کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

افزایش فروش کسب و کارهای مختلف با گوگل ادز

افزایش فروش کسب و کارهای مختلف با گوگل ادز

در مقاله های پیش، به این موضوع پرداختیم که تبلیغات در گوگل چیست؟ اکنون میخواهیم بدانیم گوگل ادز چه کمکی به افزایش فروش کسب و کارهای مختلف میکند؟ افزایش فروش از طریق سایت، مهمترین هدف یک کسب و کار آنلاین است که گوگل ادز برای این موضوع، کاربرد بسیاری دارد. تبلیغات از بهترین روش های جذب مشتری و افزایش فروش است و در فضای دیجیتال، انجام تبلیغات در گوگل، باعث دیده شدن سایت، افزایش ورودی سایت و درنتیجه افزایش فروش می شود. گوگل ادز راه حل های تبلیغاتی زیادی برای کسب و کارها در هر صنعتی ارائه می دهد. با هدف یابی پیشرفته در تبلیغات گوگل این توانایی را دارید که به افراد علاقمند به حوزه کسب و کاری تان دسترسی یابید. در ادامه مزیت گوگل ادز برای افزایش فروش کسب و کارهای مختلف را شرح می دهیم. با افراک همراه باشید.

نکات گوگل ادز برای افزایش فروش

۱. عناوین تبلیغات ادوردز خود را بهینه کنید.

گوگل و بینگ امکان وارد کردن چند عنوان در متن هر تبلیغ را به شما می دهند ( تا سه عنوان و ۳۰ کاراکتر در هر تبلیغ)

نکاتی که باید در زمینه ی عنوان تبلیغات در گوگل رعایت کنید:

  • امکان اضافه کردن تعداد زیاد کاراکتر نعمت است اما اگر درست استفاده نشود ممکن است نتیجه ی خوبی به همراه نداشته باشد. بعضی وقت ها لازم است شما از همه ی فضای موجود استفاده کنید اما گاهی هم ضرب المثل قدیمی (کم گوی و گزیده گوی چون دُر) در زمینه ی تبلیغات ادوردز صادق است. خیلی وقت ها یک پیام ساده بسیار گیراتر و موثرتر است.
  • اکثر بازاریابان فراخوان عمل CTA را در عنوان دوم جا می دهند.
  • تضمینی برای نمایش عنوان سوم که جدیداً به تبلیغات ادوردز اضافه شده است وجود ندارد. یعنی باید مراقب باشید چه محتوایی را انتخاب می کنید. اگر مطلب مهمی دارید و می خواهید از تخفیف های جدیدتان حرف بزنید این قسمت اصلاً مناسب این کار نیست.
تبلیغات ادوردز

۲. به لینک موجود در تبلیغ گوگل دقت کنید

لینک مقصد را با لینک نمایش داده شده در تبلیغ اشتباه نگیرید. لینک مقصد ممکن است بسیار طولانی باشد که استفاده از آن در تبلیغ خیلی زیبا نیست. می توانید از لینک نمایشی display URL استفاده کنید و ظاهر تبلیغ خود را بهتر کنید.

تبلیغات ادوردز

گوگل و بینگ لینک نمایشی را با رنگی متضاد نشان می دهند تا از بخش های دیگر تبلیغ متمایز شود. بنابراین می توانید بااین قابلیت به خوبی جلوی چشم مخاطبان خودتان ظاهر شوید.

۳. افزونه لینک سایت خود را بهینه کنید.

اگر پیش از این تبلیغات به گوگل را به عنوان گزینه ای برای تبلیغ فروشگاه خود استفاده کرده اید احتمالا با افزونه ی لینک سایت آشنایی دارید. خیلی از صاحبان فروشگاه های اینترنتی از این افزونه ی تبلیغات در گوگل استفاده می کنند اما نتیجه ی لازم را از آن نمیگیرند. در کل، این افزونه برای تبلیغاتی که بیش از یک هدف را مد نظر دارند یا قصد جذب مشتریانی که در جست و جوی خود خیلی هدفمند نیستند را دارند، کاربرد دارد.

برای مثال:

  • کمپین جدید: وقتی شما یک لینک اصلی در تبلیغ می گذارید و می خواهید گزینه های انتخابی دیگری به کاربران ارائه دهید تا ساده تر و سریع تر به چیزی که دنبالش می گردند برسند.
  • کمپینی که تمرکز آن بر روی کلمات کلیدی کلی است: در این مواقع شما از چند کلمه ی کلیدی کلی broad وچند کلمه کلیدی با تطابق عبارت phrase استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع افزونه های گوگل ادوردز 

نکته کلیدی در مورد افزونه ی لینک به سایت:

ساختار و سلسله مراتب تبلیغات ادوردز شما اهمیت دارد. همان طور که در مثال های بالا می بینید کاربری که از یک مفهوم کلی استفاده می کند ممکن است به فراخوان عمل ها و صفحات فرود متعددی متصل شود. افزونه های سایت که در تبلیغ گوگل شما نمایش داده می شوند بستگی زیادی به ساختار تبلیغات شما در گوگل دارد (اکانت، گروه تبلیغات ad group، کپین)

۴. افزونه تماس تبلیغ را به بهترین نحو به کار بگیرید.

بعضی مشتری ها می خواهند قبل از انجام خرید با کسی در این مورد صحبت کنند. شاید می خواهند ببینند آیا جنسی که می خواهند بخرند در بخش فروش ویژه قرار دارد ( درست است که می توانند از وب سایتتان متوجه این موضوع شوند) یا نه با یک متخصص مشورت کنند یا فقط از طریق تماس سفارش خود را ثبت کنند.

۵. امتیازها و نظرات

به مشتریان بالقوه ی خود این اطمینان را بدهید که منبع معتبری هستید تا برای انجام خرید به شما اعتماد می کنند. گاهی اوقات ستاره دار بودن سایتتان، برایتان اعتبار می آرود. اما انجام این کار هم سخت است و هم آسان

بخش آسان

  • امکان ستاره شدن برایتان هست ( هرچند ممکن است این امکان برایتان غیر فعال شود)
  • اگر حداقل صد نظر یا امتیاز داشته باشید یا گوگل تشخیص دهد که مشتریان شما اطلاعات کافی برای امتیاز دهی در مورد کسب و کار شما را در دست دارند می توانید این قابلیت را برای سایت خود فعال کنید.

بخش سخت

  • گرفتن و جذب نظرات در آغاز، کار ساده ای نیست. اما می ارزد تا برای کسب نظر در این مورد تلاش کنید.
  • فروش محصولات به مراتب از ترغیب یک مشتری راضی به ثبت نظر آسان تر است.

انواع کمپین تبلیغ در گوگل برای کسب و کارهای مختلف

براساس گزارش گوگل، مقاله نحوه‌ی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای مختلف مطابق توصیه های تبلیغ کنندگان موفق برای جذب مشتریان هدف خود استفاده کرده اند، نوشته شده است. انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی به کسب و کارها این امکان را می دهد که تبلیغاتی مطابق با مشتریان هدف خود راه اندازی کنند که در ادامه به آن می پردازیم:

کمپین برای کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان

۱. کمپین خرید محصول : از کمپین هایی که باعث افزایش فروش کسب و کارهای مختلف میشود، کمپین خرید محصول است. فهرست محصولات تان را در نتایج جستجو و برگه خرید Google تبلیغ و بازاریابی کنید.

  • کمپین استاندارد : کمپین‌های خرید استاندارد به شما کمک می‌کند تا موجودی آنلاین و محلی محصولات خود را ارتقا دهید تا ترافیک و Leadهای واجد شرایط بیشتری برای وب‌سایت و فروشگاه‌های محلی خود داشته باشید. اطلاعات مربوط به تبلیغات کمپین خرید شامل مشخصات محصول و تصاویر به طور مستقیم در تبلیغات شما اثر گذار است.
  • کمپین هوشمند : کمپین‌های خرید هوشمند از فید محصول و دارایی‌های موجود در ترکیب با یادگیری ماشینی Google برای به حداکثر رساندن ارزش تبدیل و نمایش انواع تبلیغات محصول در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند. کمپین های هوشمند، مدیریت کمپین را ساده تر و اغلب عملکرد بهتری را ارائه می دهند.
نحوه‌ی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای خرده فروش

انواع کمپین ها برای رسانه و سرگرمی

۱. کمپین های ویدیویی : کمپین‌های ویدیویی به شما این امکان را می‌دهند که آگهی‌های ویدیویی را به تنهایی یا در محتواهای ویدیویی جریانی در YouTube و در سراسر شبکه نمایش Google نمایش دهید. آنها یک گزینه عالی برای شرکت های رسانه ای و سرگرمی هستند زیرا با استفاده از تبلیغات ویدیویی مبتنی بر تعامل ساخته شده اند که در وب سایت ها و برنامه های پارتنر YouTube و Google Video ظاهر می شوند. چنان چه قصد تبلیغ در یوتیوب دارید، مجموعه افراک قادر است درخواست شما را به نحو احسن انجام دهد تا شاهد افزایش مشتریان خود باشید.

۲. کمپین اپلیکیشن : کمپین‌های برنامه، تبلیغ برنامه‌های شما را در جستجوی Google Play ،YouTube و Google Display Network آسان می‌کنند. شما نیازی به طراحی تبلیغات فردی ندارید. با ارائه چند خط متن، پیشنهاد قیمت و برخی دارایی ها، تبلیغات طراحی شده به صورت خودکار در چندین شبکه در قالب های مختلف ظاهر می شوند.

کمپین‌های برنامه برای شرکت‌های بازی سازی و انواع دیگر کسب‌وکارهایی که می‌خواهند بازی‌های ویدیویی و سایر برنامه‌های خود را تبلیغ کنند، با هدف افزایش نصب، فعالیت درون‌برنامه یا پیش‌ثبت‌نام عالی هستند.

  • از هدف‌گیری مخاطب برای قابل مشاهده کردن تبلیغات خود برای مخاطبان خاص استفاده کنید، به‌عنوان مثال، «طرفداران بازی‌های اکشن»، «رسانه و سرگرمی»، «بازی‌ها»، «اخبار و سیاست»، «عشاق گربه‌ها» و «سگ» مناسب هستند.
  • با تبلیغات ویدیویی، ممکن است بخواهید از هدف گذاری گسترده استفاده کنید، به عنوان مثال پیشنهاد قیمت به ازای هر هزار نمایش (CPM) و کمپین های TrueView for Reach و تبلیغات سرصفحه YouTube برای دریافت بیشترین تعداد بازدید ممکن و ایجاد آگاهی در مورد نمایش.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت رسانه ای هستید، می توانید یک فید سفارشی ایجاد کنید که تبلیغات مناسب را به افرادی که احتمالاً به برنامه نویسی علاقمند هستند، نشان می دهد.

کمپین برای امور مالی، املاک و مستغلات و خدمات حرفه ای

۱. کمپین جستجو : گوگل ادز چه کمکی به افزایش فروش املاک میکند؟ کمپین های جستجو درجه بسیار بالایی از هدف گذاری را ارائه می دهد؛ زیرا می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که به طور فعال خدمات شما را در موتورهای جستجو و وب سایت های مرتبط جستجو می کنند. این رویکرد به خوبی با ویژگی های ارائه شده در میان خدمات حرفه ای مناسب است.

۲. کمپین‌ دیسپلی : این کمپین ها را در شبکه نمایش Google نشان می‌دهند، به طوری که می‌توانید زمانی که کاربران وب‌سایت مورد علاقه‌شان را مرور می کنند یا هنگام چک کردن حساب Gmail، استفاده از دستگاه‌ها و برنامه‌های تلفن همراه یا مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدیوهای YouTube، به آن ها دسترسی پیدا کنید. تبلیغات بنری گوگل در شبکه نمایش گوگل تا حد زیادی به رشد کسب وکار شما کمک می‌کند.

۳. کمپین تبلیغاتی محلی : اگر خدمات مبتنی بر مکان، از جمله برنامه‌ریزی مالی، مشاوره حقوقی، تعمیر خانه، خدمات املاک و مستغلات و خدمات رویداد را ارائه می‌دهید، تبلیغات محلی (Local) انتخاب مناسبی است. این تبلیغات در بالای موتور جستجوی گوگل ظاهر می شوند و به صورت تماس تلفنی یا پیام، سرنخ های مستقیم را ارائه می دهند. (این نوع تبلیغ فقط در ایالات متحده موجود است.)

  • شما می توانید کسانی که در دسته‌های «بانکداری و مالی»، «سرمایه‌گذاران»، «خانه و باغ»، «زیبایی و تندرستی»، «سبک زندگی و سرگرمی‌ها» قرار دارند را هدف بگیرید.
نحوه‌ی کار گوگل ادز برای املاک و امور مالی

انواع کمپین های تبلیغاتی برای امور آموزشی

۱. کمپین ویدیوهای سریالی : با تبلیغات متوالی در کمپین‌های ویدیویی، می‌توانید مجموعه‌ای از ویدیوها را برای گفتن داستان‌هایی درباره مؤسسه آموزشی یا خدمات خود نشان دهید.

همچنین ممکن است بخواهید یک کانال YouTube با محتوای آموزشی ایجاد کنید. این می تواند به خوبی با محتوای تبلیغاتی همراه شود که مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را برای تعامل بیشتر با برند شما به این کانال سوق دهد.

۲. تبلیغات جستجوی پویا : با تبلیغات جستجوی پویا، می‌توانید تعدادی از دوره‌های آموزشی خود را در یک آگهی ساده و پرمصرف به افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند و از عبارات جستجوی مرتبط با عناوین و عبارات پرکاربرد در وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، نشان دهید.

  • از هدف‌گیری مخاطب برای قابل مشاهده کردن تبلیغات خود برای مخاطبان خاص استفاده کنید، به‌عنوان مثال، کسانی که در «آموزش و پرورش»، «فناوری و آموزش»، «مدارس ابتدایی و متوسطه»، «آموزش کسب‌وکار»، «آموزش و پرورش پس از متوسطه»، «پیش‌آهنگ» مناسب هستند. همچنین مقوله‌های آموزش دوران کودکی، «آموزش هنر و طراحی» و «آموزش و آموزش آرایش‌شناسی» انتخاب های مناسبی هستند.

برای مثال، اگر در حال تحصیل هستید، می‌توانید از الگوی داده‌های کسب‌وکار آموزشی برای ایجاد فید استفاده کنید، که این امر به شما کمک می‌کند تا آگهی‌های سفارشی را به افرادی که احتمالاً به دوره‌های شما علاقه دارند نشان دهید.

خرید اکانت گوگل ادز

شروع کنید

انواع کمپین برای مراقبت های بهداشتی و علوم زندگی

کمپین محلی : از دیگر کمپین هایی که باعث افزایش فروش کسب و کارهای مختلف شده، کمپین های محلی است که طراحی شده اند تا کسب و کار را به محل تخصص شما هدایت کنند – چه تخصص شما پزشکی یا دندانپزشکی باشد، یا یک دفتر بیمه سلامت یا نوع دیگری از مشاغل مراقبت های بهداشتی می توانید از این کمپین استفاده کنید.

  • از هدف‌گیری مخاطبان استفاده کنید تا تبلیغات خود را برای مخاطبان خاص قابل مشاهده کنید، به عنوان مثال، کسانی که در دسته‌های «بیمه سلامت» و «طرح‌های بیمه سلامت» قرار دارند را هدف بگیرید.
  • از فیدهای داده‌های کسب‌وکار با کمپین‌های نمایش برای ایجاد تبلیغات بازاریابی مجدد پویا – که شامل محصولات یا خدماتی است که مردم در وب‌سایت یا برنامه شما مشاهده کرده‌اند – برای بیشترین ارتباط سفارشی‌سازی شده استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر در رشته مراقبت‌های بهداشتی یا علوم زندگی فعالیت می کنید، می‌توانید از الگوی داده‌های کسب و کار سفارشی برای ایجاد فید استفاده کنید، که این امر به شما کمک می‌کند تا آگهی‌های سفارشی را به افرادی که ممکن است به خدمات یا محصولات شما علاقمند باشند نشان دهید.

مطلب مرتبط

سیستم مزایده ای گوگل چیست؟

انواع کمپین برای کسب و کارهای سفر، اقامت و غذاخوری

۱. کمپین هتل : کمپین‌های هتل، تبلیغات پویایی ایجاد می‌کنند که وقتی مسافر، هتلی را در Google Maps یا Google Assistant جستجو می‌کند، ظاهر می‌شود. این آگهی‌ها در یک ماژول رزرو هتل ظاهر می‌شوند که می‌تواند شامل عکس‌ها و جزئیاتی مانند قیمت، امکانات رفاهی و پیوندهایی برای رزرو هتل باشد.

۲. کمپین‌های نمایش تبلیغات : با Google Display Network می‌توانید هنگام مرور وب‌سایت مورد علاقه‌شان، چک کردن حساب Gmail، استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه و برنامه‌هایشان، یا مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدیوهای YouTube، به مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید.

پس از این که متوجه شدید نحوه‌ی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای مرتبط با سفر و گردشگری به چه صورت است باید بدانید که :

  • برای جلوگیری از رقابت سخت هنگام تبلیغ خدمات یا محصولات مرتبط با سفر، از شبکه نمایش برای انتشار بنرها در میلیون‌ها وب‌سایت در سراسر جهان با هدف‌گذاری خاص برای علاقمندان به شهرها یا مناطق خاص استفاده کنید.

۳. کمپین‌های دیسکاوری : از کمپین‌های اکتشاف از سیگنال‌های مخاطب و مشتری Google برای نشان دادن تبلیغات شخصی و بسیار بصری به افرادی که آماده تعامل با برند شما هستند، استفاده کنید.

قالب‌های تبلیغاتی بر یادگیری ماشینی تکیه می‌کنند تا دارایی‌های شما را به زیبایی در دستگاه‌ها بسازند و به نمایش بگذارند، در حالی که افراد محتوای مورد علاقه خود چک می کنند.

۴. کمپین ویدیویی : کمپین‌های ویدیویی به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات ویدیویی را به تنهایی یا در سایر محتوای ویدیویی جریانی در YouTube و در سراسر شبکه نمایش Google نمایش دهید.

تبلیغات ویدیویی یک گزینه عالی برای کسب و کارهای مسافرتی و اقامتی با هدف نمایش مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی، امتیازات و امکانات رفاهی با جزئیات بیشتر و جذابیت بصری است.

کسانی که در دسته‌های «مسافرت»، «تعطیلات خانوادگی»، «علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی»، «سفرهای هوایی» و «هتل‌ها و اقامتگاه‌ها» قرار دارند را برای نمایش تبلیغاتتان هدف بگیرید.

کلام آخر ـ نحوه‌ی کار گوگل ادز برای کسب و کارهای مختلف

برای کسب و کارهای مختلف کمپین های مختلفی وجود دارد، تبلیغ دهندگان می توانند براساس نیاز برند و مشتریان هدفشان کمپین مناسب را انتخاب و راه اندازی کنند. در این مقاله به بررسی نحوه‌ی کار گوگل ادز و افزایش فروش کسب و کارهای مختلف پرداختیم. پارتنرهای گوگل با توجه به تجربه زیادی که در راه اندازی کمپین های تبلیغاتی داشتند، انتخاب بسیار مناسبی برای کمک گرفتن هستند. مجموعه افراک یکی از پارتنرهای رسمی گوگل است و شما از مشاوره رایگان تبلیغاتی کارشناسان افراک برخوردار هستید. به نظر شما کدام کمپین برای تبلیغ کسب و کار شما مناسب است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

افزایش فروش کسب و کارهای مختلف با گوگل ادز
در مقاله های پیش، به این موضوع پرداختیم که تبلیغات در گوگل چیست؟ اکنون میخواهیم بدانیم گوگل ادز...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
  1. درود برای استفاده از کمپین ها نیاز به احراز هویت می باشد؟؟

    آیا مفید بود؟