کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چگونه کامنت های سایت را افزایش دهیم؟

چگونه کامنت های سایت را افزایش دهیم؟

یکی از اصلی ترین دغدغه های وب مستران و مدیران سایت، افزایش کامنت سایت است. به طور معمول کاربران به راحتی در سایت یا مقاله نظر خود را اعلام نمی کنند. افزایش کامنت سایت از طریق بلاگ یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک بیشتر است. دنیای دیجیتال مارکتینگ با پیشرفت چشمگیری روبرو شده است و محتواها کامل و بی نقص هستند از طرفی گرفتن کامنت برای پست ها و مقالات کار آسانی نیست! کامنت مارکتینگ به معنای قرار دادن کامنت در یک پست درست، در زمان درست و از راه درست است که می‌تواند برای وب‌سایت کسب‌وکار شما ترافیک خوبی را بدست آورد و شما را به مسیر درست هدایت کند. با افراک همراه باشید.

۱۳ تکنیک افزایش کامنت سایت

برای افزایش کامنت بلاگ باید استراتژی هایی را پیاده سازی کنید، کامنت‌گذاشتن مخاطبان برای هر بلاگ‌پست باعث می‌شود تا با شما تعامل بیشتری داشته باشند و در‌عین‌حال شما نیز با سلایق و روحیات آن‌ها بیشتر آشنا شوید. در ادامه چند مورد از راه های افزایش کامنت سایت را بررسی خواهیم کرد؛

۱. استفاده از سوالات با پایانی باز

بر اساس گزارش های به دست آمده استفاده از سوالاتی با پایان باز باعث می شود کاربران تمایل بیشتری برای تعامل با سایت داشته باشند. یکی از دلایلی که باعث می شود یک مقاله به اندازه کافی کامنت نگیرد، استفاده از سوالات با پایانی بسته است. به سوالات بسته فقط می توان با «بله» یا «نه» یا مستقیم تک کلمه ای پاسخ داد. سوالات یا درخواست هایی با پایان باز تعامل کاربران با سایت را افزایش می دهند؛ استفاده از این چنین سوالات علاوه بر اینکه کامنت های سایت را افزایش می دهند باعث می شوند شناخت بیشتری نسبت به کاربرانتان داشته باشید و محتواهای مناسب تری تولید کنید.

تولید محتوا چیست؟

نمونه سوالات با پایان بسته

  • سوال: آیا سفر را دوست دارید؟
  • پاسخ: بله یا خیر
  • سوال: رنگ مورد علاقه شما چیست؟
  • پاسخ: قرمز (یا سبز)

نمونه سوالات با پایان باز

  • سوال: چگونه ترافیک سایت خود را افزایش می دهید؟
  • پاسخ: من در مورد وبلاگ هایی تحقیق می کنم که بازدیدکنندگان زیادی دارند. سپس، پست‌های محبوب آنها را مطالعه می‌کنم و یک پست مهمان ارائه می‌کنم. بهترین استراتژی من برای افزایش ترافیک وبلاگ نویسی مهمان و ترافیک جستجوی طولانی است.

مطلب مرتبط

چگونه کلیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم؟

۲. استفاده از ویدیو در محتوا

اگر بتوانید یک ویدیو را به صورت درست در محتوای خود بگنجانید باعث بالا رفتن تعامل پستتان خواهید شد؛ ناگفته نماند این استراتژی ممکن است برای همه نتیجه ندهد. یادگیری فقط از طریق شنیداری ۲۰ درصد، از طریق دیداری ۳۰ درصد و ترکیب دیدار و شنیدار ۷۰ درصد مطالب را در ذهن مخاطب حک می کند. به همین علت استفاده از ویدیو در محتوا باعث می شود مخاطب تعامل بیشتری برقرار کند و در نتیجه در کامنت ها مشارکت کند. ویدیوهای کوتاه تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطبان دارند. سعی کنید ویدیوهای شما کوتاه و در عین حال واضح باشد تا منظور را مستقیم به مخاطب منتقل کند.

مطلب مرتبط

چگونه بازدید سایت را در گوگل افزایش دهیم؟

۳. پاسخ دادن به کامنت ها

پاسخ داده به نظرات کاربران باعث ایجاد یک زنجیره ارتباطی می شود. با صرف چند دقیقه برای پاسخ دادن به نظرات، کامنت های بیشتری خواهید داشت. هرچه تعداد کامنت های شما بیشتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. وقتی به نظرات پاسخ می دهید، به مخاطبان خود می فهمانید که به آن ها اهمیت می دهید و از زمانی که برای خواندن مقالات شما صرف کرده اند، قدردانی می کنید.

۴. استفاده از پلاگین CommentLuv

یکی از بهترین ابزارها برای کامنت سایت افزونه CommentLuv است. کاری که افزونه CommentLuv انجام می دهد: کاربران تشویق می شوند کامنت بگذارند چون این افزونه آخرین پست آن ها را نمایش می دهد، البته صاحب سایت می توانید نسبت به فالو و دوفالو بودن لینک اقدام کند. بعضی اوقات کاربران به علت اینکه کامنت گذاشتن هیچ منفعتی برای سایتشان ندارد، کامنتی نمی گذارند اما، از آنجایی که CommentLuv در صنعت بازاریابی اینترنتی محبوب است، خوانندگان وبلاگ می دانند که وقتی نظری می نویسند، یک بک لینک dofollow و همچنین ترافیک واجد شرایط بیشتری دریافت می کنند و به تدریج باعث رشد وبلاگ خود می شوند.

مطلب مرتبط

بهترین افزونه های وردپرس در ۲۰۲۱

۵. استفاده از عنوان‌های بحث برانگیز

اصلی ترین عاملی که باعث می شود یک کاربر وارد سایت شود و در نهایت نظرات خود را بنویسد استفاده از عنوان های جذاب و بحث برانگیز است. بین عناوین جذاب و سرفصل ها تفاوت وجود دارد. ۸۰٪ از مردم ممکن است عنوان شما را بخوانند، در حالی که تنها ۲۰٪ به خواندن کل پست یا مقاله ادامه می دهند. پس در انتخاب عنوان وبلاگ خود خلاقیت کافی را به خرج دهید.

۶. درخواست نظر از کاربران

اگر سوالات خوب بنویسید‌، پاسخ های خوب دریافت خواهید کرد. در صورتی که به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، به دلیل اینکه هنوز مخاطبین خود را به طور کامل پیدا نکردید و اعتبار و تخصص شما هنوز یک علامت سوال در ذهن کاربران است کامنت گرفتن کار دشواری است. بهترین و آسان ترین راه این است که از مخاطبانتان بخواهید در مورد پست های شما نظر دهند.

مطلب مرتبط

تصاویر تکراری چه تاثیری بر روی سئو سایت دارند؟

۷. استفاده از روش مطالعه موردی در محتوا

مطالعه موردی صرفا تجزیه و تحلیل مکتوب از یک یک پروژه یا «مورد» خاص است که شرح کامل و عمیقی از آنچه انجام شده است، ارائه می‌کند تا به خوانندگان کمک کند در موقعیت‌های مشابه تصمیم‌های بهتری بگیرند. یکی از قوانین کلی دیگر هنگام نوشتن مطالعه موردی این است که به وقایع پایبند باشیم. یک مطالعه موردی باید توصیف واقعی از آنچه که اتفاق افتاده است ارائه دهد.

افزایش کامنت سایت

۸. انتشار مقالات سریالی

اگر محتواهای مناسب برای کاربرانتان در نظر دارید می توانید آن ها را به صورت مقالات سریالی منتشر کنید. همانطور که بینندگان مشتاق قسمت بعدی برنامه مورد علاقه خود هستند، خوانندگان وبلاگ شما نیز منتظر قسمت بعدی پست شما خواهند بود. از مخاطبان خود بخواهید قسمت های بعدی مقالات شما را در کامنت‌ها حدس بزنند.

۹. ارسال ایمیل به مخاطبان

بدون شک یکی از مهمترین قسمت سایت، لیست ایمیل است. شما می توانید در ابتدای ورود کاربر به سایت از آن ها بخواهید ایمیل خود را ثبت کنند. در این صورت اخبار مهم ، تخفیف و یا پست های جدید را به ایمیل کاربران ارسال کنید. حفظ ارتباط با کاربران باعث می شود هنگام انتشار پست جدید با شما تعامل داشته باشند.

مطلب مرتبط

بازاریابی ایمیلی چیست؟ آموزش ایمیل مارکتینگ

۱۰. ساخت آرشیو

آرشیو مجموعه ای از مطالب قدیمی وبلاگ شما است. آرشیو وبلاگ شما نقش مهمی در این عصر دیجیتال دارد. اگر حس می کنید که به پست های قدیمی شما توجهی نشده است می توانید دوباره آن هارا باز نشر کنید؛ در این صورت کاربران تعامل بیشتری با سایت شما برقرار می کنند.

۱۱. کامنت گذاشتن در سایت های دیگر

در سایت های دیگر نظرات روشنگرانه قرار دهید و از مطالب سایت تعریف کنید. علاوه بر آن انتقادهای سازنده خود را به منظور رشد سایت مورد نظر ارسال کنید. این کار شما باعث می شود سایت مقابل هم نظرات خود را در مورد سایت شما منتشر کنند. این کار همچنین باید به شما کمک کند تا ترافیک بیشتر و احتمالاً پیوندهای ورودی بیشتری به وبلاگ خود داشته باشید.

مطلب مرتبط

راهنمای کامل لینک سازی وب سایت ۲۰۲۱

۱۲. نوشتن پست جدید با الهام از کامنت ها

اگر کسی نظری روشفکرانه در خصوص یک مطلب در سایتتان گذاشته است می توانید، از آن نظر به عنوان الهام برای پست بعدی وبلاگ خود استفاده کنید. سپس به کسی که این نظر را گذاشته خبر دهید! این کار به شما این فرصت را می‌دهد که نظرات برتر خود بشناسید، به طوری که آن‌ها مدام برای نظر دادن به سایت شما بازگردند.

افزایش کامنت مقاله

۱۳. فعالیت در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی از کاربرانتان بازخورد بخواهید. سعی کنید آن ها را به سایت و مقالاتتان منتقل کنید. این کار شما باعث می‌شود، به جای اینکه فقط دیدگاه خود را تبلیغ کنید، به افکار مخاطبانتان هم اهمیت دهید.

مطلب مرتبط

راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی از زبان Neil Patel

کلام آخر – افزایش کامنت سایت

همان طور که می دانید هرچه میزان تعامل کاربران با سایت شما بیشتر باشد، در نتایج بالاتر موتورجستجو ظاهر خواهید شد. این امر موجب شده است که صاحبان سایت ها در تلاش باشند تا کاربران نظرات و پیشنهادات خود را منتشر کنند. در این مطلب برای افزایش کامنت سایت چندین راهکار را ارائه دادیم. شما برای افزایش کامنت سایتتان از چه راهکارهایی استفاده کردید؟ تجربیات خود را برای ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

چگونه کامنت های سایت را افزایش دهیم؟
یکی از اصلی ترین دغدغه های وب مستران و مدیران سایت، افزایش کامنت سایت است. به طور معمول...
5 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. ممنون از توضیحات مفیدتون بسیار کمک کننده بود و با ارزوی موفقیت روزافزون شما.

    آیا مفید بود؟
  2. تک تک مواردی که ذکر شده واقعا کارساز هستند. ما رو وبسایت خودمون خیلی جواب گرفتیم.

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      بله هر چه لایک و کامنت ویدیوهاتون بیشتر باشه، یوتیوب آن را به مخاطبان بیشتری پیشنهاد خواهد داد.
      با آرزوی موفقیت برای شما.

      آیا مفید بود؟