کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای کریپتوکارنسی

راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای کریپتوکارنسی

این روزها با افزایش ارزش و محبوبیت ارز­های دیجیتال، دیگر کمتر کسی است که با آن­‌ها و رشد عظیم رو به جلویشان آشنا نباشد. پیشرفت ارز­های دیجیتال منجر به ظهور تعداد زیادی استارتاپ مرتبط با کریپتو شده است. نکته‌­ای که در اینجا وجود دارد این است که یک استارتاپ مرتبط با ارزهای دیجیتال بدون تبلیغات و اطلاع‌­رسانی درست، شانس کمی برای موفقیت و بقا دارد. درنتیجه، دیجیتال مارکتینگ برای کریپتوکارنسی می‌تواند بسیار چالش­ برانگیز باشد. بنابراین این مطلب را با ذکر خلاصه‌­ای از پیچ‌وخم‌های این جاده نسبتا ناهموار آغاز می‌­کنیم. با آژانس تبلیغات در گوگل افراک همراه باشید.

چه چالش‌هایی بر سر راه دیجیتال مارکتینگ برای کریپتوکارنسی وجود دارد؟

۵ چالش وجود دارد که به شرح زیر هستند:

۱. بیایید و ثابت کنید که کلاهبردار نیستید!

با این که طی سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال بسیار شناخته ­شده و مورد صحبت و بررسی قرار گرفته­‌اند، اما هنوز به مقبولیتی که باید نرسیده­‌اند؛ دلیلش هم واضح است: کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار اتفاق می‌افتد. بنابراین امر دیجیتال مارکتینگ برای شرکت‌های رمزارزی بسیار حیاتی است. برای این که توجه و اعتماد مردم و فعالان این حوزه را به استارتاپ خود جلب کنید باید محتوای عالی و آگاهی‌بخش در مورد استارتاپ خود در قالب ویدیو، بررسی و آنالیز، مطالعات موردی و پادکست تولید کنید و میزان تعامل خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید.

۲. کارشناسان خوب بازاریابی کریپتو کارهای مهم‌تری دارند!

بازاریابی کریپتو ماهیت بسیار پرهزینه‌­ای دارد­ و اگر درست انجام شود، سوددهی بالایی دارد. بنابراین بیشتر بازاریابان حرفه­‌ای، مهارت و دانش خود را صرف پیشرفت و درآمد بیشتر پروژه‌های ارز دیجیتال خودشان می‌کنند و استارتاپ‌ها ناگزیرند با بازاریاب­‌های تازه‌­کار همکاری کنند.

۳. محدودیت‌ها که یکی دوتا نیستند!

از آن جایی که کلاهبرداری‌های حوزه کریپتو بسیار زیاد هستند، شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک و سایرین سیاست‌هایی در پیش گرفته‌­اند که طبق آن­‌ها، محدودیت‌هایی برای تبلیغات کلیکی استارتاپ‌های کریپتویی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، نمی‌توانید تبلیغات کلیکی را برای عرضه اولیه کوین‌ها از طریق تبلیغات گوگل، فیسبوک و غیره انجام دهید.

۴. سئو را کجای دل‌مان بگذاریم؟

انجام سئو برای استارتاپ‌های کریپتویی بسیار موثر و صدالبته بسیار سخت است. طبق مطالعات انجام شده، تا به امروز حدود ۸۰ درصد از شرکت ­های سئو در ارائه نتایج برای پروژه­‌های ارزهای دیجیتال بسیار کند عمل می‌کنند. همچنین گزارش شده حدود ۱۵ درصد از کل این شرکت­‌ها از تکنیک­‌های سئو کلاه‌­سیاه استفاده می‌­کنند که بسیار خطرناک و فاقد تاثیرات طولانی مدت هستند و تنها ۵ درصد از کل شرکت‌­های سئو درک عمیق و درستی از نحوه انجام سئو برای کریپتو دارند. با این حال، ثابت شده که سئو علی‌رغم پیچیدگی­‌هایش در نهایت می­‌تواند یک بازگشت سرمایه عالی برای شما فراهم کند.

۵. هیچکس نمی­داند چه اتفاقی قرار است بیفتد!

صنعت بازاریابی ارزهای دیجیتال بسیار غیرقابل پیش­بینی، تا حد زیادی بی ­ثبات و در معرض تغییرات دائمی است. بنابراین استخدام یک تیم بازاریابی آماتور که هنوز به درک درستی از چیستی بلاکچین نرسیده است و قادر به درک و پیش­بینی احتمالی ترندهای جدید ارزهای دیجیتال نیست، بودجه شما را بر باد داده و کار شما را ماه­‌ها به تعویق می­‌اندازد.

چرا استارتاپ‌ها نیاز به سرمایه­ گذاری در بازاریابی دیجیتال دارند؟

در دیجیتال مارکتینگ، بحث بازاریابی ارزهای دیجیتال حسابش از بقیه جدا و مدیریتش چالش ­برانگیز است. اقدام ­های اولیه در این زمینه (مانند ساخت وبسایت، توسعه استراتژی بازاریابی و جذب مشتریان بالقوه) ساده هستند، اما چند مورد وجود دارند که مختص بازار کریپتو هستند. برخی از مسائل مهم در ابتدای مقاله پوشش داده شده‌­اند، اما یک مورد وجود دارد که باید دقیق‌­تر بررسی شود.

همانطور که می­‌دانید، ردیابی تراکنش­‌های ارزهای دیجیتال بسیار سخت است؛ به این معنا که هیچ راهی برای بازگرداندن پول از دست رفته وجود ندارد. این دقیقا همان چیزی است که کلاهبرداران را بسیار خوشحال و البته پولدار می­‌کند! برخی از استارتاپ‌های کریپتویی، کلاهبرداری­‌هایی هستند که تنها با هدف خالی کردن جیب سرمایه­‌گذاران ایجاد شده‌­اند. مسائلی از این دست منجر به ایجاد بی‌­اعتمادی شدید نسبت به همه استارتاپ‌های مرتبط با کریپتو می­‌شود و به محض این که حرف کریپتو را وسط بکشید، شما را کلاهبردار فرض می­ کنند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که با استفاده از تبلیغات مثبت و حرف‌ه­ای، خود را معتبر و قابل اعتماد معرفی کنید. استفاده از دیجیتال مارکتینگ حرف‌ه­ای باعث می­شود اعتماد مشتریان بالقوه به برند شما جلب شود و پروژه شما معتبر و قانونی به نظر برسد.

بهترین شیوه‌ دیجیتال مارکتینگ برای ارزهای دیجیتال

همانطور که قبلا گفته شد، بازار کریپتو بیش از حد رقابتی شده است؛ درنتیجه، اگر نمی‌­خواهید از روند بازار جا بمانید، باید با استفاده از یک استراتژی بازاریابی منحصر به فرد، شانس بقای خود را افزایش دهید. برخی از موثرترین روش‌های بازاریابی ارزهای دیجیتال به شرح زیر هستند:

  • توسعه وبسایت

اولین و مهم­ترین کاری که باید قبل از راه‌­اندازی استارتاپ کریپتویی انجام دهید ایجاد یک وبسایت کامل و جامع است که بتواند نیاز مشتری‌های احتمالی شما را برآورده کرده، به آن‌ها اطلاعات کافی در مورد پروژه بدهد و در نهایت آن‌ها را برای سرمایه‌ ­گذاری متقاعد کند. به طور خلاصه یک وبسایت خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. تجربه کاربری (UX) قوی و طراحی ریسپانسیو مناسب برای تلفن همراه داشته باشد.
  2. خود را با مطالعات موردی، نقد و بررسی‌ها و انتشار رسانه‌­ای و آپدیت روزانه اثبات کند تا اعتبار کسب کند و کلاهبردار شناخته نشود.
  3. دارای محتوای باکیفیت و سئومحور باشد.
  4. سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد.

مطلب مرتبط
UI و UX چیست؟ تفاوت‌های UI و UX چیست؟

  • سئو

صنعت کریپتو یک صنعت جوان است؛ بنابراین سئو بهترین ابزار برای به‌­دست آوردن نتایج بازاریابی فوق‌­العاده است. با در نظر گرفتن این حقیقت که بازار کریپتو دائما در حال تغییر است به این نتیجه می­‌رسیم که یک تیم سئو متوسط نمی‌­تواند کاری از پیش ببرد و شما به متخصصانی در این حوزه احتیاج دارید که بتوانند با آخرین روندها خود را آپدیت کنند. اطمینان حاصل کنید که شرکت سئو شما در زمینه ایجاد بک‌­لینک با پلتفرم‌های رسانه­‌ای و همکاری و تولید محتوا شامل متن و نمودار و آمار عالی باشد.

  • تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از اشکال بازاریابی ارزهای دیجیتال است که می­‌تواند بهترین جایگزین یا مکمل سئو باشد. همچنین بهترین روش برای افرادی است که با تکنیک‌های بازاریابی آنلاین آشنایی چندانی ندارند. تبلیغات کلیکی شامل نمایش تبلیغات، ویدیوها، بنرها و غیره در پلتفرم‌های شناخته شده جهانی مانند لینکدین، گوگل ادز، فیسبوک فور بیزنس، توییتر ادز و غیره است که می‌­تواند ترافیک زیادی را به وبسایت شما هدایت کند. بخشی از بازاریابی موثر، انتخاب بودجه مناسب است. اگر بودجه­‌تان کم باشد به نتیجه دلخواه نمی­‌رسید و اگر زیاد باشد بیشتر از حد توان مشتری جذب می‌­کنید که در هر دو حالت ناکارآمد است. به طور کلی، با در نظر گرفتن این موارد و همچنین محدودیت‌های اعمال شده از طرف گوگل و فیسبوک برای تبلیغات پولی، شما احتیاج به یک تیم تبلیغات کلیکی حرفه‌­ای برای مدیریت این نوع تبلیغات خواهید داشت.

  • مدیریت برند

بیشتر مردم به پروژه‌های کریپتو اعتماد ندارند و آن‌ها را کلاهبرداری می‌­دانند. به جز این، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که رقبای شما دست به اقداماتی برای بی‌­اعتبار کردن برند شما بزنند. در این موارد، مدیریت برند مناسب ناجی شما خواهد بود. مدیریت برند به طور خلاصه به ایجاد و حفظ شهرت و اعتبار مطلوب برای شما و برند شما و کاهش هرگونه تبلیغات منفی احتمالی اشاره دارد و به شما کمک می­‌کند که استارتاپ خود را به طور موثر تبلیغ کنید. برای داشتن یک مدیریت برند مناسب، بر موارد زیر تمرکز کنید:

  1. مطالعات موردی
  2. روابط عمومی و انتشار مقالات و اخبار مرتبط با پروژه‌­تان در پلتفرم‌های خبری معتبر و پرمخاطب
  3. دوستدار محیط­ زیست بودن
  4. راه‌­اندازی پادکست و کانال یوتوب تا بتوانید خودتان را به مردم نشان دهید.
  5. ایجاد محتوای آموزشی مناسب و ارزشمند در وبسایت‌تان
  • بازاریابی ایمیلی و پیام مستقیم

بازاریابی ایمیلی برای استارتاپ‌های کریپتو یک تکنیک بسیار موثر و ثابت شده محسوب می‌شود. در این تکنیک، ایمیل‌های بازاریابی هدفمند در مورد کسب‌وکار شما (اخبار، اطلاعات محصولات، خدمات شما، پیشنهادهای ویژه و غیره) برای مخاطبان خاص (سرمایه­‌گذاران یا اشخاص شناخته ­شده صنعت کریپتو) ارسال می‌­شود و با استفاده از روش بازاریابی مستقیم، نتایج پرباری برای شما به ارمغان می‌­آورد. بهترین نتیجه در این تکنیک زمانی حاصل می‌­شود که یک تیم بازاریابی حرفه‌­ای با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی کمپین‌های ایمیلی ایجاد و لیدها را به درستی ردیابی کند.

در نظر بگیرید با این که ایمیل ها ابزار بسیار مناسب و حرفه‌­ای برای اطلاع­ رسانی‌هایی از این دست هستند، بیشتر مردم ایمیل های بازاریابی را نادیده می­‌گیرند. از آن جایی که پیام‌های تلفن همراه بیشتر خوانده می‌­شوند، راه ­حل بهتر این است که به صورت هدفمند شماره موبایل کاربران بالقوه و اشخاص فعال و سرشناس این حوزه را جمع­ آوری کرده و پیام‌های بازاریابی را مستقیما برای آن­‌ها ارسال کنید. برای این کار می‌­توانید با یک شرکت بازاریابی پیامکی همکاری کنید که هزینه کمتری نسبت به بازاریابان ایمیلی دارند.

  • بازاریابی و روابط عمومی رسانه‌­های اجتماعی

یک استراتژی قوی در رسانه‌های اجتماعی می­‌تواند به ایجاد مخاطبان فعال و علاق­مند به استارتاپ شما کمک کند. مجموعه‌­ای از اقدامات مفید در این زمینه عبارتند از:

  • در شبکه‌های مجازی محبوب، صفحه‌­ای برای برند خود ایجاد کنید و با تولید محتوا در زمینه‌های آموزشی و خبری مرتبط با پروژه ­تان مخاطبان را به دنبال کردن این صفحات تشویق کنید.
  • با استفاده از پورتال‌های خبری و مطبوعاتی مخاطبان را در مورد استارتاپ خود مطلع کنید.
  • لینکدین پلتفرم اختصاصی کسب‌وکار است که شما با حضور در آن با سایر همتایان خود در این زمینه ارتباط موثر خواهید داشت. در حال حاضر لینکدین خیلی بین فعالان کریپتو محبوب نیست، اما از آن جایی که بسیاری از سرمایه ­گذاران در این پلتفرم فعال هستند و این فضا هنوز اشباع نشده، انتخاب مناسبی برای بلندمدت به نظر می‌­رسد.
  • ردیت (Reddit) هم فضای مناسبی برای انتشار اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به کسب‌وکارتان است. شما می‌­توانید بعد از ثبت نام در وبسایت، وارد بخش سابردیت (subreddits) شده و اخبار و آپدیت کوین خود را آن جا منتشر کنید. بعد از این که کم‌کم اعتماد کاربران و مخاطبان را به دست آوردید حتی می­توانید ساب­ردیت خودتان را ایجاد کنید.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ هم یکی دیگر از استراتژی‌های برتر است که در آن اینفلوئنسرهای مختلف (فعال در هر زمینه­ای و هر پلتفرمی) از تریبون خود استفاده می­کنند و محصول یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند.
  • تلگرام هم پلتفرم مناسبی برای برقراری ارتباط بین شما و مخاطبان‌تان است. این رسانه به عنوان بهترین رسانه اجتماعی برای ایجاد یک کامیونیتی شناخته شده و شما می‌­توانید یا ایجاد یک کانال خصوصی یا عمومی اطلاع‌رسانی کنید و مخاطب جذب کنید. سایر ویژگی‌های جذاب این پلتفرم، مانند تنظیم ربات‌های چت که به­ طور خودکار به سوالات پرتکرار در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخ می‌دهند، هم باعث مورد توجه قرار گرفتن آن در این زمینه شده است.

مطلب مرتبط
نحوه صحیح صحبت با مشتری پشت تلفن

  • ایردراپ‌ها (Airdrops)

طبق پیشنهادات کارشناسان کریپتو و گزارشات مربوطه، این روش یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین تکنیک‌ها برای گسترش خبر و اطلاعات استارتاپ‌­های کریپتو است. در این استراتژی، شرکت‌­ها با ارائه تعداد محدودی از توکن رایگان پروژه‌هایشان، سرمایه‌­گذاران و مشتریان را جذب می­‌کنند. این توکن‌ها می­توانند کاملا رایگان اهدا شوند، در ازای فعالیت‌های مشخصی (توییت زدن، اشتراک‌گذاری و غیره) به تعدادی از کاربران تعلق بگیرند یا تحت شرایط خاص (به عنوان مثال تنها کسانی که تعداد مشخصی از یک کوین را در کیف پول‌شان داشته باشند واجد شرایط هستند) به کاربران ارائه شوند.

حرف آخر

اهمیت بازاریابی برای کریپتوکارنسی به اندازه هر صنعت دیگری است. بازاریابی آنلاین مترادفی برای رشد در دنیای تجارت آنلاین است. همکاری با یک آژانس بازاریابی حرفه‌­ای می‌­تواند در زمان و هزینه شما بسیار صرفه­‌جویی کند. شما آزادید که مسیر آزمون و خطا را در پیش بگیرید اما خطر هدر دادن منابع ارزشمندی مانند زمان و پول شما را در این مسیر تهدید می­کند. نظر شما چیست؟ تجربه شما از دیجیتال مارکتینگ برای رمز و ارز به چه صورت بوده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید