کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۱۱ ایده خاص برای هدایای تبلیغاتی شرکتی عید نوروز ۱۴۰۳!

۱۱ ایده خاص برای هدایای تبلیغاتی شرکتی عید نوروز ۱۴۰۳!

امسال عید خودکار و تقویم هدیه ندهید! مگر نه این که قصد شما از دادن هدیه نوروزی این است که در ذهن مخاطب ماندگار شوید و تبلیغ کسب‌وکارتان را بکنید؟ آن هدیه‌های تکراری آن‌قدر کلیشه‌ای شده‌اند که دیگر سرنوشتشان جایی به‌جز ته کمد مخاطب نیست. همان جایی که برای همیشه به فراموشی محکوم می‌شوند و احتمالاً در خانه‌تکانی سال بعد پیدا شوند!
و قسمت غم‌انگیز ماجرا این است که یاد و خاطرهٔ بیزینس شما هم همراه با آن هدیه، به قعر ذهن مخاطب سقوط می‌کند و فراموش می‌شود. خب، اگر می‌خواهید سرنوشت هدایای تبلیغاتی نوروز ۱۴۰۳ شما دره فراموشی نباشد، با ارائه ۱۱ ایده متفاوت از افراک در خدمتتان هستیم.

۱۱ ایده بهترین هدایای تبلیغاتی شرکتی عید نوروز

۱۱ ایده ناب زیر باعث می‌شوند که پیوندهای مستحکمی را با مشتریانتان برقرار کنید. این شما و این ۱۱ ایده متفاوت هدیه تبلیغاتی نوروزی از آکادمی «راه فروش».

۱. ماگ ( اما نه آن ماگ‌های همیشگی)

هدیه‌دادن ماگ به‌عنوان هدیه تبلیغاتی ایده جدیدی نیست؛ اما ما می‌خواهیم با ایجاد یک تغییر خاص، این ایده قدیمی را نونوار کنیم! همیشه ماگ‌هایی را دیده‌ایم که از طرف شرکت‌های مختلف هدیه داده می‌شوند و روی آن‌ها لوگوی آن شرکت چاپ شده است؛ همین‌قدر ساده و تکراری! اما این بار، شما به‌جای چاپ‌کردن لوگوی شرکت، جمله‌ای متفاوت را چاپ کنید که لبخندی را بر لبان مخاطب بیاورد.

برای مثال، یک تیم مشاوره عمل بینی به نام «دکترلند» این ایده را به نحوی متفاوت و جذاب اجرا کرده‌اند. آن‌ها به‌به افرادی که نزد آن‌ها جراحی انجام می‌دهند ماگ‌هایی را هدیه می‌دهند که روی آن تصویری بامزه از یک آدم دماغ عملی چاپ شده است و روی آن نوشته شده: «این ماگ از طرف دکترلند به یه دماغ عملیه، دست نزنیا!»

مطلب مرتبط: نمونه متن تبلیغاتی برای تخفیف ویژه عید ۱۴۰۳ برای ۵ صنف پرفروش

این هدیه متفاوت لبخند را بر روی لب مخاطب می‌آورد. بعلاوه، هر بار که اعضای خانواده، دوستان و همکاران مخاطبتان نیز آن را می‌بینند، آن‌ها هم لبخند می‌زنند. این لبخند، یعنی نام برند شما در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد.

هدیه تبلیغاتی شرکتی

۲. دفتر برنامه‌ریزی روزانه

چقدر حاضر بودید پول بدهید تا هر روز، دقیقاً هر روز، نام شما در گوش مخاطب تکرار شود؟ خب، با یک هدیه نه‌چندان گران‌قیمت می‌توانید کاری کنید که مخاطب هر روز به شما فکر کند!

یک پلنر یا دفتر برنامه‌ریزی روزانه طراحی کنید که در هر صفحه‌اش جمله‌ای آموزشی یا انگیزشی مرتبط با کسب‌وکار شما نوشته شده باشد. برای مثال، فرض کنیم شما یک شرکت تبلیغاتی و مشاوره کسب‌وکار هستید و می‌خواهید به مشتریانتان هدیه بدهید؛ در این صورت، از کتاب ۳۶۰، جمله انگیزشی یا آموزنده در مورد رشد کسب‌وکار را انتخاب کنید؛ و از طراح پلنر بخواهید که در صفحه مربوط به هر روز، یکی از آن جملات را بنویسد.

دو نمونه از این جملات را ما به شما تقلب می‌رسانیم! مثلاً:

  • شنبه ۵/۱۲: «کارمندان خوشحال مساوی است با مشتریان خوشحال؛ و مشتریان خوشحال یعنی سود بیشتر!»
  • یکشنبه ۶/۱۳: «ناراضی‌ترین مشتریان شما، بهترین منبع یادگیری‌تان هستند!»

مطلب خواندنی: ۱۵ روش آسان و پولساز برای کسب درآمد در خانه

این جملات مربوط به حوزه کاری «مشاوره کسب‌وکار» هستند؛ اما شما حوزه کاری‌تان هر چه که هست، سعی کنید جملاتی دررابطه‌با همان حوزه را پیدا کنید. برای مثال حتی اگر شما عینک‌فروشی دارید و می‌خواهید به مشتریانتان هدیه بدهید، در هر صفحه جمله‌ای آموزنده برای تقویت بینایی بنویسید.

مثلاً:

  • «امروز سعی کن ویتامین A مصرف کنی؛ چون لازمهٔ داشتن بینایی خوب هست!»
  • «امروز سعی کن بعد از هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به موبایل یا کامپیوتر، ۲۰ ثانیه یک جای دور رو نگاه کنی. این قانون کمکت می‌کنه چشمات ضعیف‌تر نشه.»

اگر بیزینس شما در زمینه طراحی لباس است، در هر صفحه با جمله‌ای کوتاه چیزی را در مورد استایل کردن لباس‌ها به مخاطب یاد بدهید. پس دیدید که این ایده را می‌توان به تمام کسب‌وکارها تعمیم داد. مهم این است که ایده‌ای پیدا کنید که مرتبط با کسب‌وکار شما و مناسب نیاز مخاطبتان باشد.

وقتی مخاطب این جملات را می‌خواند و از آن‌ها یادگیری کسب می‌کند، شما را منبع یادگیری خودش خواهد دانست. یعنی ناخودآگاه با خودش فکر می‌کند که حتماً شما در حوزه کاری‌تان حرفه‌ای هستید و چیزی برای یاددادن به او دارید.

هدیه تبلیغاتی شرکتی

۳. توت بگ با نام لوگوی شما

توت بگ یا همان ساک دستی که لوگوی شما روی آن چاپ شده باشد، یک بیلبورد سیار است! زیرا هر بار مشتری‌تان در خیابان از آن استفاده کند، دیگران نیز آن را خواهند دید. بعلاوه، با دادن این هدایای تبلیغاتی نوروزی به مشتری‌تان نشان می‌دهید که بیزینس شما ارزش‌های والایی دارد و به محیط‌زیست نیز اهمیت می‌دهد.

هدیه تبلیغاتی شرکتی

۴. بطری رشد کسب‌وکار

اگر مشتریان شما شرکت‌ها هستند، یک ایده عالی برای هدایای تبلیغاتی عید نوروز برایتان داریم! یعنی اگر شما در زمینه مشاوره کسب‌وکار، خدمات طراحی گرافیک، چاپخانه، خدمات سئو و تولید محتوا، خدمات طراحی سایت و… دارید، این ایده برایتان به کار می‌آید؛ چون مشتریان شما عموماً شرکت‌ها هستند.

عید امسال یک هدیه تبلیغاتی ارزان‌قیمت اما بسیار ارزشمند و متفاوت را به آن‌ها بدهید: بطری رشد کسب‌وکار! یک بطری که در آن از عبارات ۳۶۰ جمله انگیزشی به کار برده باشید. و داستان از این قرار است که شرکت مشتری شما در سال جدید، هر روز یکی از این جملات را با اعضای شرکت باز میکند؛ آن را می‌خواند و همگی در مورد آن یک گفتگوی کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای اما مفید خواهند داشت.

مطلب خواندنی: معرفی ۳ اپلیکیشن ایرانی کسب درآمد به تومان

این ایده، دقیقاً همان کاری است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ انجام می‌دهند تا فضای همکاری، رشد جمعی، و قابلیت گفتگو را در تیمشان پرورش دهند. بنابراین، این جلسات ۱۰ دقیقه ای که شما به مشتریانتان هدیه می‌دهید، یک جلسه آموزشی عالی برای آن‌ها خواهد بود! مطمئن باشید که با دادن چنین هدیه ای به مشتریانتان، باعث می‌شوید که آن‌ها به درایت و تخصص شما ایمان بیاورند.

۵. هدیه‌ تبلیغاتی نوروزی برای کل خانواده

چه چیزی بهتر از هدیه‌ای که کل خانواده بتوانند از آن لذت ببرند؟ این هدیه جالب از آن هدیه‌هایی است که هم برای کارمندان و هم برای مشتریان عالی است. در ایام عید، مردم وقت آزاد بیشتری دارند و از یک پک «شبِ بازی» به‌شدت استقبال می‌کنند. در این پک، مشابه عکس زیر، یک بازی کارتی، و مقداری تنقلات قرار می‌دهید.

شک نداشته باشید که مشتری، همکار، یا کارمند شما حتماً در طول شب‌های عید با خانواده و دوستانش از این پک استفاده خواهد کرد؛ و هنگام هر بار استفاده، حتماً از شما صحبت خواهند کرد. این هدیه از آن هدیه‌هایی است که امکان ندارد به ته کمد پرتاب شده و فراموش شود!

هدیه تبلیغاتی شرکتی

۶. بلوتوث اسپیکر با نام برند شما

برای دیده‌شدن نام برندتان نیازی نیست به سراغ آن هدیه‌های تکراری مثل خودکار و لیوان و تقویم بروید! این بار متفاوت باشید و نام برندتان را بر روی اسپیکرهای بلوتوثی چاپ کنید و هدیه بدهید. قطعاً این هدیه بسیار جدیدتر، کاربردی‌تر و به‌یادماندنی‌تر از هدیه‌های تکراری و کلیشه‌ای همیشگی خواهد بود.

هدیه تبلیغاتی شرکتی

۷. کارت هدیه برای یک مکان خاص

آیا می‌خواهید در شروع سال جدید با یک هدیهٔ درست‌وحسابی خستگی سال گذشته را از تن کارمندان و مشتریانتان پاک کنید؟ یک کارت هدیه استفاده از خدمات سالن ماساژ، سالن اسپا، یا حتی یک کافی‌شاپ یا رستوران را به آن‌ها بدهید! هیچ‌چیزی بهتر از یک ماساژ خوب یا یک غذای خوشمزه خستگی سال گذشته را از تن بیرون نمی‌کند. مطمئن باشید که مشتریان و کامندانتان با این هدیه دعا به جانتان خواهند کرد.

۸. اسپرسوساز یا قوری تک‌نفره با لوگوی شما

می‌خواهید هدیه‌ای به مشتری‌تان بدهید که آن را در محل کارش بگذارد و هر کسی به آنجا می‌آید نام برند شما را روی آن ببیند؟ علاوه بر این، با دادن این هدیه، دیگر هیچ شکی باقی نمی‌ماند که مشتری‌تان هر روز به شما فکر می‌کند! (اگر از آن قهوه‌خور یا چایی خورهای قهار باشد که احتمالاً روی چند بار!) به‌جای چاپ‌کردن لوگویتان روی هدیه‌های کلیشه‌ای، این بار لوگویتان را بر روی یک قهوه‌ساز یا یک قوری تک‌نفره چاپ کنید و هدیه بدهید.

هدیه تبلیغاتی شرکتی

۹. کوسن برای صندلی دفتر همراه با لوگو

اگر می‌خواهید هدیه‌ای به مشتری‌تان بدهید که در محل کارش همه آن را ببینند، بر روی یک کوسن کوچک و زیبا لوگویتان را چاپ کنید؛ و به‌عنوان هدایای تبلیغاتی نوروز به مشتری بدهید تا بر روی صندلی دفترش از آن استفاده کند. به‌خصوص اگر حدس می‌زنید که مشتریان شما زیاد در دفترشان می‌نشینند، مطمئناً از این هدیه استفاده زیادی خواهند کرد.

مطلب خواندنی: بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا سال ۱۴۰۳

۱۰. کیف سامسونت همراه با لوگوی شما

کیف سامسونت فقط وسیله‌ای برای جابه‌جایی وسایل نیست؛ بلکه نشانه‌ای از حرفه‌ای بودن و اهل کسب‌وکار بودن است! یک کیف سامسونت با لوگوی شما باعث می‌شود که مشتری‌تان با هر بار استفاده شما را یاد کند و احساس پیوند محکم‌تری با شما داشته باشد.

۱۱. جاکلیدی همراه با لوگوی برند شما

برویم سراغ یکی از ارزان‌قیمت‌ترین هدایای تبلیغاتی برای عید نوروز که بدون هزینه زیادی نام شما را هر روز در ذهن مشتری‌تان تداعی می‌کند! همه مشتریان شما با هر سن و جنسیت و کسب‌وکاری به جاکلیدی نیاز دارند. پس چرا امسال عید آن را همراه با یک یادداشت کوچک با مضمون «امیدوارم امسال خانه‌تان پر از مهر و شادی باشد» به مشتریانمان هدیه ندهیم؟

در آخر… از مهم‌ترین هدیه غافل نشوید!

شاید دادن هدیه تبلیغاتی ایده خوبی برای افزایش آگاهی در مورد برندتان باشد؛ اما آنچه بیش از هر چیزی باعث افزایش فروش شما می‌شود، مهارتتان در فروش است. اگر شما مهارت فروش را نداشته باشید، حتی گران‌قیمت‌ترین هدیه‌ها هم باعث پیشرفت کسب‌وکارتان نخواهند شد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید