کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اس ام اس مارکتینگ چیست؟ نکات مهم در ارسال SMS تبلیغاتی

اس ام اس مارکتینگ چیست؟ نکات مهم در ارسال SMS تبلیغاتی

اس ‌ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی، روشی مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. این به آن معناست که کسب و کار‌ها از این طریق می‌توانند همواره با مشتریان خود در ارتباط باشند. افراک در این مطلب قصد دارد معرفی کند که اس ام اس مارکتینگ چیست؟ و بازاریابی پیامکی را دقیق‌تر معرفی کند و با امکاناتی که این ابزار برای رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کند، بیشتر آشنا شویم. با افراک همراه باشید.

چرا از اس ‌ام اس مارکتینگ استفاده می‌شود؟

کسب و کار‌های مختلف می‌توانند از پیامک‌های متنی به دلایل مختلفی استفاده کنند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • ارسال پیامک‌های خوش‌آمدگویی: ارسال پیامک خوش‌آمدگویی مشابه ارسال یک‌ ایمیل به مشتری‌ای است که به تازگی برای دریافت خدمات ثبت نام کرده است. برای تشویق آن‌ها برای خرید و استفاده مجدد از خدمات می‌توان به ثبت نام‌کنندگان جدید تخفیف داد.
  • معاملات با زمان محدود: اگر برنامه‌ای را شروع کرده‌اید و می‌خواهید افراد زیادی در آن مشارکت داشته باشند، اطلاع‌رسانیاز طریق ارسال پیامک راه حل مناسبی خواهد بود. در تبلیغات پیامکی خود، مدت زمان محدود فروش را قید کنید.
  • اطلاع‌رسانی از وضعیت: ارسال پیامک برای اطلاع‌رسانی درباره سفارش تأیید شده، مراحل آماده‌سازی، تحویل و پیگیری، بسیار کاربردی خواهد بود.
  • مشتری مداری: از طریق ارسال پیامک می‌توان به مشتریان درباره مشکلات پیش آمده اطلاع‌رسانی کرد. برای مثال، برای مشتریانی که با تأخیر تحویل سفارش روبه‌رو هستند، می‌توانید پیامی ارسال کنید تا مطمئن شوند که در حال پیگیری هستید. با همین حرکت ساده می‌توانید اعتبار برند خود را بالا ببرید.
  • مناسبت‌های خاص: نشان دهید که چقدر برای مشتریان خود ارزش قائل هستید. رویداد‌های مهم از جمله تاریخ تولد یا سالگرد آن‌ها را به خاطر بسپارید. برای خاص‌تر کردن چنین مناسبت‌هایی می‌توانید به آن‌ها تخفیف ارائه کنید.
  • راه‌اندازی محصول: با ارسال پیامک به مشتریان خود درباره موجود شدن محصولات جدید اطلاع‌رسانی کنید. این یکی از روش‌های عالی برای جذب مشتریان است.
اس ام اس مارکتینگ چیست
  • به حراج گذاشتن: برای تشکر از مشتریان وفادار به دلیل اعتمادشان به کسب و کار شما، می‌توانید حراجی استثنایی با مدت زمان محدود را آغاز کنید و از طریق پیامک به اطلاع‌شان برسانید.
  • تبلیغات فصلی: برای یادآوری به مشتریان درباره محصولات و معاملات فصلی می‌توانید از پیامک استفاده کنید.
  • نظرسنجی‌ها: نظرسنجی روش مناسبی برای آگاهی‌یابی از نیاز‌های مشتریان است. برای افزایش مشارکت و پاسخ‌گویی بهتر است لینک مربوط به نظرسنجی را از طریق پیامک ارسال کنید.
  • اطلاعیه‌ها: فرستادن پیامک‌هایی مبنی بر یادآوری، به تقویت روابط شرکت‌ها با مشتریان کمک می‌کند. این یادآوری‌ها فقط محدود به تبلیغات فروش نمی‌شود. آن‌ها شامل یادآوری قرار‌های ملاقات، اطلاعیه‌های پرداخت، به‌روز‌رسانی‌های مربوط به آب و هوا و اطلاعات ارزشمند راجع به خدمات بهداشتی نیز می‌شوند.
  • ارتباط درون سازمانی: کسب و کار‌های امروزی برای آگاهی‌رسانی به کارکنان خود از عملکرد کلی شرکت و تسهیل کار تیمی، به انتقال اطلاعات از طریق پیامک وابسته هستند.
  • تبلیغات متقابل در رسانه‌های اجتماعی: مشترکین پیامکی خود را ترغیب کنید تا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. برای این کار می‌توانید پاداشی را برای عضویت آن‌ها در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط
افزایش بازدید گوگل: چگونه ترافیک بیشتری از گوگل بگیریم؟

مزایای اس ‌ام اس مارکتینگ چیست؟

از آن‌جایی که روزانه چالش‌های جدیدی به وجود می‌آیند، اس‌ ام اس مارکتینگ تنها وسیله‌ای برای تبلیغ یک محصول یا سرویس نیست و می‌تواند در بعضی شرایط به ابزار ارتباطی حیاتی تبدیل شود، زیرا می‌توان حتی بدون اتصال به اینترنت نیز پیامک ارسال کرد. در ادامه به چند روش اشاره می‌کنیم که کسب و کار‌ها می‌توانند از طریق اس ‌ام اس مارکتینگ، درامد کسب کنند.

  • ارتباط مستقیم: سرویس پیامکی یکی از سریع‌ترین کانال‌های ارتباطی موجود است. آمار‌ها نشان می‌دهد که تا ۱۵ دقیقه بعد از ارسال، ۹۷% از کاربران پیامک را مشاهده می‌کنند. اگر سایر روش‌های بازاریابی از جمله ‌ایمیل و رسانه‌های اجتماعی نیز در نظر گرفته شوند، تبلیغات پیامکی امکان بازدهی بیش از ۵۰% را دارند.
  • یکپارچه‌سازی کانال: سرویس پیامکی یک رسانه مستقل کاربردی است که می‌تواند از کانال‌های بازاریابی دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی و ‌ایمیل نیز پشتیبانی کند. ارسال یک پیامک با مضمون «آیا ‌ایمیل ما را خوانده‌اید؟» می‌تواند احتمال چک شدن ‌ایمیل را تا ۳۰% افزایش دهد.
  • وفاداری به برند: ارسال پیامک‌های انبوه برنامه‌ریزی شده باعث افزایش تعامل مشتریان و وفاداری آن‌ها به برند می‌شود. مشتریان نیازی به دریافت محتوا‌های کلی یا غیرضروری ندارند. بنابراین، باید به آن‌ها پیشنهادات سفارشی و مخصوص ارائه کنید.

یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل، جیمیل است؛ شما با استفاده از خدمات افراک می‌توانید از طریق جیمیل بازاریابی کنید.

  • برند شناخته شده: بر اساس تحقیقات، ۴۵% از کاربران به پیامک‌های دریافت شده از سوی برند‌های معروف پاسخ می‌دهند. شرکت‌های نوپا می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای شناخته‌تر شدن برند خود استفاده کنند.
  • جمع‌آوری داده: طبق تحقیقات، حدود ۳۱% از افرادی که نظرسنجی پیامکی دریافت می‌کنند، به آن پاسخ می‌دهند. دریافت بازخورد مشتری کمک زیادی در ارزیابی عملکرد برند در زمینه فعالیت‌های دیجیتالی دارد.
  • تعامل با مشتریان محلی: امروزه بسیاری از مردم حتی برای ارتباط با دندان‌پزشکان، آرایشگاه‌ها و غیره نیز از پیامک استفاده می‌کنند.
  • استفاده از داده‌های حاصل از پاسخگویی: سرویس پیامکی امکان ارزیابی بازدهی سرمایه، شناسایی مشتریانی که از سرویس پیامکی استفاده می‌کنند و پیگیری تحویل سفارشات را فراهم می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند از این داده‌ها برای بهتر کردن تبلیغات و درک مشتریان خود استفاده کنند.

مطالب مرتبط

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

نکات موثر در ارسال پیامک‌های بازاریابی

از آن‌جایی که مشتریان اطلاعیه‌های زیادی را در طول روز دریافت می‌کنند، مهم است که پیام ارسالی شما به گونه‌ای باشد که توجه آن‌ها را به خود جلب کند. بعضی از نکات قابل توجه عبارتند از:

  • از مصرف‌کنندگان کسب رضایت کنید: شرایط بازاریابی پیامکی مشابه با بازاریابی ‌ایمیلی است. پیش از ارسال پیامک، بازاریابان باید از مصرف‌کنندگان رضایت بخواهند. هم‌چنین افراد باید این امکان را داشته باشند تا در صورت امکان به راحتی انصراف بدهند.
  • پیام‌های خود را مختصر و دقیق نگه دارید: در بازاریابی پیامکی محدودیت کاراکتر وجود دارد پس باید محتوای پیامک کوتاه و واضح باشد. در این پیام کوتاه شما باید توجه مشتریان را جلب کنید، پیام اصلی خود را برسانید و از آن‌ها دعوت به مشارکت کنید.
بازاریابی پیامکی
  • ارسال پیامک‌ها زمان‌بندی شده باشد:

افراد حداکثر چندین بار‌ ایمیل خود را در طی یک روز بررسی می‌کنند اما پیامک‌ها را به محض دریافت چک می‌کنند. به همین دلیل سرویس پیامکی یک روش مؤثر برای ارتباطات فوری است اما سعی کنید که آن را در ساعات معین و مشخص ارسال کنید. حتی وفادارترین مشتریان نیز تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی در ساعت سه صبح را ندارند! حتی بعضی از کشور‌ها مقرراتی درباره بازه زمانی ارسال پیامک بازاریابی دارند. به عنوان مثال، در فرانسه ارسال پیامک در روز‌های یکشنبه، روز‌های تعطیل و بعد از ساعت ۱۰ شب ممنوع است.

  • بیش از حد پیامک نفرستید:

نیازی نیست لحظه به لحظه درباره معاملات و فروش به مشتریان خود پیامک ارسال کنید. اگر مشتریان بیش از حد پیامک تبلیغاتی دریافت کنند ممکن است اشتراک خود را لغو کنند یا حتی بدتر، با تبلیغات منفی به اعتبار برند تجاری شما لطمه بزنند.

  • از ابزار‌های بازاریابی پیامکی استفاده کنید:

نرم‌افزار بازاریابی پیامکی می‌تواند به بهبود شرایط بازاریابی کمک کند. مهم‌تر از همه، می‌تواند چندین پیام را به طور هم‌زمان و خودکار ارسال کند. چنین برنامه‌ای می‌تواند گزارش‌های مهمی را در اختیارتان قرار دهد که در بهبود عملکرد شما بسیار تأثیرگذار است.

مطالب مرتبط

آموزش هشتگ گذاری ـ تکنیک‌های هشتگ گذاری در ۲۰۲۲

در انتها نیز، این نکته یادتان نرود که ایمیل مارکتینگ مستقیم‌ترین و مؤثرترین راه برای پشتیبانی از بازاریابی پیامکی است. پیامک و ‌ایمیل پلتفرم‌هایی هستند که مکمل یک‌دیگرند. می‌توانید برنامه‌هایی طراحی کنید که از هر دو پلتفرم استفاده کند؛ برای مثال، می‌توانید از ‌ایمیل برای ارسال جزئیات شرایط و از پیامک برای ارسال خبر‌های فوری و ضروری استفاده کنید. این پلتفرم‌ها در کنار هم یک سیستم ارتباطی بازاریابی ایجاد می‌کنند که به گسترش و موفقیت کسب و کار شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

اس ‌ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق پیامک، اگر با برنامه و به درستی اجرا شود می‌تواند به رشد کسب و کار و بهبود تعامل با مشتریان کمک کند. علاوه بر تبلیغ محصولات و خدمات خود از این طریق می‌توانید برند خود را به افراد بیشتری بشناسانید، مشتریان وفادار پیدا کنید و فروش بیشتری داشته باشید. با محبوب‌تر شدن روش بازاریابی پیامکی می‌توان نتیجه گرفت که این راهکار در بهبود تعاملات و ارتباطات مشتریان با کسب و کار‌ها مؤثر بوده است. نظر شما راجع به استفاده از اس ام اس مارکتینگ چیست؟ برای ما بنویسید.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟ نکات مهم در ارسال SMS تبلیغاتی
اس ‌ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی، روشی مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. این...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید