کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چگونه کلیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم؟

چگونه کلیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی وب‌مستران یا سئو کاران افزایش کلیک ارگانیک سایت است. مهم‌ترین کار برای افزایش بازدید سایت، افزایش رتبه سایت است. برخی از سئوکاران برای اینکه زودتر به این هدف دست پیدا کنند، اقدام به سئو کلاه سیاه می‌کنند اما خیلی زود توسط گوگل پنالتی می‌شوند! حال برای افزایش کلیک ارگانیک سایت چه کاری انجام دهیم؟ تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید.

نرخ کلیک ارگانیک چیست؟

به طور کلی به مجموع درصد کلیک‌هایی که کاربر روی سایت انجام می‌دهد، نرخ کلیک گفته می‌شود. CTR یکی از شاخص‌های اصلی سنجش عملکرد سایت است؛ پس نرخ کلیک نه فقط برای نتایج ارگانیک سایت بلکه برای تبلیغات و کمپین‌های سایت هم بسیار پر اهمیت است. برای افزایش نرخ کلیک ارگانیک سایت می‌توانید از راهکارهایی که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم، استفاده کنید.

تولید محتوا چیست؟

راهکارهای افزایش کلیک ارگانیک سایت

عنوان سئو

برای افزایش کلیک، اولین کاری که باید انجام دهید این است که عنوان سئو جذاب، خلاقانه و کاربر پسند استفاده کنید. توجه داشته باشید که عنوان سئو اولین چیزی است که کاربر می‌بیند؛ در واقع اولین چیزی است که باعث می‌شود کاربر روی سایت شما کلیک کند. برروی نکات زیر توجه کافی را داشته باشید، تا کاربران بیشتری از طریق عنوان بر روی محتوای شما کلیک کنند.

  • از کلمات توصیفی مانند <شگفت انگیز، عالی و فوق العاده> استفاده کنید.
  • از کلمات پرسشی مثل <چگونه و چرا> استفاده کنید.
  • موضوعات ترند و پرمخاطب را هدف قرار دهید.
  • از اعداد و تاریخ در عنوان خود استفاده کنید.
  • به ویژگی‌های منحصر به فرد سایت خود مانند<کارمزد کم> اشاره کنید.

توضیحات متا

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راه‌های افزایش کلیک ارگانیک سایت، توضیحات متا جذاب است. اگر برای صفحات خود توضیحات متا اختصاصی ننویسید، گوگل به صورت خودکار قسمتی از متن را به عنوان توضیحات به کاربر نشان می‌دهد. دیسکریپشنی که گوگل از متن انتخاب می‌کند، معمولا بی معنی با جمله‌های درهم برهم است. پس یک متن مناسب برای کاربران در نظر بگیرید و نکات زیر را در آن استفاده کنید.

  • از کلمات کلیدی اصلی در توضیحات متا محتوا استفاده کنید؛ اما زیاده روی نکنید.
  • کاربران را کنجکاو کنید؛ در واقع به نکات اصلی متن اشاره نکنید و کاربر را برای دانستن بقیه متن حریص کنید!
  • توضیحات طولانی ننویسید! متن طولانی‌، برای کاربر کسل کننده است؛ متن را به اندازه بنویسید.
افزایش کلیک ارگانیک سایت

URL صفحات

یکی دیگر از المان‌هایی که به صورت خودکار به کاربران نشان داده می‌شود، آدرس صفحه است. در نوشتن URL دقت و توجه کافی را به خرج دهید. همچنین موارد زیر را در برنامه خود قرار دهید.

  • از کلمات کلیدی اصلی در URL استفاده کنید.
  • از اعداد و نشانه‌ها در URL استفاده نکنید.
  • URL کاملا مرتبط با محتوای مدنظر باشد.

چگونه بازدید سایت در گوگل را افزایش دهیم؟

اسنیپت‌‌های گوگل

اسنیپت‌ها باکس‌هایی هستند که با نشان دادن بعضی از جزئیات، جلب توجه می‌کنند. این تکنیک‌های بصری گوگل، برای جلب توجه کاربر به نتایج خاص، قطعا می‌تواند روی نرخ کلیک آن تاثیر مثبتی داشته باشد. پس اگر هدف اصلی شما افزایش کلیک ارگانیک سایت است، باید علاوه بر عنوان و توضیحات جذاب، از اسنیپت‌ها هم استفاده کنید.

  • اسکیما Review: استفاده از این اسکیما باعث می‌شود نقد و نظرات کاربران در SERP دیده شود. تعداد ستاره‌ای که کاربران داده‌اند به شدت بر روی افزایش کلیک تاثیر مثبت می‌گذارد.
  • اسکیما FAQ: استفاده از این اسکیما باعث می‌شود، سوالات متداول کاربران در صفحه گوگل دیده شود و کاربر برای دانستن پاسخ بر روی آن کلیک کند. اما ممکن است این اسکیما توجه کاربران را جلب کند و برروی آن کلیک کنند یا هم ممکن است پاسخ سوال خو را یافته و دیگر برروی لینک شما کلیک نکنند.
  • اسکیما ویدیو: استفاده از این اسکیما باعث میشود بخاطر جذاب بودن ویدیوی شما، کاربران بیشتری برروی آن کلیک کنند. اما ویدیوها اغلب در تلفن‌های همراه نمایش داده می‌شوند.

چگونه کامنت‌های سایت را افزایش دهیم؟

تاریخ

محتواهایی که تاریخ انتشار آن ها در SERP جدیدتر است؛ نرخ کلیک بیشتری دارند، نیمی از کاربران تمایل دارند برروی محتواهای تازه‌تر کلیک کنند. گوگل دستورالعمل‌های روشنی در مورد تاریخ محتواها دارد:

  • سعی نکنید تاریخ محتوا را پنهان کنید.
  • محتوای قدیمی را ریدایرکت نکنید، بلکه آن را کاملا بازنویسی کنید و تاریخ آن را به روز کنید.
  • اگر یک محتوا را به‌روزرسانی کردید، حتما یادداشت به‌روزرسانی را در بالای آن قرار دهید، تا گوگل آن را بخواند.
  • تمامی مقالات قدیمی رتبه سایت را کاهش می‌دهند، آن‌ها را آپدیت کنید.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، به انتخاب کلمات کلیدی با حجم سرچ بالا توجه داشته باشید. بهترین ابزار انتخاب کلمه کلیدی اکانت گوگل کیورد پلنر است. برای گرفتن راهنمایی در خصوص این ابزار می‌توانید با کارشناسان افراک تماس حاصل فرمایید.

خرید اکانت گوگل کیورد پلنر

سفارش

سئو محلی

اگر محتوا با موقعیت محلی شما یکسان باشد باعث می‌شود کاربرانی که در آن محدوده مکانی قرار دارند، بر روی صفحه مورد نظر کلیک نمایند. استفاده از Google Map امتیازات زیادی برای وب‌سایت شما خواهد داشت. به سئو گوگل مپ توجه کافی را داشته باشید!

  • می توانید بیزینس یا کسب و کار خود را به ثبت برسانید.
  • لیست کارهای مرتبط با کسب و کار خود را وارد نمایید.
  • اطلاعات کسب و کار خود را در بخش داشتبود Google’s my business dashboard مدیریت کنید.
افزایش کلیک سایت

کلام آخر ـ نحوه افزایش کلیک ارگانیک سایت

همه ما به دنبال افزایش کلیک سایتمان هستیم، حال باید به چه اقداماتی دست بزنیم؟ در این مطلب به بررسی راهکارهای افزایش کلیک سایت پرداختیم و تجربیات خود را با شما به اشتراک گذاشتیم. شما برای افزایش کلیک سایت چه کاری می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

چگونه کلیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم؟
یکی از دغدغه‌های اصلی وب‌مستران یا سئو کاران افزایش کلیک ارگانیک سایت است. مهم‌ترین کار برای افزایش بازدید...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید