کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اشتباهات رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز چیست؟

اشتباهات رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز چیست؟

یکی از دلایلی که باعث شده است، گوگل به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجو جهان شناخته شود، این است که همیشه به دنبال روشی بوده، که با ارائه آن به کاربران، تجربه کاربری بهتری در اختیارشان قرار دهد. اما در برخی موارد چندان به این هدف خود نرسیده است، خصوصا زمانی که افراد قصد استفاده از حساب گوگل ادوردز را برای ایجاد تبلیغ آنلاین در گوگل دارند. ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، گوگل ادسنس و یا جایگزین های آنها، برای اینکه بتوانند خدماتشان را در سطح بالایی به کاربران ارائه دهند، هر روز در حال اضافه کردن و تست کردن قابلیت های جدید هستند؛ که مشکلاتی را برای کاربران به همراه دارد. به همین دلیل در این مقاله، گروه افراک، اشتباهات استفاده از حساب گوگل ادوردز را به شما معرفی می کند، تا اگر شما هم به آنها برخورد کردید، بدون نگرانی بتوانید آنها را رفع نمایید.

بیشتر مواقع افراد زمانی با حساب کاربری گوگل ادوردز خود به مشکل بر می خورند، که زمان کافی برای بررسی امکانات این حساب نداشته و به عبارت دیگر با مهمترین نکات آن آشنایی ندارند. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود جهت انجام تبلیغ در گوگل ادورز، از افراد متخصص به انجام این کار استفاده کنید، تا درگیر مشکلات این چنینی نشوید.

اگر برای تبلیغ در گوگل یا تبلیغ در یوتیوب سؤالی دارید؛ با کارشناسان افراک تماس بگیرید.

انواع اشتباهات استفاده از حساب گوگل ادوردز

عدم استفاده از ابزار جستجو گوگل ادوردز برای انتخاب کلمه کلیدی

همان طور که می دانید یکی از مهمترین عواملی که میزان موفقیت تبلیغ شما در گوگل را مشخص می کند، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. با انتخاب این کلمه است که تبلیغ شما با چه جستجویی نمایش داده شود  چه کسانی این تبلیغ را ببیند. به همین دلیل است که یکی از مهمترین نکاتی که هنگام انجام تبلیغات کلیکی باید درک درستی از آن داشته باشید، ارتباط بین کلمه کلیدی و میزان جستجوی آن است. که البته معیارهایی که تعیین کننده میزان موفقیت تبلیغات کلیکی هستند، در سال 2019 با تغییرات زیادی همراه خواهند بود. اما چیزی که واضح است، اهمیت این مسئله همیشه و در همه حالت هاست.

کاربر در نوار جستجوی گوگل، عبارتی را تایپ می کند، بر اساس میزان تطابق و البته رقابتی که در کلمه کلیدی مورد نظر شما وجود دارد، تبلیغ شما به او پیشنهاد داده می شود.

3 اشتباه رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز چیست؟

اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که چگونه متوجه شوند کاربران گوگل به دنبال چه چیزی هستند؟

جواب ساده است! با استفاده از گوگل ادوردز و یا سایر ابزارهایی که در زمینه انتخاب کلمه کلیدی وجود دارند، شما می توانید عبارتی را وارد نموده و سپس شاهد نتایجی باشید که در رابطه با جستجوی کاربران به شما نمایش داده می شود. با وجود هزاران پیشنهادی که در این قسمت دریافت می کنید، انتخاب کلمه کلیدی با جستجوی زیاد دیگر کار سختی نخواهد بود.

چرا باید از جستجوی کلمه کلیدی گوگل ادوردز استفاده کرد؟

فراموش نکنید که قرار دادن تبلیغ در Google Ads مشابه با شرکت در یک مزایده است. پس اگر کلمه کلیدی شما کوتاه تر باشد، شانس موفقیت شما افزایش پیدا می کند.  پس سعی کنید که این کلمه کلیدی کمی به صورت اختصاصی انتخاب کنید تا رقابت را کمتر کرده و در نتیجه هزینه کمتری پرداخت نمایید.

به عنوان مثال تصور کنید که شما در زمینه خدمات هیوندای، در تهران در حال فعالیت هستید. اگر برای تبلیغ خود، کلمه خدمات هیوندای را انتخاب کنید، مسلما با تمام کسانی که در ایران در این حوزه در حال فعالیت هستند باید رقابت کنید. اما اگر این کلمه کلیدی را به خدمات هیوندای در تهران تغییر دهید، هم به نوعی آن را شخصی سازی کرده و هم شانس نمایش تبلیغ خود را بالا برده اید.

اضافه نکردن کلمات کلیدی منفی

تعجب نکنید، اگر با عبارت کلمه کلیدی منفی آشنایی ندارید، نگران نشوید چرا که در جای درستی قرار دارید. کلمه کلیدی به کلماتی گفته می شود که گوگل و بینگ به دنبال آن هستند تا به کاربران پیشنهاد دهند، در حالی که کلمات کلیدی منفی، معکوس کار می کنند. با استفاده از این مفهوم است که شما می توانید تعیین کنید برای چه مواردی نمی خواهید به کابر نمایش داده شوید. عدم رعایت این نکته، هنگام قرار دادن تبلیغ در گوگل به عنوان یکی از اشتباهات رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز شناخته می شود.

هنگامی که بسیاری از افراد برای حل مشکلات حساب کاربریشان جهت قرار دادن تبلیغ به ما مراجعه می کنند، متوجه می شویم که بسیاری از آنها، تنظیمات این قسمت را به طور کل فراموش کرده اند.

بازاریابی جستجو همواره در حال تغییر است چرا که هر روز چیزی که مردم جستجو می کنند، در حال تغییر است. به طور کلی چیزی حدود 20 درصد از جستجوهای روزانه گوگل، منحصر به فرد و جدید است. یعنی از هر ۵ مورد جستجویی که شما به ازای آن نمایش داده می شوید، یکی از آنها کاملا جدید بوده که حتی گوگل نیز ایده ای در مورد آن ندارد.

پس مهم است که شما این کلمات کلیدی منفی را شناسایی کرده تا هزینه تبلیغات خود را برای کلیک و بازدیدهای بیهوده صرف نکنید.

3 اشتباه رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز چیست؟

انتخاب تعداد زیادی کلمه کلیدی

یکی دیگر از مواردی که به عنوان اشتباهات رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز شناخته می شود، اضافه کردن تعداد زیادی کلمه به عنوان کلمه کلیدی است.همان طور که پیشتر ذکر کردیم، تبلیغ شما زمانی نمایش داده می شود که کلمه کلیدی شما توسط کاربر جستجو شود. پس اگر شما کلمات مختلفی را برای تبلیغتان در نظر بگیرید، حس عدم اعتماد را در کاربر تقویت می کنید، چرا که احساس می کند شما فعالیتتان به صورت عمومی و نه خصوصی است. بنابراین فراموش نکنید که تبلیغ شما نمی تواند چیزی بیش از 20 کلمه کلیدی را پوشش دهد! پس نهایتا 20 کلمه برای این قسمت انتخاب کنید، نه 30 الی 40 مورد!

همراهان عزیز فراموش نکنید که یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت آمیز بودن تبلیغ، میزان مرتبط بودن آن با جستجوی کاربر است. همواره به خاطر داشته باشید که کاربران در گوگل به دنبال پاسخ سوال خود هستند، پس بهتر است تبلیغی به آنها نمایش داده شود که مستقیما به نیاز آنها پاسخ می دهد.

بنابراین، همراهان عزیز اگر می خواهید کاربران گوگل را قانع کنید که روی تبلیغ شما کلیک کنند، بهتر است که از انجام مواردی که در حوزه اشتباهات رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز بیان کردیم، جدا خودداری کنید.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از حساب گوگل ادوردز چیست؟
یکی از دلایلی که باعث شده است، گوگل به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجو جهان شناخته شود،...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید