ، اثر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد.
صفحه لندینگ چیست

اهداف صفحه لندینگ چیست؟

پس از آشنایی با کاربردهای صفحه لندینگ، باید بدانیم که اهداف صفحه لندینگ چیست؟ برای چه موارد باید صفحات لندینگ را طراحی کنیم؟ اهداف صفحه لندینگ:

  • فروش محصولات : در این صفحات می توانید محصولات و کالاهای خود در معرض فروش قرار دهید. اساسی ترین هدف این صفحات، فروش محصول و خدمات است.
  • ایجاد سرنخ برای فروش : هدف اصلی این صفحات، جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان است. اطلاعاتی مثل نام، سن، ایمیل و هر نوع اطلاعات دیگری که بتوان از آن برای ایجاد ارتباط و بازاریابی استفاده کرد.
  • ایجاد رابطه با کاربران : این صفحه، ترکیبی از صفحه فروش محصولات و صفحه سرنخ است. با کمک این صفحه می توانید کاربران بالقوه ای که از محصولات بازدید کرده اند را به مشتری تبدیل کنید.

کلام آخر

زمانی که برای اولین بار از یک سایت بازدید می کنید، نسبت به صفحات و خدمات آن هیچ نظری ندارید؛ به همین خاطر صفحه لندینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت مناسبی است برای افزایش تعداد مخاطبان، کلیک، بازدید و فروش؛ بنابراین برای طراحی این صفحه باید تمام تمرکز خود را به کار بگیرید. شما می توانید برای طراحی صفحه لندینگ سایت خود از مجموعه افراک کمک بگیرید، تجربه شما از طراحی لندینگ پیج چیست؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

صفحه لندینگ چیست؟ آشنایی با انواع صفحه لندینگ سایت
در دنیای دیجیتال مارکتینگ صفحه لندینگ ( landing page ) یا صفحه فرود به یک صفحه شاخص در...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید