کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نکات مهم برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

نکات مهم برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

اگر به تازگی فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید و قصد دارید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید؛ قطعا می‌دانید که باید برای سایت خود یک درگاه پرداخت اینترنتی بگیرید. با درگاه پرداخت آنلاین، افراد تراکنش‌های مالی خود را در سایت شما انجام می‌دهند و پس از خرید، وجه واریز شده به حساب شما منتقل می‌شود. اگر نمی‌دانید برای سایت خود از کدام درگاه پرداخت استفاده کنید؛ مجموعه افراک در این مقاله شما را با انواع درگاه و نکات مهم برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت آشنا می‌کند.

انواع درگاه پرداخت

درگاه پرداخت را در دو نوع واسط و مستقیم می‌توانید برای سایت خود تهیه کنید. برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم باید به بانک‌ها مراجعه کنید. امروزه تقریبا تمامی بانک‌ها درگاه اینترنتی ارائه می‌کنند و تفاوتی با یکدیگر از لحاظ عملکرد ندارند. شما می‌توانید هم‌زمان درگاه چند بانک را به سایت خود متصل کنید. برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم، سایت شما باید حتما اینماد داشته باشد و مدارکی مانند مجوز رسمی کسب وکار، اجاره نامه یا سند مالکیت را همراه خود به بانک مد نظرتان ببرید. از آن‌جایی که شرایط گرفتن درگاه مستقیم نسبت به درگاه واسط سخت‌تر است بیشتر صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند از درگاه واسط برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنند.

بیشتر بدانید: اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه‌های پرداخت واسط، یک واسطه بین شما و درگاه پرداخت بانکی‌ هستند. برای گرفتن این درگاه نیازی به مراجعه به بانک و داشتن اینماد نیست. شما به راحتی در یک روز کاری و بدون انجام فرایند‌های اداری می‌توانید این درگاه را بر روی سایت خود راه‌اندازی کنید اما به ازای هر تراکنش مالی در سایت، کارمزد دارد. از مزیت‌های دیگر درگاه غیر مستقیم، داشتن پشتیبانی است. درکنار مزیت های گفته شده، از معایب درگاه واسط می‌توان به نداشتن امنیت بالا اشاره کرد. اگر کسب وکار کوچکی دارید که در حال حاضر تراکنش‌های زیادی در روز ندارد؛ توصیه می‌شود از درگاه واسط استفاده کنید. شپا یکی از درگاه‌های واسط معتبری است که از سایت شاپرک مجوز دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن را بر روی سایت خود راه‌اندازی کنید. درگاه شپا دارای درگاه پرداخت ریالی و دلاری است که با درگاه پرداخت دلاری آن می‌توانید کلیه تراکنش‌های ارزی را در بستری امن مدیریت کنید و امکان پرداخت بین المللی را برای مشتریان خود فراهم کنید.

بیشتر بدانید: فروشگاه اینترنتی خود را با تبلیغات ادروز رونق دهید

نکات مهم انتخاب درگاه پرداخت

انتخاب درگاه پرداخت مناسب، تأثیر زیادی در حفظ امنیت پول مشتریان شما و اعتماد آن‌ها به فروشگاه اینترنتی شما دارد. هنگام انتخاب درگاه اینترنتی حتما باید به یک سری نکات که در ادامه گفته می‌شود؛ توجه کنید.

امنیت: مهم‌ترین ویژگی یک درگاه اینترنتی خوب، داشتن امنیت بالا است. چنان‌چه درگاه شما، ایمن نباشد مشتریان شما پس از خرید دچار مشکل شده و دیگر هرگز به سایت شما اعتماد نمی‌کنند. با توجه به زیاد شدن کلاهبرداران در فضای آنلاین، تأمین امنیت تراکنش مشتری بر عهده صاحب سایت است. اگر به دنبال درگاه اینترنتی هستید؛ حتما سعی کنید آن را از شرکت‌های ایمن تهیه کنید.

میزان کارمزد: در بسیاری از درگاه‌های واسط می‌توان انتخاب کرد که کارمزد از چه کسی (صاحب کسب وکار یا مشتری) کم شود. برای کسب بیشترین سود، باید درگاهی را انتخاب کنید که کمترین کارمزد را داشته باشد.

داشتن سازگاری با سیستم مدیریت محتوا: درگاه پرداخت باید با سیستم مدیریت محتوا (CMS) سایت شما سازگار باشد. درگاهی که برای سایت خود انتخاب کرده‌اید؛ باید افزونه اتصال به سایت شما را داشته باشد.

انتخاب بهترین درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی

تجربه کاربری: هرچه درگاه پرداخت سرعت و تجربه کاربری بهتری داشته باشد؛ مشتری بیشتر جذب سایت شما می‌شود. اگر فرایند پرداخت سخت و کند پیش برود؛ مشتری از خرید منصرف می‌شود یا دیگر برای خرید به سراغ سایت شما نمی‌آید.

پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف: امروزه کاربران با دستگاه‌های مختلفی اعم از: تبلت، موبایل، لپ‌تاپ وارد اینترنت می‌شوند بنابراین یک درگاه پرداخت باید بستر خرید را برای تمامی دستگاه‌ها فراهم کند.

پشتیبانی 24 ساعته: یک درگاه پرداخت معتبر باید پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد و در صورت بروز مشکل در تراکنش‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کند.

بیشتر بدانید: چگونه از سایت درآمد داشته باشیم؟

کلام آخر

انتخاب درگاه مناسب، تأثیر زیادی در میزان فروش سایت شما دارد. در این مقاله شما را با انواع درگاه پرداخت اینترنتی (واسط و مستقیم) آشنا کردیم و مزایا و معایب هر کدام را کامل برای شما شرح دادیم. اگر قبلا از درگاه اینترنتی شرکت خاصی استفاده کرده‌اید و تجربه جالبی دارید می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید تا کاربران دیگر نیز با خصوصیات درگاه‌های اینترنتی مختلف آشنا شوند.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
    • سلام دوست عزیز
      برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به وب سایت shepa.com مراجعه فرمایید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟